FRIHOST ē FORUMS ē SEARCH ē FAQ ē TOS ē BLOGS ē COMPETITIONS
You are invited to Log in or Register a free Frihost Account!

Tour de France

Bengt
Na een weekje ver in deze Tour zijn er al wat koppen gerold.
Voorspellingen van jullie mbt eindzege, puntentrui etc. ?

Volgens mij is/wordt het een vrij open Tour, maar het kan snel gaan natuurlijk.
Het vertrouwen in de wielersport is dan ook 'lichtelijk' weg, met allerhande dopingverhalen. (sommigen uit de jaren '90, maar toch het doet zeker geen goed aan het imago)
atleetalie
Dat zaken uit de jaren 90 nu massaal naar voren komen is omdat ze hun naam willen zuiveren, en dat niet over 40 jaar in een of ander programma een oud mannetje zit die al van alle kanten beschuldigt is. Het is juist nu omdat de zaken verjaard zijn, er zal over 10 jaar wel weer zo'n golf zijn. Maar wie er wint? in ieder geval is het geen Nederlander of Belg.
Sharpe
Wie er wint? Ik durf het niet te zeggen, ik ben geen kenner. Ik vind alleen de bergetappes echt boeiend. De vlakke races zijn vaak zo eentonig.

Hopelijk kan Rasmussen nog eens stunten. :D
Bengt
Pet af voor Rasmussen, hij doet het toch weeral. Zo een tenger mannetje dat zo een krachttoer opvoert weeral, prachtig Smile
atleetalie
Toch niet zo schoon als gedacht hŤ. Die domme Duitsers, ik geef ze groot gelijk dat ze gestopt zijn met uitzenden op TV. Maar dan is het wel flauw dat de rechten waarschijnlijk doorverkocht worden.
Georgeboy
Na de wedstrijd van vandaag heb ik ff mijn ogen opgetrokken. Als Contador zijn niveau blijft behouden, zal hij volgens mij de Tour winnen. Is een betere tijdrijder dan Rasmussen en het parcours van volgende week ligt hem beter dan Rasmussen. Ook Cadel Evans zou ik niet afschrijven. Hij had wel een mindere dag, maar hij zal volgens mij gebrand zijn op een reactie. Het zal een secondenspelletje worden en zo hebben we het hier graag... Smile Ook het blok Discovery blijft heel goed. Ook Dekker en Boogerd lieten leuke dingen zien vandaag. Veel zal ook afhangen van wat de dopingzaak aan het licht zal brengen deze week en de komende weken, denk ik...

Wat de puntentrui betreft, denk en hoop ik Boonen. Het ziet er goed uit, als hij veilig over de bergen geraakt tenminste. Zabel en Hunter zijn in principe trager dan hem, door het uitvallen van McEwen is de grootste concurrent toch al vertrokken.

De bollen blijven een spelletje tussen Soler en Rasmussen. Rasmussen zal hem moeten veilig stellen als hij zelf denkt het geel niet te kunnen houden tot in Parijs. Maar hetgeen Soler vandaag liet zien, was beresterk. Zit een mooie toekomst in voor hem...
jordi
Hee, ff een vraagje over dit Razz
Elk jaar vallen er zoveel gewonden enzo ..
Ik heb zelfs gehoord dat er een dooie is gevallen vorig jaar (ik weet neit of het echt waar is hoor)

Maar hoeveel gewonden zijn er deze x gevallen Surprised ?
Gieter
Quote:
Vinokourov positief, Astana verlaat Tour

De Kazak Alexander Vinokourov is afgelopen zaterdag na de tijdrit in Albi betrapt op bloeddoping. Dat meldt de Franse sportkrant L'Equipe op zijn website. Astana bevestigt het nieuws en trekt zich naar aanleiding van de feiten terug uit de Tour.
De analyse van het bloedstaal in het dopinglab van Ch‚tenay-Malabry toonde twee verschillende populaties rode bloedlichaampjes. Een dergelijk resultaat wijst erop dat Vinokourov kort voor de etappe een bloedtransfusie moet ondergaan hebben. Het bloed was van dezelfde bloedgroep, maar is niet het zijne.

http://www.sportwereld.be/Article/Detail.aspx?ArticleID=DMF24072007_073

Het is weer van dat... Rasmussen werd gisteren gecontroleerd, en hij is van 4 tot 26 juni 'zoek' geweest voor het Deense anti-doping agentschap:
Quote:

Michael Rasmussen was 22 dagen 'zoek'

Michael Rasmussen was in totaal 22 dagen zoek voor het Deense Antidoping-agentschap, meer bepaald van 4 tot 26 juni. De geletruidrager hield er een vreemde briefwisseling op na. Zo verstuurde zijn Mexicaanse huishoudster op 8 juni vanuit ItaliŽ een brief naar de UCI om te zeggen dat hij van 4 tot 12 juni in Mexico zou zijn. Op 12 juni werd een nieuwe brief vanuit Mexico naar de hoofdzetel in Zwitserland verstuurd met de mededeling dat hij tot 28 juni in dat Zuid-Amerikaanse land was. Die brief kwam tussen 26 en 29 juni bij de UCI aan. Uiteindelijk keerde Rasmussen op 26 juni terug naar ItaliŽ.

http://www.sportwereld.be/Article/Detail.aspx?ArticleID=BL1F6QO1
golles
Rasmussen word iedere dag gecontroleerd, diegene die de gele trui heeft, die de dagetappe wint en nog een paar willekeurige renners worden gecontroleerd, volgens mij een totaal van 5, dat zegt mij dat we ons hoogstwaarschijnlijk geen zorgen hoeven te maken over Rasmussen, anders hadden ze allang wat gevonden, ik vind het een beetje sneu dat hij zo in de stront gedrukt word,,,

mja vandaag wel mooi gewonnen (heb alleen laatste 4 km gezien) mooi weggereden van zn rivalen Smile
Gieter
golles wrote:
Rasmussen word iedere dag gecontroleerd, diegene die de gele trui heeft, die de dagetappe wint en nog een paar willekeurige renners worden gecontroleerd, volgens mij een totaal van 5, dat zegt mij dat we ons hoogstwaarschijnlijk geen zorgen hoeven te maken over Rasmussen, anders hadden ze allang wat gevonden, ik vind het een beetje sneu dat hij zo in de stront gedrukt word,,,

mja vandaag wel mooi gewonnen (heb alleen laatste 4 km gezien) mooi weggereden van zn rivalen Smile

Hier doelde ik op.
Georgeboy
jordi wrote:
Maar hoeveel gewonden zijn er deze x gevallen Surprised ?

Ik heb eigenlijk geen idee of er iemand hiervan statistieken bijhoudt, maar zet gewoon eens je tv op tijdens een rit en kijk eens naar de renners zonder pleister of verband rond arm, been, enz... Je zult al snel zien dat er heel wat renners met gehavende ledematen rondrijden. Hoeveel renners er al met verwondingen uit de Tour gestapt zijn, heb ik niet geteld. Maar een renner geeft niet graag op. Ze willen zo snel mogelijk weer hun fiets op om verder te rijden, pijn of geen pijn...

Ik hoor net dat Rasmussen door zijn team uit de Tour wordt gezet. Hij zou tegen de interne ploegregels zijn gegaan en gelogen over zijn verblijfplaats voor de training. Het zou geen Mexico geweest zijn, maar wel ItaliŽ. Enfin, zien wat het vervolg van de soap brengt zeker?

Greetz
the666bbq
een hoop ellende dat is die wielerarij - overbetaalde (Wink ) gedopeerde spectakelkonijnen - ze mogen hun ferrari's en hun caravannekes in Monaco van mij hebben zulle.. Maar het zou beter zijn dat de zenders niet heel hun budget versmossen aan die cirque en eindelijk nog eens wat deftige programma's maken/tonen.

De engelsen steken zoveel latijn niet in de ronde, en die hebben tenminste deftige programma's - 't zal niet alleen aan de budgetten van de toer liggen maar als ge het budget van de wielersport en de voetbal (of potteke stamp) herbesteed dan moet daar wel iets beter mee te doen zijn ...
Jurado
Rasmussen is een $ukkÄl, Zeggen dat je in Mexico zit terwijl je eigenlijk gewoon in ItaliŽ zit, In deze tijden dat de opinie elke verdachtmaking veroordeeld is dat absoluut niet slim.

Die Contador rijdt volgens mij ook niet zuiver hoor, echter die gaan ze nooit pakken, Ik denk dat hij met het "Armstrong systeem" rijdt en die is nooit gepakt geweest.

Jammer voor de wielerliefhebbers dat er zoveel doping circuleert, hopelijk wordt er eindelijk eens gestopt met doping maar dat lijkt eerder een utopie dan realiteit.
Ivooo
Jammer dat Rasmussen eruit ligt, het is inderdaad wel stom om te zeggen dat je in Mexico was in plaats van ItaliŽ, maar om hem dan meteen uit de tour te halen. Dat vind ik wel erg overdreven.

Ivooo
golles
Jurado wrote:
Rasmussen is een $ukkÄl, Zeggen dat je in Mexico zit terwijl je eigenlijk gewoon in ItaliŽ zit, In deze tijden dat de opinie elke verdachtmaking veroordeeld is dat absoluut niet slim.

best wel maf dat ze hem eruit trappen doordat iemand verteld dat hij in italie zat, maar ik las volgens mij vandaag dat de schoonvader van rasmussen verteld dat hij wel in mexico was.

het word steeds gekker, las net wat dat wielerploegen bezig zijn met een actie om een meter voor de eindstreep in parijs te gaan stoppen (bron)

nja lees net ook dat de tour breekt met de UCI (bron)

nja het zal allemaal wel, ik vind dat de hele tour nou wel verdingest word...
Yjaxygames
Iedereen word er zo'n beetje uitgekickt in die tour het gaaat echt heel ver ik vind het echt irritant worden.
Gieter
Ivooo wrote:
Jammer dat Rasmussen eruit ligt, het is inderdaad wel stom om te zeggen dat je in Mexico was in plaats van ItaliŽ, maar om hem dan meteen uit de tour te halen. Dat vind ik wel erg overdreven.

Ivooo

Er zal wel een reden zijn waarom hij gelogen heeft en Rabobank zal hun gele trui er niet zomaar uitsmijten neem ik aan.
golles
alle franse media + ploegleiders wouden hem weg hebben, denk dat die druk op de rabobank ook meegespeeld heeft.
Contador heeft nu de tour gewonnen, ik vond de tour eerst geweldig en de laatste dagen sinds Rasmussen niet meer mee doet het kijken niet egt meer waard. als ik de laatste 10 minuten nu zag was het wel genoeg.
we zien volgend jaar wel weer wat het word...
Museobanus
Hij heeft getraint met doping en dat moet bestraft worden.
De tour reed hij mss wel clean, maar trainen met doping mag niet, dus vind ik het een goede beslissing.
Sharpe
Museobanus wrote:
Hij heeft getraint met doping en dat moet bestraft worden.
De tour reed hij mss wel clean, maar trainen met doping mag niet, dus vind ik het een goede beslissing.

Getraind met doping? Daar heb ik niks over gehoord. Wanneer is dat uitgekomen?
Georgeboy
Sharpe wrote:
Museobanus wrote:
Hij heeft getrainD met doping en dat moet bestraft worden.

Getraind met doping? Daar heb ik niks over gehoord. Wanneer is dat uitgekomen?

Bij mijn weten is er over Rasmussen nog niets geweten over doping. Enkel maar een vermoeden. Het is Patrick Sinkewitz, als ik me niet vergis, die uit de tour gestapt is omdat hij doping gebruikte tijdens een training.

Rasmussen wil zelf niets zeggen, bewijzen zal mss moeilijk worden... maar welk nut heeft het om te liegen over zijn verblijfplaats. Maakt je natuurlijk verdacht hť... Volgens mij kunnen ze het allemaal zeer snel gaan natrekken. Er moeten uiteraard bewijzen zijn dat hij een bepaalde vlucht genomen heeft. Tenzij hij natuurlijk alles in scene gezet heeft en dan nog zal hij wel ergens een foutje gemaakt hebben. Het kan niet zijn dat enkel die ex-renner hem gezien heeft. Er moeten nog meer mensen zijn, maar daar blijft het allemaal redelijk stil over. Tijd brengt raad denk ik, al is de zaak Landis ook nog altijd hangende... We weten met andere woorden nog altijd niet met zekerheid wie de ronde van vorig jaar gewonnen heeft... stof tot nadenken. Wink
Bengt
Het heeft een groot nut om te liegen over je verblijfplaats. Omdat je op die manier controles buiten competitie kan ontlopen. De UCI moet ervan op de hoogte zijn (buitenlandse stages etc.)
Vinoukourov behoorde al langer tot de 'men in black', die in anonieme tenues gingen trainen zonder weten van de UCI.
lordwarlord
klopt !! daarom vind ik het ook goed van rabo bank dat ze hem uit het team hebben gezet

regels zijn regels omdat hij zich nu ook verdacht maakt van doop gebruik
Museobanus
waarom liegen over je verblijfplaats, hij is gezien in italie, en toch zegt hij in mexico te zij, zoiets zeg je niet zonder reden, het mocht gewoon niet geweten zijn dat hij in italie met doping aan het trainen was, een jammer geval maar een goede beslissing van rabobank
Gieter
Museobanus wrote:
waarom liegen over je verblijfplaats, hij is gezien in italie, en toch zegt hij in mexico te zij, zoiets zeg je niet zonder reden, het mocht gewoon niet geweten zijn dat hij in italie met doping aan het trainen was, een jammer geval maar een goede beslissing van rabobank

Volledig mee akkoord. Waar rook is, is vuur, en zeker in dit geval (liegen over de verblijfplaats + in het zwart trainen.)
Ivooo
Hoe kunnen ze nou zeker weten dat hij in ItaliŽ was, in plaats van in Mexico. Ik kan ook zeggen dat ik hem heb gezien in Nederland. Wordt hij dan ook meteen de tour uitgezet? Ik vindt de beslissing een beetje snel genomen.
Maar het blijft raar dat hij niet gewoon de stempel in zijn paspoort (als die er is) heeft laten zien aan de rabobank.
Bengt
Ivooo wrote:
Hoe kunnen ze nou zeker weten dat hij in ItaliŽ was, in plaats van in Mexico. Ik kan ook zeggen dat ik hem heb gezien in Nederland. Wordt hij dan ook meteen de tour uitgezet? Ik vindt de beslissing een beetje snel genomen.
Maar het blijft raar dat hij niet gewoon de stempel in zijn paspoort (als die er is) heeft laten zien aan de rabobank.

Was het maar zo simpel als een stempeltje tonen Smile
golles
Bengt wrote:
Ivooo wrote:

Was het maar zo simpel als een stempeltje tonen Smile

in principe is dat alles wat nodig is, dan weet je het meteen Wink
ik denk dat hij nog wel een zaakje tegen de rabobank gaat aanspannen, hem is een tourzege ontnomen, dan laat die aan meneer de rechter zn stempeltje netjes zien geeft zn bankrekeningnummer nog ff als herinnering aan de rabobank en dan kan die mooi huisje kopen in monaco, enzo...
Bengt
Kijk, in heel die historie klopt iets niet, begrijp je dat niet ?
Rabobank gooit niet iemand buiten die net de tour gaat winnen omdat ze iets vermoeden, als ze dat doen zonder een bewijs, wel, dan zijn het grote dommeriken, omdat ze juridisch dan heel mager staan.
Gieter
Ivooo wrote:

Het is dan ook niet gewoon iemand die Rasmussen heeft zien fietsen in de Dolomieten, maar wel Davide Cassani, een voormalig Italiaans wielrenner. Ik denk dat je niet zomaar een gele truidrager uit de Tour zet.