FRIHOSTFORUMSSEARCHFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

Sprzęt...czyli kilka pytań przed drobnym &

gandalfini
Mam dość mojego 5 letniego gratka więc zamierzam wkrótce zmienić w nim "conieco". Od razu założyłem, że nie będę się pakował w dual-cory, pci-e i te wszystkie inne technologie hi-end ponieważ i tak nie gram na komputerze a zależy mi na uprzyjemnieniu sobie pracy (wszak 5 letni sprzęt dławi się w nowych aplikacjach). Od razu zaznaczam, że Visty nie instaluję Wink zamierzam dalej siedzieć na zmodowanym Windows MX RGB (zżera ok 50% mniej ramu niż XP PRO a w sumie to jedno i to samo)

Zacznę od tego co mam :

CPU :Celeron 2,4 Ghz OC na 2,47 Ghz
Ram: 512 MB DDR 333
Grafika: Radeon Pro 9000 64 MB
Płyta główna: jakiś ECS

A teraz co chcę uzyskać:

CPU: Athlon 64 3500+ bądź jakiś P4 3,0-3,2 Ghz

Właśnie nie wiem na który z tych procesorów się zdecydować - z jednej strony nie znam się na tym (aż w takim stopniu bym sam sobie potrafił doradzić) zaś z drugiej strony trochę boję się pchać w 64 bity ponieważ nie jestem pewny czy 64 bity są ogólnie wydajniejsze niż wielowątkowy P4.

Ram:

Zamierzam wykorzystać to, co już mam i dokupić do niej jeszcze jedną kość 512 DDR 333, powinno wystarczyć.

Grafika:

Jako że docelowo chcę wykorzystać jeszcze port AGP zadecyduję się na ATI RADEON 9800 Pro - jeżeli znacie jakąś podobnie wydajną kartę Nvidi w tym samym przedziale cenowym to dajcie znać Wink Całę życie spędzam na radkach, jednak nvidia ma lepszy support pod linuksa na czym mi zależy.

Płyta główna - ECS odpada, mam dość użerania się z nim Wink wybiorę coś msi bądź asusa - jednak wszystko zależy od procka więc niewiele można mi w tej kwesti pomóc.
vrooth
ja bym zamiast tych 512 ram dokupoił 1024, bo zawsze to bedzie wygodniej, gdy masz otawartych na raz kilkanaście aplikacji Smile
webek