FRIHOSTFORUMSFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

je rapportcijfers

jordi
Beste,

Ik hoorde vandaag op q-music, bij het nieuws dat een jongen uit een een-of-ander land 2 weken in een eigengemaakte kuil heeft gezeten. Hij zat daar omdat hij een slecht rapport had en hij durfde er niet mee naar huis toe.
Op q-music deden ze deze vraag aan de luisteraars. Maar ik ben ook wel benieuwd naar jullie manieren Razz.
Wat is jullie manier om niet je (slechte) cijfers te laten zien??

Mijne is heel makkelijk, gewoon zeggen dat je die cijfers nog niet hebt Very Happy
Alkmania
Je moet gewoon zorgen dat je die slechte cijfers helemaal nooit haalt.. En als je ze wel haalt, so be it! Waarom zou je ze niet willen laten zien dan? Kunnen je ouders enzo alleen maar mee helpen... Confused
rvec
Ik heb een keer een rapport verstopt onder een hoop papier in mijn kamer (ik wou het rapport wel hebben maar niet dat mijn ouders het zagen) en ik houd nog altijd vol dat door de 2e fase en een aantal hervormingen op school het systeem problemen had in ik dat rapport nooit heb gekregen.

Ik denk dat mijn ouders het wel door hadden maar ze hebben het rapport nooit gezien. Ook het rapport daarna is op mysterieuze wijze nooit bij mijn ouders gekomen, volgens mij heb ik daar helemaal niks voor bedacht. Mijn ouders konden trouwens wel gewoon school opbellen voor de cijfers maar voor zover ik weet hebben ze dat niet gedaan (of ze zijn een stuk beter in acteren dan ik verwacht).
Emmer-Compascuum
Het was een jongen uit China. =P

In elk geval, wat ik altijd doe als ik mijn rapport krijg... Is er gewoon mee naar mijn ouders toegaan, hoe bagger het rapport ook is. Vroeger moesten we ook zo'n cijferlijstje bijhouden, die dan door de ouders ondertekend moest worden om te laten zien dat ze de cijfers gezien hadden. Die manipuleerde ik dan altijd op zo'n manier dat de behaalde cijfers er wat rooskleuriger uitzagen (lagere cijfers hoger noteren en hogere cijfers wat afzwakken) dan het in werkelijkheid was, terwijl het toch ongeveer klopte met de rapportcijfers. Tegenwoordig zit het iets anders... Met één toets per rapport is het niet echt meer te doen. Maar goed... Dat maakt mijn ouders ook niet zoveel uit. Rolling Eyes Ze zijn wat bezorgder als er een brief bij het rapport zit waarin verzocht wordt om een gesprek tussen de mentor en de ouders. Maar... die brieven laat ik waar mogelijk met de noorderzon wegvliegen in de papierbak. Wink
atleetalie
ik laat het ook altijd zien, maar je kan natuurlijk ook gewoon zeggen dat het op wienig is gebaseerd of dat de leraar zich vertikt heeft met cijfers invoeren en dat je geen 1.0 voor een repetitie had maar een 10
jordi
Emmer-Compascuum wrote:
Het was een jongen uit China. =P

Owjah.. China, ik was het al vergeten. Gelukkig heb ik eigenlijk nooit hele slechte cijfers. Behalve in mijn 2e jaar. Daar stond ik op het eindrapport een 2 ofzo voor Duits Razz
Maar nu heb ik wel weer iets hogere cijfers voor Duits .. nu sta ik een 7 ofzo Razz (ik zit nu in mijn 3e jaar VMBO).

En dan met die 10 of een 1.0.. Dat had iemand uit mijn klas vorig jaar Razz En omdat we voor dat vak ( ik weet niet meer welke (gs ofzo)) maar heel weinig cijfers per periode kregen had hij dus wel een dikke onvoldoende op rapport. Alleen het is later nog wel weer snel aangepast. Maar hij schrok wel Razz

Emmer-Compascuum wrote:
Met één toets per rapport is het niet echt meer te doen

Jah, dat vind ik ook, ik heb op het moment 2 toetsen. En daar moet dan een rapportcijfer voor worden gemaakt. Belaggelijk Confused

Emmer-Compascuum wrote:
Vroeger moesten we ook zo'n cijferlijstje bijhouden, die dan door de ouders ondertekend moest worden om te laten zien dat ze de cijfers gezien hadden.

Hoezo "vroeger" ?? Ik moet dat nu ook nog doen hoor. Confused
Emmer-Compascuum
jordi wrote:

'Vroeger' in de zin van 'onderbouw' bij ons. Nu moet dat officieel ook nog wel, alleen wordt het niet meer gecontroleerd. (wat er tot geleid heeft dat ik nu in 6VWO met drie lege cijferlijstboekjes zit xD)

EDIT: Opmaakfout

Last edited by Emmer-Compascuum on Fri Nov 02, 2007 8:21 pm; edited 1 time in total
Bengt
In een put gekropen. Laughing
Klinkt hilarisch, maar het is een foute benadering, maar begrijpelijk, hij was gewoon bang.
jordi
Emmer-Compascuum wrote:
jordi wrote:

'Vroeger' in de zin van 'onderbouw' bij ons. Nu moet dat officieel ook nog wel, alleen wordt het niet meer gecontroleerd. (wat er tot geleid heeft dat ik nu in 6VWO met drie lege cijferlijstboekjes zit xD)
[/quote]

Ah, ik snapte het al niet Razz ..
lordwarlord
hoezo heb je ineens 3 lege boekjes dan ? heb je nooit cijfers gehaald Shocked ik snap het ook niet echt wat je bedoelt
James007
Ik had het luxeprobleem mijn creativiteit niet te kunnen gebruiken aangezien mijn cijfers altijd prima waren. Cool
Emmer-Compascuum
lordwarlord wrote:
hoezo heb je ineens 3 lege boekjes dan ? heb je nooit cijfers gehaald Shocked ik snap het ook niet echt wat je bedoelt

Dat ik mijn cijfers simpelweg nooit noteer. Laughing
jordi
Emmer-Compascuum wrote:
lordwarlord wrote:

Dat ik mijn cijfers simpelweg nooit noteer. Laughing

Alleen jammer dat de lera(a)r(es) ook je cijfer bijhoud Razz

James007 wrote:
Ik had het luxeprobleem mijn creativiteit niet te kunnen gebruiken aangezien mijn cijfers altijd prima waren. Cool

Had je geen 1 onvoldoende op je rapport ??? Doe je goed dan Razz Ik sta (waarschijnlijk) voor Natuurkunde een onvoldoende. Maar dat zie ik over 2 weken wel Razz
Lady Elensar
Onvoldoendes.. daar heb ik me nog niet snel druk over gemaakt. Hoewel, het is lang geleden.. maar ik weet nog wel dat ik het rapport altijd gewoon liet zien. En ik had sowieso wel betere cijfers er tussen zitten dus dat compenseerde het mooi! En dan gewoon zeggen dat je je best zal doen om het cijfer omhoog te halen. Maar gelukkig was mijn moeder altijd wel zo van "beter dan je best kan je niet doen", en was het niet erg dat er een laag cijfer tussen zat. Je hebt nou eenmaal van die vakken waar je beter en slechter in bent.. En bij het eindresultaat mocht je altijd één 5 staan, of een 4 en twee 5'en.. wat was het ook al weer. Dus dan valt het ook nog mee..
kansloos
Als je maar vaak genoeg lage cijfers haalt wennen je ouders er wel aan en stoppen ze met klagen.
Vervolgens werkt de "Als ik dit jaar haal betalen jullie dan mijn ..."-techniek dan ook heel goed.

Niet dat ik een vaak lage cijfers heb gehaalt, maar ik ben wel ontiegelijk lui.
Iets wat niet goed van pas komt met mijn proefwerkweeek aanstaande maandag.
Alkmania
Je moet er gewoon voor zorgen dat je een beetje door blijft werken. Iedereen die op een respectabel niveau zit (iets dat hij gewoon goed aankan als hij ervoor werkt) hoeft zich echt niet veel te veel in te spannen om goede cijfers te halen hoor..
Hunterseaker
Je moet je cijfers gewoon niet vertellen, of gewoon zeggen dat je ze de volgende periode wel herkanst ofzo. Je ouders komen er uiteindelijk toch wel achter.
In iedergeval, elke smoes is beter dan in een kuil gaan zitten....
endless
ik geef hem gewoon :\ het enige waar ik onvoldoende voor sta is biologie x.x voor de rest allemaal boven de 7en, mij boeit het eigenlijk niet of ik 1 onvoldoende heb, je mag 3 onvoldoendes hebben op je rapport Very Happy
jordi
endless wrote:
ik geef hem gewoon :\ het enige waar ik onvoldoende voor sta is biologie x.x voor de rest allemaal boven de 7en, mij boeit het eigenlijk niet of ik 1 onvoldoende heb, je mag 3 onvoldoendes hebben op je rapport Very Happy

3 onvoldoendes ?? bij ons mag je wel onvoldoende hebben, maar dan moet er wel een ander goed cijfer tegenover staan..

Ik weet het niet helemaal meer (die cijfers)
Je mag dan een 5 hebben, maar er moet een 7 voor een ander vak tegenover staan.
Je mag dan een 4 hebben, maar er moet een 8 voor een ander vak tegenover staan.

En dan bij een 3 en lager weet ik niet wat er eigenlijk gebeurd ..
kansloos
Tja per school verschilt het cijfer systeem.

Op mijn school is het max. 2 keer een 5 en de rest van de cijfers (mits voldoende) boeien dan niet.
Bij ons is gemmiddeld een 3 of lager staan game over. Sad
jordi
kansloos wrote:
Tja per school verschilt het cijfer systeem.

Op mijn school is het max. 2 keer een 5 en de rest van de cijfers (mits voldoende) boeien dan niet.
Bij ons is gemmiddeld een 3 of lager staan game over. Sad

Dus als je voor 1 vak een 3 of lager staat ben je niet over Shocked.. Dat is wel beetje overdreven volgens mij. Als dat systeem vorig jaar op de onderbouw was, was ik niet overgegaan Razz .. ik stond lager dan een 3 voor Duits .. Razz
atleetalie
dat is leuk hoor maar ik ben net geweigerd voor een schoolexamen ANW omdat een groepslid zijn verplichtingen niet na kwam en nu moet ik een herexamen in zetten en je hebt er maar 2 van!
jordi
atleetalie wrote:
dat is leuk hoor maar ik ben net geweigerd voor een schoolexamen ANW omdat een groepslid zijn verplichtingen niet na kwam en nu moet ik een herexamen in zetten en je hebt er maar 2 van!

Dat zijn echt van die genaaide acties .. Moet je in een groepje werken, doet 1 iemand niks en krijg jij een laag cijfer (of in dit geval geen examen). Dat heb ik ook wel eens gehad, sinds toen heb ik nooit meer iets met hem samen gedaan op school Razz. Mja, dat was vorig jaar ..
Skipmeister
Bij ons heb je in zulke gevallen de mogelijkheid vooraf aan te geven dat hij/zij bijna niets gedaan heeft en dat de rest van de club graag wil dat diegene individueel beoordeelt wordt naar wat hij/zij gedaan heeft (of juist niet). Zo ontloop je dus een slecht cijfer als iemand verzaakt.
golles
daarom hebben wij na de examens reflectie gesprekken(individueel), in dat gesprek kun je dan de hele examen reflecteren aan 2 personen (bijvoorbeeld 2 docenten).
het 1e examen wat ik op deze school had gedaan moest ik samen doen met de herexamen kandidaten omdat ik tijdens de 1e in het ziekenhuis lag, we deden het in een groepje van 3 waarvan 1 niks deed, dat hebben ik en die andere persoon verteld in het reflectiegesprek, die jongen had het toen weer niet gehaald, maar uiteindelijk had die geluk gehad en mocht die wel gewoon over. (ik heb beetje vage school).
dus als je bij mijn school het slecht doet en wel goed kan aangeven wat er slecht ging en hoe het kwam en hoe het beter kan dan slaag je alsnog:)
traxion
lol

mijn ouders weten niet eens wanneer ik toetsen heb, niet dat ik leer ofzo

als ik op het einde van het schooljaar over ben is alles goed:)
jordi
Jah, bij ons kun je soms ook aangeven dat de 1 niks doet. Maar meestal word er niet naar geluisterd ...
the666bbq
mijn favoriete manier om mijn slechte cijfers te verbergen was ... weet ik eigenlijk niet, ik had altijd alleen maar goede cijfers of toch meestal - toen ik met de meisjes begon toen ging het af en toe even minder omdat ik mijn aandacht ergens anders op moest richten (maar dan had ik uiteraard wel de meisjes als uitvlucht voor mijn slechtere cijfers en mijn ouders waren daar redelijk over te spreken : "ziede wel, we hebben het nog gezegd")

dus het allerbeste om je slechte cijfers achter te verstoppen is (naast tippex) goede cijfers
Alkmania
the666bbq wrote:
mijn favoriete manier om mijn slechte cijfers te verbergen was ... weet ik eigenlijk niet, ik had altijd alleen maar goede cijfers of toch meestal - toen ik met de meisjes begon toen ging het af en toe even minder omdat ik mijn aandacht ergens anders op moest richten (maar dan had ik uiteraard wel de meisjes als uitvlucht voor mijn slechtere cijfers en mijn ouders waren daar redelijk over te spreken : "ziede wel, we hebben het nog gezegd")

dus het allerbeste om je slechte cijfers achter te verstoppen is (naast tippex) goede cijfers

Klinkt misschien stom hoor.. maar als je alleen maar goede cijfers hebt, hoe kun je dan je slechte verstoppen? Rolling Eyes
jordi
Alkmania wrote:
the666bbq wrote:

Klinkt misschien stom hoor.. maar als je alleen maar goede cijfers hebt, hoe kun je dan je slechte verstoppen? Rolling Eyes

Dan hoef je ze niet te verstoppen Razz Cool
FlyingYouri
Ik laat ze gewoon zien hoor, ik heb bijna alleen maar onvoldoendes Shhh . Maar ik laat ze gewoon zien, en dan zeggen mij ouders: "Volgende keer wat langer leren.". Die van mij worden echt niet boos ofzo hoor Smile .
jordi
FlyingYouri wrote:
Ik laat ze gewoon zien hoor, ik heb bijna alleen maar onvoldoendes Shhh . Maar ik laat ze gewoon zien, en dan zeggen mij ouders: "Volgende keer wat langer leren.". Die van mij worden echt niet boos ofzo hoor Smile .

Daar heb je dan geluk mee Smile .. Mijn ouders worden ook niet echt heel boos, maar ze gaan wel zitten zeiken Razz
Een vriend van mij heeft wel van die ouders .. ... ..
stienoo
Ik zeg altijd al op voorand dat ik denk dat mijn raport slegt gaat zijn (dan zijn ze al voorberijd), als het dan ook nog echt slegt is (of aan de mindere kant) dan stuur ik al een sms'je om ze te waarschuwen.
En dan laat ik het gewoon zien, langer kan ik het niet uitstellen maar ik leg het wel gewoon ergens waar ze het zeker zien en ga dan naar mijn kamer
alibadman
lol mijn rapportceifers zitten tussen de 6-8 best ho0g vind ik zelg =) xD
jordi
alibadman wrote:
lol mijn rapportceifers zitten tussen de 6-8 best ho0g vind ik zelg =) xD

Als je op de goede school voor je zit (Havo/Vmbo...). Heb je zulke cijfers Smile. Je kan wel wat lager hebben en ook wel wat hoger, maar dit is het gemiddelde Wink

Hoogste cijfer van mij van dit rapport: 8.9
Laagste cijfer van mij van dit rapport: 5.9
Flakky
Tis een beetje moeilijk uit te leggen maar ik geef me ouders de schuld, dat pikken ze nog ook Very Happy
Drodr
Ik zeg ook gewoon dat ik het nog niet heb Razz .
petra_portfolio
Ik haal niet zo heel vaak slechte cijfers, maar als ik ze haal vinden mijn ouders dat meestal niet zo erg, ik sta dan toch nog wel goed op mijn rapport, het kan toch een keertje niet zo goed gaan? Ik zeg ook niet alle cijfers, dat zien ze vanzelf wel op mijn rapport.
stienoo
Ik haal gewoon nooit slegte cijfers Very Happy maar zou ik er halen dan zou ik ze gewoon laten zien denk ik.
rvec
stienoo wrote:
Ik haal gewoon nooit slegte cijfers Very Happy maar zou ik er halen dan zou ik ze gewoon laten zien denk ik.
ook niet op nederlands? Cool
adri
Das een goei Razz
adri
Hehe.. Ben daarjuist mijn rapport gaan ophalen. Razz

Korte samenvatting: Ik ben op niets gebuisd en heb een A-attest (ik mag dus naar het 5de)
Lange samenvatting: Ik heb 96 op fysica, 94 op godsdienst (dat zijn mijn 2 beste vakken) en voor de rest heb ik de meeste punten einde 60, begin zeventig. Cool Nederlands 62 en dit is mijn laagste.
Dus:
Hoogste: Fysica 96%
Laagste: Nederlands 62%

Greetz

Adri
stienoo
rvec wrote:
stienoo wrote:
ook niet op nederlands? Cool

Nee, alleen frans (ik heb vandaag men raport gekregen, alles schtiterend behalve frans (51%) daar heb ik ook vakantiewerk voor (ook al was ik geslaagt Sad) op TO had ik 100%!!)
Bengt
tweede zit voor programmeren, een project apart nog en mn portfolio hermaken
Ivooo
Ik zit nu nog in m'n proefwerkweek, het duurt nog wel even voordat ik m'n rapport krijg, maar nog twee dagen en dan VAKANTIE!!!

Ivooo
jordi
Ivooo wrote:
Ik zit nu nog in m'n proefwerkweek, het duurt nog wel even voordat ik m'n rapport krijg, maar nog twee dagen en dan VAKANTIE!!!

Ivooo

Ik heb mijn rapport gisteren gekregen, maar ik heb al een week vakantie Smile
endless
Ik heb mijn rapport vrijdag gekregen, alles 1 punt hoger dan mijn broer Very Happy behalve tekenen en lo Rolling Eyes

ongeveer 66% is een 7 en 10% 8 en de rest 6 Razz

't is wel een redelijk rapport, kon beter :S
Ivooo
Nog één proefwerkje, nog één dagje, en dan is het fini, dan ben ik vrij. Nou ja, nog boeken wegbrengen en rapport ophalen enzo, maar dat vind ik niet zo erg.

Ivooo
PennyLane
Alkmania wrote:
Je moet gewoon zorgen dat je die slechte cijfers helemaal nooit haalt.. En als je ze wel haalt, so be it! Waarom zou je ze niet willen laten zien dan? Kunnen je ouders enzo alleen maar mee helpen... Confused

Groot gelijk! Ik heb er nooit moeite mee (gehad) om een slecht rapport te laten zien. Het is tenslotte mijn toekomst die ik dan vergooi he... Mijn ouders zijn wel teleurgesteld dan, maar ik doe het vooral voor mezelf. En ik wil van mijzelf goede punten halen. Volgens mij hebben zo'n kinderen die zich in een put verstoppen wel een heel slechte band met hun ouders...
Ivooo
Gisteren m'n rapport opgehaald op school, gewoon over naar de volgende klas. En nu is het helemaal voorbij, en gaan we echt de vakantie in!

Ivooo
Flakky
Ik heb me rapport en ga me cijfers maar op het internet delen, me ouders hadden het al gezien.
Ik had een 5 voor frans, 4x een 8, 6x een 7 en nog 2x een 6. Best wel iets om trots op te zijn vind ik Smile
Reply to topic    Frihost Forum Index -> Dutch -> Algemeen

FRIHOST HOME | FAQ | TOS | ABOUT US | CONTACT US | SITE MAP
© 2005-2007 Frihost, forums powered by phpBB.