FRIHOSTFORUMSFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

remote desktop voor helpdesk

rein
Hey iedereen,

Voor 't werk zoek ik naar een redelijk agressieve gratis remote desktop applicatie. Dat wil zeggen; iets waar geen client side installatie voor nodig is.
Ik doe de helpdesk bij een openbaar bestuur, voor een kleine tweehonderd mensen. Voor veel problemen is het absoluut nodig dat ik van op afstand kan meevolgen. Bij de meeste VNC varianten die ik heb opgezocht is echter een client side installatie ook nodig. Ofwel zijn ze betalend.
Alle machines in het netwerk hier draaien windows.
De voorbije paar maanden heb ik een demo van DameWare Remote Control gebruikt. Als die niet zo duur was, zou dat de perfecte oplossing zijn.
Maar misschien is een oplossing via de webbrowser ook wel een idee. Met een code die de client dan moet doorgeven om de verbinding op te zetten, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.
Hebben jullie goeie alternatieven? Zijn er oplossingen van een heel andere aard die ik over het hoofd zie? Zijn licenties altijd ongelofelijk duur?

Alvast bedankt,
Reinart.
rvec
je zou een virus kunnen gebruiken waardoor je de besturing over kan nemen op de pc. Het klinkt misschien wat ver gezocht maar als je een virus neemt waar je zelf alleen toegang hebt (wachtwoord) tot de geinfecteerde pc kan je het virus opsturen en de gebruiker het laten openen. Is eigenlijk wel een installatie maar wel op de meest simpele manier.

Als je de gebruiker het virus weer laat verwijderen na gebruik denk ik niet dat je een beveiligingslek kan krijgen, en het lijkt me de meest simpele en goedkope oplossing (tenzij je een goede VNC vind natuurlijk).
rein
Het is een idee, maar als ik tegen de gebruikers hier zeg van 'ik ga een virusje op je pc zetten', zie ik ze al volledig tilt slaan.
Ik weet ook helemaal niet hoe je zo'n virus zou schrijven eigenlijk, maar dat terzijde Smile

Heeft er niemand ervaring met een goeie vnc oplossing ?
rvec
ik zou het niet op die manier zeggen Razz

En heeft windows niet zoiets ingebouwd ? Daar is de helpaccount voor dacht ik? En die functie van hulp op afstand...
Bengt
Hulp op afstand, dat standaard in windows zit, kan je toch gebruiken daarvoor, of ontbeert dat een aantal functies die je zoekt ?
rein
Werknemers mogen geen windows messenger gebruiken (het it personeel uiteraard wel Very Happy ) Ik lees inde help dat het via outlook ook wel kan, maar ik weet niet hoe.
jordi
Je wilt dus met de mensen meekijken op hun scherm ..
Ik weet dat je zoiets met LogMeIn kan doen Smile

LogMeIn
johanfh
Als ik je goed begrijp mogen mensen wel weten dat je meekijkt, maar wil je voorkomen dat ze veel software moeten installeren. Er moet natuurlijk aan hun kant wel iets van een server-applicatie draaien, anders kun je nooit meekijken.
Ik zat even te denken of het eenvoudig is om een voorgeïnstalleerde vnc-versie naar ze toe te sturen (een beetje novell-snapshot achtig als je dat kent: je installeert iets op één pc, terwijl een programma'tje bijhoudt wat er wijzigt. Die wijzigingen pakt 'ie samen in een bestand wat je dan op iedere willekeurige pc met één muisklik kunt 'installeren')
Maar toen vond ik nog wat anders: een one-click versie van ultra-vnc. Je stuurt iemand deze versie toe en in één klik installeert 'ie 'm. Is dat wat?
(Zie deze site voor uitleg)

Laat ff weten of het gelukt is!
JohanFH
kansloos
Vncservers zijn sowieso niet zo handig omdat de router van de target PC goed moet zijn ingesteld.
Als uPnP niet aanstaat of als bepaalde poorten niet open zijn gezet kun je geen verbinding maken.

Ik weet dat Teamviewer een manier heeft om bepaalde firewall configuraties te omzeilen echter moet je er wel voor betalen...
Reply to topic    Frihost Forum Index -> Dutch -> Computers en Techniek

FRIHOST HOME | FAQ | TOS | ABOUT US | CONTACT US | SITE MAP
© 2005-2007 Frihost, forums powered by phpBB.