FRIHOSTFORUMSFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

Fouten in website met andere browser [OPGELOST]

jordi
Ik heb vandaag mijn website even getest in verschillende browsers..
En natuurlijk vind ik gewoon super veel dingen die het niet doen Sad
Ik zelf heb IE, en daar zitten dus ook geen fouten, daar doet alles het.

Ik heb het nog meer getest met firefox + opera. En bij allebei deden de mouseovers het niet. Ik begin eerst maar met die fout, want die is het ergste. Mouseovers zijn nodig voor het menu. Belangrijk dus...

ja, javascript stond geaccepteerd.
ja, de url's in de css zijn goed.

Zo ziet het eruit:
op de plaats van het gedeelte
Code:

<a href="index1.php">
   <div id="TWC-21" class="21" onmouseover="this.className='21-mo'" onmouseout="this.className='21-mot'" style="CURSOR:hand">
   </div>
      </a>

Het gaat om die: class="21 + onmouseover/onmouseout.

Deze css hoort erbij:
Code:

.21
{
background-image : url('../images/TWC_21.gif');
}
.21-mo
{
background-image : url('../images/TWC_21_mo.gif');
}
.21-mot
{
background-image : url('../images/TWC_21_mot.gif');
}

Ik heb even geen voorbeeld online staan.. Sorry daarvoor,
Maar hoe komt het dat dit het niet doet in Opera + Firefox Confused

Last edited by jordi on Sat Nov 10, 2007 4:12 pm; edited 1 time in total
James007
Een div-element binnen een a-element zetten is heel erg foei.

Probeer die dingen eens toe te wijzen aan het a-element.
Emmer-Compascuum
Voor mouse-overs kun je beter [alleen] CSS gebruiken denk ik.
James007
...en dan dus ook op het a-element want een css-hover werkt enkel bij a-elementen in IE.

denk aan de volgorde! LoVe and HAte

Code:
a:link, a:visited {
--- dingen die moeten gebeuren als de link in normale toestand is ---
}

a:hover, a:active {
--- dingen die moeten gebeuren als er met de cursor wordt overgegaan en als de link wordt ingedrukt ---
}
jordi
Maar hoe doe ik dan de code ??.. de css code weet ik dan wel. Maar hoe laat ik een plaatje in een a element zien ??? Question
James007
Verander de achtergrond?

background: url(plaatje.jpg) no-repeat;
jordi
Je bedoelt zoiets als dit?

Code:

<a href="index1.php" class="mouseover">
   <div id="TWC-21">
   </div>
      </a>

CSS:
Code:

a.mouseover {
background: url(images/TWC_21.gif);
}

a.mouserover:hover {
background: url(images/TWC_21_mo.gif);
}

Dit zou wel kunnen, maar er is ook een appart plaatje als je er met je muis weer vanaf gaat. Dus dat kan niet met css, zover ik weet...
James007
De vraag is: Komt je website nog wel professioneel over met al die plaatjes en effectjes... Smile
atleetalie
al jaren weet ik dat scripts buiten IE vaak niet werken, vaak als je een website bezoekt blijkt dit het probleem te zijn, en jij komt daar nu pas achter???? Je kan beter je scripts (voorbeeld) testen in verschillende browsers en dan pas beslissen of je het gebruikt, maar één gerust stelling: De meeste mensen gebruiken nog steeds IE
jordi
James007 wrote:
De vraag is: Komt je website nog wel professioneel over met al die plaatjes en effectjes... Smile

Het komt nog wel aardig professioneel over Wink .. Maar dit is dus niet mogelijk?

atleetalie wrote:
al jaren weet ik dat scripts buiten IE vaak niet werken, vaak als je een website bezoekt blijkt dit het probleem te zijn, en jij komt daar nu pas achter???? Je kan beter je scripts (voorbeeld) testen in verschillende browsers en dan pas beslissen of je het gebruikt, maar één gerust stelling: De meeste mensen gebruiken nog steeds IE

Ik weet ook dat scripts vaak niet werken buiten IE, maar ik dacht dat deze wel werkte. Helaas, dat is niet zo. Maar toen ik dit bedacht, had ik alleen nog maar IE. Ik heb pas sinds kort een usb-stick met U3 (als je niet weet wat het is, google!). En daar heb ik dan nu ook opera en firefox op staan. Ik wou ze namelijk niet op me computer gewoon hebben Razz

Dat is waar, de meeste mensen gebruiken IE. Maar deze site gaat mee doen aan een wedstrijd. En iemand van de organisatie ging even kijken op de site en zei toen dat het menu het niet deed in firefox. Dat is dus al zoiets, hun kijken via Firefox..

EDIT
Is er niet een script ofzo, dat kijkt wat voor browser je hebt, dat als je een andere browser hebt dan IE, gewone plaatjes laat zien. ipv dit wat ik nu heb?
©Wolfie
atleetalie wrote:

Probeer dus altijd zelfs als je nog met de ontwikkeling van het scriptje bezig bent alles constant te testen. Ik raad je het aan alle oudere browsers enz enz van Opera, Firefox, Thunderbird, etc. allemaal in de VMware XP of iets dergelijks te installeren en dan kun je ze uitgebreid testen.

Ik doe dit ook constant en je kunt dan meteen de bugs eruithalen en dan heb je later geen problemen.

Overigens: Internet Explorer is heel appart. Het biedt voor sommige dingen een grote brede ondersteuning en voor andere zaken een heel magere. Ik raad het je aan je codes te valideren. Dan kun je zien of je het goed hebt geprogrammeerd en je kunt er gemakkelijk fouten uithalen.
jordi
Opgelost, ik heb gebruik gemaakt van Mootools ..

En die a href zit nu binnen de div Smile
Reply to topic    Frihost Forum Index -> Dutch -> Computers en Techniek

FRIHOST HOME | FAQ | TOS | ABOUT US | CONTACT US | SITE MAP
© 2005-2007 Frihost, forums powered by phpBB.