FRIHOSTFORUMSFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

Stan Van Samang - Scars

Vlien
Wat vinden jullie - en dan waarschijnlijk vooral de Belgen onder ons - van zijn nummer?

Op het eerste gehoor zei ik: "Waauw, geweldig, wat een internationale sound!"
Maar hoe heeft men nu die internationale sound weten te bereiken... mijn broer en ik hebben het nummer geanalyseerd en moesten besluiten dat de drums een regelrechte kopie zijn van Coldplay's Speed of Sound, jaha, luister maar eens. Ook de "zweverige" gitaarklanken op de achtergrond zouden zo uit een nummer van Coldplay kunnen komen.

Nuja, goed nummer ok, beter dan eender welke Idoolfinalist tot nu toe heeft gekregen bijvoorbeeld, maar toch... weinig origineel dan uiteindelijk. Maar het verkoopt...!
Bengt
Vtm-idool-achtig nummer. Ik hou niet zo van die nummers, alhoewel het eens leuk is om te horen op de achtergrond op de radio.
Gieter
Someone please shoot Stan Van Samang! Ik ben dat nummer al serieus beu gehoord.
James007
Stan van Samang is het resultaat van televisiezender EEN die zich even VTM-achtig wou profileren door een zangwedstrijd voor acteurs te houden. Ik vind hem een "product", nog veel erger dan één of andere eendagsvlieg van VTM (Dean was de naam?). Dat het een Coldplay rip-off is zou me niets verbazen. Het doet me trouwens denken aan die Eurosong-inzending die een regelrechte kopie was van "Liefde is een kaartspel" van Lisa del Bo. "Het verkoopt..." is inderdaad het enige wat ook ik erover kwijt kan. Daarom staat het ook bovenaan de hitparades. Het liedje behoort zelfs tot mijn "nog-nooit-kunnen-uitluisteren"-categorie, dus hoe het ooit daar bovenaan verzeild is geraakt, aardstralen?
tom69
Willen maar toch net niet kunnen... Sad Sad

Het is Niet slecht, beter dan wat je normala op Tv shows hoort zoals Idool en dergelijke. Heb het al een paar keren gehoord en het is zoals ik al zei niet slecht maar het is te veel geprobeerd vind ik Smile

Ook life is het niet echt wat het moet zijn, maar dat kan ik nog aannemen want het is niet echt een gemakelijk liedje Smile

Anyway, nice try Wink
Georgeboy
Ik vind het persoonlijk een supernummer. Het is idd een coldplay achtig iets, maar daar werd ook naar gestreefd. Zijn stemgeluid is immers dicht tegen dat van Chris Martin, de vertolking van Clocks die hij maakte was één van zijn betere performances. Ik denk dat hij zelf heeft kunnen kiezen voor zijn liedje en dat heb je nu eenmaal niet met de Idoolkandidaten. Die krijgen volgens mij een specifiek lied opgelegd. Het is natuurlijk wel een feit dat het voor een groot stuk show verkopen is. Maar de stem die Stan heeft, staat er. Geen scholing nodig, zuiver, groot bereik enz... Ook live heb ik hem bezig gezien samen met Roel. En die twee stralen enthousiasme uit. Het kan niet slecht zijn voor de belgische muziekindustrie om wat nieuw bloed binnen te krijgen. Mss worden ze maar "one-hit-wonders", al hoop ik dat ze verder de juiste begeleiding krijgen en dat ze het ver kunnen schoppen.

Ook als componist moet je ergens je inspiratie halen. Hier is duidelijk wel gekozen voor de Coldplay-style, maar ik denk dat je het met een kopie uiteindelijk niet ver zou brengen. Er zou onmiddellijk in de pers over geschreven worden. Ook de oorspronkelijk auteurs zouden op hun strepen staan, want dat is kassa kassa voor hen...

Greetz
Museobanus
Achja, nieuwe mode blijkbaar, dat acteurs en andere niet-zangers liedjes beginnen maken.

De muziek is dan mss niet echt slecht, ik weet het niet, ik heb het nummer nog niet gehoord,
maar het is wel zo dat hij niet zingt omdat hij graag zingt, en dat voor altijd zou willen doen,

de enige reden dat hij (en andere acteurs) dat doen, is gewoon om er veel geld mee te verdienen, en daar ben ik tegen, muziek moet je maken omdat je je muziek goed vind, omdat je het leuk vind om muziek te maken, maar als je het echt bijna enkel doet om er geld mee te verdienen.... doe het dan niet,

tot hiertoe mijn bescheiden mening
stienoo
Ik vind dat het nog gaat alleen ben ik het al moe gehoord :p
Vlien
Nog een bescheiden mening is: wil Stannetje het verder maken, zal men toch iets aan zijn vreselijk Vlaams-Engelse accent moeten doen. "A kèènt lif widdaawt" doet het voor mij namelijk niet Very Happy dat verknoeit echt het hele nummer, aangezien dat dan het enige is waar ik op kan letten!
Reply to topic    Frihost Forum Index -> Dutch -> Algemeen

FRIHOST HOME | FAQ | TOS | ABOUT US | CONTACT US | SITE MAP
© 2005-2007 Frihost, forums powered by phpBB.