FRIHOSTFORUMSSEARCHFAQTOSBLOGSCOMPETITIONS
You are invited to Log in or Register a free Frihost Account!

onlin rpg

stienoo
Ik zou graag een onlin rpg maken veel details heb ik niet.
Het idee moet nog ontworpen worden, bij de start van het projcet word er nog overlegt.

Wat is er allemaal nodig:

*tussen de 2/5 programmeurs die dat html, css, php en mysql kunnen
*iemand die dat het grafis werk kan doen
*iemand die dat goed een lay-out kan ontwerpen
*een hosting/of sponser
*iemand die nog wat mee admin kan doen en alles wat kan regelen

Vanaf dat er iemand komt opdagen kunnen we beginnen dus je moet niet denken dat je eerst nog een maand gaat moeten wachten.

Wat ook handig zou zijn is als je msn hebt dan kunnen we in groep overleggen.

wat krijg je?

Admin van het spel (toch als je wilt)
En de opbrengst word verdeelt (eventueel van een premium acount of van banners, die we ook kunnen plaatsen)

extra info

Er is nog niet zo veel info dus als je wilt mee werken kan je nog veel mee beslissen.

Als je geintreseert bent stuur dan een pm of een mailtje naar stijnsallets[at]hotmail.com (ik heb msn voeg me maar toe)
rvec
Ik heb je mail even veranderd, is misschien wat beter tegen spambots, zou nog beter zijn als je hem alleen op pm geeft maar dat is je eigen keus. En het ziet ernaar uit dat je het groot wil aanpakken, lijkt me toch beter als je dan een goed plan hebt. Veel werk zou je ook voor frih$ kunnen krijgen in de marketplace. Je bent dan alleen wel wat meer frih$ nodig dan je nu hebt.
stienoo
O ok das goed ik had er niet bij nagedacht maar van die frisch klopt wel maar ik ben pas nieuw...
En die plannen daar was ik volop mee bezig maar ik heb momenteel niet veel inspiratie....
En het probleem is ook dat dit forum in het nederlands niet zo actief is dus echt veel posten kan ik niet.
johanfh
Ik zou zeggen: maak ons enthousiast Very Happy Heb je al een verhaal en een thema voor je rpg? Misschien kun je alvast wat plaatjes tekenen en die ergens uploaden, zodat we een beetje sfeer kunnen proeven. Ben benieuwd!
N.B.: tip: begin niet voor de winst, maar probeer eerst een goede rpg te maken. Winst maken kan altijd nog Wink

JohanFH
stienoo
Ho ok ik was net begonnen met het tema enz ik ga waarschijnlijk iets met piraten doen.
Maar wie zegt dat ik het voor de winst wil doen ik doe het voor het plezier en voor het rezultaat.
Ik heb al 1 iemand die wat admin wil doen en 1 iemand die de grafische kant wil doen.
Ik ben nu zelf php aan het leren maar kan het nog niet echt heel goed Sad
Ik schat dat ik tegen zondag of maandag het idee zal uitgewerkt hebben en mischien wel wat meer info kan geven.
Klaw 2
van programeren heb ik niet zoveel verstand maar ik kan wel tekenen stuur wel eff een pm'etje
johanfh
Sorry! Ik wilde je niet beledigen Smile Piraten is inderdaad een leuk thema. Tip: misschien kun je wat inspiratie opdoen met de spellen 'Monkey Island'. Daar komen een aantal heel schilderachtige plekken in voor (denk aan de Scumbar of aan het bruggetje met de trol).

Heb zelf geen tijd om je echt te helpen, maar wel veel succes gewenst!
Nog een tip: als je php wilt gebruiken, leer dan ook gelijk mysql, dan kun je je usergegevens allemaal opslaan in een centrale database. Dat is denk ik 't meest eenvoudig.

JohanFH
stienoo
Ok ik heb ook een boek "php & mysql" alleen heb ik niet zo heel veel tijd maar nu in het weekend :p
Maar ik weet niet goed hoe ik aan het loginsysteem zelf moet beginnen met dat paswoord maken en ik snap niet hoe je kunt kijken of het juiste paswoord bij de juiste username is.
Wat ik ook nog ga moeten leren is om de juiste gegevens bij de juiste persoon te plaatsen enz.
Ik heb waarschijnlijk al 2 mensen die willen tekenen en 1 iemand die wat mee wilt helpen voor admin enz maar programmeurs zelf heb ik nog niet en dat is wel noodzakelijk.

Ik dacht mischien voor de naam heel simpel pirateswars, maar ik zou graag hooren wat jullie van die naam vinden en je mag gerust hard zijn hoor (toch over die naam :p )
Klaw 2
oke ik heb eff snel wat gewoon met potlood getekend:
twee zeilschepen en een kanon

en eff als je een rpg maakt heb je denk ik meer dan 1 tekenaar nodig vind ik, alleen alles tekenen tja het kan maar ik heb ook nog een prive leven en wil niet de rest van het jaar verschillende schepen gaan tekenen.

stienoo wrote:

Wat is er allemaal nodig:
*tussen de 2/5 programmeurs die dat html, css, php en mysql kunnen
*iemand die dat het grafis werk kan doen
*iemand die dat goed een lay-out kan ontwerpen
*een hosting/of sponser
*iemand die nog wat mee admin kan doen en alles wat kan regelen

Je bent trouwens ook nog wat vergeten iemand of meer personen moet(en) verzinnen hoe het word.
designers van het spel.
word het als omerta (barafranca) ofzo dat moet ook allemaal verzonnen worden.

En als je zoiets begint dan moet je ook iemand hebben die iets verzint om hackers en andere ongure personen tegenhoudt en voorkomt dat die mensen alles overhoop halen, ik ken zelf nog wat lui die goed zijn met php en mysql enzo ik kan hun wel vragen of ze mee willen doen.
stienoo
Mooie tekening.
Ja ik had al 2 tekenaars.
En van die ontwerper voor dat spel hier is al een site voor de inhoud te laten zien http://stienoo.110mb.com/
En die mensen die iets van php kennen zou ik graag ontmoeten dus stuur ze maar door.
En ten slotte die beveiliging moeten de programmeurs doen het :p
Klaw 2
ik zal overmorgen op school vragen of ze willen helpen, ik kan niet beloven maar ik zal het wel gaan vragen.
stienoo
Als je doet wat je kan doen ben ik al zeer tevreden hoor.
Maar hoe goed zijn ze net in programeren kunnen ze een klein beetje php en iets scrijven in een database en laten zien maar niet meer of kunnen ze echt heelder scripts maken en heel goed overweg met mysql?
(dat 2de zoek ik vooral :p)