Ik heb een scriptje gezocht en (een soort van) gevonden. Ik wil dat mensen als ze op mijn site zijn, dat ze dan verschillende pagina's kunnen 'opslaan' door middel van cookies. Nou heb ik het volgende script gevonden. Het probleem is alleen dat mensen hier hun tekst moeten invullen, en dat dat dan opgeslagen word in een cookie. Maar ik wil dat de desbetreffende pagina word opgeslagen in een cookie.
ps. ik wil best voor elke pagina de url veranderen ( in dat script ) .. als het nodig is
ps. ik wil best voor elke pagina de url veranderen ( in dat script ) .. als het nodig is
| Code: |
| <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
<html> <head><title></title> <script type="text/javascript"> function lees_cookie() { var inhoud = "Je hebt nog niks opgeslagen!"; if(document.cookie != "") { inhoud = document.cookie; } /* wat string aanpassingen die de expire inhoud weglaat */ /*var expires_locatie_in_tekst = inhoud.indexOf("expires"); inhoud = inhoud.substring(0, expires_locatie_in_tekst);*/ var cookie_inh = document.getElementById("cookie_inhoud"); cookie_inh.firstChild.nodeValue = inhoud; } function sla_op_in_cookie(tekst) { /* verval datum in cookie zetten */ var verval_datum = new Date; verval_datum.setMonth(verval_datum.getMonth() + 3); document.cookie = tekst + "; expires =" + verval_datum.toGMTString() + ";"; lees_cookie(); } function voorbereiding() { var form = document.getElementById("cookie_knop"); var input = document.getElementById("input"); form.onclick = function() { sla_op_in_cookie(input.value); return false; } lees_cookie(); } window.onload = voorbereiding; </script> </head> <body> <h3>Inhoud Cookie:</h3> <p id="cookie_inhoud">Inhoud van cookie..</p> <input type="text" id="input"></input> <a href="#" id="cookie_knop">[sla dit op]</a> </body> </html> |