FRIHOSTFORUMSFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

Statistieken in grafiekweergave

jordi
Hallo,

Ik ben al een tijdje opzoek naar een statistieken script met een grafiek weergave. Alleen ik kan het niet vinden Sad
Weet iemand zo'n script te vinde?

Alvast bedankt!
Georgeboy
Je kunt altijd zelf zo'n grafieken gaan ontwerpen, met php en mysql. Ik weet natuurlijk niet wat jouw kennis is, maar op frihost is dat perfect mogelijk. Je maakt bvb een initieel blokje, met laat ons stellen een hoogte 1 pixel, de totale hoogte van je grafiek is bvb 100 pixels. Als je dan wat wiskunde hierop loslaat, kun je snel de procentuele hoogte kunnen berekenen... Na even denkwerk over hoe het te programmeren, zul je er zeker mee overweg kunnen om een mooie grafiek te maken met informatie over bvb het land ver herkomst... Of als je eens zoekt via google naar "php graphic counter" zul je wel je gading vinden.
Uiteraard is ook zelf experimenteren met php niet verboden hé. Je zult zien dat je er heel snel mee weg zult zijn, want het is heus niet zo moeilijk. Indien je al een beetje programmeerervaring hebt, dan denk ik dat het zelfs een makkie wordt.

Een andere mogelijkheid die je natuurlijk heel wat minder werk zal vragen, is om je te registeren op een service die de statistieken voor jou maakt. Wat zijn zo goeie en gratis services? Google stats, motigo (het vroegere nedstat, maar wel met reclame) en statcounter... Ik ben ervan overtuigd dat er zeker nog meer diensten zullen zijn die je zullen geven wat je zoekt.

Greetz
jordi
Ik ben zelf niet geweldig in php .. ik kan het wel een beetje, maar niet helemaal dat. Het maakt trouwens niet uit wat voor grafiek Razz. Maar er zullen vast wel van die scripts rond zwerven op internet .. Laughing Alleen waar is de vraag..
atleetalie
kies voor het gemak en gebruik de statistieken van google analytics.
jordi
atleetalie wrote:
kies voor het gemak en gebruik de statistieken van google analytics.

Dat heb ik ooit al eens geprobeerd voor een andere site en daar kunnen de bezoekers de statistieken niet zien... + het is niet makkelijk Razz

EDIT
Ik heb net iets gevonden.. is dit iets denk(en) je/(jullie)??
http://jordi.frih.net/stats/count.php

Ik heb het hier vandaan:
http://www.php4you.nl/scripts/tonen.php?id=117
Georgeboy
Hetgeen je daar toont is zeker de moeite. Ik stel me juist de vraag of de gewone bezoeker van je website wel nood heeft aan al die statistiekjes? Ik vind het persoonlijk voor mezelf handig over mijn eigen site. Zo weet ik bvb welke pagina de bezoekers prefereren, op welke pagina ze onmiddellijk wegklikken,... Maar ik ga eigenlijk niet de statistieken van iemand anders gaan uitpluizen. Is het aantal bezoekers represenatief, hoeveel keer zit de eigenaar van de site er zelf tussen, enz... En mocht je al die info weten, wat ben je er uiteindelijk mee? Bij je eigen website kun je uit die statistieken wat informatie halen om je website te optimaliseren... Enfin, dat is mijn mening hé... Wink

Veel succes met het gevonden scriptje !!
jordi
Denk ik net van, ja dit is een goed script .. kom ik erachter dat hij het niet eens doet Crying or Very sad
Deze dingen doen het niet:
- de cirkelgrafiek blijft heeltijd hetzelfde .. geen andere kleuren ofzo
- hij kan alleen de pagina waar hij de statistieken laat zien .. dan hij alleen mee laten tellen. Geen andere pagina's dus Confused

Weet iemand nog een andere Smile ??
golles
jordi wrote:
Denk ik net van, ja dit is een goed script .. kom ik erachter dat hij het niet eens doet Crying or Very sad
Deze dingen doen het niet:
- de cirkelgrafiek blijft heeltijd hetzelfde .. geen andere kleuren ofzo
- hij kan alleen de pagina waar hij de statistieken laat zien .. dan hij alleen mee laten tellen. Geen andere pagina's dus Confused

Weet iemand nog een andere Smile ??

ik zag ook al dat de circelgrafieken niet werken, en of het andere probleem is niet zo lastig op te lossen, zoek de code er ff uit waarin staat dat hij de gegevens logt (waarschijnlijk naar de db) zet dat ff in een apart bestandje (inc_dblog.php ofzoiets) en include dat bestand in alle paginas en tada Wink
jordi
Zou kunnen jah, maar ik heb er weinig tijd voor. Dus heb ik maar een ander script gedaan.. Dit is niet echt met grafieken, maar met gewone staafjes. Plaatje dus die gewoon van lengte word veranderd. Het staat op een andere server waarvan je een wachtwoord nodig hebt om erin te komen.. En heb nu even geen zin om het op de Frihost server te zetten. Maar op die andere server kan die grafieken volgens mij ook niet lees ik net. Die plaatjes worden namelijk gemaakt door php, volgens mij kan dat niet daar. Hij laat dan het plaatje niet zien.. Daar werken contact scripts enzo ook niet.

Ik weet niet of het mag, maar ik zet het er toch maar neer (als het niet mag, mogen deze zinnen wel uit mijn post gehaald worden:P)
Ik doe namelijk mee aan ThinkQuest. En dat is een wedstrijd, je moet dan een site maken. Meer informatie kun je op hun site lezen.
Reply to topic    Frihost Forum Index -> Dutch -> Computers en Techniek

FRIHOST HOME | FAQ | TOS | ABOUT US | CONTACT US | SITE MAP
© 2005-2007 Frihost, forums powered by phpBB.