FRIHOSTFORUMSFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

scrollbar

jordi
Ik weet dat je een scrollbar van kleur kan veranderen door css. Maar ik zoek een manier om de HELE scrollbar gewoon helemaal te veranderen. Dus niet alleen de kleur.
Het gaat niet om de normale scrollbar aan de rechterkant (en onderkant). Het gaat om een andere scrollbar die IN de site zit. ( ik weet niet of dat iets uitmaakt, mja )

Weet iemand een manier om dat te doen?

EDIT
Ik bedacht me net, misschien kan ik plaatjes in die css doen. Maar er gewoon een plaatjes url in die css zetten lukt waarschijnijk niet. Als iemand weet hoe dit dan moet. Mag je het gerust vertellen Smile
neji
De kleur kan je makkelijk veranderen (google...).

Maar of je scrollbar zelf kan veranderen betwijfel ik.

De breedte kan je al niet veranderen dus ik veronderstel dat je heel het ding ook niet zult kunnen veranderen. (de "scrollbar-settings" zitten immers in het OS). Je kan het dus in theorie veranderen als het alleen voor jou is, maar niet voor alle bezoekers van je site (of je moet die settings in hun OS ook al gaan veranderen..).
jordi
ik weet dat het met flash kan. Maar kan het ook als de rest van de pagina gewoon html is?
Georgeboy
Ik denk wel dat het mogelijk is. Ik heb al een aantal sites gezien op die manier, maar ik heb er zelf nog nooit mee gewerkt. Ik vermoed dat het op basis is van een iframe, waar je de scrollbars van wegdoet en waarvan je de scrollfunctie vervangt door een javascriptje. Wanneer je ff een website bezoekt met een verzameling van allemaal scripts zul je er zeker je goesting tussen vinden...Wink

Greetz
atleetalie
Of het kan of niet, ik erger me al tijden aan sites die de srollbar aanpassen, vaak herken je hem amper, net zo goed als andere cursors. Nee als je mij als klant wil (wat moet je met mij?) dan moet je dat vooral niet doen.
jordi
Georgeboy wrote:
Ik denk wel dat het mogelijk is. Ik heb al een aantal sites gezien op die manier, maar ik heb er zelf nog nooit mee gewerkt. Ik vermoed dat het op basis is van een iframe, waar je de scrollbars van wegdoet en waarvan je de scrollfunctie vervangt door een javascriptje. Wanneer je ff een website bezoekt met een verzameling van allemaal scripts zul je er zeker je goesting tussen vinden...Wink

Greetz

Ik zie zoveel sites met allerlei scripts, maar dat is echt niet zomaar te vinden zo te zien Neutral
rvec
zoiets?
http://www.codeproject.com/cs/miscctrl/customscrollbar.asp
jordi
rvec wrote:
zoiets?
http://www.codeproject.com/cs/miscctrl/customscrollbar.asp

Uhmm.. niet echt. Dat is eigenlijk gewoon hetzelfde maar dan een kleurtje eraan. Ik wil bijvoorbeeld gewoon een rechte lijn naar beneden en dan een plaatje als balk die je erover heen kan schuiven ofzo... iets in die richting Smile

EDIT

Ik vond op deze site een scrollbar zo als ik het ongeveer wil hebben. Het probleem is alleen dat deze site in flash is ...

http://www.09497.07sc.thinkquest.nl/index2.html#home.swf_
rvec
vanaf de link die ik gaf:
Quote:
Now, we have a Panel that will scroll, but it's ugly. So, how do we skin it? Well, there is actually no way to skin a Windows scrollbar, as far as I know. So what we have to do is create our own scrollbar as a user control. Basically, we have to mimic exactly what the Windows VScroll control does, but add the ability to be able to use graphics for the arrows, channel, and thumb tracking controls. Then, later on, we will write some more code that will enable us to hide the panel scrollbar, as well as make our custom user control scrollbar, control the panel's scrolling.

Als ik het goed lees kan je dus je eigen afbeeldingen gebruiken.
jordi
Ik kan niet geweldig Engels, maar als ik dat zo ongeveer doorlees. Lees ik dat het voor de je eigen scrollbar is, en dus niet een eenof ander scriptje voor me site Confused.
golles
scrollbar zit in de browser, je kunt hem wel met java of met flash veranderen, maar niet met hrml/css, misschien zou je met javascript ook wel wat kunnen doen,,,

ik kan me voorstellen dat het je leuk lijkt, maar zoals eerder is vermeld zijn er mensen die het heel onhandig vinden, en die mening deel ik.
jordi
Nja, ik houd het maar op gekleurde balken .. bedankt Wink
James007
Info over kleurtjes van alle scrollbars
Allerlei DHTML-scrollbars
... en zelf maken doe je zo.
Roald
James007 wrote:

... en zelf maken doe je zo.
Bedankt voor die post, ik zocht er nu wel niet naar maar dit ga ik toch eens proberen.
©Wolfie
jordi wrote:
Ik weet dat je een scrollbar van kleur kan veranderen door css. Maar ik zoek een manier om de HELE scrollbar gewoon helemaal te veranderen. Dus niet alleen de kleur.
Het gaat niet om de normale scrollbar aan de rechterkant (en onderkant). Het gaat om een andere scrollbar die IN de site zit. ( ik weet niet of dat iets uitmaakt, mja )

Weet iemand een manier om dat te doen?

EDIT
Ik bedacht me net, misschien kan ik plaatjes in die css doen. Maar er gewoon een plaatjes url in die css zetten lukt waarschijnijk niet. Als iemand weet hoe dit dan moet. Mag je het gerust vertellen Smile

In IE werkt de scrollbar alleen zoals we wel weten, maar in de nieuwere versies van Opera werken ze ook! Dat wilde ik even melden. Misschien komen ze ooit nog wel in. Maar ik denk het niet.
Reply to topic    Frihost Forum Index -> Dutch -> Computers en Techniek

FRIHOST HOME | FAQ | TOS | ABOUT US | CONTACT US | SITE MAP
© 2005-2007 Frihost, forums powered by phpBB.