FRIHOSTFORUMSSEARCHFAQTOSBLOGSCOMPETITIONS
You are invited to Log in or Register a free Frihost Account!

AVi of DVD met ondertitels branden.

Danny
Ik heb een AVI film zonder ondertiteling,deze heb ik er probleemloos bij kunnen plaatsen met VOBSUB,mijn Mediaspeler speelt hem feilloos mét ondertitels af maar als ik hem brand doet hij dat ook maar alleen op de pc,wanneer ik de schijf in mijn DivX-speler plaats dan speelt hij de film zonder ondertiteling af,weet iemand een oplossing hiervoor?
rvec
http://www.trustfm.net/divx/SoftwareAvi2Dvd.html
Als je met dat programma je ondertitels erbij zet en alles op dvd/cd brand moet het goed gaan.

Het probleem met de meeste software is dat ze het bestand er nog gecodeerd op zetten en je het dus alleen kan bekijken op iets wat met die codering kan omgaan (pc/divx-speler).
Danny
Bedankt voor het AVI2DVD-programma maar ik weet niet wat ik verkeerd doe,als ik aan stap 5 kom loopt het fout,als ik op GO klik vraagt hij om nog een job toe te voegen.Het is eerder wat ik doe,ik kan niet verder.
Gushe
Ahah Smile
Met convertxtodvd ofzo (ben niet zeker van de naam) kan je ondertitels op DVD branden.

Maar Je kan ze ook in je .avi bestand inbakken, Dit doe ik altijd Smile

Ik heb ooit eens voor een site een tutorial geschreven over hoe dit moet; volgt hieronder. Smile

Benodigde Programmas:
(Deze zijn allemaal gratis te downloaden normaalgezien)

srt2ssa
subtitler
TMPGenc Plus
Virtualdub
DivX codec 6.1 (of hoger Wink)

Andere benodigdheden:
een film in .avi formaat
de subtitles in .srt of .ssa formaat.

TUTORIAL:

Stap 1.
Dit is een eenmalige stap!
moet je alleen de eerste keer doen nadat je da programmas hebt gedownload!

- Zet de subtitler.vdf in de plugin folder van VirtualDub.

- Check eerst of je de "Handler" hebt geinstalleerd, dit doe je met de "auxsetup.exe" uit de VirtualDub folder. (kies daar "install handler").

Stap 2.

- Open srt2ssa
- bij "Input file" zoek je het originele .srt bestand. (de ondertitels dus).
- bij "Output file" ga je naar de map waar de film en het .srt bestand staan.
( Dan kan je nog een heleboel extra opties zoals bv de kleur en lettertype veranderen )
- Druk op "Convert"

Stap 3.

- Open VirtualDub
- Open de .avi waar je de ondertitels wil onder zetten (file>open video file...)
- verander niets en voeg de plugin "Subtitler" toe (Video>filers>add>subtitler)
- Druk op Ok en er zou normaalgezien een configuration venstertje moeten verschijnen, waarin de .ssa file (die je zonet gemaakt hebt) zou moeten staan (zo niet, zorg dan dat je de juiste file daar zet).
- Druk 2x op ok, nu zou je terug gewoon bij de interface van VirtualDub moeten zitten.
- Nu moet je de Frameserver van VirtualDub opstarten (File>Start frame server)
- Er zou weer een schermpje moeten verschijnen, verander niets en druk op "Start", hierna verschijn er weer een schermpje waar je het een naam geeft -> "naam van de film.vdr" of "naam van de film.avi"
- het schermpje dat dan verschijnt moet je gewoon laten staan, hij staat nu in de Frameserver modus.

Stap 4.

- Open TMPGenc en sluit de wizard.
- Bij "Video Source" klik je op "Browse" en je zoekt naar het .avi of .vdr bestand dat je zonet hebt gemaakt met VirtualDub. (dit is meestal maar enkele Kb groot.)
- Bij "Audio Source" zou nu ook iets moeten staan, laat dit gewoon staan.
- Bij "Output file" kies je de locatie waar je het bestand wil opslaan.
- Ga dan naar File>output to file>AVI file, vul daar de naam van je film in (bv; Breakfast club.avi)
- dan kijk je een beetje naar onder en bij "Video Compressing" klik je op “settings” en neem je de DivX codec. (als je deze niet hebt, download hem dan bovenaan bij de “Benodigdheden” )
- Bij “Audio Compressing” kies je bij “Format” de MPEG Later-3 (mp-3) formaat.
-je drukt op “Save”, en wanneer je terug bij de interface van TMPGenc zit, druk je bovenaan op de “Start” toets, nu begint het programma da ondertitels onder de film te zetten.

Dit was het dan! Smile
Lijkt een heleboel, maar duurt bij mij maar 5 minuutjes.
En dan duurt het 3 à 4 uur eer dat de ondertitels eronder staan, maar ondertussen kan je dus andere dingen doen. Smile

Als er nog vragen zijn, of er lukt iets niet, vraag maar Wink

Greetz,
Gushe
Danny
Hallo Gushe,
Deze stappen heb ik eergisteren genomen op de site "Kleppersound",met bijna dezelfde programma's maar daar sprak men over TMPGEnc DVD Author en daarvan kan ik geen gratis versie vinden.Dit is de link:http://kleppersound.be/divx2dvd.htm. Dan kan je misschien eens kijken of ik daar op de goede weg was,vanaf stap 3 zat ik vast,dank u
rvec
heb je deze:
http://www.trustfm.net/divx/GuideAvi2Svcd.html
al geprobeerd? Die is enorm uitgebreid en ik denk dat het daarmee wel moet lukken.

En als hij vraagt een job toe te voegen, heb je het bronbestand wel ergens geselecteerd?
Gushe
Danny wrote:
Hallo Gushe,
Deze stappen heb ik eergisteren genomen op de site "Kleppersound",met bijna dezelfde programma's maar daar sprak men over TMPGEnc DVD Author en daarvan kan ik geen gratis versie vinden.Dit is de link:http://kleppersound.be/divx2dvd.htm. Dan kan je misschien eens kijken of ik daar op de goede weg was,vanaf stap 3 zat ik vast,dank u

Ik heb het ook met zo iets anders geleerd.. maar die tutorial liet mij niets als .avi saven..
Ik raad je aan TMPGEnc Plus te gebruiken, met deze is het mij al altijd gelukt Smile
En deze heb ik nl ook ergens gratis vandaan denkik... Ik zal eens zoeken en evt de link posten Wink

Greetz,
Gushe
Danny
Zal ik straks eens proberen,ik hou je op de hoogte
Shotta
betse Gushe,

mijn TMPGEnc Plus is verlopen
wat moet ik nu doen???

gr Shotta