FRIHOSTFORUMSSEARCHFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

Gratis ontbijt

Vlien
Mijn beste vriendin en ik zitten op kot in Antwerpen en zij kwam laatst af met het idee van ergens eens een gratis ontbijt mee te pikken 's morgens. Ik wist helemaal niet dat dit kon, jullie wel? En eventueel iemand die adresjes weet? Vind het anders wel een leuk initiatief voor studentjes Smile
MrBlueSky
Hoe bedoel je dat? Ga je dan 's morgens bij mensen thuis aanbellen om te vragen of je mee mag eten met het ontbijt?
atleetalie
Of bedoel je in een hotel aanschuiven en hopen dat ze niks vragen en anders kamer 105 zeggen?
stienoo
Of bedoel je echt een speciaal voor studenten ontworpen ontbijt bar waar je dus als student kunt gaan aanschruiven voor gratis ontbuit?
Alles lijkt me nogal raar, ik zou niet graag hebben dat er sochtens een wildvreemde bij mij aan het ontbijt zit.
En dan nog het zou handig zijn zou iedereen gratis kunnen ontbijten maar ik vrees dat dat er niet inzit Smile
Bengt
Als student in Gent zou ik het ook wel willen weten ^^
neji
Bengt wrote:

Same here, want de Panos in de Veldstraat wordt wel duur als je er elke dag een ontbijtje gaat nemen...
stienoo
Ja tegenwoordig is alles duur (zeker met mijn zakgeld van 5 euro per maand) ik ben wel nog maar 12 maar dat is bijzaak Laughing

Maar mij lijkt het hoogst onwaarschijnlijk dat je ergens echt gratis kan ontbuiten of het moet echt een actie zijn van een of ander bedrijf.
golles
stienoo wrote:
Ja tegenwoordig is alles duur (zeker met mijn zakgeld van 5 euro per maand) ik ben wel nog maar 12 maar dat is bijzaak Laughing

Maar mij lijkt het hoogst onwaarschijnlijk dat je ergens echt gratis kan ontbuiten of het moet echt een actie zijn van een of ander bedrijf.

als je 12 bent heb je nergens om je zorgen over te maken, je woont nog bij je ouders, en die regelen wel ontbijt voor je.

neem een vriend mee en een camera, zeg bijvoorbeeld dat je van BNN bent, van het programma Nu we er toch zijn (wiki) of bedenk helemaal iets nieuws, heel veel mensen zijn camera geil, met een camera zal het vast wel lukken Razz
Bengt
neji wrote:
Bengt wrote:

Same here, want de Panos in de Veldstraat wordt wel duur als je er elke dag een ontbijtje gaat nemen...

Panos zijn afzetters tbh. Aanrader trouwens, "the great australian bite" Very Happy.
stienoo
golles wrote:
stienoo wrote:

als je 12 bent heb je nergens om je zorgen over te maken, je woont nog bij je ouders, en die regelen wel ontbijt voor je.

neem een vriend mee en een camera, zeg bijvoorbeeld dat je van BNN bent, van het programma Nu we er toch zijn (wiki) of bedenk helemaal iets nieuws, heel veel mensen zijn camera geil, met een camera zal het vast wel lukken Razz

Ik moet me mischien geen zorgen maken maar als ik iets anders wil kopen (snoep ofz) moet ik het ook zelf betalen hoor.
lordwarlord
al word bij sommige studies in gent wel heel erg goedkoop ontbijt aangeboden (1 euro) Laughing

Quote:
Kom Uit Uw Kot! Studenten bio-ontbijt voor 1 euro

Start de examenperiode op een aangename manier en doe mee aan de Bioweek! Kom uit uw kot en geniet in de frisse buitenlucht van een luchtige babbel en een gezonde biohap met je medestudenten of kotgenoten. Op woensdag 6 juni kan je voor één euro genieten van een groots en gezellig Kom Uit Uw Kot bio-ontbijt. Bij mooi weer tafel of picknick je in de binnentuin en op het terras van de Sint-Pietersabdij en bij minder mooi weer stelt De Wereld van Kina: het Huis haar deuren open. Ingang via Sint Pietersplein 14. Wil je al vroeg beginnen blokken? Geen probleem, vanaf acht uur tot elf uur wachten verse biokoffie, biobroodjes, biofruit, en bioyoghurt jou op.

Info: www.bioweek.be
Alkmania
Over dat camera geil zijn, dat is dus echt zo he. Ik had een keer een programma gezien van BNN, niet Nu We Er Toch Zijn, maar zoiets als Try Before you Die ofzo, daar gingen ze dus ook gewoon gratis eten proberen te scoren in een restaurant met alleen een camera.

"Hallo, wij zjin van de smaaktest Nederland van SBS6, mogen wij een hapje eten bij U?" Twisted Evil
jordi
Lol.. gratis onbijt krijg je toch nergens Razz .. misschien ook wel, maar dan moet je er iets anders bij kopen ofzo ..
Vlien
jordi wrote:
Lol.. gratis onbijt krijg je toch nergens Razz .. misschien ook wel, maar dan moet je er iets anders bij kopen ofzo ..

Jah duuuh, twas iets in de aard van "betaal je drank en krijg er een croissant, eitje, ... bij". 't Was ook mijn beste vriendin die er iets van had opgevangen, waarom denk je dat ik de vraag stel? Ik wist er niets van.
Bij mensen aanbellen? Haha, nice one.
the666bbq
tsss, de jeugd van tegenwoordig is wel verwend zulle; vroeger in mijnen tijd was het ontbijt niet wat koffiekoeken of worstenbroden van bij de bakker of luie-mensen-winkels als de panos. Toen smeerden we zelf onze bokes, en deden we die in een brooddoos met nen elastiek rond (want we aten veel bokes en waren daardoor sterk, slank en slim)

Uw eigen bokes smeren is niet gratis maar met het budget van één keer panos kunde wel een heel week eten als ge het mij vraagt...
atleetalie
Kan die ^ van daarboven nu eindelijk eens vertellen wat hij wél bedoeld met gratis ontbijt. We hebben alles al voorgedragen maar is dit het nu, gratis ontbijt is op een sporadige publiciteits stunt na, niet te vinden
Lady Elensar
Een gratis onbijt, dat moet ik ook eens gaan proberen. Als arme studente al mijn charmes in de strijd gooien om eens voor een gratis ontbijtje te schooieren. Very Happy

Maar goed, op zich lijkt het me wel een leuk initiatief om aan studenten een goedkoop ontbijtje te bieden, of iets dergelijks.

Verder kom ik nooit in Antwerpen, dus daar heb ik niet zo veel aan Sad. En weet ik ook niet veel van af.. wat dit soort dingen betreft. Zou er graag nog eens heen willen. Ik hoor dat het zo'n leuke stad is! (Vooral ook om te winkelen Embarassed ).

the666bbq wrote:
tsss, de jeugd van tegenwoordig is wel verwend zulle; vroeger in mijnen tijd...
(want we aten veel bokes...)

Gelukkig snap ik noog net wat er staat Very Happy

Quote:
één keer panos

Think
Arnie
Bij bijvoorbeeld Ikea?
Lady Elensar
Bij Ikea kun je wel héél goedkoop eten inderdaad.
Vlien
atleetalie wrote:
Kan die ^ van daarboven nu eindelijk eens vertellen wat hij wél bedoeld met gratis ontbijt. We hebben alles al voorgedragen maar is dit het nu, gratis ontbijt is op een sporadige publiciteits stunt na, niet te vinden

Een beetje minder he kleine. Als je beter had gelezen wat die ^ van daarboven (ik waarschijnlijk) bedoelde, had je misschien gelezen DAT IK HET ZELF NIET WEET! En dat ik daarom een oproep doe aan andere die het misschien wel weten!

Ik ben ook geen profiteur, lol, ik smeer dikwijls genoeg mijn eigen boterhammen. Dus voor mijn part, sluit dit topic maar, want 't is weer wat zenne.

*grommend maagje* I'll never know Sad
:p

btw: "hij bedoelt" is met een "t" en niet met een "d"
Arnie
Mijn studentenontbijt bestaat uit zelfgesmeerd brood zoals aangeraden door "de barbeque", alleen krijg ik elk weekend gratis brood mee van huis. Als dat op is koop ik soms nieuw maar vaker neem ik ontbijtkoek. Dat is trouwens heel goedkoop hier (in Zeist, NL, niet op kot dus maar gewoon op kamers), zo'n grote ontbijtkoek voor 25ct! Daar zou ik wel 3 dagen van kunnen ontbijten, als ik het niet tussendoor ook als snack nam en af en toe mee naar de uni als lunch.

Hoe weet je overigens dat atleetalie een "kleine" is? Laughing
James007
Wel, als student in Antwerpen heb je recht op een studentengids, waarin alle nuttige adresjes staan (voor ongeveer alle mogelijke facetten van het studentenleven) Het is een vierkant boekje van 15cmx15cm met zwart-rode druk en een gele achtergrond. De studenteninformatiegids of iets dergelijks. Ik heb het thuis liggen, maar ik ben momenteel op de UA zelf dus ik kan het niet exact bij naam noemen.
James007
Ik heb het even gezocht en hun site is:
http://antwerpen.use-it.be/
http://www.use-it.be/antwerpen/ned/
Nieuwsbrief: http://www.gratisinantwerpen.be/

Hun boekje is wel duidelijker... Confused
Bengt
James007 wrote:
Wel, als student in Antwerpen heb je recht op een studentengids, waarin alle nuttige adresjes staan (voor ongeveer alle mogelijke facetten van het studentenleven) Het is een vierkant boekje van 15cmx15cm met zwart-rode druk en een gele achtergrond. De studenteninformatiegids of iets dergelijks. Ik heb het thuis liggen, maar ik ben momenteel op de UA zelf dus ik kan het niet exact bij naam noemen.

De overbekende GUIDO-gids ? Very Happy
James007
Nee de gids waarvan ik net de website gaf...
Bengt
James007 wrote:
Nee de gids waarvan ik net de website gaf...

Guido heeft zelfde doelstellingen ongeveer.
neji
James007 wrote:
Ik heb het even gezocht en hun site is:
http://antwerpen.use-it.be/
http://www.use-it.be/antwerpen/ned/
Nieuwsbrief: http://www.gratisinantwerpen.be/

Hun boekje is wel duidelijker... Confused

Voor alle duidelijkheid... Use It kan je ook vinden in Gent, Brugge en Brussel!
(ik weet dat links van de Vooruit een kantoortje is van Use It (Gent) waar je ook al die studentengidsen (ook van de andere steden) en allerlei andere dingen zoals het caféplan (van Gent),... kan krijgen!

Altijd eens leuk om te weten!