Hebben er nog meer mensen meegedaan met de Owee in Delft afgelopen week? Voor iedereen die niet weet waar ik het over heb, de Owee staat voor OntvangstWeek en dat is de introductie voor alle nieuwe TU Studenten in Delft.
Wat vonden jullie ervan? Waar zijn jullie allemaal geweest en hebben jullie je ook nog ingeschreven bij een vereniging? Ik heb me zelf niet ingeschreven omdat ik gewoon thuis blijf wonen en er dus niet zoveel tijd voor heb, maar ik vond het wel ontzettend vet en heb ook heel veel nieuwe en leuke mensen leren kennen!
Meer info: http://www.owee.nl
Ik zou graag ervaringen van andere mensen willen horen 
Nee, ik ga nu naar de vijfde en ik moet dus in dit jaar wel een beetje een keuze gaan maken, ik zit erover te denken om naar delft te gaan. Doen ze dat elk jaar bij de TU?
Ivooo
De OWEE is standaard introductie in Delft, vind elk jaar plaats. Het is bedoeld om studenten Delft, en het Delftse studentenleven te leren kennen. Er zijn in Delft meer dan 20 studentenverenigingen en tijdens deze week krijg je de kans om die te leren kennen. Overdag heeft iedereen een vast programma, en 's avonds verzorgt elke vereniging een avondprogramma waaruit iedereen zelf kan kiezen.
Ik ben vorig jaar begonnen met studeren in Delft, en heb me toen ook ingeschreven bij een vereniging. Dit jaar deed ik weer mee aan de OWEE, maar nu als mentor (begeleider).
Overigens duurt de OWEE van maandag tm donderdag, de meeste studies hebben het weekend ervoor een eerstejaarsweekend waar alle eerstejaars hun studiegenootjes kunnen leren kennen, en daar dan groepjes kunnen vormen voor de OWEE. Zo leer je meteen veel mensen van je eigen studie kennen.
Leuk dat ze dat doen. Welke studie doe je???
Ivooo
Ik doe zelf Bouwkunde en dat is opzich wel leuk, want je komt ook in het groepje bij allemaal eerstejaars die ook Bouwkunde doen, dus zo ken je al wat mensen waarmee je in de klas komt te zitten. Verder sla je vaak het ochtendprogramma over
en begin je bij de lunch
Dit doen ze inderdaad elk jaar, dus als jij naar Delft komt ook! Welke studie wil jij gaan doen dan?
Ik weet het nog niet precies, k moet nog op de open dagen gaan kijken, maar ik zit te twijfelen tussen Leiden en Delft, of allebei. Maar ik denk wel de biomedische richting.
Ivooo
Je kunt die twee steden dus combineren he met LST of MST. Dan doe je de ene helft van je opleiding in Leiden en de andere helft in Delft, een vriend van mij doet dat ook. Zo hoef je niet te kiezen! 
Bouwkunde, volgens mij geeft mijn vader daar les in. Maar niet in Delft. Met detaillering, en veel bouwtekeningen, toch?
Welk programma gebruiken jullie eigenlijk om gebouwen te ontwerpen.
Ik heb dat ook een keer gedaan, voor een opdracht voor school, was best leuk. Ik gebruikte archicad (omdat het gratis was.)
Ivooo
Momenteel werken we alleen nog maar met de hand, omdat ik pas in het eerste jaar zit. Ze vinden gewoon dat je de basis ook moet kennen (dus hoe het vroeger ging). Ook is met de hand tekenen beter om ideeen te vormen in plaats van met de computer, in de computer moet je namelijk gelijk allemaal maten in gaan voeren en als jij dat nog helemaal niet weet of daar nog geen idee van hebt is het gebruik van een computer nog helemaal niet noodzakelijk en vertraagt het alleen maar het ontwerpproces.
Volgend semester, dus na de kerstvakantie, starten we wel met informatica lessen, dan starten we dus met het ontwerpen van gebouwen en woningen met behulp van de computer. Als programma's gebruiken wij hiervoor vooral AutoCAD, dat is wel niet gratis, maar is gewoon te downloaden als je de juiste bronnen weet.
Ook Google SketchUP is een leuk programmatje, het is iets simpeler, dat is wel makkelijk, want dan kun je het sneller begrijpen en leren. Het geeft je een goed 3D beeld van hoe je ontwerp er eigenlijk uit komt te zien, af en toe kan dit echt een eye-opener zijn!
| RoomRooz wrote: |
| Bouwkunde, volgens mij geeft mijn vader daar les in. Maar niet in Delft. Met detaillering, en veel bouwtekeningen, toch? |
Ik denk niet dat je vader 'Bouwkunde' les geeft, dat is namelijk een heel algemeen begrip. De vakken die in mijn pakket zitten zijn vakken zoals handtekenen, vormstudie, architectonische kunstgeschiedenis, architectonische en stedenbouwkundige basisbegrippen, constructieleer enz enz. Je ziet dat de vakken dus nogal uit elkaar lopen qua leeronderwerp 
alsjeblieft niet 2x kort achter elkaar posten. Gebruik dan de
knop.
Ik ben ook van plan naar delft te gaan volgend jaar. Informatica wou ik daar gaan studeren, kamer is al geregeld alleen een diploma nog.
AutoCAD heb ik ook een tijdje geprobeerd, is best wel ingewikkeld en na een hele tijd tutorials en uitproberen heb ik er wat simpele dingen mee weten te maken. Ik heb er ook een keer een architect mee bezig gezien, ging toch een stuk beter.