FRIHOSTFORUMSFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

slecht beeld.

moeslimoen
ik heb net mijn pc in elkaar gezet. en aangesloten. maar als ik de pc aanzet dan heeft ie slecht beeld. in het begin is alles wazig en een beetje doorelkaar en dan zie ik op de scherm alleen maar dollartekens.

hoe kan dit?

ik heb 2 beeldschermen uitgeprobeert en het is hetzelfde.

de video kaart is on-board en de moederbord is nieuw.
rvec
als je nog niks aan de instellingen hebt geprutst lijkt het mij het meest logishe dat het moederbord dan kapot is. Ik zou hem terugsturen en erbij zeggen dat hij al niet werkte toen je hem kreeg. Je zou dan een nieuwe moeten krijgen ook al zit er geen garantie op.

Zorg wel dat je alle aansluitingen goed hebt zitten, anders zit je voor niks een tijdje zonder moederbord.
atleetalie
Is je driver wel compitabel met je moederbord/beeldscherm?
golles
woow, ik denk dat je het moederbord van bill gates hebt gekregen dan Razz

controleer ff je bios instellingen, in het boekje van je mobo staan wel opties waar alles voor is. je zou er ook mee naar de computer winkel kunnen gaan (als dat ene optie is teminste) die zijn meestal niet te beroerd om een kleine service te verlenen, je hebt het tenslotte daar ook gekocht...

anders zou ik hem inderdaad laten vervangen...

ik denk wat atleetalie zegt niet egt van toepassing is, zoals je het beschrijft komt het bij mij neer dat je nog niet eens in je OS zit,,, maar dat je ergens in de POST blijft hangen (1e zwarte scherm)

//golles
moeslimoen
het is in middels opgelost. de moederbord maakten op een of andere manier contact met de computerkast. waardoor de beeld niet goed was. dat heb ik ook weer bij geleerd.

nu ik stage loop bij micropower dat is een computerbedrijf dat computers bouwt en repareert leer ik veel over hardware. nu zie ik ook dat ik een aantal fouten heb gemaakt. maar in middels is alles opgelost. en heb ik heel wat geleerd.

wie zou er nou denken dat het aan de computerkast zou liggen Rolling Eyes Question

maar bedankt voor jullie hulp.
neji
Jouw moerbord maakte dus contact met een stukje metaal van je kast?

Hmm, daar zou ik ook nooit op zijn gekomen.. Surprised (hoe ben je dat te weten gekomen als ik vragen mag?)
moeslimoen
neji wrote:
Jouw moerbord maakte dus contact met een stukje metaal van je kast?

Hmm, daar zou ik ook nooit op zijn gekomen.. Surprised (hoe ben je dat te weten gekomen als ik vragen mag?)

klopt. hij maakte dus contact met een stukje metaal van de kast.

hoe ik dat weet?

ik had de moederbord terug gebracht naar de winkel en hun zeiden dat hij in orde was. ik moest op nieuw testen omdat het mogelijk was dat er contact zou zijn tussen de moederbord en de metaal van de computerkast. als hij het nog steeds niet deed, dan moest ik de hele computer meenemen voor een onderzoek. maar dat was dus niet nodig want hij deed het weer. dus daarom denk ik dat hij gelijk had. maar het kon net zo goed een smoes van hun zijn want het duurde wel twee dagen voordat ik het kon komen op halen.

ik hoop dat je nu genoeg weet.
golles
aaaaaaaaaah, dat had ik trouwens wel geleerd met 1 van mn 1e ICT lessen Razz
heb je denk ik ook nog geluk gehad, want het had ook slecht voor je mobo afkunnen lopen.
nja beter dat hij nu goed werkt!
Reply to topic    Frihost Forum Index -> Dutch -> Computers en Techniek

FRIHOST HOME | FAQ | TOS | ABOUT US | CONTACT US | SITE MAP
© 2005-2007 Frihost, forums powered by phpBB.