FRIHOSTFORUMSFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

De Dagen van het Jaar

atleetalie
Ergens, ik vermoed in de jaren 50 bedacht iemand dat het leuk zou zijn, om 1 dag in het jaar je ouders te verwennen; uit dit idee kwam vader- en moederdag, niet echt zinvol want ze zijn ook jarig, maar ok er zitten wat commerciële voordelen aan. Maar de laatste tijd, worden er steeds meer dagen verzonnen, opa- en omadag, alsof dat ook geen ouders zijn, dag van de cateringmedewerker, alsof die het zo slecht hebben. En dan nu Burendag, alsof je blij bent als je buren op een moment wat hén schikt voor de deur staan met een ontbijt, als je nog ligt te slapen of als je juist al gegeten hebt, met het liefste natuurlijk een kopje koffie van DE, of thee van pickwick, de uitvinders van deze domme dag. Wat vinden jullie nou, is die niet een vreselijke ontwikkeling, van onzin, straks is er elke dag wat! Dan moet je naar die lachen en een bloemetje geven, dan die, en die, ohja hij heeft liever chocola...
rvec
als er teveel van die dagen komen ga je er steeds minder aan doen. Misschien dat je op de burendag bij je buren op bezoek komt ipv 3 dagen erna maar je zal dan echt niet elke keer een bos bloemen mee brengen.

Vader en moeder dag blijven denk ik wel maar de meeste andere dagen worden nooit zo belangerijk voor de mensen. Secretaressedag is trouwens nog best wel groot geworden.
rein
Bestaat er eigenlijk ergens een website die zo'n dingen allemaal verzameld? Het zou wel lollig zijn om daar een soort van kalender van te hebben. Kan je mensen op de gekste dagen ineens kaartjes geven enzo.
Een goeie manier om positieve sfeer te verspreiden Smile
Emmer-Compascuum
Je zou me bijna op ideeën gaan brengen. Embarassed

Maar ik ben het er wel mee eens dat het er wel steeds meer worden. Misschien dat er nog goede ideeën komen, maar ik denk dat de meeste van deze 'dagen' al snel in de vergetelheid zullen geraken.
Yjaxygames
Buren die genoeg met elkaar omgaan hebben toch geen reden om dit te 'vieren' en als je nooit je buren ziet ga je egt niet opeens een ontbijtje voor ze maken...
jordi
Secretaressedag, Burendag, Opa/Oma-dag enz.. Ik wist niet eens dat deze bestonden Razz
Ik ken alleen vader en moederdag ..

Die burendag, wat nou als je een hekel hebt aan je buren (zoals ik) .. (de ene kant is wel aardig, andere buren niet:P).. ??
Opa en oma dag .. dat slaat dus zoals jij zegt ook nergens op. Die opa en die oma zijn idd ook gewoon vader en moeder.
Secretaressedag, nja, daar heb ik dan weer niks over te vertellen Razz, want ik wist niet eens dat die bestond Embarassed
Wat vinden jullie van kinderdag dan??
Zelf weet ik het niet echt goed wat ik daar nou moet van gaan vinden Razz ..
golles
het is gewoon allemaal commerciële rommel, die bedrijven proberen elke keer wat te bedenken zodat iedereen hun product koopt. ik vind het egt belachelijk!
Klaw 2
WAT EEN ONZIN als iedereen elkaar een ontbijt moet brengenda kom je elkaar tegen op straat om elkaar ontbijt te brengen lol (en wat moet je in hemelsnaam met meer dan 1 ontbijt je hebt toch buren links, rechts en voor (achter ook maar die tel ik niet mee)) ik ken mijn buren nauwelijks ik weet hoe ze heten, hoe oud ze ongeveer zijn wat voor werk de vader doet. en ik weet dat ze een plasma tv hebben (kun je door het raam zien) maar verder heb ik niet zoveel met mijn buren.

weer een onzin "feest"dag
Alkmania
Zulke dagen zijn echt de grootste onzin die er maar bestaat, het is puur voor maatschappelijke belangen en voegt helemaal niets toe aan waar het nu echt om gaat. Wij wonen echt in een flutbuurg qua buren en hebben ook altijd meningsverschillen met onze buurt, dat zal een zogenaamde burendag echt niet veranderen hoor.

Daarnaast zijn er nog allemaal van die flutdagen als secretaressedag en cateringmedewerkerdag. Over twee jaar hebben we ook minister-presidentdag, koffiedag en misschien nog wel een extra koninginnedag.. Rolling Eyes Confused

Als alle bedrijven nu gewoon die dagen hun eigen naam geven verkoopt het niet, dus ze moeten het wel burendag noemen. Die actie van burendag is geloof ik van Douwe Egberts, nou.. durf het maar Douwe Egbertsdag te noemen, dan verklaart iedereen je voor gek :S
EdgeHawk
Dan heb je nog:
Secretaressen dag, Vroedvrouwen-dag, wereld dierendag, poeperkesdag, dag van de masturbatie, Vieve Marie, Hartjesdag, Werelddag van de Migranten en de Vluchtelingen, Romadag, Dag van de Leraar of lerares, enz, enz...

Wat dacht je van FriHostdag?
neji
EdgeHawk wrote:
Dan heb je nog:
Secretaressen dag, Vroedvrouwen-dag, wereld dierendag, poeperkesdag, dag van de masturbatie, Vieve Marie, Hartjesdag, Werelddag van de Migranten en de Vluchtelingen, Romadag, Dag van de Leraar of lerares, enz, enz...

Wat dacht je van FriHostdag?

Je vergeet de belangrijkste nog!

28 december! Feest/dag van de onnozele kinderen! Surprised

Het is toch wel duidelijk dat dit allemaal commercieel onnut is?
Die dingen zijn we binnen de vijf jaar al lang vergeten (tenzij iemand de moed heeft hier nog wat in het forum te spitten..).

Bekijk het zo: Hoe rapper ze ze uitvinden, hoe rapper ze weer verdwijnen!
Gieter
Sluiterkensdag heerst! En daar hangt bij mijn weten niets commercieels aan vast! Zie "De Druivelaar" voor meer informatie.
lordwarlord
eigenlijk wordt er tegenwoordig aan elke nieuwe dag wel meegedaan omdat het zogenaamd hip is
maar eigenlijk is het gewoon een commerciële stunt of verkoop verhooging
RoomRooz
Ach, tradities komen en gaan. Omdat Nederland toch een op het Christendom geïnspireerde maatschappij heeft, hebben wij ook allemaal standaard vrije dagen. Vroeger was het zelfs zo dat er driekwart van het jaar feestdagen waren om allerlei heiligen te vereren, en je maar een kwart van het jaar echt les had. Dat vonden ze toen te gek worden, dus is het tot wat we nu hebben teruggedrongen. Maar ja, 24-uurs economie, winkels ook op zondag open, en nu valt Goede Vrijdag, eigenlijk de dag waarop Jezus sterft aan het kruis, ook al weg. Als er dit jaar een Elfstedentocht is (lijkt me sterk, hoewel er wel weer een ijstijd aankomt, hoorde ik laatst), heb ik weer een dag vrij en dan moet ik op Goede Vrijdag gewoon naar school, i.v.m. strengere controle op lesuitval (bagger).
Thomme
Ik zelf besteed er weinig aandacht aan maar voor vele winkels is het extra winst
Yjaxygames
Dat burendag is ook gewoon een reclame van Douwe Egberts.
Museobanus
achja, mensen proberen over geld uit te halen, en zo'n dingen zijn dan een ideale oplossing,

mensen kopen cadeaus voor vader, moeder, broer, zus, dochter, zoon, buur, sercretaresse,....
en zo draait de economie weer wat beter..
neji
Misschien een dom voorbeeld... Maar hoeveel acties zie je nergens niet voor Valentijn?

Mensen zijn bang dat (al dan niet terecht) dat ze ferm problemen krijgen als ze niets kopen voor hun vriend(in) op Valentijn... Móet het dan Valentijn zijn om een cadeau te kopen voor je vriend(in)?

Ik bedoel... Een geschenkje op een doodnormale dag zal ik veel meer apprecïeren dan een opgedrongen Valentijnscadeau...

Ik zal op 364 dagen van het jaar tonen hoe graag ik mijn vriendin zie, maar ze weet dat ze niet meer zal verwachten van mij op 14 februari... (wat ik ook niet bij haar doe ofzo Smile)

Oh well... Life goes on zeker? Smile
pudding
ik vind het ook nergens op slaan, zoveel dagen maar het is iets wat je uit een sleur van standaard dingen doet. Vervang al die dagen met carnaval en je heb het zelfde effect.
©Wolfie
Ik denk, dat Valentijnsdag en Moederdag de meest commerciële dagen zijn van het jaar...

(volgens de nieuwe spelling zijn dat soort dagen met een hoofdletter...... (?))

Volledig uitgebuit.

Ik vermoed, dat we in de toekomst ook nog Kerstmis krijgen dat een grote rol krijgt, en zo Sinterklaas van zijn troon schuift....

Nu vieren sommige mensen al beide, ik vind het gewoon pure commerciële uitbuiting!
lordwarlord
elke vorm van het vieren van een gemaakte "speciale" dag is eigenlijk al commerciële uitbuiting
Yjaxygames
Hoezo commerciele uitbuiting? Je bepaalt toch self of je wat koopt...Het is wel erg commercieel allemaal dat klopt.
jordi
Yjaxygames wrote:
Hoezo commerciele uitbuiting? Je bepaalt toch self of je wat koopt...Het is wel erg commercieel allemaal dat klopt.

De meeste mensen laten zich meeslepen.. Of denken misschien dat de buren/oma/opa..enz... zich niet welkom voelen ofzo. Echt zo van: owh, ze vinden het niet belangrijk om ons te verwennen op deze dag.
Maja, dat is meestal onzin, de meeste mensen zullen zo niet denken (die opa's en oma's enzo. dan he Razz)
neji
Mja, je hebt ook wel een soort 'druk' van buitenaf...

Stel je eens voor, je kinderen zitten volop te kijken hoe iedereen cadeautjes van sinterklaas krijgt op televisie en zelf krijgen ze niks?

Verder zie ik de "hoofdagen" (aka eindejaarsperiode) niet rap verdwijnen.
RoomRooz
©Wolfie wrote:
Ik denk, dat Valentijnsdag en Moederdag de meest commerciële dagen zijn van het jaar...

(volgens de nieuwe spelling zijn dat soort dagen met een hoofdletter...... (?))

Volledig uitgebuit.

Ik vermoed, dat we in de toekomst ook nog Kerstmis krijgen dat een grote rol krijgt, en zo Sinterklaas van zijn troon schuift....

Nu vieren sommige mensen al beide, ik vind het gewoon pure commerciële uitbuiting!

Ik zou het zó ontzettend jammer vinden als Sinterklaas verdwijnt! Ik vind het veel leuker dan Kerstmis. Wij vieren altijd Sinterklaas, maar nooit Kerst. Sinterklaas is zo gezellig, met die pakjes, de pepernoten, Sinterklaas in Sesamstraat... Het heeft zo'n leuke sfeer!
EdgeHawk
Alsof de kerstman en Sinterklaas niet genoeg waren heb je ook sint Maarten.
De kerstman = de grote dikke cocacola promoboer.
Sinterklaas = Die met zijn negerslaaf.
sint Maarten = oorspronkelijk omschreven als volksfeest maar ook in bepaalde streken als vervanging van Sinterklaas. I.p.v. vervanging wordt hij steeds vaker een aanvulling. Confused
Gieter
EdgeHawk wrote:
sint Maarten = oorspronkelijk omschreven als volksfeest maar ook in bepaalde streken als vervanging van Sinterklaas. I.p.v. vervanging wordt hij steeds vaker een aanvulling. Confused

Sint-Maarten, daar kan ik nu nog mee leven. De kerstman echter, werd door Nederlandse kolonisten geintroduceerd in VSA (naar gelijkenis met Sinterklaas) om dan terug naar hier te komen.
EdgeHawk
Gieter wrote:
EdgeHawk wrote:

Sint-Maarten, daar kan ik nu nog mee leven. De kerstman echter, werd door Nederlandse kolonisten geintroduceerd in VSA (naar gelijkenis met Sinterklaas) om dan terug naar hier te komen.

Nu je het zegt. Halloween idem dito.
Een feest waarbij de geesten zich onder de levenden mengen. De katholieke kerk doopte het om als Allerheiligen. Kinderen liepen van deur tot deur met uitgeholde, tot hoofden uitgesneden bieten met een kaars is. Men nam het mee over de grote plas en door gebrek aan bieten gebruikten ze pompoenen.
Nog later is het terug overgewaaid als het commerciële Halloween.
the666bbq
elke dag een reden om te feesten, op zich niets mis mee lijkt me...

maar wat houdt zo een klassieke burendag dan precies in ? een dagje wapenstilstand ? eens niet met eieren gooien, of het gif dat je op de planten spuit wat aanlengen met water zodat de planten niet doodgaan maar gewoon heel lang ziek zijn ? of de muur tussen de percelen weer een laagje hoger metsen ?
dirkvb
Elke dag ist feest he.

Maar al die speciale dagen gaan er veel te hard over, al die speciale dagen worden commercieel uitgebuit.

En dan een dag die is begonnen door een commercieel bedrijf, dat is echt er dik op leggen dat het om het geld te doen is hoor.

Al dir dagen gaan er gewoon over.
Lady Elensar
Er zijn inderdaad veel van die onzindagen ja! Vroeger deed ik nog wel fanatiek aan vader- en moederdag mee. Maar dat valt nu ook heel erg mee.. In ieder geval, aan opa- en omadag heb ik nog niet eerder meegedaan. Geen idee ook of ze zelf wel eens weten dat het bestaat. Eigenlijk is het ook allemaal dikke onzin, ook al heeft het wel een leuke kant. Want sta je eigenlijk wel stil bij die ene moederdag? Een speciale dag voor je moeder, waarin je laat merken dat je elkaar respecteert en van elkaar houdt.. dat soort dingen. Of doe je er gewoon aan mee omdat het moederdag is en het dan hoort, en (bijna) iedereen daar aan mee doet? Maar goed, dit wordt natuurlijk allemaal verzonnen voor die dikke inkomens die de winkels er aan hebben. Slim.
Reply to topic    Frihost Forum Index -> Dutch -> Algemeen

FRIHOST HOME | FAQ | TOS | ABOUT US | CONTACT US | SITE MAP
© 2005-2007 Frihost, forums powered by phpBB.