FRIHOSTFORUMSSEARCHFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

EL Hema

atleetalie
Mediamatic maakte laatst bekend, bezig te zijn met een plan voor een Arabische versie van HEMA. De winkel reageerde natuurlijk niet positief. De winkel zou El Hema moeten gaan heten, en bijvoorbeeld goedkope hoofddoekjes. Wat denken jullie? komt deze winkel er? Wat vind je er van?

Ik vind het niks, wie verzint dit, het is flauw, naäpend en ik hoop dat ze falliet gaan binnen een jaar? Krijgen we dan ineens een Halalrookworst, en volledig afsluitende lingerie €5,-. Boerkas in de uitverkoop?

Ik heb niks tegen de Islam, Moslims , wie of wat dan ook, maar dit is flauw en een echt slecht idee, je zou dit best kleinschalig op kunnen zetten, maar zoals de HEMA direct? nee
jordi
Het maakt mij eigenlijk niet veel uit, als hun een eigen hema willen, mogen zie die krijgen van mij Smile
Lady Elensar
Een 'eigen' Hema.. hmm. Nee, dat is onzin. De Hema is gewoon Hema zoals hij nu is. Als ze een Arabische versie willen maken, kunnen ze toch gewoon beter een nieuw concept verzinnen? Nieuwe naam enzo, dan in plaats van een naam etc. te 'stelen' of overkopen. Tja, wel makkelijker om het nieuws op de markt te brengen misschien omdat de Hema al heel bekend is.

De Hema is er zelf ook niet zo blij mee..
jordi
Lady Elensar wrote:
Een 'eigen' Hema.. hmm. Nee, dat is onzin. De Hema is gewoon Hema zoals hij nu is. Als ze een Arabische versie willen maken, kunnen ze toch gewoon beter een nieuw concept verzinnen? Nieuwe naam enzo, dan in plaats van een naam etc. te 'stelen' of overkopen. Tja, wel makkelijker om het nieuws op de markt te brengen misschien omdat de Hema al heel bekend is.

De Hema is er zelf ook niet zo blij mee..

Ze hebben niet precies dezelfde naam .. El Hema .. en Hema
Maar als ik het anders bekijk .. Vind ik toch wel dat ze een andere naam moeten kiezen jah ..
Lady Elensar
Niet precies dezelfde naam Laughing Wat wil je er mee zeggen? Dat het dus een andere naam is en niks ergs aan is? Er is alleen maar 'El' voorgezet, verder is het gewoon compleet overgenomen. Dit ziet echt niemand als een eigen naam hoor. Ze hebben een complete voorstelling van de Hema maar gewoon in een Arabisch jasje gestoken. Zónder toestemming.

Je kijkt er inderdaad op een verkeerde manier naar Razz.
the666bbq
<verwijderd>

niemand lult dat lidl aldi probeert na te apen, en in de rayon van de 'allerlei-rommel-voor-een-hele-of-een-halve-euro' zoals zeeman/wibra/... zijn er toch ook wel wat winkeltjes die eens over de haag zijn gaan piepen.

Maar o-heiligdom-hema daar mag niet aan geraakt worden. Bang dat jip en jannetje met de kameel naar school moeten in een toekomstig verhaaltje (want wegens besparingen kan er maar één verhaallijn blijven bestaan die zowel voor virgin-hema als voor alachbar-el-hema zal moeten dienen) ?
rvec
Het is toch niet normaal dat een ander bedrijf de naam van de Hema overneemt. Je gaat nu toch ook geen colasmaak maken met caca cola als naam. Het is het beschadigen van het image van de ander en het meeliften op diens reclame en image.

maar de topic opener heeft ons op het verkeerde spoor gezet. Er komt geen Arabische Hema en mediamatic heeft geen enkele intentie dat te doen. Ze hebben alleen een expositie over hoe een Arabische Hema eruit zou zien.
http://www.mediamatic.net/article-18639-nl.html

En op die manier vind ik het weer wel een goed idee. Je krijgt te zien hoe een compleet nederlands iets als de Hema zo erg in de samenleving zit.
Lady Elensar
the666bbq wrote:
niemand lult dat lidl aldi probeert na te apen, en in de rayon van de 'allerlei-rommel-voor-een-hele-of-een-halve-euro' zoals zeeman/wibra/... zijn er toch ook wel wat winkeltjes die eens over de haag zijn gaan piepen.

Niemand lult daar inderdaad over, omdat het onderwerp de Hema is.
RoomRooz
Ik las een paar dagen geleden nog dat de Hema haar/zijn reactie al weer heeft gewijzigd (kan even niet op het goede woord komen). Oja, ze zijn teruggekomen op wat ze hebben gezegd, want ze willen die tentoonstelling wel steunen, de Arabische Hema dus zegmaar, maar wel blijven ze zeggen dat dit niet had mogen gebeuren zonder eerst contact te hebben opgenomen met de Hema.
Bengt
Het klinkt bijzonder raar eigenlijk. De strategie van de keten, lijkt me raar, zo zeggen van 'wij willen een winkel zoals hema'.
Maar het kan natuurlijk.
lordwarlord
ik vind het maar vaag Surprised wrm zouden ze dat in godsnaam willen maar jah als er een markt voor is is het goed voor de economie Laughing
Vlien
Het zou nog wel iets zijn voor in Antwerpen, maar dan liefst niet op de Meir. Dan mogen ze dr eentje bouwen op het Sint-Jansplein en in Borgerocco (ik heb die naam niet bedacht, en mensen die er nog niet geweest zijn, 't is best wel funny dat naampje) (Borgerhout nvdr.) Laughing
Maar ik snap het niet goed, of het initiatief nu van HEMA zelf uitging. Als dat niet zo is, vind ik het logisch dat ze de naam niet mogen gebruiken, mocht het door zijn gegaan.
RoomRooz
Ik las laatst een artikeltje over Antwerpen, en ook over sommige Oosterse winkels. El Hema zou daar inderdaad nog wel eens kunnen passen.
Museobanus
ze maken veel publicteit door eerst 'el hema' te willen noemen, komen in de actualiteit, het nieuws, de krant, hebben aandacht, en daan dan toch veranderen van naam, en iedereen zal weten hoe ze heetten.

Een goede reclamestunt
RoomRooz
Museobanus wrote:
ze maken veel publicteit door eerst 'el hema' te willen noemen, komen in de actualiteit, het nieuws, de krant, hebben aandacht, en daan dan toch veranderen van naam, en iedereen zal weten hoe ze heetten.

Een goede reclamestunt

Klopt. Of het verhaal is heel erg opgeblazen door de media.
James007
the666bbq wrote:
<verwijderd>

Maar o-heiligdom-hema daar mag niet aan geraakt worden. Bang dat jip en jannetje met de kameel naar school moeten in een toekomstig verhaaltje (want wegens besparingen kan er maar één verhaallijn blijven bestaan die zowel voor virgin-hema als voor alachbar-el-hema zal moeten dienen) ?

Je cynisme schiet ik met veel plezier af naar Mars, dus stop ermee.
Museobanus
James007 wrote:
the666bbq wrote:
<verwijderd>

Je cynisme schiet ik met veel plezier af naar Mars, dus stop ermee.

ik hou van cynisme, maar dit vind ik ook maar niets.
Yjaxygames
Cynisme is ok maar wat the666bbq zegt slaat echt totaal nergens op.
rvec
genoeg over het Cynisme. Terug naar El Hema.
Yjaxygames
rvec wrote:
genoeg over het Cynisme. Terug naar El Hema.

Ja, laten we dat maar doen.

Een El-Hema lijkt me geen goed idee. Maar ik heb er niets tegen als er een winkel voor moslims komt.
Sharky232
Ben benieuwd hoe het logo er dan uit gaat zien....
jordi
Ik denk dat het logo ongeveer hetzelfde is ..
Maar als je alle posts hier leest.. zie je dat de meesten wel tegen zijn Laughing