Geachte forummers,
Een nieuw Harry Potter-boek is op komst en zoals jullie vast weten is dit onderwerp een echte rage. Mag ik dan ook vragen om geen nieuwe HP-topics te maken omtrent dit boek? Deze maatregel is van kracht in alle fora en voor onbepaalde duur.
Spoilers mogen enkel gepost worden ALS LINK in een soortgelijke vorm als deze:
*SPOILER*
link.html
*/SPOILER*
Dit topic doop ik nu om tot het officiële Harry Potter-topic. (voorlopig sticky)
[edit 6/9/07: unstickified]
Last edited by James007 on Thu Sep 06, 2007 1:51 pm; edited 2 times in total
Is die nieuwe film ook nog niet zo lang uit ?
Zelf heb ik alleen nog maar de eerste Harry Potter film gezien
De boeken heb ik niet gelezen..
Wat ik gehoord heb moeten het hele goede boeken zijn. Een vriendin wilde ze nog wel uitlenen, dus misschien begin ik er nog wel eens aan.
En over dat laatste boek, ik had laatst ergens gelezen dat hij al eerder op de markt was dan de officiële release (oid)? En dat hij al illegaal op Marktplaatst stond e.d.
Oja, ik lees al dat dat kwam omdat ze te vroeg weggestuurd waren naar klanten van een boekenketen.
Het boek wordt ook voor een goed doel gebruikt trouwens
Harry Potter ingezet bij zoektocht Maddie
De Harry Potter films zijn allemaal fantastisch, even als de boeken. Maar een advies; lees eerst het boek en ga dan pas naar de film kijken (anders is het boek met veel meer mooie details niet leuk meer). De nieuwe film is leuk maar ik vond de vorige films beter, de regisseur(andere dan vorige keer) had het wat té Amerikaans in beeld gebracht. Het nieuwe boek hebben we sinds vannochtend, er zijn 2 kaften: een getekende (kinderachtige) kaft, en een kaft (meer volwassen) met een medaillon erin, met meer mistiek. De Nederlandse versie komt trouwens pas in november dit jaar.
Ondanks de kritiek blijft de film ook een aanrader!
| atleetalie wrote: |
De Harry Potter films zijn allemaal fantastisch, even als de boeken. Maar een advies; lees eerst het boek en ga dan pas naar de film kijken (anders is het boek met veel meer mooie details niet leuk meer). De nieuwe film is leuk maar ik vond de vorige films beter, de regisseur(andere dan vorige keer) had het wat té Amerikaans in beeld gebracht. Het nieuwe boek hebben we sinds vannochtend, er zijn 2 kaften: een getekende (kinderachtige) kaft, en een kaft (meer volwassen) met een medaillon erin, met meer mistiek. De Nederlandse versie komt trouwens pas in november dit jaar.
Ondanks de kritiek blijft de film ook een aanrader! |
Of je leest gewoon het boek niet, en kijkt alleen naar de filmt
Dat heb ik zelf ook gedaan, ik heb het 1e en 2e deel van Harry Potter gelezen. + Ook de films daarvan gezien. Verder heb ik geen boeken van Harry Potter gelezen, maar wel alle films gezien die er zijn
"had het wat té Amerikaans in beeld gebracht"
Dat vond ik ook, dat vond ik wel een minpuntje, maar verder was de film echt wel leuk
Voor iedereen die hem nog moet zien: Veel plezier 
ik heb enkel de eerste 5 boeken gelezen, het 6e boek heb ik thuis wel liggen maar ik heb nog niet de moed gehad om er aan te beginnen(ik lees niet zo graag) .. ik heb ook al alle films gezien, gisteren ben ik nog naar de laatste nieuwe film gaan zien.. was best wel goed alleen zag het er in de reclame spannender uit en was ik weer eens verbaasd over de grote verschillen tussen het boek en de film.
Misschien dat ik binnekort boek 6 eens zal lezen , en wie weet volgt ook boek 7..
Wat ik wel spijtig vind is dat wanneer ik de film zie, ik altijd een tikkeltje spanning mis omdat ik al wéét hoe het gaat aflopen, daarom dat ik eerst niet van plan was om ooit het laatste boek te lezen zodat de film extra spannend zou zijn, maar mn zusje leest de boeken wel en zij kan niet zwijgen over wat er gebeurt en dus zal ik wel veel te snel te weten komen hoe het allemaal afloopt..
Maarja, wat doe je dr aan hé 
Ik ben erg benieuwd naar het nieuwe Harry Potter boek. Ik heb geen zin om de engelse versie te lezen, dus ik wacht gewoon op de Nederlandse.
Ivooo
ik ga wachten om het 7de boek te lezen tot hij in het nederlands verschijnt,
ik heb de 5de film gezien, ik vond hem eigenlijk niet echt beter dan de vorige, wat ik van alle andere wel vond.
Hij is gelijk aan de 4de film qua mooiheid vind ik, in ieder geval niet beter.
grtz
Ik ben ook nog van plan om naar de film HP 5 te gaan, ik vond de vierde wel een goede film. Dus ik zal deze ook wel goed vinden. Ik heb de trailer gezien, en het zag er goed uit.
Ivooo
ik heb het laatste boek gelezen en ik vond het wel leuk. Er worden veel dingen uit de laatste boeken duidelijk. ik had het zo weg gelezen in iets van drie dagen uit.
over de film, de nieuwe film is een beetje raar veel dingen zijn er tussen uitgeknipt en het lijkt alsof de film het boek in "superfastforward" is, ik zou niet teveel er naar uitkijken niet echt geweldig.
helemaal met je eens de nieuwe HP5 film is niet heel erg leuk omdat ze stukjes die in het boek heel erg groots werden omschreven en het gevecht tussen perkamentus zou heel erg beelden die harry beschermen enz zag je er niet in terug.
dat vond ik wel jammer maar ik ga HP7 ook binnen kort lezen wil weten hoe het al loopt
Ik was destijds begonnen met het lezen van de boeken in't nederlands, maar toen ik niet kon wachten dat ze vertaald werden, ben ik ze in't engels beginnen lezen en eerlijk gezegd heb ik daar totaal geen spijt van. De boeken zijn in het engels zeer vlot te lezen, en je merkt vaak niet dat je een woord eigenlijk niet kent, wan het volgt mooi uit de context.
En uiteraard heb je het grote voordeel dat je alle dubbelzinnigheden etc hebt zoals de autheur ze bedoeld heeft.
De films vind ik persoonlijk allemaal zwaar inferieur aan de boeken. Niet dat ze slechts zijn, - op zich zijn het goeie films - , maar de boeken bieden gewoon zoveel meer.
| Ecthelion wrote: |
| De films vind ik persoonlijk allemaal zwaar inferieur aan de boeken. Niet dat ze slechts zijn, - op zich zijn het goeie films - , maar de boeken bieden gewoon zoveel meer. |
Daar ben ik het helemaal mee eens, in de boeken vind je veel meer details, en je kan je eigen fantasie eraan geven. Bij een film zit je vast aan het beeld van de regisseur.
Ivooo
Naar wat ik heb gehoord zou er iemand in dit boek sterven, wie weet ik niet. Maar ik denk dat de hype rond Harry Potter nog lang doorgaat. Want uit een geheime bron heb ik vernomen dat er nog meer dan genoeg stof tot schrijven is.
Eenmaal je de schrijf microbe hebt gekregen zal het niet makkelijk zijn om deze te verliezen.
Ah, ik ben in de engelse versie aan het lezen en ik moet zeggen: het leest als een trein! J. K. Rowling weet ondertussen blijkbaar perfect wat ze doet. Haar manier om een verhaal te vertellen stijgt ver uit boven wat ze op het witte doek weten boven te halen.
Sinds 'the prisoner of Azkaban' gaan de films er echt op achteruit vind ik. Misschien is dat omdat de boeken daarna stelselmatig dikker werden, en ze dus genoodzaakt waren om meer dingen uit de boeken te laten vallen (of gewoon anders op te lossen). Wel jammer.
| Lord Klorel wrote: |
Naar wat ik heb gehoord zou er iemand in dit boek sterven, wie weet ik niet. Maar ik denk dat de hype rond Harry Potter nog lang doorgaat. Want uit een geheime bron heb ik vernomen dat er nog meer dan genoeg stof tot schrijven is.
|
*SPOILER*
http://en.wikipedia.org/wiki/Harry_Potter_and_the_Deathly_Hallows#Plot
*/SPOILER*
Hier zal er wel instaan wie allemaal sterft in het laatste boek. Ik heb het niet helemaal gelezen maar eens gezocht op 'kills', dan vind je toch een en ander!
Ik lees het liever in het boek. Is toch wat leuker.
Ivooo