FRIHOSTFORUMSSEARCHFAQTOSBLOGSCOMPETITIONS
You are invited to Log in or Register a free Frihost Account!

vliegjes

golles
weet iemand iets tegen die irritante vliegjes die snachs in waarschijnlijk iedereen zn slaapkamer aan het zoemen zijn, dan lekker op je gaan zitten en je steken, nu heb ik sinds een paar jaar geen last meer van jeuk enzo dus dat steken erger ik me niet zo erg aan, maar dat gezoem, ik word er stapel idioot van snachts.
ik wil alleen niet zon net om mn bed heen hangen, iemand die een andere succesvolle methode heeft om ze weg te jagen?

ik ben ze nu aan het vangen met een glazen pot, daar kunnen ze niet zo snel aan ontsnappen, dood slaan is meestal te langzaam:P

ik ben benieuwd.

golles
jordi
LOL.. muggen xD
zeer irritante wezens Razz

ik weet niet meer hoe het heet.. maar het is zo'n speciale lamp .. blauw/paars licht geeft het ..
of was dat alleen voor vliegen Razz ?? ik weet het niet meer ...

Maar sla ze gewoon dood met een (elektrische) vliegenmepper Twisted Evil
Bondings
Er zijn van die spuitbussen, maar die stinken enorm (toch die die ik heb gebruikt) en als er veel muggen zijn werkt het niet perfect. Dan zijn er ook van die dingen die je in het stopcontact moet steken, maar dat heb ik zelf nog niet gebruikt.

Een andere methode is in plaats van ze dood te slaan, er naar met kussens te gooien als ze op de muur zitten. Die kunnen ze veel moeilijker ontwijken dan een hand en doodt/verdooft ze zonder ze te pletten (en ze dus niet vuil maken met rood bloed).
atleetalie
Als ik er last van heb gebruik ik Autan, te koop bij de drogist. Het stinkt ongelofelijk naar citronelle maar het werkt wel gewoon op je pyjama een paar strepen zetten, en ze durven niet meer in de buurt te komen!
golles
atleetalie wrote:
Als ik er last van heb gebruik ik Autan, te koop bij de drogist. Het stinkt ongelofelijk naar citronelle maar het werkt wel gewoon op je pyjama een paar strepen zetten, en ze durven niet meer in de buurt te komen!

opzich een tof idee, alleen beetje jammer dat ik als die beestjes er zijn geen pyjama aan heb Razz heb het niet egt koud in bed...

zon stopcontact ding lijkt me wel wat eigelijk,,, waar zou ik die kunnen krijgen?
jordi
Het dood slaan van muggen gewoon met een vliegenmepper of met de hand of wat dan ook is meestal niet zo'n goed idee. Mijn neef heeft namelijk laatst tegen mij verteld dat hij net nieuwe behang had gekocht en op de muur geplakt. Paar dagen/nachten later had hij nogal last van een mug, dus hij slaat hem dood met de hand..... Je snap het al, bloed op de nieuwe behang, niet handig dus. Gelukkig had hij nog een stuk behang over en die erover heen geplakt, want hij kreeg het bloed echt niet meer weg Razz
Zelf gebruik ik alleen een electrische vliegenmepper. Het dan word hij gewoon verbrand als het ware. En dus geen bloed op het behang of wat dan ook Very Happy
Trouwens, misschien is het wel handig om een hor ofzo voor je ramen te doen. Dan kunnen ze niet s'nachts naar binnen vliegen Smile

Electrische vliegenmepper, best wel vreemde naam, want ikzelf krijg een vlieg er niet mee dood. Je kan niet met die dingen slaan namelijk xD Ze zijn daarvoor weer te snel. Van die enorme vieze dikke vliegen die niet snel zijn kan je er wel mee dood krijgen Very Happy. Mja, dit is nogal off topic volgens mij Razz ??

Veel succes met het vermoorden van muggen Twisted Evil
Bondings
@golles, zo'n elektrisch ding zouden ze normaal in een gewone supermarkt/winkel moeten hebben.

Een hor is inderdaad heel handig, ik heb er zelfs zo een, maar ze slagen er soms in om langs de randen binnen te vliegen (of van een andere kamer).

En @jordi, als je er met een kussen naar gooit, krijg je ook geen bloed - tenzij je heel hard gooit natuurlijk.
Bengt
Inderdaad, ze kruipen langs de randen terug binnen. Ik spreek uit ervaring. Een oplossing is op tijd je raam dicht doen ook wel Wink
Georgeboy
Ik gebruik momenteel een speciaal toestelletje. Het is een elektrische zoemer, dat een hoog frequent signaal uitstuurt. Zelf hoor je volgens mij een klein stukje van het spectrum dat overeen komt met het geluid van een krekel. Het toestelletje stuurt volgens mij een signaal uit dat voor muggen irritant is. De beestjes horen het geluid zelf niet, maar de frequentie van het signaal veroorzaakt trillingen die ze niet aangenaam vinden. Wanneer je het bereik van het zoemertje je lichaam laat bestrijken met geluid, komen ze niet of nauwelijks in dat bereik en dus ook niet in jouw buurt.
Ik hechte eerst geen geloof aan het toestel, maar het blijkt te werken, dit jaar nog geen last gehad van die irritante beesten.
Nadeel is natuurlijk dat je de muggen verdrijft naar een andere plaats en daar kunnen ze dan bvb andere huisbewonders lastig vallen. Het voordeel is dat er geen giftige stoffen vrijkomen, waarvoor gevreesd kan worden dat muggen eraan gewoon zullen raken en ze geen effect meer zullen hebben...

Op internet vind je vast wel meer info over die apparaatjes.

Greetz
Jurado
Kdacht altijd dat de vrouwtjes geen geluid kunnen oppikken, de mannetjes kunnen dat wel, maar dat is irrelevant aangezien de vrouwtjes steken. Voorts moet je mss zo een net rond je bed spannen. Voorts bestaan er ook "natuurlijke spuitbussen" of hoe zeg je dat, ben de naam ffkes kwijt. Voorts ben ik niet echt een voorstander van zo een elektrische vliegenmepper, die vlieg vliegt uit elkaar, dan heb je dus overal in huis stukjes vlieg liggen, lijkt mij niet gezellig. Thuis heb ik zo een scherm dat beestjes tegenhoudt, dan staat dat raam open en als ik opsta dan zie ik daar allemaal muggen in. En dan moet je ze allemaal dood kloppen, maar dan vliegen die anderen weg als je een poging doet om er eentje neer te slaan.

Met vriendelijk groeten,
Gieter
Ik denk dat twee dingen wel effectief zijn: een muggennet (dan mag je er natuurlijk wel niet tegen het net slapen) of een elektrische vliegenmepper. Ikzelf ben een grote voorstander van een elektrische vliegenmepper, aangezien het zo effectief is en tegelijk wat spektakel kan opleveren! Kost niet zoveel zo'n elektrische vliegenmepper, zal waarschijnlijk niet meer dan vijf euro zijn.
Klaw 2
Zo'n blauwe lamp werkt volgens mij niet op steek vliegen die vliegen niet op licht af maar op menzelijke (zweet) geuren. Je kunt van die strips kopen met lijn er op als daar een vlieg op gaat zitten dan komt ie er niet van af en ze werken goed voor steek beesten als er een zweet geur op zit. Een vliegen mepper werkt natuurlijk ook maar met een gewone kun je ook vlekken krijgen en met een electrische heb je baterijen nodig gaat wel een tijdje mee maarja ze moeten er wel steeds in. van die spuit bussen zou ik niet gebruiken ze zijn dodelijk voor die vliegen maar ze zijn ook niet goed voor jouw.

Als je echt wanhopig word kun je altijd op de noorpool wonen.
lordwarlord
anti mug kaarsen dat werkt het beste en is ook heel sfeervol maar voor de elektrische vliegenmepper ben ik ook altijd in* burn bug* hoe ze ook zo verbranden en verschoeien^^
Vlien
Ik verkies een muskietennet, zeker weten! Handig, en decoratief Smile jammer dat mijn plafond op mijn kot zo hoog is, daar kan ik het niet hangen Sad
jordi
lordwarlord wrote:
anti mug kaarsen dat werkt het beste en is ook heel sfeervol maar voor de elektrische vliegenmepper ben ik ook altijd in* burn bug* hoe ze ook zo verbranden en verschoeien^^

Lol.. als ik een mug met dat ding gevange heb, doe ik altijd ff licht uit Razz ..
VUURWERK Razz Laughing
Yjaxygames
Die elektrische vliegenmeppers zijn geweldig! Het ligt ook aan de grootte van de vlieg maar als je een beetje een grote hebt dan springen de vonken er vanaf. Altijd nog even 10 seconden dat knopje ingedrukt houden...HEERLIJK! Voelt lekker.
Gieter
Weet er iemand om de hoeveel insecten je ongeveer de batterijen moet vervangen?
the666bbq
die vliegjes die zo zoemen en steken 's nachts die noemt men inderdaad wel eens muggen ja, we moeten die lessen biologie in de scholen maar eens herbekijken precies. Toen ik 20 jaar geleden op de schoolbanken zat zei men al 'dat de jeugd alsmaar dommer wordt', recent onderzoek heeft dit nog maar eens bevestigd en wat ik hier hoor is al niet veel beter Wink

er zijn wel wat middeltjes tegen muggen (biologisch of chemisch), maar er is nog niemand gestorven van wat muggebeten als ik mij niet vergis Wink
Yjaxygames
the666bbq wrote:

er zijn wel wat middeltjes tegen muggen (biologisch of chemisch), maar er is nog niemand gestorven van wat muggebeten als ik mij niet vergis Wink

Geen idee wat je bedoelt met die knipoog maar aan de malariamug gaan wel wat mensen dood hoor?
golles
Yjaxygames wrote:
the666bbq wrote:

Geen idee wat je bedoelt met die knipoog maar aan de malariamug gaan wel wat mensen dood hoor?

maar die zoemen (ALS HET GOED IS) niet in jou slaapkamer, tenminste ik hoop het niet voor je:P
dirkvb
Vliegen, irritant.

Wij hebben ook planten in huis (gelukkig), en (we denken) dat daar ook van die hele kleine vliegjes uit komen. Die zijn ook echt irritant, en het enige dat je kan doen is die planten extra veel water geven of die planten verpotten (kunnen de vliegjes mee verpot worden).

En die irritante vliegen in je slaapkamer, aaah.
Gezoem tot het je strot uitkomt.
Wij hebben hier een verstuiver die een product verstuift (duh).
En dat product houdt de vliegjes weg, geurloos, maar of het echt zo heel gezond is weet ik niet.

Greetz
Lord Klorel
Wat ook kan helpen is het volgende: plaats een ventilator en laat die draaien zodat je een stroming maakt boven jou. Muggen hebben veel last om tegen zo'n stroming in te vliegen.
Hebt wel niet getest, maar blijkt wel te helpen.

Entomoloog Willem Takken wrote:
Bestrijden van muggen
Entomoloog Willem Takken geeft ook advies over de bestrijding van muggen: "als de muggen er al zijn, kun je hun reukorganen in de war maken of zelfs blokkeren met geurstoffen zoals citronella (citroenmelisse) en DEET, wat in muggenstekkers en Autan (muggenstick) zit."

Ander advies is het plaatsen van een ventilator zodat muggen door de luchtstroom uit uw buurt weggeblazen worden. Ramen afsluiten met horren en de slaapomgeving beschermen met klamboes wordt ook aangeraden om het lichaam prikvrij te houden.
Gieter
Lord Klorel wrote:
Wat ook kan helpen is het volgende: plaats een ventilator en laat die draaien zodat je een stroming maakt boven jou. Muggen hebben veel last om tegen zo'n stroming in te vliegen.
Hebt wel niet getest, maar blijkt wel te helpen.

Entomoloog Willem Takken wrote:
Bestrijden van muggen
Entomoloog Willem Takken geeft ook advies over de bestrijding van muggen: "als de muggen er al zijn, kun je hun reukorganen in de war maken of zelfs blokkeren met geurstoffen zoals citronella (citroenmelisse) en DEET, wat in muggenstekkers en Autan (muggenstick) zit."

Ander advies is het plaatsen van een ventilator zodat muggen door de luchtstroom uit uw buurt weggeblazen worden. Ramen afsluiten met horren en de slaapomgeving beschermen met klamboes wordt ook aangeraden om het lichaam prikvrij te houden.

Een hele nacht een ventilator aanzetten om niet gestoken te worden? Dat lijkt me er nu wel wat over, muggennet lijkt me dan toch véél efficiënter.
James007
Daar bovenop ligt er waarschijnlijk 's morgens 3cm sneeuw op je bed zodat de muggen helemaal niet meer kunnen steken! Waarom vind ik een ventilator niet zo'n goed idee? *James beeldt zich parasailende muggen in*

Mug-repellors, as they are called, die elektronische toestelletjes die - eventueel mits inschuifbare pads - de muggen verjagen door ofwel via geur ofwel via elektrische frequentie de muggen proberen weg te houden, hebben wat mij betreft hun doeltreffendheid ook nog niet bewezen.

Wat u doet is hetvolgende. In de namiddag spuit je heel je kamer vol met Ti-Tox Total (de "RIEM" as they say Razz) of een andere allesbestrijder. F*ck the ozonlaag! Tegen de avond laat je je kamer luchten zodat u niet wakker wordt van een nare Ti-Tox Total droom zoals ik eens heb gehad. Hemel, wat was mijn mond droog die morgen. Very Happy
adri
I do it may my way. Very Happy

Ik verlucht mijn kamer gewoon 's morgens (rond 6u) voor dat die beestjes wakker zijn. En 's avonds als de rolluik al af is (dan kunnen ze niet binnen) Razz Anders gebruik je een horraam. Wink

Adri
Gieter
adri wrote:
I do it may my way. Very Happy

Hetzelfde hier. Ik ga gewoon slapen, en als er een mug is, wordt ik wel wakker. En dan mep ik hem dood. Ze noemen mij niet voor niets "eye of the tiger".. Ahum. Wink
Ivooo
Ik heb wel eens een bakje azijn naast mijn bed gezet tegen de muggen, volgens mij werkte het wel. Je kan het eens proberen, bij mij viel de geur van het azijn wel mee.

Je kan natuurlijk ook gewoon een hor voor je raam doen, ik heb er nu zelf ook een. Die kan je met klitteband vastplakken. Dan moet je alleen nog even de muggen, die er al zitten, doodslaan.

Ivooo
PennyLane
Ik heb een vliegenraam hangen, en als het echt te erg wordt, dan gebruik ik zo'n muggenstick die naar citronella ruikt. Zeer werkzaam!
Wat ook kan helpen is zo laat gaan slapen dat je extreem moe bent en dan niet eens wakker wordt van het gezoem Very Happy
Ivooo
Kan ook, maar dan zit je wel de dag daarna met muggenbulten.

Ivooo
Lady Elensar
Ik heb het al wel hierboven vaker gelezen, maar een goede oplossing zou inderdaad een hor voor je raam zijn. Alleen dat kost ook wat, en duurt misschien ook even voor het er zit.

Autan heb ik afgelopen zomer ook een paar keer gebruikt, bij mij werkte het geloof ik wel.

Verder heb ik een vliegenmepper op handbereik liggen, hoewel dat niet fijn is in een grote kamer, wat ik ook heb, want dat kan nog best lastig zijn om ze te vinden / raken Razz. Maar dat is toch de meest simpele oplossing denk ik? (Op een hor na). Alleen vlekjes op je muur/plafond zijn wat minder Sad Ik ga er ook wel eens met zakdoekjes achteraan Razz Als ik ze makkelijk kan pakken.

Zo een zoemapparaatje vind ik dan weer niks, ik hoor dat piepgeluidje. Ik zou me er aan storen.

Of je zet een citronellaplant in je kamer. Maar daar moet je ook maar net van houden, haha.

@ Ivooo, die van azijn naast je bed kende ik nog niet! Grappig, als dat werkt.

Wat ik me net ook bedenk, zijn die apparaten wat je vaak in horecagelegenheden ziet hangen! Die grote met blauwe lampen. Zou je ook nog altijd kunnen ophangen als je er aan kan komen? Laughing Alleen wanneer er een vlieg in vliegt kan dat nog al eens goed knetteren xD.
Gieter
Lady Elensar wrote:

Wat ik me net ook bedenk, zijn die apparaten wat je vaak in horecagelegenheden ziet hangen! Die grote met blauwe lampen. Zou je ook nog altijd kunnen ophangen als je er aan kan komen? Laughing Alleen wanneer er een vlieg in vliegt kan dat nog al eens goed knetteren xD.

Ik vrees er een beetje voor of die lampen ook op muggen werken, aangezien muggen niet op licht afkomen maar op geur. Maar probeer dan maar eens te slapen met zo'n blauwe lamp in je kamer... Wink
lordwarlord
Gieter wrote:
Lady Elensar wrote:

Ik vrees er een beetje voor of die lampen ook op muggen werken, aangezien muggen niet op licht afkomen maar op geur. Maar probeer dan maar eens te slapen met zo'n blauwe lamp in je kamer... Wink

dat is ook inderdaad meer geschikt voor vliegen bij een frietkraampje of wafelkraampje.
maar in huis gebruik is dat heel onhandig, kun je beter een horraam nemen
Lady Elensar
Gieter wrote:

Daar heb je een heel goed punt. Ik heb eigenlijk geen idee of die apparten ook een bepaalde geur afstoten.

Maar verder was het ook een beetje als grapje bedoeld hoor. Het lijkt mij ook heel vervelend om te hebben in de slaapkamer, en daarbij, is het wel verkrijgbaar voor de gewone consument? (Ik zie ze alleen in horecagelegenheden geloof ik).
Klaw 2
ik surfte wat rond en kwam dit tegen, ik ga hem morgen meteen kopen!!!
http://www.youtube.com/watch?v=TGkPMZxWPpA
Ivooo
Fantastisch filmpje, bijna perfecte nabootsing van Tell Sell. Ik ben overtuigd!

Ivooo
©Wolfie
Gewoon een klamboe (muskietennet) gebruiken. Wink

Je koopt een grote, zet een haakje in het plafond boven je bent, je hangt het op en je houdt het altijd gesloten als je gaat slaven. Werkt heerlijk en simpel. Shame on you

Ikzelf heb het niet zo op electronische vliegenmepper (gaan je huisgenoten irritante grapjes mee uithalen, mark my words!) of geurtjes. Kost veel tijd etc.

Melle
Ivooo
Leuk voor thuis zo'n nuskietennet, maar ik denk dat het op vakantie wat lastiger is die haakjes in het plafond te draaien.

Ivooo
johanfh
Hoi,

ik wordt gewoon niet gestoken, ze lusten me niet. Lekker makkelijk Wink
Maar soms heb je er inderdaad zoveel dat het ook gewoon vervelend is om als landingsbaan gebruikt te worden en in mijn ervaring werkt een blauwe lamp het best (ook op vliegjes). Je kunt ze gewoon kopen bij de bouwmarkt en dan moet je 'm zo neerzetten dat je 'm zelf niet ziet (of je ogen dicht doen). Een vriend van mij vindt die dingen heerlijk omdat je n.l. hoort, dat er weer een vlieg minder is *knetter* *sadistische grinnik* (zijn daar ook dingen tegen?)
Maar als je echt veel last hebt is een combi het handigst: houdt overdag een hor voor het raam, hang een klamboe over je bed, eet spul met citroen er in (dan lusten ze je niet), zet bij je bed een blauwe lamp en smeer jezelf voor het slapen in met citronella. Als je dan zorgt voor een extra dik kussen kun je een vlieg die in je klamboe terecht is gekomen met dat kussen alsnog smoren Very Happy

Een goede zomer gewenst!
JohanFH
jordygrunn
Elektrische vliegen vanger
Lady Elensar
Waarom in godsnaam post je een plaatje van dat ding? Razz Er was niet te lezen dat iemand zich af vroeg hoe die er uit zag, laat staan dat ze 'm zelf nog niet opgezocht hadden.