FRIHOSTFORUMSFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

Scriptje voor afbeeldingen

Ivooo
Hallo allemaal,

Ik zoek een scriptje waarmee je verschillende afbeedlingen kan laten overgaan in elkaar.
Weet iemand er één?

Ivooo
jordi
Ik zal even voor je zoeken, je kan anders trouwens ook gewoon een *.gif plaatje maken met overgang van je plaatjes. Maar dat is natuurlijk wel weer wat meer werk Razz

[edit]

Ik heb even gezocht en kon geen script vinden maar wel 2 proggies:
  • FantaMorph (niet gratis) klik

• WinMorph (wel gratis) klik

Ik hoop dat je er wat aan hebt Smile

[/edit][/list]
stienoo
Ik weet wel een script dat je gewoon verschilende plaatjes na elkaar kunt laten lopen, maar ik zou niet weten hoe je zon overgang moet laten gebeuren, mocht je toch geïtereseert zijn in dat script zeg het dan maar dan zoek ik het wel even op voor jou.
Ivooo
Ik heb zelf nog eens even gezocht, en ik heb nog wat gevonden, maar wat bedoel jij precies?

http://www.leejoo.nl/java/imageeffects.htm

dit is de link, en dan moet je kijken bij overvloeier.

Ivooo
Emmer-Compascuum
Dat script doet niet bepaald aan overvloeien in Firefox (heel veel scripts op die site doen het voor geen meter in Firefox).

Een GIF hiervoor gebruiken is alleen redelijk bij kleinere afbeeldingen met weinig verschillende kleuren in lage hoeveelheden; GIFs hebben nogal de neiging om erg groot te worden, en het maximum aan kleuren is 256. Nu weet ik uit mijn hoofd geen script die ditzelfde effect kan bereiken, maar als ik snel iets zou moeten doen, dan zou ik gebruik maken van Flash met de overgangseffecten en een loop.
Georgeboy
Mja, dat is een probleem die vrij vaak voorvalt. Men schrijft een scriptje, maar laat het enkel testen in één browser, dat andere mensen het niet kunnen zien, who cares...

Om even terug te komen op je vraag. Ik zou dat zeker niet doen via een script. Ik weet natuurlijk niet voor welk soort website je het wilt gebruiken. Maar er zijn mensen die zoiets storend vinden. Tegen dat ze het gelezen hebben en nog eens gerealiseerd hebben dat het voor hen bruikbaar zou kunnen zijn, is het plaatje meestal al verdwenen en staat er al iets anders in de plaats. Geef je het een grotere wachttijd voor er een nieuw plaatje komt, dan zal men nooit alle plaatjes gezien hebben. Ik ben er zeker van dat het interessanter zal zijn om de dingen die je erop wilt plaatsen in tekst om te zetten en een overzichtelijke verzameling maakt. Een andere mogelijkheid kan bvb een flashfilmpje of zoals reeds eerder aangehaald werd een doodgewone gif.

Je moet er ook altijd mee rekening houden, dat mensen niet altijd scripts toestaan. Indien ze het blokkeren, heeft het geen zin en zullen ze je animatie niet zien...

Greetz
jordi
Daar heeft Georgeboy een punt Smile
Ivooo
Ik kan inderdaad is kijken naar een flashfilmpje, of gif.
Op zich gaat het alleen maar om foto's, dus ik denk niet dat het zo erg is als ze het plaatje net niet zien.

Ivooo
jordi
Kwam ik toevallig tegen, het is een script voor faden van plaatjes
http://javascript.internet.com/miscellaneous/fading-slide-show.html

http://www.leejoo.nl/java/imageeffects/overvloeier/overvloeier.htm
Emmer-Compascuum
Geen van die beide links doen bij mij iets met fade. =(
jordi
Emmer-Compascuum wrote:

Dan doe je waarschijnlijk iets verkeerd ...
Emmer-Compascuum
jordi wrote:
Emmer-Compascuum wrote:

Zoals het gebruiken van een veelgebruikte browser [Firefox] die geen toeters en bellen ondersteunt? Laughing
Echt een ramp is het niet als je niet per se een fade nodig hebt; in plaats van een vloeiende transitie is, springt hij gewoon gelijk over naar de volgende afbeelding. Maar het natuurlijk wel minder fraai.
jordi
Emmer-Compascuum wrote:
jordi wrote:
Emmer-Compascuum wrote:

Zoals het gebruiken van een veelgebruikte browser [Firefox] die geen toeters en bellen ondersteunt? Laughing
Echt een ramp is het niet als je niet per se een fade nodig hebt; in plaats van een vloeiende transitie is, springt hij gewoon gelijk over naar de volgende afbeelding. Maar het natuurlijk wel minder fraai.

tjah Razz.. ik gebruik IE/Opera .. en soms FF.
rvec
zoals ook op de eerste site staat:
Quote:
Fade in Internet Explorer 4+ only
jordi
rvec wrote:
zoals ook op de eerste site staat:
Quote:
Fade in Internet Explorer 4+ only

Ik zie het nu zelf ook jah dat hij het niet doet in een andere browser. Razz
rvec
http://panmental.de/public/programming_projects/Slideshow%20script%20in%20PHP/
dat is iets in php maar er zit een heel album bij dus je zal er een stuk uit moeten halen wil je alleen de fading functie gebruiken.
jordi
rvec wrote:
http://panmental.de/public/programming_projects/Slideshow%20script%20in%20PHP/
dat is iets in php maar er zit een heel album bij dus je zal er een stuk uit moeten halen wil je alleen de fading functie gebruiken.

Nooit gedacht dat dat ook in php kon .....
Ivooo
Dat in php ziet er wel leuk uit, en het werkt ook in Firefox, maar zo'n fade zoek ik niet echt, misschien snap je wel waarom, want het moet in elkaar overgaan en hier gaat het meer van dicht - open - dicht -open.

Maar toch bedankt!

Ik denk dat ik toch dat javascriptje gebruik, dat de fade in FF niet werk maakt dan niet zo veel uit.

Ivooo
jordi
Ivooo wrote:
Dat in php ziet er wel leuk uit, en het werkt ook in Firefox, maar zo'n fade zoek ik niet echt, misschien snap je wel waarom, want het moet in elkaar overgaan en hier gaat het meer van dicht - open - dicht -open.

Maar toch bedankt!

Ik denk dat ik toch dat javascriptje gebruik, dat de fade in FF niet werk maakt dan niet zo veel uit.

Ivooo

OKe Smile .. veel succes Wink
Reply to topic    Frihost Forum Index -> Dutch -> Computers en Techniek

FRIHOST HOME | FAQ | TOS | ABOUT US | CONTACT US | SITE MAP
© 2005-2007 Frihost, forums powered by phpBB.