FRIHOSTFORUMSFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

Videobewerking

toos
Heb rondgekeken maar kon geen videobew. topic vinden dus start ik er eentje.
Ik heb een probleem: ik probeer al geruime tijd een film te maken met moviemaker, nero,arcsoft, nou noem ze maar op, maar het wil niet lukken.
Het probleem is dat er wel beeld is maar geen geluid, wel als ik mijn video's inporteer maar zodra ik ze ge-edit heb ....geluid foetsie Twisted Evil
kword er ondertussen crazy van !!!
Kent iemand dit probleem en hopelijk de oplossing.
bvd.
Roald
Ik dacht dat je het geluid achteraf moest importeren, ik doe dit zelf nooit dus hoogstwaarschijnlijk ben ik fout.
atleetalie
werkelijk geen idee, ik heb er nooit last van, wacht bij moviemaker staat bij extra --> audioniveau's die staan meestal half half, zodat je én muziek én video hoort maar als je die op alleen muziek instelt, hoor je niks.
kansloos
kan het zijn dat je geluids formaat niet ondersteund wordt door het programma omdat de juiste codecs niet zijn geinstalleerd?
Bengt
Ik wil je niet afschepen, maar deze site kan een (gigantische) hulp bieden:

www.videohelp.com
jordi
Wel vreemd dat jij dat hebt, ik heb ook wel eens een filmpje ge-edit. Daar zat ook geluid onder, die bleef wel gewoon Confused
lordwarlord
als ik jou was zou ik pinnacle installeren of cyberlink daar blijft alle geluiden bestaan en het editen is heel erg makkelijk
Ivooo
Zit het geluid niet in een appart bestandje?
Wat is de bron van de film en wat voor bestandje?

Ik heb ook wel is Sony Vegas Movie studio gebruikt, werkte wel goed, maar is wel wat professioneler, alleen had ik de proefversie, maar dat maakte niet uit, want het was een eenmalige schoolopdracht.

Ivooo
-cff-
lordwarlord wrote:
als ik jou was zou ik pinnacle installeren of cyberlink daar blijft alle geluiden bestaan en het editen is heel erg makkelijk

het enige probleem is dat beid programma's niet bepaald licht zijn dus je hebt wel een aardige computertje nodig Wink
Ivooo
ik heb inderdaad gehoord dat de nieuwste pinnacle nogal vaak vastloopt.

Ivooo
marcas
Ligt waarschijnlijk gewoon aan corrupte codecs waarmee hij het filmpje op het laatst rendert.
Waarschijnlijk staat er op het eind wel een codec die hij gaat gebruiken om het filmpje te renderen als je nou die codec is opnieuw installeert of er een codec pack overheen gooit. Zou de oplossing kunnen zijn. Je kan natuurlijk ook eerst een andere programma gebruiken zoals pinnacle en kijken of dat helpt, zou best kunnen omdat deze programma's vaak hun eigen codecs gebruiken.
stienoo
Roald wrote:
Ik dacht dat je het geluid achteraf moest importeren, ik doe dit zelf nooit dus hoogstwaarschijnlijk ben ik fout.

toos wrote:
wel als ik mijn video's inporteer maar zodra ik ze ge-edit heb ....geluid foetsie Twisted Evil

Daar zal het dus al niet aan liggen Very Happy
Reply to topic    Frihost Forum Index -> Dutch -> Computers en Techniek

FRIHOST HOME | FAQ | TOS | ABOUT US | CONTACT US | SITE MAP
© 2005-2007 Frihost, forums powered by phpBB.