FRIHOSTFORUMSSEARCHFAQTOSBLOGSCOMPETITIONS
You are invited to Log in or Register a free Frihost Account!

allereerste veroordeling van rascistische moordenaar

Lord Klorel
Sinds een paar dagen is het doek gevallen over de Assisenzaak Hans Van Themsche. Hij is veroordeeld tot levenslang met een rascistisch motief.
Ik ben blij dat hij levenslang heeft gekregen, omdat de kans erin zat dat hij ontoerekeningsvatbaar zou kunnen verklaard worden. Uiteindelijk heeft de volksjury beslist om niet in te gaan op de vraag van de advokaten van Van Themsche om hem ontoerekeningsvatbaar te verklaren.

om alles te weten komen over de zaak dan kan je op onderstaande link(en) klikken:

http://www.gva.be/vanthemsche/

Ik hoop dat iedereen die in de schaduw van Van Themsche stapt, op dezelfde wiojze zullen veroordeeld worden want om dergelijke raid te doen moet je bewust weten wat je doet.
atleetalie
beter toch? Als het je niet gaat om wie je vermoord maar om wat voor 'soort' het is kan je maar beter, ben je nog minder goed in je hoofd dan als je het gemunt hebt op iemand.
Gieter
Lord Klorel wrote:

Ik hoop dat iedereen die in de schaduw van Van Themsche stapt, op dezelfde wiojze zullen veroordeeld worden want om dergelijke raid te doen moet je bewust weten wat je doet.

Ik vraag me af wat er zo bijzonder is aan de zaak, rascistische moord of niet, in beide gevallen zou hij levenslang gekregen hebben. Mensen overhoop schieten doe je niet!
Klaw 2
Gieter wrote:
Lord Klorel wrote:

Ik vraag me af wat er zo bijzonder is aan de zaak, rascistische moord of niet, in beide gevallen zou hij levenslang gekregen hebben. Mensen overhoop schieten doe je niet!

met je eens hij had 3(?) moorden gepleegd en bijna nog een. Dan word je zowie voor de rest van je leven in een hokje gestopt.
stienoo
Klaw 2 wrote:
Gieter wrote:
Lord Klorel wrote:

met je eens hij had 3(?) moorden gepleegd en bijna nog een. Dan word je zowie voor de rest van je leven in een hokje gestopt.

Heu het gaat hier over belgië, levenslang=30 jaar (en met goed gedrach kan je voorwaardelijk vrijkomen na 10 jaar) het is dus niet heel je leven in een hokje zitten.
Bengt
Ik betwijfel dat Hans Van Themsche vrij vroeg zal vrijkomen. Dat is net als Marc Dutroux die ook niet direct vervroegd zal vrijgelaten worden. Zo een mensen zitten nog te vers in het publieke geheugen.
Gieter
stienoo wrote:
Klaw 2 wrote:
Gieter wrote:
Lord Klorel wrote:

Heu het gaat hier over belgië, levenslang=30 jaar (en met goed gedrach kan je voorwaardelijk vrijkomen na 10 jaar) het is dus niet heel je leven in een hokje zitten.

De rechtbank spreekt levenslang uit, maar zet dat om naar 32 jaar dacht ik. Voorwaardelijke vrijlating moet ook toegelaten worden door de strafuitvoeringsrechtbank, en dat zie ik nog zo niet gebeuren voor Hans Van Themsche.
EdgeHawk
Hij komt er goed vanaf.

Toerekeningsvatbaar = Levenslang = 30 jaar = 10 jaar (wet Lejeune)

Ontoerekeningsvatbaar = zolang als nodig. Indien nodig dus werkelijk levenslang.
Gieter
EdgeHawk wrote:

De strafuitvoeringsrechtbank zal zo iemand niet na 10 jaar vrijlaten hoor. De voorwaardelijke invrijheidsstelling is geen recht voor gedetineerden, een strafuitvoeringsrechtbank moet daarover beslissen.
EdgeHawk
Gieter wrote:
EdgeHawk wrote:

De strafuitvoeringsrechtbank zal zo iemand niet na 10 jaar vrijlaten hoor. De voorwaardelijke invrijheidsstelling is geen recht voor gedetineerden, een strafuitvoeringsrechtbank moet daarover beslissen.

Daar ben ik nog zo zeker niet van.
Voor mij mag hij blijven zitten waar hij zit. Alleen jammer dat wij hem met ons belastingsgeld al die jaren zullen moeten onderhouden. Maar dan toch beter dat dan een herhaling van de gepleegde feiten.

http://www.presse-justice.be/document.php?document_id=122&
-cff-
tja maar soms moet je gewoon eens op offeren om dat soort mensen van de straat te houden.
Krijgt hij er trouwens ook tbs bij als dat bestaat in belgië?
En nu maar hopen dat hij niet ontsnapt net zoals die gevangene in itter!
EdgeHawk
-cff- wrote:

Benallal zul je bedoelen. De ontsnappingskoning. Nou ja koning is veel gezegd want hij is alweer opgepakt en zit voorlopig vast in Nederland. Eens kijken hoe lang ze hem daar kunnen vasthouden. Laughing
Lord Klorel
EdgeHawk wrote:
Hij komt er goed vanaf.

Ontoerekeningsvatbaar = zolang als nodig. Indien nodig dus werkelijk levenslang.

Daarom dat het in mijn ogen zo belangrijk dat ze de wet Lejeune dringend moeten aanpassen. Want misdadigers die dergelijke misdrijven hebben gepleegd mogen absoluut niet vroeger vrij komen.
Gieter
EdgeHawk wrote:
-cff- wrote:

Benallal zul je bedoelen. De ontsnappingskoning. Nou ja koning is veel gezegd want hij is alweer opgepakt en zit voorlopig vast in Nederland. Eens kijken hoe lang ze hem daar kunnen vasthouden. Laughing

http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?ArticleID=A81JEAK7

Toch wel langer dan in België neem ik aan!
lordwarlord
maar als het goed is word hij toch binnen kort uitgeleverd aan belgie? of moet hij eerst weer onsnappen richting duitsland? Confused
rvec
het kan zijn dat nederland hem eerst een straf wil laten uitzitten voor de gewapende overval.
NoMercyFate
Gieter wrote:
Lord Klorel wrote:

inderdaad. kijk nou is het wel zo dat racisme slecht is. maarja een moord is een moord en dat is ten alle tijden slecht Exclamation