FRIHOSTFORUMSFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

vervolg op "punten verdienen"

stienoo
Het toppic was ijgelijk al gesloten maar toch heb ik er nog een vraag over, het topick waarover ik spreek is http://www.frihost.com/forums/vt-15870.html.

Wat ik mij nog afvroeg is of je site word bewaard als je echt te diep in de min staat en je acount word verwijdert?
Wat ik dus bedoel je hebt heel hard gezwoegt aan een site die dat dan ook heel mooi is enz maar je bent te dom om een kopie te maken (en van een database is dat niet zo eenvoudig) en er gebeurt iets (je word omver gereden bv) en licht dus in het ziekenhuis voor een 50 dagen als je terug op je pc kan is dus je acount weg.

Is je site en database dan nog bewaart of niet?
Yjaxygames
Goeie vraag. Ik heb wel eens in de min gestaan en toen ik weer in de plus stond probeerde ik in te loggen stond alles er nog. Verder weet ik niet hoe of wat, dit zijn mijn eigen ervaringen.
stienoo
Ho ok maar toen je in de min stond was je acount toen tijdelijk weg of was je nog net op tijd om het terug omhoog te halen?
rvec
als je bondings kan bereiken (pm of via via) en de situatie uitlegt weet je zeker dat hij niet verwijderd wordt. Als je dit niet doet en je hebt 45 punten staan voor je ongeluk kan je waarschijnlijk wel 60 dagen wegblijven. En zelfs als je je hosting kwijt bent blijven je gegevens volgens mij nog een tijdje bewaard. Ik weet zo uit mijn hoofd niet hoe lang maar ik weet wel dat je je er geen zorgen over hoeft te maken.

De verwijdering van accounts gebeurt namelijk handmatig en bondings gaat dus per account bekijken of de hosting wordt verwijderd/ geblokkeerd of dat er niks wordt gedaan.
stienoo
rvec wrote:
als je bondings kan bereiken (pm of via via) en de situatie uitlegt weet je zeker dat hij niet verwijderd wordt. Als je dit niet doet en je hebt 45 punten staan voor je ongeluk kan je waarschijnlijk wel 60 dagen wegblijven. En zelfs als je je hosting kwijt bent blijven je gegevens volgens mij nog een tijdje bewaard. Ik weet zo uit mijn hoofd niet hoe lang maar ik weet wel dat je je er geen zorgen over hoeft te maken.

De verwijdering van accounts gebeurt namelijk handmatig en bondings gaat dus per account bekijken of de hosting wordt verwijderd/ geblokkeerd of dat er niks wordt gedaan.

Ho ok maar als je in het ziekenhuis ligt pak nu 6 maand ga je bondings niet kunnen berijken vrees ik :p
Yjaxygames
stienoo wrote:
rvec wrote:

Ho ok maar als je in het ziekenhuis ligt pak nu 6 maand ga je bondings niet kunnen berijken vrees ik :p

Je kan eventueel een vriend vragen.
En je zit nu een beetje te praten alsof je het al gepland heb dat je 60 dagen niet kan posten Razz
stienoo
nee maar ik vroeg het mij af.
(en om heel eerlijk te zijn ik wist niet waarover praten en had punten nodig :p)
rvec
Als er echt wat is moet je iemand op het forum vragen om bondings een pm te sturen. Doe je dit niet en verlopen je punten riskeer je alles kwijt te raken. De kans dat je alles kwijt raakt is het kleinst als je goed post en zorgd dat je puntenaantal vaak rond de 40-45 zit, bondings zal ja dan wat meer ruimte geven. En ook al wordt je hosting verwijderd denk ik dat de gegevens niet worden verwijderd en dat je later alles weer terug kan krijgen.

Om er zeker van te zijn dat je niks verliest kan je het beste altijd een backup maken want het is een keer gebeurt dat iedereen op een van de servers alles kwijt was door een servercrash. En ik denk dat die kans groter is dan de kans dat je door bondings alles kwijt raakt.
kansloos
D'r wordt ook gezegt ook dat databases backuppen, databases kun je heel gemakkelijk backuppen via phpmyadmin dat je kunt vinden via je Cpanel
stienoo
Ok bedankt ik zal er zeker aan denken Very Happy
jordi
Dat zou wel iets te dom zijn om je site dan niet op te slaan ook op je computer Razz
Elke site (tenminste, 99% van alle sites) heeft wel ergens een backupje voor zijn of haar hele site.
stienoo
Ja kan ik mij voorstellen Ik maar trouwens meestal ook eerst iets op mijn computer voor ik het upload dan kan ik een editor gebruiken :p maar soms doe ik dat niet en daarmee
the666bbq
inderdaad, backup af en toe, zo moet je meestal toch niet alles van nul beginnen - de backups die je neemt via cpanel kunnen zelfs bij andere hostings gerestored worden moest je zo hard in de fout gegaan zijn dat je zelfs geen account meer zou krijgen - weg is weg...
rvec
nieuwe gebruikers hebben geen cpanel. Die zit alleen op VPS1 (was eerder server 1). Iedereen op server 2 heeft directadmin, maar daarmee is ook wel een backup te maken.
Bondings
Ik verwijder normaal gezien alleen accounts die onder -20 punten zitten. En dan nog wel handmatig, niet zo vaak en ik houd rekening met aantal posts, laatste login, ... Het kan dus heel goed dat je tot -50/-100 punten gaat zonder dat je account verwijderd wordt, maar reken er niet op want je kan ook geen geluk hebben.

Als ik een account verwijder, is het weg van de server. Het kan zijn dat de backup (indien compleet) nog aanwezig is, maar die worden geregeld verwijderd, dus niet voor heel lang.

In ieder geval moet je altijd zelf over een recente backup/kopie van je bestanden/databases beschikken als ze belangrijk zijn. Er kan altijd wel iets gebeuren waardoor de data verloren gaat. (hetzelfde geldt eigenlijk overal, niet enkel op Frihost) Meestal heb je de bestanden sowieso al op je computer staan.

DirectAdmin heeft een gemakkelijke backup optie, dus er is geen reden om dit niet te gebruiken, indien nodig. Verwijder trouwens altijd de backup van de server nadat je hem gemaakt hebt. Die neemt veel plaats in beslag en wordt in de volgende backup opgenomen als je vergeet hem voordien te verwijderen.
stienoo
Ok bedankt, ik zal er in het vervolg aan denken om altijd een backup te maken.
Nu nog hopen dat mijn acount geactiveert word ben al 5 dagen aan het wachten is wel iritant dat het handmatig moet aangemaakt worden.
Reply to topic    Frihost Forum Index -> Dutch -> Algemeen

FRIHOST HOME | FAQ | TOS | ABOUT US | CONTACT US | SITE MAP
© 2005-2007 Frihost, forums powered by phpBB.