FRIHOST FORUMS SEARCH FAQ TOS BLOGS COMPETITIONS
You are invited to Log in or Register a free Frihost Account!

USB werkt niet meer

nijz
ik heb al meer dan een 2 jaar een Asus P4P800 moederbord. Altijd naar redelijke tevredenheid kunnen gebruiken, maar sinds kort werken mijn usb-poorten niet meer. Printers, mobieltjes, cardreaders, externe hardeschijven worden niet meer herkend. Ze krijgen gek genoeg wel stroom (de telefoon zegt dat ie aan het opladen is), maar Windows XP SP2 en Ubuntu Linux Breezy herkennen ze niet als apparaten. Dit was voorheen wel het geval. Ik heb in de BIOS geprobeerd om wat zaken te veranderen, USB Legacy support een keer uitgeschakeld (las in een ander topic dat dat zou kunnen helpen) etc. Helaas heeft dit alles niet geholpen.

Ik heb aan de voor- en achterkant van mijn systeem in totaal vier extra poorten, ook als ik deze verwijder (kabeltje lostrekken van het moederbord) doe de onboard poorten het nog steeds niet. Ik heb ook nog een keer via apparaatbeheer alle usb-opties verwijderd en opnieuw laten herkennen. De USB hubs worden wel door Windows herkend, maar de aangesloten apparaten nog steeds niet. Ik ben een beetje bang dat ik uit moet gaan kijken naar een nieuw moederbord, maar misschien heeft iemand van jullie nog een idee?
rvec
je zou nog kunnen proberen windows of linux opnieuw te installeren en de bios te resetten. Als je hem dan nog niet werkend krijgt weet ik het ook niet.
atleetalie
misschien is je driver de wegkwijt?
golles
probeer ff nieuwste drivers te instaleren voor de USB, mijn pc op school heeft ook wel eens problemen met USB...
lordwarlord
ow dat probleem had ik ook dat kwam doordat een externe HD constant naar mijn pc ping*HD stond in het netwerk* toen ik dat ding uitzette en pc restarte was het over. dus ik denk ik jouw geval dat er ook iets van het internet bezig is de boel te verpesten