FRIHOSTFORUMSFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

Vraagje over Steam

Klaw 2
Ik heb dus een vraagje over steam, ik heb wat games gekozht enzo en dan staat er bij tools:

Source Dedicated Server
Dark Messiah Might and Magic Dedicated Servedr
Dedicated Server
Source SDK
Source SDK Base
The Ship Dedicated Server

alleen vraag ik mij af,
Wat doen deze eigenlijk ik neem aan dat dedicated server te maken heeft met een server opstarten maar wat doen die andere programma's.

en zit hier een map maker bij voor day of defeat ofzo? of moet ik die weer ergens anders vandaan halen?
Roald
Een kleine zoekactie op Wikipedia (de Engelse) gaf dit:

Dark Messiah Might and Magic Dedicated Server: wellicht de server voor het spel als je het multiplayer wil spelen
Dedicated server: http://en.wikipedia.org/wiki/Game_server (dankje rvec)
Source SDK: http://en.wikipedia.org/wiki/Source_SDK
Source SDK Base: wellicht de benodigde bestanden voor het programa hierboven
The Ship Dedicated Server: Wellicht de server bij het spel The Ship

Last edited by Roald on Sat Jul 14, 2007 5:59 pm; edited 1 time in total
rvec
dat dedicated server artikel gaat heel ergens anders over. Het lijkt me sterk dat je een eigen server krijgt van steam. De dedicated server is een server die niet voor andere doeleinden wordt gebruikt en alleen voor dat spel.
Roald
Oeps foutje, keb het verandert.
SgtGarcia
Als je een dedicated server draait betekent dat dat je een server daarvoor start op je eigen computer, maar dat je niet tegelijkertijd meespeelt. Je kan ook een server starten waarin je zelf ook meespeelt, dan is het geen dedicated server.
SDK staat voor software development kit. Het bevat dus bestanden om zelf dingen op de source engine te bouwen. Een map editor zou hiertoe kunnen behoren.
Het zijn allemaal programma's waar je als "normale" speler niet te veel mee te maken zal krijgen. Alleen als je dus een eigen server wil gaan draaien, of zelfs mods etc. wil gaan maken zul je er iets van nodig hebben
kansloos
Wel, met Source SDK kun je onder andere zelf maps uitvogelen (ook mods maar dat gaat de meeste mensen echt boven hun pet), maar ik raad je wel aan om eerst een paar tutorials op te zoeken, voordat je aan de gang gaat. Dit progje (Hammer) is nog niet zo makkelijk.

wat Base nou precies doet weet ik ook niet. Ik weet wel dat je het nodig hebt voor bepaalde mods zoals Goldeneye: Source. Maar wat het voordeel er van is boven de normale Source SDK weet ik niet.

Maar een server draaien doen de meeste mensen toch niet vooral voor Source spellen liggen de internet requirements vrij hoog. En als je dat dan al wil doen had ik er een aparte pc voor ingericht. Met voorkeur voor linux.
Thomme
Source Dedicated Server: Maak een server in een paar minutjes xD (CS:s, HL2mp, DoD:s)

Dark Messiah Might and Magic Dedicated Server: Maak voor darh messiah might and magic een server

Dedicated Server: Maak server voor HL1 en al zijn Mods, uitbreidingen etc.

Source SDK: Groot vraagteken xD

Source SDK Base: Bevat hammer waarmee je source maps (voor CS:s, HL2 en DoD:s) kunt maken, je zult wel paar uurtjes moetten leren voor je dit kan xD.
kansloos
Wel eersder was er alleen source SDK voor de maps nu is er ook base.
Ik heb laatst ook de gewone SDK weer geprobeerd maar die werkte voor mij niet meer.
Reply to topic    Frihost Forum Index -> Dutch -> Computers en Techniek

FRIHOST HOME | FAQ | TOS | ABOUT US | CONTACT US | SITE MAP
© 2005-2007 Frihost, forums powered by phpBB.