net op vakantie geweest met vacansoleil en dat was me toch een (dure) teleurstelling jezus maria jozef.
Ik ga graag op camping maar met onze dochter van net geen jaar zat de auto al half vol met 'spulletjes' (een kinderwagen kan je wel vouwen maar pakt toch makkelijk de helft van je kofferà dus gewoon 'tenten' zat er niet in.
Bottom line : weinig vacans in vacansoleil (om de drie dagen geiser stuk, de helft van de kookplaten werkte, een pan van 20 cent zo krom alsof de vorige eigenaar ze heeft gebruikt om de handige harry van vacansoleil mee te timmeren)
voor het budget dat die caravanskosten had ik me toch een heel andere accomodatie voorgesteld.
Dus doe me even een plezier (en dan doe je gelijk jezelf een plezier) : als je van plan bent om met vacansoleil te gaan kijk dan nog nog maar eens wat verder rond, en als je iemand kent die hetzelfde van plan is geeft hem dan maar dezelfde raad.
prijs/kwaliteit echt een tegenvaller.
Wat wil je je zit in een stacaravan!, Wel groter dan een echte Caravan maar dat niet super veel, een aantal facilitieten zijn aanwezig maar niet alle, je blijft dus van de camping afhankelijk, en het kost bijna net zoveel als ons vakantie huisje op een Landal park. Nou wil ik geen reclame maken, maar als je de reclame ziet op tv zie je misschien niet dat de geiser om de drie dagen er mee ophoud, maar wel dat als je in de keuken danst dat je bijna in de gang staat en dat je vrij snel alweer door de caravan heen bent. Ik heb al nooit gesnapt waarom mensen hierin gaan zitten; ga kamperen of doe iets anders en niet nep-kamperen, maar je ziet het, je ervaart het nu zelf.
Je weet vantevoren dat je in een redelijk kleine caravan terechtkomt, maar daar kies je dan zelf voor. Je kiest er natuurlijk niet zelf voor om in een caravan te zitten met slechte kookspullen en een geiser die om de 3 dagen uitvalt. Wellicht is dit toeval en heeft het nog zin om bij vacancesoleil te gaan klagen, maar dit is natuurlijk geen vakantie die voor herhaling vatbaar is.
wel atleetalie, het kon me 'geen zier' schelen dat die caravan niet groot was (al denk ik niet dat de gemiddelde amerikaan naar het toilet zou hebben kunnen gaan).
De enige reden waarom we voor de stacaravan hebben gekozen was omdat de wagen al halfvol zat met spullen van ons babytje, als dat wat minder kan dan gaan we zeker opnieuw met de tent zoals we al jaren deden, maar tot die tijd ga ik wel op zoek naar een betere variant van deze formule.
Ik haat bungalow parken, zeker type centerparcs of het wat goedkopere landal ... al had het er waar ik zat wel veel weg van centerparcs want ik was zowat de enige belg tussen 30 ollandse stekkies
het heeft wel wat zijn voordelen tegenover de gewone camping want je bent juist voor de meeste dingen niet afhankelijk van de camping. Zo heb ik geen wc bril moeten improviseren uit plastic flessen omdat de wc blok van de camping geen wc brillen voorziet (been there done that in italië en spanje dus zo uitzonderlijk zal het wel niet geweest zijn) want ik had mijn eigen wc op de caravan. Idem voor de douche. Een paar ligstoelen,...
dus het concept zit wel goed alleen had de kwaliteit wel wat beter gekund.
vacansoleil zuigt (voor mij althans)
Vorig jaar ben ik 2 weken naar de Ardennen geweest, waar ook caravans van Vacans Soleil stonden. Ontzettend klein. We zijn er dan ook niet ingegaan, en blij toe, want het weer was niet altijd geweldig. Je had daar nauwelijks een zithoek! Een hele rare indeling voor een caravan was dat. Op caravans in het algemeen heb ik niet zoveel aan te merken, want zó slecht is het nou ook weer niet. Tot nu toe heb ik elke vakantie 2 weken in een caravan doorgebracht, en het grootste nadeel was dan dat we meestal in NL zaten.
Kamperen is sowieso klote. Ik lig liever op het strand of in het zwembad, of lekker in mooie steden zoals LA en San Fransisco mijn vakantie doorbrengen. Maar een beetje kutten in en rondom een tent kan ik echt niet.
Het kan je altijd overkomen dat de staat van je accomodatie minder prachtig is als dat het lijkt in de reisgids, of op bijv. internet. Helaas gebeurt dat wel eens. Maar wanneer er een probleem/klacht onstaat, kun je deze ook het beste direct melden bij de reisorganisator, of accommodatieverschaffer.
Anders lees dit maar even: http://www.consuwijzer.nl/content.jsp?objectid=1309
ANVR Reisvoorwaarden zijn ook heel belangrijk:
http://www.anvr.travel/index.php
Ik ben dit jaar in Luxemburg met m'n ouders. En het steekt me ferm tegen. Het is een camping met alleen maar kleine kinderen.
Vorig jaar was ik in Spanje, veel beter. Daar was er ten minste iets te doen, en daar waren er meer van mijn leeftijd.
Ik denk niet dat ik volgend jaar nog meega als we niet naar spanje of een land waar iets te doen is gaan 
Ook leuk is als je een huurauto neemt op reis en je die opstart en merkt dat de brandstof bijna op is en dat het lampje pinkt en je nergens een tankstation weet zijn.
Ik ben net terug uit Hongarije nu even de mail checken en alles bekijken. We zaten in een blauw huisje beetje oude troep daar in Siofok. Het weer was wel echt top 40 graden en een strakblauwe lucht. Verder is het uitgaansleven een echte aanrader, maar verwacht niet te veel van het appartement.
We gingen met gogo tours / traxs / x-travel en dat kan ik iedereen absoluut niet aanraden, sterker nog afraden. Alles was te laat, bussen kwamen niet opdagen en alles liep uit. Uiteindelijk heel veel tijd verkloot en de trip naar Boedapest ging helemaal niet door dus dat was wel jammer
Nu begint het echte leven weer en is het weer werken geblazen :S
Gaan jullie nog weg of zijn jullie al geweest?
hej ik ben net terug van america
het was echt vet we hebben van alles gezien en gedaan
in lasvegas en la en sanfrencisco het was echt gaaf
ik kan veel mensen mensen aanraden om ook eens naar amerika te gaan
ik denk dat de vakantiegevoelens nu wel weg zijn. Iemand die na/tijdens de volgende vakantie zijn vakantie nog wil delen mag mij een pm sturen dan open ik het topic weer.
Voorlopig is het topic -closed-
Ik ben het er niet mee eens
.
Er kan altijd over vakantie gediscussiëerd worden, en ik ken nog genoeg mensen die in deze periode op vakantie gaan of zijn geweest, dus "vakantiegevoelens nu wel weg" vind ik een beetje onzin
. Maar ik snap je wel als je bedoeld dat het grootste gedeelte in de zomer op vakantie is geweest en dat die tijd nu wel een beetje over is.. inderdaad, de herfst is al begonnen! (Waar nog niet veel van te merken was).
En daarom doe ik dit topic weer open
. Ik heb er "Het grote 'vakantie' topic" van gemaakt, wat betekend dat vanaf nu híer over vakantie gepraat mag worden
.
Ik ga enkel op hotel of in zo'n vakantiepark. Ik weiger in een tent of caravan te liggen (ben enorm gesteld op mijn comfort!!) Buiten een hotel met slecht eten en luide muziek in Rhodos heb ik nog geen enkele slechte ervaringen gehad... Of ja, vorig jaar in Corfu lekte de WC. Elke morgen stonden we in een enorme plas water en dan dachten de schoonmakers nog dat wij dat gedaan hadden...
Mijn ouders gaan elk jaar naar een appartement aan de zee. Daar moet je ook wel voor oppassen. De eerste keer hadden ze rolluiken die niet werkten. Zaten ze de helft van de tijd in het donker 
| PennyLane wrote: |
| Mijn ouders gaan elk jaar naar een appartement aan de zee. Daar moet je ook wel voor oppassen. |
Waar moet je precies voor oppassen?
voor rolluiken die niet werken, als je niet oppast zit je de hele dag in het donker
| rvec wrote: |
| voor rolluiken die niet werken, als je niet oppast zit je de hele dag in het donker |
Ja, ha ha
. Dat zei hij later pas, dus het gaat om de combinatie 'naar een appartement aan zee gaan' en 'daarvoor oppassen'. Rolluiken die niet werken kan je ook wel in bungalows overkomen.
| Lady Elensar wrote: |
| rvec wrote: | | voor rolluiken die niet werken, als je niet oppast zit je de hele dag in het donker |
Ja, ha ha . Dat zei hij later pas, dus het gaat om de combinatie 'naar een appartement aan zee gaan' en 'daarvoor oppassen'. Rolluiken die niet werken kan je ook wel in bungalows overkomen. |
Sorry, ik ben een 'zij'... De rolluiken was maar het begin. Ze hadden ook een douche die niet doorliep waardoor de badkamer blank stond en de spijlen van het balkon vielen naar beneden... Maar ja dat kan je idd in een bungalow ook hebben...
| rvec wrote: | | voor rolluiken die niet werken, als je niet oppast zit je de hele dag in het donker |
Ja, ha ha . Dat zei hij later pas, dus het gaat om de combinatie 'naar een appartement aan zee gaan' en 'daarvoor oppassen'. Rolluiken die niet werken kan je ook wel in bungalows overkomen. |
Ook als het oude rolluiken betreft, zoals in mijn kamer! Om de paar maanden blokkeert die wel eens, behoorlijk ambetant.
| PennyLane wrote: |
| Sorry, ik ben een 'zij'... |
Oh, sorry! Heb ik daar niet op gelet? 'Hij' was meer automatisme denk ik..
.
Pennylane, zo'n staancaravan valt best mee qua comfort hoor, ik heb al in slechtere hotels geslapen. Bij ons was het er vooral om te doen dat we ons eerste kindje mee hadden (toen een goed half jaar oud) dat nog veel moest slapen en bij een hotel mag je dan mee op de kamer gaan zitten terwijl ze slaapt (tenzij je ze kalmeerpillen geeft om dan rustig te gaan eten zoals bij de maddyfamily) - bij zo'n caravan/bungalow kan je rustig op het terrasje voor je huisje gaan zitten met een boek en een glas wijn rustig relaxen en genieten van het zonnetje (heel wat aangenamer dan op zo'n vierkante meter balkon van het gemiddelde hotel, meestal nog met zicht op de dikke wijven in het zwembad en oorverdovend lawaai dat daar in die binnenkoer hangt)
Heeft iemand misschien tips voor mij, voor een vakantie als wintersport? Ik wil namelijk heel graag op wintersport, maar ben bang dat het grootste probleem een geldprobleem zal zijn. Het liefst ga ik minstens 5 dagen, en een beetje betaalbaar. Ik heb al mensen gehoord over Winterberg, maarja, hebben jullie misschien nog andere ervaringen met een betaalbare maar leuke vakantie? (Zonder (veel) problemen).
Wintersport lijkt me wel erg duur tegenwoordig of komt dat gewoon omdat ik op het moment zo weinig geld heb?
| Alkmania wrote: |
| Wintersport lijkt me wel erg duur tegenwoordig of komt dat gewoon omdat ik op het moment zo weinig geld heb? |
Dat zou kunnen, ik heb zo'n beetje hetzelfde probleem
Anyway, nog niet iemand een tip voor me?
| Heeft iemand misschien tips voor mij, voor een vakantie als wintersport? Ik wil namelijk heel graag op wintersport, maar ben bang dat het grootste probleem een geldprobleem zal zijn. Het liefst ga ik minstens 5 dagen, en een beetje betaalbaar. Ik heb al mensen gehoord over Winterberg, maarja, hebben jullie misschien nog andere ervaringen met een betaalbare maar leuke vakantie? (Zonder (veel) problemen). |
Sadistisch hoe u zich afvraagt hoe u de kerstvakantie zal doorbrengen terwijl ondergetekende van 's ochtends tot 's avonds zal mogen blokken als een beest... 
het is inderdaad enorm (stronte)duur, en knap lastig als je moet studeren maar daar heb ik allemaal gene last van
wel van het megagrote probleem da'k nie kan kiezen wanneer ik waar ga skiën. Mijn eerste skivakantie ligt zo goed als vast maar dan ...
vorig jaar ben ik naar Mallorca geweest met neckerman. We dachten we kennen er niets van ( eerste reis alleen) dus we gaan naar een grote tour oporator die zullen ons wel goed helpen, grootse vergissing ooit;
We vroegen achter een rustige plek we wilden niet alle dagen uitgaan maar we wilden toch de mogelijkheid hebben. de natuur en de rust was voor ons het belangrijkste; wat doen ze ze steken ons aan de zuid kant waar het stikt van de Duitsers. Het hotel was gewoon hopeloos het werd blijkbaar jaarlijks geplaagd door een dieven bende de het hotel van boven tot beneden telkens leeghaalde tot de "kluizen " toe. niets was stuk alles wordt vakkundig met sleutels open gedaan.
wanneer hierover geklaagd werd aan de balie werden we vriendelijk verzocht buiten aan de telefooncel de politie te bellen als het ons echt niet ging.
Dit was een mooie les als ik nog eens op vakantie ga organiseer ik het zelf
groeten steven
en ondertussen is het weer tijd om op zomervakantie te gaan
toscane, chianti slurpen tot we ervan in slaap vallen en kijken of er daar nog Vespa's rondrijden die kunnen tippen aan die van mij (waarschijnlijk nie)
Hm, als ik geluk heb mag ik met mijn huisgenootje mee op wintersport in de kerstvakantie. Maar dat is nog even zien. Wel vervelend voor de mensen die keihard moeten leren ja, maarja, daar kan ik ook niks aan doen
.
Deze vakantie begon voor mij goed met een super geslaagd festival, wat ik verder komende twee maanden ga doen is nog even zien
Maar @ 00steven, dat is echt bad luck. Een grote touroperator zou zo een vakantie niet mogen laten verpesten. Ik heb zelf alleen geen ervaring met ze dus kan er verder ook eigenlijk niets over zeggen.
Ik ga dit weekend op vakantie, dus jullie zullen me moeten missen de komende weken. Voor degenen die nog op vakantie gaan: veel plezier alvast. En voor degenen die thuis blijven: ook veel plezier!

Drie maanden vakantie, yes! Nu nog even een vakantiejob vinden en hopen op wat mooier weer dan vorig jaar!
Als het weer zoals nu blijft, warm en soms eens regen is het perfect voor mij.
Vakantiejob heb ik al
Ik ga wel niet op reis.

Ik g aniet op vakantie, blijf lekker thuis, me ouders gaan wel weg. Dus ben ik 3 weken koning
.
Helaas moet ik dan wel de afwas en de was doen.
| Klaw 2 wrote: |
Helaas moet ik dan wel de afwas en de was doen. |
Je zal dan wel twee keer nadenken vooraleer je vijftig man uitnodigt bij jouw thuis voor een feestje! 
Nou, als wij al niet twee keer over door de politie gewaarschuwd waren wegens geluidsoverlast, had ik dat al lang weer gedaan
Die was en afwas zal me echt aan m'n reet roesten
Anyway, op kamers moet je dat sowieso altijd al doen en ben je het wel gewend om troep in huis te hebben
Dus tja.
| Gieter wrote: |
| Klaw 2 wrote: |
Helaas moet ik dan wel de afwas en de was doen. |
Je zal dan wel twee keer nadenken vooraleer je vijftig man uitnodigt bij jouw thuis voor een feestje!  |
Het eigenlijke probleem is voor een feestje, onze vloer is parket met was die kan niet zo goed tegen water je moet het binnen 2 uur opruimen. Anders krijg je vlekken.
Eff denke feestje,
beetje, bier wodka weet ik veel.
klots klots spetter spetter.
Vlekken.
Moet ik vervolgens bij iedere vlek met een stuk kurk langs en op ieder 2 minuten hard duwen en wrijven zodat ie minder word en dan nog de vloer in de was zetten.
hmmm ik regel wel een zaaltje en koop wegwerp-, bord, bekertjes etc.
leuke vrienden heb je dan, een beetje je huis onderkotsen. Heb hier vorig jaar ook 50 man in huis gehad, 1 glas kapot en die persoon heeft het zelf opgeruimd en een paar euro extra betaald voor een nieuw glas.
Eindelijk, VAKANTIE!!!!
Lekker niks doen, nou ja, beetje werken, beetje achter m'n computer zitten, maar ook lekker uitslapen.
Ik ga ervan genieten!
Ivooo
| rvec wrote: |
| leuke vrienden heb je dan, een beetje je huis onderkotsen. Heb hier vorig jaar ook 50 man in huis gehad, 1 glas kapot en die persoon heeft het zelf opgeruimd en een paar euro extra betaald voor een nieuw glas. |
Waaw, jij hebt ze ook wel goed in het gareel weten te houden. Respect!
Heerlijk oktoberweer trouwens. 
Hm, dat is inderdaad erg netjes voor 50 man! Maar ik denk dat mensen in een netter huis zich ook zeker wel netter gedragen dan bijvoorbeeld in een studentenhuis. Dan kun je meer lekker je gang gaan, en voel je je eerder thuis. Althans, dat is wat ik heb. In een schoon glimmend huis voel ik me niet snel op mijn gemak, en zeker niet als 'thuis'.
En wat het weer betreft, dit is inderdaad wel jammer zo.. Hoe is het in België?
En wat het weer betreft, dit is inderdaad wel jammer zo.. Hoe is het in België? |
Toch al iets beter dan de afgelopen week, volgende dagen zou het zonnetje wel eens tevoorschijn kunnen komen! En in Nederland?
| Gieter wrote: |
En wat het weer betreft, dit is inderdaad wel jammer zo.. Hoe is het in België? |
Toch al iets beter dan de afgelopen week, volgende dagen zou het zonnetje wel eens tevoorschijn kunnen komen! En in Nederland? |
Het is al een tijdje niet zo heel erg mooi weer, vandaag aardig wat regen en zo'n beetje de hele dag bewolking.
Heerlijk vakantie, na een jaar school. Zomervakantie is toch wel de beste vakantie, geen school, redelijk weer. Wij (mijn vader, moeder, zusje en ik) gaan iets meer dan twee weken naar Ierland
. We gaan daar met het vliegtuig heen. Daar huren we fietsen en dan fietsen we in een paar dagen naar een huisje dat we voor een week gehuurt hebben. Vanaf dat huisje gaan we ook nog tochten maken. Na die week fietsen we dan weer terug. En dan weer met het vliegtuig terug. We zijn al drie keer eerder in Ierland geweest, wel op andere plekken en toen vond ik het wel leuk
.