FRIHOST • FORUMS • FAQ • TOS • BLOGS • DIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

Waar komt jouw geld vandaan??

jordi
Hallo,

Ik heb een script gevonden die nakijkt waar je geld vandaan komt en of het wel echt is..
Ik heb het uitgetest en gelukkig zijn mijn briefjes echt Razz

€10,- + €5,- = Nederlands
€20,- + €5,- + €5,- = Frans
€10,- = Duits

Waar komt jullie geld vandaan ??? kijken welke landen we allemaal tegenkomen Laughing
Je kan het hier testen, je moet de code die op het briefje staat invoeren.

http://jordi.frih.net/geld
rvec
"leeg velden" moet denk ik "veld legen" zijn.
Voor de rest een mooi script Smile
jordi
rvec wrote:
"leeg velden" moet denk ik "veld legen" zijn.
Voor de rest een mooi script Smile

Het lijkt net alsof je denkt dat het script door mij is gemaakt Razz ..
Dat is niet zo .. zoals je leest in de eerste regel bij de 1e post ..

Typfoutje boeit denkik niet Razz
kansloos
leuk script heb je toevallig ook de broncode voor me?
lordwarlord
volgens mij doet hij het niet helemaal of ik heb hier nu een vals 50- euro briefje Shocked
*schrik*

ik zou inderdaad wel eens willen weten hoe je hem gemaakt hebt
Emmer-Compascuum
Hm. Een gokje is denk ik dat ie (ongeveer) zoiets doet:
Quote:

Checksum: each note has a unique serial number. The serial number is validated using a checksum. The following is an extract from the europa.union.euro FAQ that explains how to check the validity of a serial number:

* Replace the initial letter by its position in the alphabet (that is L is 12, M is 13,..., Z is 26).

* Add up this number and every digit of the serial number. For example:

U08217383936 is 21 + 0 + 8 + 2 + 1 + 7 + 3 + 8 + 3 + 9 + 3 + 6 = 71

* Add up all the digits of this new number, redo as many times as necessary until you obtain a one-digit number. Alternatively computer programmers may find the familiar MOD 9 function easier to implement. This gives the same result.

The resulting number must be 8 - in the example above, 7 + 1 = 8 or 71 MOD 9 = 8, so it's correct.

Bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Euro_banknotes

('leeg velden' kan op zich toch ook?)
Gushe
Hetzelfde principe als het cracken van oude progs.. Smile
tegenwoordig gaat dit alleen nog indien je internetlijn afzet Razz
the666bbq
uhm, zouden de slimme valsmunters niet gewoon correcte codes genereren om op hun blaadjes te zetten ? Ze moeten toch nummers verzinnen, dan kunnen ze dat evengoed doen volgens het correcte algoritme... lijkt me, zo zou ik het toch doen moest ik mijn eigen blaadjes drukken; dat je nummers niet uniek zijn met al circulerende blaadjes lijkt me ook niet zo'n probleem; de kans dat een vals blaadje een echt blaadje met hetzelfde nummer tegenkomt EN dat de ontvanger dit opmerkt is zeer klein - de kans dat alle valse blaadjes hetzelfde, niet correcte nummer hebben EN dat de ontvanger opmerkt dat jouw twee blaadjes van 5 euro datzelfde nummer dragen is alleszins groter Wink
golles
spaanse 5 eu, voor de rest platzak, morgen zaterdag, dan maar weer ff pinnen, maar denk niet dat ik het zondag kan testen,,, sorry (b)
stienoo
Een 5 euro briefje van Finland :p

Wel grappig vind ik maar is het ook echt 100% betrouwbaar?
golles
stienoo wrote:
Een 5 euro briefje van Finland :p

Wel grappig vind ik maar is het ook echt 100% betrouwbaar?

vast wel, elk land zal inderdaad wel een eigen nummer reeks hebben, en als dit het is, dan is het gewoon betrouwbaar
Lady Elensar
H้, zoiets heb ik eerder gehoord. Checken waar je biljet vandaan komt. Of het was iets in trant van dat je het kon regristeren op een website, en later kon checken waar het allemaal terecht kwam. Of waar jouw biljet overal is geweest. Zoiets. Erg maf.
Gieter
Lady Elensar wrote:
H้, zoiets heb ik eerder gehoord. Checken waar je biljet vandaan komt. Of het was iets in trant van dat je het kon regristeren op een website, en later kon checken waar het allemaal terecht kwam. Of waar jouw biljet overal is geweest. Zoiets. Erg maf.

Het concept is verschillend. Hier geef je het serienummer in en zegt men tenslotte van welk land je biljet afkomstig is en als de code geldig is (met een checksum.) Bij de site waar jij het over hebt, moet je registreren en dan de codes ingeven van je biljetten. Dat biljet geef je dan uit, en met een beetje geluk krijgt een andere gebruiker dan jouw biljet en geeft hij jouw code in. Als veel mensen dat doen, kan je het traject van je biljet construeren, bijvoorbeeld Spanje -> Frankrijk -> Belgi๋ -> Verenigd Koninkrijk etc.
Yjaxygames
Leuk ding maar niet erg interessant. Ik ga niet van mn biltjetten allemaal het serienummer overtypen. Toch wel grappig...
jordi
de broncode weet ik niet meer.. ik heb hem laatst ergens gevonden. Maar idd, criminelen die briefjes namaken doen denkik wel gewoon een werkende code Razz

Een vals briefje van 50 euro Shocked ???
Je kan het zelf ook even narekenen Wink.. Iemand zei net hoe het moest Smile
Bengt
Gelukkig zijn briefjes tegenwoordig beveiligt met meer dan alleen een codenummer Very Happy
Alkmania
Nederland, Oostenrijk, Duitsland.. Mijn geld komt gewoon overal vandaan joh Confused

Wel een leuk script trouwens, alleen er zit wel een klein schoonheidsfoutje in. Op het moment dat je een niet-bestaand serienummer invoert en je krijgt de foutmelding staat er een 1 boven de tabel. Wink
Nubilosus
Ik heb vanaf t begin geleerd dat een P Nederlands is en een X Duitsland, en daar komen ook al mijn biljetten vandaan Razz TOch maar even checken of ze echt zijn... Jep Very Happy
jordi
Bengt wrote:
Gelukkig zijn briefjes tegenwoordig beveiligt met meer dan alleen een codenummer Very Happy

Haha, jah, maar ik ken nog geen beveiliging die nog niet vervalst kan worden ....
Gieter
Ik heb momenteel maar twee biljetten in mijn portefeuille die van Spanje en Frankrijk komen.
Reply to topic    Frihost Forum Index -> Dutch -> Algemeen

FRIHOST HOME | FAQ | TOS | ABOUT US | CONTACT US | SITE MAP
© 2005-2007 Frihost, forums powered by phpBB.