FRIHOSTFORUMSSEARCHFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

Game computer

Thomme
Hey,

Ik zou graag een pc'tje/laptop kopen die de meeste games draait. Maar ik heb maar een budjet van €1000 Rolling Eyes.

Wat 'moet' ie hebben xD
- 2GB ram
- Redelijke graph card
- 17" (Voor laptop)

Ik weet niet of ik voor die prijs deze dingen allemaal kan hebben maar tis te proberen xD

Dank U,
Thomme ^^

Edit: Ik heb is gekeken op de Dell site maar niemand die me zo'n pc aanraad, ondanks de 'lage' prijzen .
kansloos
Awel,
Ik weet ook niet zeker of het binnen je budget kan maar waarschijnlijk niet. Laptops zijn nou eenmaal duurder gewone desktop PC's. En ik raad je dan ook geen laptop aan tenzij je d'r echt mee gaat op pad gaat buiten je huis of als je er anders de ruimte niet voor hebt.

Bovendien zijn laptops niet zo makkelijk samen te stellen als gewone desktop pc's maar zijn meestal vooraf gebouwd.

Mijn Pa'heeft ook een laptop, het moest en zou een laptop worden en geen desktop PC.
Hij kocht een vrij goedkope desktijds 700,- het ding zuigt aan alle kanten door de langzame cpu, staat altijd op de zelfde plaats en kan nog geen uur zonder net stroom door de klote accu die er in zit. En ja gamen kan er logischer wijs ook niet mee maar daar was ie ook sowieso niet om gekocht.
Thomme
kansloos wrote:
Awel,
Ik weet ook niet zeker of het binnen je budget kan maar waarschijnlijk niet. Laptops zijn nou eenmaal duurder gewone desktop PC's. En ik raad je dan ook geen laptop aan tenzij je d'r echt mee gaat op pad gaat buiten je huis of als je er anders de ruimte niet voor hebt.

Bovendien zijn laptops niet zo makkelijk samen te stellen als gewone desktop pc's maar zijn meestal vooraf gebouwd.

Mijn Pa'heeft ook een laptop, het moest en zou een laptop worden en geen desktop PC.
Hij kocht een vrij goedkope desktijds 700,- het ding zuigt aan alle kanten door de langzame cpu, staat altijd op de zelfde plaats en kan nog geen uur zonder net stroom door de klote accu die er in zit. En ja gamen kan er logischer wijs ook niet mee maar daar was ie ook sowieso niet om gekocht.

Een laptop ga ik duzz niet kopen xD
Maar kheb gekeken mijn computer waar alle games redelijk goed op draaien kost maar 600 euro Laughing Dus voor 400 euro extra moet ik toch een (game) computer hebben die 3/4 jaarjes meekan?

Allesing bedankt Wink
kansloos
Dat kan vrijwel zeker maar post wel ff de configuratie die je wil kopen op frihost. Mischien heeft iemand tips of aanmerkingen
Bengt
een game pc van 400 euro die 3 a 4 jaartjes meedraait ? Laughing
no way Very Happy
Thomme
niet 400 euro, 400 euro meer xD
heeft de leerkracht je niet geleert om een zin 2 keer te lezen xD
Bengt
Thomme wrote:

excuseer Wink
Thomme
Bengt wrote:
Thomme wrote:

excuseer Wink

Sorry was een beetje grof Smile
Flakky
Voor die zooi die jij wil moet je geen laptop nemen, een desktop hoewel je dat niet wil (niet alle posts gelezen) denk ik. Een 3.1 ghz laptop zuigt met de next-gen spellen gewoon vanwege de gfx kaart.
golles
als je een laptop voor gamen wilt hebben dan ben je flink wat geld kwijt, je kan beter een gewoon systeem kopen, kun je later misschien ook nog upgraden,,, nja met al die nieuwe technieken enzo...
©Wolfie
kansloos wrote:
Awel,

Er zijn toch genoeg vergelijkingen?
Ik lees een aantal pc bladen en met dat budget moet het wel lukken lijkt me! Wink

Ga zoeken naar vergelijkingssites enz..

Dat is mijn tip!
neji
Hier in de buurt is er een computerwinkel die erom gekend is om zijn gamepc's op maat...

Jij zegt je budget, en eventueel hetgeenwat je zéker wilt hebben en zij doen de rest. (ze weten waar ze op moeten besparen... - o maar een voorbeeld te geven, ze steken er geen geluidskaart van 300€ één van 100€ genoeg is => 200€ voor geheugen/videokaart..).

Misschien is er bij jou in de buurt ook wel zo een?

Je kan ook altijd eens vragen wat ze jou kunnen geven voor duizend euro...

En ik zou ook gaan voor een pc, maar dat had je wel al door denk ik? Smile
Gieter
neji wrote:

Je kan ook altijd eens vragen wat ze jou kunnen geven voor duizend euro...

Dat zou ik dus ook doen, wel wat vergelijken hé bij verschillende "pc-bouwers." Voor 1000 euro moet dat wel lukken denk ik!
Thomme
neji wrote:

En ik zou ook gaan voor een pc, maar dat had je wel al door denk ik? Smile

Idd een laptop kost me net iets te veel Sad Sleuren dan maar op de LAN's Very Happy
stienoo
Ik ga ook waarschijnlijk een nieuwe computer kopen (om games te draaien) :p
kansloos
Ik een kleine tijd geleden ook een nieuwe PC gekocht en ik d8 mischien heeft iemand nog wat aan de specs.

Processor: Intel Core 2 Duo 6750
Ram Geheugen: 2x Corsair Twinx 1024Mb Cas4 DDR2-800
Grafische Kaart: ATi Radeon X1950XT
Moederbord: Asus P5B
Voeding: 400Watt (Geen idee welk merk)
Kast: Chieftec

Ik moest iets rond de 850 euro betalen toen ik hem destijds kocht, maar je kan nu ongetwijfeld een stuk goedkoper uit zijn. Ik kocht de videokaart omdat het op dat moment het beste was voor minder dan 200 euro voor het spel dat ik waarschijnlijk het meeste er op ga spelen (Day of Defeat: Source).

Verder denk ik ook niet dat je nu al quadcores nodig hebt, ze presteren niet superveel beter in de huidige games, ze kosten wel een vlot meer en om nou een snelle CPU aan te schaffen om speciaal Vista vlot te kunnen draaien lijkt me ook niks. Gewoon je huidige XP d'r op zetten :p

Voor mensen die nog een nieuwe PC gaan bouwen kijk vooral eens op de CPU & VGA charts van tomshardware.com dan kun je mooi de prestatie verschillen zien tussen de processors en videokaarten.
http://www23.tomshardware.com/cpu_2007.html
http://www23.tomshardware.com/graphics_2007.html
kokkie
ik heb thuis een lekkere computer staan

een acer aspire M5500 - 1E77
specs:

proccesor: intel core 2 quad Q6600 ( dat is 4x 2,4 GHZ)
HDD: 500 GB
geheugen: 2GB DDR II RAM
dvd-speler: DVD RW Dual, Double Layer
video kaart geforce 8600GT 1020MB
besturingssysteem: microsoft Windows Vista Home Premium
software: zoo tycoon 2, microsoft encarta, rallisport challenge, flight simulator X, 90 dagen word 2007, 90 dagen norton internet security, 90 dagen esobi v2
te koop bij: BCC
prijs: 999 (toen ik hem kocht ik dacht nu iets van 930)

mischien is dat wat?
kansloos
een aantal dingen:
A) Quad Core, niet nodig nog, vooral niet voor games prestatie in games gaat met milimeters vooruit, Office en troep draait prima op de huidige dual cores en gaat niet veel sneller op de Quad Core. 4 cores zijn alleen goed voor video & audio editing shit of andere CPU rovende apllicaties. IMHO.

B) 8600GT big nono, de X1950XT, een kaart uit de vorige serie van ATI draait beter en is d8 ik goedkoper. Nvidia tegenhanger kan naturlijk ook. Maar aangezien er amper verschil is tussen dx10 en dx9 is 8600GT niet handig om te kopen.

C) Vista *bluch* *kots* *stink* Vista gemiddele FPS ligt niet veel lager dan XP maar de extremen omlaag zijn veel extremer dan op XP.

En ik geloof standaard niet dat je video kaart een geheugen heeft van 1020 MB aangezien nvidia' s topmodel maar 640MB heeft en het zou handig zijn om de exacte snelheid van het DDRII geheugen te weten en merk. Want met traag RAM geheugen zit je waarschijnlijk hard tegen de Von Neuman bottleneck aan te hikken met je Quadcore.
lordwarlord
ik ben van plan een budget pc te kopen

dit zijn specs

- AMD X2 4600 Dual Core
- ASUS M2A AMD 690
- ATI Radeon X1250 VGA on board
- ALC883 HDA 6-Channel
- 2 Gb Kingston
- 160Gb SATA2 Harde schijf
- Samsung DVD-RW brander 18x +/- Dual Layer
- Nero behuizing met 400W voeding, 2 x USB/Audio in front 4x achter usb 2.0

is dat een beetje goed? prijs 334,- euro ik koop er zelf nog los een videokaart bij^^
Gushe
Als je hem zelf in elkaar steekt.. kan je voor €1000 een dubbel zo goede pc in elkaar steken. Smile
Op www.4launch.nl vind je veel (bijna alle) delen, als je wilt kan ik je helpen met config. Smile
kansloos
@ lordwarlord, denk erom dat het niet verstandig is om een peperdure videokaart in je budgetbak te doen. Verder moet je even zeker ervan zijn dat er een PCI-Express-kaart-slot op dat moederbord zit, die wil nog wel eens ontbreken bij dit soort onboardvga mobo's.
lordwarlord
Gushe wrote:
Als je hem zelf in elkaar steekt.. kan je voor €1000 een dubbel zo goede pc in elkaar steken. Smile
Op www.4launch.nl vind je veel (bijna alle) delen, als je wilt kan ik je helpen met config. Smile

ik zou het wel erg handig vinden als je me hielp met het samen stellen van een pc
hij kan maximaal ongeveer 500 a 600 euro kosten en ik ga hem alleen echt gebruiken voor msn, word, school en internetten. dus niet voor games of video editing.
daarom dacht ik ook dat die pc specs die ik gepost had wel goed genoeg waren

Quote:
k ben van plan een budget pc te kopen

dit zijn specs

- AMD X2 4600 Dual Core
- ASUS M2A AMD 690
- ATI Radeon X1250 VGA on board
- ALC883 HDA 6-Channel
- 2 Gb Kingston
- 160Gb SATA2 Harde schijf
- Samsung DVD-RW brander 18x +/- Dual Layer
- Nero behuizing met 400W voeding, 2 x USB/Audio in front 4x achter usb 2.0

is dat een beetje goed? prijs 334,- euro ik koop er zelf nog los een videokaart bij^^
Confused

jah op het moederboard zit ook nog PCIe 1x op al zijn tog de meeste videokaarten PCIe 16x
want die zit er juist niet op:(
lordwarlord
ik heb zonet een systeem samen gesteld kunnen jullie misschien zeggen of hij goed is
dat ik bijvoorbeeld niet een te goede processor bij een slechte videokaart heb enz

Quote:

Componenten

Grafische kaarten ATI PCIe -

* GigaByte Radeon X2600 XT
* 256 MB, Radeon HD2600 XT, 128 bit

CPUs Socket 775 Core 2 Quad

* Intel® Core™ 2 Quad Q6600
* 4x 2400 MHz, 8192 kB, 1066 MHz, Kentsfield
Floppy-drives

* NEC Floppydrive
Behuizingen Midi Tower -

* Arctic-Cooling Silentium T4 Eco80
* 550 Watt Netzteil
* 550 Watt, 8 x
* Aantal: 1
* Koeler 80mm
* 80 mm
* Aantal: 2

Moederborden Socket 775 -

* Intel® P965LTCK
* Intel® P965, Socket 775, 1.066 MHz
* Ultra DMA/133 Controller
* 133 MB/s, maximaal 2 apparaten
* Intel® ICH8
* 300 MB/s, maximaal 4 apparaten
* USB 2.0 Controller
* 60 MB/s, maximaal 127 apparaten
* FireWire Controller
* 50 MB/s, maximaal 63 apparaten
* AC 97 (2-channel)
* i82566GC

Harddisks 3,5 inch SATA -

* Samsung SpinPoint T166
* 500 GB, 8,9 / 16 / 7200, 0,18 €
Geheugen DDR2-667 -

* Buffalo 2 GB DDR2-667
* 2048 MB, CL5 5-5-15, PC2 5300, 1 stuk(s)

DVD-drives Serial-ATA -

* AOpen DH16D2S
* 16 / 52 speed, 140 / 120 ms

totale kosten : 818,-
Gushe
Ik zou voor een Nvidea videokaart gaan.. maar dat moet jij weten.. Smile
kansloos
lordwarlord wrote:
ik heb zonet een systeem samen gesteld kunnen jullie misschien zeggen of hij goed is
dat ik bijvoorbeeld niet een te goede processor bij een slechte videokaart heb enz

Wel dat hangt er echt van de mate van je gameverslafing af. Nochtans denk ik dat de HD2600XT geen goede keuze is aangezien, de laatste serie van ATI is een gigantische stroomzuiger en al helemaal geen hoogvlieger. De oudere maar beter presterende X1950XT/PRO/GT is beter en in sommige gevallen zelfs goedkoper. Aangezien ik net lees in je vorige post dat je ding niet voor games gebruikt wordt, is een DX10 kaart al helemaal niet nodig.

Wat de Intel Quad Core betreft, voor taken zoals als veelvuldig video-editen of, zeker handig maar het verschil is in de praktische benchmarktests meestal niet heel groot. (heel soms dubbel zo snel, vaker 20-50%) Ik heb (destijds) zelf express niet voor een quad core systeem gekozen, omdat ik vond dat de performance niet in verhouding stond met de meerprijs.

En ga voor DDR2-800, Dit is wel handig bij de laatste dual cores en al helemaal quadcores, omdat je anders wel heel zwaar tegen de Von Neumann bottleneck gaat aanhikken

And Finally, ik heb zelf een moederbord met een P35 chipset (Asus P5B) en zo ver ik weet staat deze chipset goed gewaardeerd. Maar ik weet verder niet het verschil tussen de jouw gekozen mobo en de mijne
-cff-
Hier is misschien nog een site waar je vast nog wel wat aan hebt.
http://tweakers.net/reviews/727/tweakers-punt-net-best-buy-guide-editie-september-2007.html
Kan je bijvoorbeeld een minder goede monitor erbij kopen ofzo.
Je zult alleen de pc wel zelf in elkaar moeten zetten Wink
lordwarlord
okej bedankt maar ik heb een vraagje
wat gaat wel goed bij elkaar : moet bij quad core perse een goede videokaart zitten en/of RAM
omdat hij anders juist vertraagd?
kansloos
lordwarlord wrote:
okej bedankt maar ik heb een vraagje
wat gaat wel goed bij elkaar : moet bij quad core perse een goede videokaart zitten en/of RAM
omdat hij anders juist vertraagd?

Je hoeft een quadcore niet per sé te combineren met een goede videokaart. Zolang je het ding niet voor gaming wilt gaan gebruiken. Het probleem zit hem in het feit dat processen zoals MSN, Office en al dat andere standaard spul, niet veel sneller zullen opstarten of draaien, domweg omdat de hardeschijf en/of het ramgeheugen het niet kan bijhouden. Voor videoencoding ligt dit anders, dit is zo CPU intensitief dat de snelheid van het ramgeheugen of hardeschijf weinig uitmaken.
lordwarlord
dus met een quad moet je ook een verdomd snelle ram hebben en harde schijf anders verlies je snelheid maar het maakt in zo'n geval echt niet uit wat voor videokaart je erbij in stop
G1g4nt1C
Een laptop die aan je voorwaarden voldoet en binnen je budget blijft, kan je beter in de Aldi gaan kopen. Deze laptops (Medion) zijn kwalitatief goed en zijn tamelijk goedkoop voor de configuratie die ze hebben. Kheb hier een pc en een laptop van Medion en heb er nog nooit problemen mee gehad. 2 Gb Ram raad ik je zeker aan. Natuurlijk ook een goede graka is nodig voor zware multimediale toepassingen. Processor en hd zijn ook tamelijk belangrijke factoren die je in de gaten moet houden!! Vele mensen onderschatten de impact van deze.
kansloos
Processors vind ik nou net een van de onderdelen, die tegenwoordig niet meer super belangrijk zijn.
Xp draait prima op 1.6GHz zolang als je het ding maar genoeg ram geheugen voedt. Games rammelen prima door op een iets tragere processor. Grafische kaart is in dit geval belangrijker, als jij een laptop vindt bij de Aldi met een goede grafische kaart, dan kun je meteen een nobel prijs gaan claimen.

Niettemin heb je wel een punt, de gewone gebruiker pruttelt prima op zo'n goedkope laptop.

Met een snelle hd je pc gegarandeerd sneller laat reageren. Maar je moet altijd bedenken is zo'n snelle(re) hd te kopen ten opzichte van een goedkopere verantwoord in de meerprijs die je er voor moet betalen? Bijv. 100% extra betalen 25% Performance halen kon wel is onverdelig zijn.
CrimeKing
als je een wat over hebt voor je pc en je wilt em zelf bouwen
raad ik je aan om eens bij snogard te kijken (ligt in duitsland in frechen)
ik woon aan de grens met duitsland dus voor mij is het geen probleem.
ik heb daar een GeForce 8800GT gekocht voor 126 euro ... lijkt me toch een aardig goedkope winkel ofniet dan?Razz
marcas
Best Buy Guide van tweakers is zeer goed, gebruik ik zelf ook vaak om te kijken hoe het met mijn hardware zit en of er al iets aan vervanging toe is.
Maar de laatste 2 guides (januari en december dacht ik) doen ze aan SLI, en hierbij dan 2x een 8800GT omdat deze zo goedkoop zijn (200eu, wat al goedkoop gevonden word..).

Nu was mijn vraag wat is nou eigenlijk beter 2x een 8800GT of een 8800 Ultra Extreme Edition die ik in me hoof had? Rolling Eyes