|
||||||||||||||||||||||||
discussie: mensen beter dan dieren?
nou ik vraag me al een tijdje iets af.. mensen worden superieur gevonden aan dieren en veel mensen weten neit eens dat ze eigelijk ook dieren zijn.
maar zijn wij echt beter dan dieren?
zijn we beter dan de trouwe viervoeters die we elke dag zien? of de dieren die je altijd in de lucht ziet?
ja, we zijn slimmer, maar dieren leven in harmonie, en gebruiken geen atoombommen om elkaar te vermoorden.
dit is de plek om te discuseren of de mensen echt beter dan dieren zijn.
Last edited by endless on Thu Oct 18, 2007 10:56 am; edited 1 time in total
maar zijn wij echt beter dan dieren?
zijn we beter dan de trouwe viervoeters die we elke dag zien? of de dieren die je altijd in de lucht ziet?
ja, we zijn slimmer, maar dieren leven in harmonie, en gebruiken geen atoombommen om elkaar te vermoorden.
dit is de plek om te discuseren of de mensen echt beter dan dieren zijn.
Last edited by endless on Thu Oct 18, 2007 10:56 am; edited 1 time in total
| endless wrote: |
|
[..] maar dieren leven in harmonie, en gebruiken geen atoombommen om elkaar te vermoorden. [..] |
Hoezo leven dieren in harmonie? Ze gebruiken geen atoombommen, maar voor de rest moorden en verkrachten de meesten er vrolijk op los.
maar hun doe nniet aan massa moroden, en dat verkrachten en moorden doen hun om te overleven, wij doen het om te laten zien hoe "machtig" we wel niet zijn 
dat doen ze echt niet om te overleven hoor. Dat kennen ze niet en hebben wij bedacht. Dieren zijn gewoon volop instinct. Bij de mens zit er (althans dat zeggen de meeste mensen) ook nog gezond verstand bij. Dat verstand zorgt ervoor dat we ons instinct kunnen bijsturen of onderdrukken.
Als we massa vernietiging wapens maken gebruiken we het gezond verstand om het instinct te volgen en dan krijgen we de problemen.
Als we massa vernietiging wapens maken gebruiken we het gezond verstand om het instinct te volgen en dan krijgen we de problemen.
Doordat we meer 'gezond verstand' hebben, zoals het hier gezegd word, ten opzichte van dieren, hebben we meer verantwoordelijkheid.
Meer verantwoordelijkheid en meer vrijheid.
(De filosoof Sartre zei dan ook: 'we zijn veroordeeld tot vrijheid')
Meer verantwoordelijkheid en meer vrijheid.
(De filosoof Sartre zei dan ook: 'we zijn veroordeeld tot vrijheid')
Bij dieren is het belangrijkste wat speelt gewoon 'de natuur'. Dat er dieren komen te overlijden, worden aangevallen door andere dieren, of wat dan ook, is gewoon allemaal de natuur. (Wanneer de mens er zich niet mee bemoeit).
Bij de mensen gaat het iets verder dan de natuur. Althans, bij ons zijn de achterliggende redenen heel anders. Maar wie weet, of dat bij dieren niet zo geldt? Ik heb me er in ieder geval nog niet echt in verdiept.
Ik heb het idee dat dieren gewoon hun instinct volgen, en wij mensen hebben rekening te houden met anderen. Er zijn regels, wetten, hogere statussen, blabla. Lol, dit is niet echt te vergelijken volgensmij.
Ik vind ons mensen niks beter dan de dieren. Helaas heb je ook agressieve dieren, maar komt dat dan weer niet door de mens?
Bij de mensen gaat het iets verder dan de natuur. Althans, bij ons zijn de achterliggende redenen heel anders. Maar wie weet, of dat bij dieren niet zo geldt? Ik heb me er in ieder geval nog niet echt in verdiept.
Ik heb het idee dat dieren gewoon hun instinct volgen, en wij mensen hebben rekening te houden met anderen. Er zijn regels, wetten, hogere statussen, blabla. Lol, dit is niet echt te vergelijken volgensmij.
Ik vind ons mensen niks beter dan de dieren. Helaas heb je ook agressieve dieren, maar komt dat dan weer niet door de mens?
| Bengt wrote: |
| Doordat we meer 'gezond verstand' hebben, zoals het hier gezegd word, ten opzichte van dieren, hebben we meer verantwoordelijkheid.
Meer verantwoordelijkheid en meer vrijheid. (De filosoof Sartre zei dan ook: 'we zijn veroordeeld tot vrijheid') |
Met meer vrijheid ben ik het niet echt eens. Aan welke regels moeten dieren zich houden?
dieren moeten zich echt wel aan regels houden. In de natuur heb je ook last van territoria, rangen, leefregels en gewoonten. Zo heb je roedels, zwermen en moet er door een bepaalde groep een worden gehaald en mogen andere de jongen bewaken. Bij mieren en bijen is dat heel duidelijk; koningin, werkers en bewakers. En bij een groot aantal dieren heb je ook groepen die andere groepen aanvallen. Bij herten bijvoorbeeld krijg je elk jaar gevechten voor de wijfjes.
Oja, dat is waar ook. Bij bijen is dat heel duidelijk inderdaad. Hm, ja, ik keek daar misschien anders tegen aan omdat het altijd al zo geweest is volgensmij. Dat de regels niet gewijzigd worden bijvoorbeeld, dat gebeurt bij ons nog is wel. Of aangepast.
waarom zouden wij beter zijn dan dieren ?
neem maar eens wat tijd om dieren te bestuderen dan weet je genoeg.
we zijn in elk geval beter dan dieren in het verkloten van onze omgeving waarin we samen moeten leven.
neem maar eens wat tijd om dieren te bestuderen dan weet je genoeg.
we zijn in elk geval beter dan dieren in het verkloten van onze omgeving waarin we samen moeten leven.
Elk wezen heeft zo zijn eigen kwaliteiten, alleen wij mensen dringen het op, en willen alles kunnen, mara dat honden beter kunnen ruiken weet iedereen. Nee dieren worden door ons mensen ondergeschikt, maar ze zijn onze mede aarde bewooners, eigenlijk is het heel oneerlijk.
Mensen zijn beter dan dieren.
Emotioneel gezien zijn wij tot meer in staat, zowel in de positieve als in de negatieve zin. Natuurlijk moorden en verkrachten wij er op los, en is er geweld en machtstrijd enzo. Mensen zijn veel gemener en meedogenlozer dan dieren.
Maar mensen zijn ook heel lief en zacht. Zelfopoffering en solidariteit bedoel ik dan. Vriendschap en trouw.
Emotioneel gezien zijn wij tot meer in staat, zowel in de positieve als in de negatieve zin. Natuurlijk moorden en verkrachten wij er op los, en is er geweld en machtstrijd enzo. Mensen zijn veel gemener en meedogenlozer dan dieren.
Maar mensen zijn ook heel lief en zacht. Zelfopoffering en solidariteit bedoel ik dan. Vriendschap en trouw.
| rein wrote: |
| Mensen zijn beter dan dieren.
Emotioneel gezien zijn wij tot meer in staat, zowel in de positieve als in de negatieve zin. Natuurlijk moorden en verkrachten wij er op los, en is er geweld en machtstrijd enzo. Mensen zijn veel gemener en meedogenlozer dan dieren. Maar mensen zijn ook heel lief en zacht. Zelfopoffering en solidariteit bedoel ik dan. Vriendschap en trouw. |
Dus mensen zijn beter omdat ze een extra iets hebben wat zowel positief als negatief is? Dat is als zeggen dat een broodje lekkerder is omdat hij beter in je hand ligt maar toch sneller uit elkaar valt. Je geeft een voor en een nadeel wat even sterk is.
| the666bbq wrote: |
| waarom zouden wij beter zijn dan dieren ?
neem maar eens wat tijd om dieren te bestuderen dan weet je genoeg. we zijn in elk geval beter dan dieren in het verkloten van onze omgeving waarin we samen moeten leven. |
Dieren doen dat ook. Daarom heb je ook trekdieren, die verkloten hun omgeven, trekken door en geven de omgeving genoegt tijd om te herstellen voordat ze weer terug komen.
| Lady Elensar wrote: |
| Oja, dat is waar ook. Bij bijen is dat heel duidelijk inderdaad. Hm, ja, ik keek daar misschien anders tegen aan omdat het altijd al zo geweest is volgens mij. Dat de regels niet gewijzigd worden bijvoorbeeld, dat gebeurt bij ons nog is wel. Of aangepast. |
De regels blijven grotendeels hetzelfde. Er is altijd een kleine groep of 1 persoon de baas en er zijn wetten waar het hele volk beter van moet worden. De kleine invullingen hierin maken net zoveel uit als dat de wetten in het dierenrijk veranderen. Daar wisselen ook leiders en bij verschillende dieren heb je net andere gebruiken.
Bij dieren heb je verschillende soorten, eigenlijk net zoals verschillende types mensen: teruggetrokken, druk, behulpzaam, bescheiden, uitdagend. En daarom gedragen de dieren zich ook niet allemaal hetzelfde. In principe hebben mensen en dieren best veel gemeen. Sommige katten of honden kunnen ontzettend vals zijn, en dat is te vergelijken met mensen waar je nooit mee op zal kunnen schieten. Andere dieren zijn juist heel erg lief, net zoals sommige mensen kunnen zijn. Nu ik er zo over nadenk, hebben mensen en dieren best veel gemeen. Misschien is het grootste verschil tussen mensen en dieren nog wel dat mensen het verstand hebben om daarover na te denken, en dieren niet. Maar wie weet kunnen ze dat wel... 
| the666bbq wrote: |
| waarom zouden wij beter zijn dan dieren ?
|
Ligt er ook aan hoe je 'beter' definieert. Beter waarin? Beter met wat?
| Quote: |
|
neem maar eens wat tijd om dieren te bestuderen dan weet je genoeg. |
Wat weet je dan? Dat de meeste dingen die wij zo mooi en leuk aan dieren vinden gewoon een gevolg van hun instintieve driften zijn?
| Quote: |
|
we zijn in elk geval beter dan dieren in het verkloten van onze omgeving waarin we samen moeten leven. |
Zeker. Dieren kunnen dat niet. Gelukkig. Als ze dat wel zouden kunnen zouden ze het ook doen. Als wolven bij machte waren om alle prooidieren ter wereld in zo'n korte tijd af te slachten en op te eten dat alle prooidieren uit zouden sterven zouden ze geen moment aarzelen. Waarmee ze hun eigen doodvonnis tekenen. Mensen kunnen nadenken over de gevolgen van hun daden en hun driften beteugelen. Dat ze dat niet altijd doen is jammer, maar ze kunnen het wel. Dieren niet.
Als we de evolutietheorie volgen zijn mensen gewoon ook dieren maar wij zijn intelligentere en complexere wezens dan andere levensvormen op Aarde. En dan kan je je ook afvragen als de mens ook 'natuur' is, net zoals een mier of een vos, is dan niet alles wat wij creeeren ook 'natuur' is? In hoeverre is dat wat wij creeeren ook natuur?
Ik vind dat dieren ongeveer gelijke rechten zouden moeten krijgen, en dat moord op bijv. een hond net zo bestraft moet worden als op een mens. Natuurlijk zijn er wel beperkingen, dieren mogen niet stemmen ofzo...
Dieren hebben wel een veel beperktere bewustzijn.
Ik vind dat dieren ongeveer gelijke rechten zouden moeten krijgen, en dat moord op bijv. een hond net zo bestraft moet worden als op een mens. Natuurlijk zijn er wel beperkingen, dieren mogen niet stemmen ofzo...
Dieren hebben wel een veel beperktere bewustzijn.
waarom zouden dieren beter zijn dan mensen zie je dieren al een auto bouwen ofzo.
Nee het eenigen wat dieren kunnen is een beetje rond rennen en eten.
Ik denk dat dieren lange na niet gelijk zijn met mensen.
Ik vind het echt onzin, zie je dieren al in onze samenleving dat moet er wel heel
wat verandren
Nee het eenigen wat dieren kunnen is een beetje rond rennen en eten.
Ik denk dat dieren lange na niet gelijk zijn met mensen.
Ik vind het echt onzin, zie je dieren al in onze samenleving dat moet er wel heel
wat verandren
| -cff- wrote: |
| waarom zouden dieren beter zijn dan mensen zie je dieren al een auto bouwen ofzo.
Nee het eenigen wat dieren kunnen is een beetje rond rennen en eten. Ik denk dat dieren lange na niet gelijk zijn met mensen. Ik vind het echt onzin, zie je dieren al in onze samenleving dat moet er wel heel wat verandren |
Dit slaat dus echt nergens op, als ik jouw spelling zo zie geloof ik best dat er dieren zijn die slimmer zijn dan mensen. En jouw argumentatie laat ook te wensen over. Het gaat er toch niet om of dieren een auto kunnen bouwen?
Dieren hebben niet zo'n verfijnde motoriek als mensen en bovendien hebben ze niet de middelen om dit te doen. Maar toch denk ik dat er best dieren zijn die slimmer zijn dan mensen, waarom zou dit niet mogelijk zijn? Hoe kunnen wij dit onderzoeken?
Natuurlijk zijn er ook weer onderzoeken die dit tegenspreken, denk maar aan Pavlov.
niet persoonlijk worden.
En het klopt dat dieren nooit in onze samenleving zouden kunnen overleven. Maar een mens zal ook nooit in een groep dieren kunnen overleven. Als je aan een kant alle dieren neemt en aan de andere kant de mens dan heeft de mens geen enkel speciaal iets. Voor alles wat een mens kan is er wel een dier wat het beter kan.
Ik denk dat het enige wat de mens als voordeel heeft ten opzichte van dieren is dat hij veel verschillende dingen een beetje kan.
En het klopt dat dieren nooit in onze samenleving zouden kunnen overleven. Maar een mens zal ook nooit in een groep dieren kunnen overleven. Als je aan een kant alle dieren neemt en aan de andere kant de mens dan heeft de mens geen enkel speciaal iets. Voor alles wat een mens kan is er wel een dier wat het beter kan.
Ik denk dat het enige wat de mens als voordeel heeft ten opzichte van dieren is dat hij veel verschillende dingen een beetje kan.
Ik ga akkoord met endless .
Dieren zijn duizenden malen of zo echt beter dan mensen.
Toch moeten ze soms elkaar vermoorden om de voedingsketting te kunnen bevredigen maar dat stelt zich als een instinctieve behoefte.
Onze geschiedenis heeft ons geleerd hoeveel misdaden en vreselijke dingen bevolkingen vanuit de vier kanten van onze planeet hebben gedaan in de politieke, sociale en militaire gebieden...
Toch blijft er een belangrijk verschil tussen ons en de dieren en ik zal het samenvatten door "evolutieve mogelijkheid" in het gebied van het menselijk verstand dankzij (of spijtig genoeg) we in een soort van "civilized and computer modern world" leven.
Dieren zijn duizenden malen of zo echt beter dan mensen.
Toch moeten ze soms elkaar vermoorden om de voedingsketting te kunnen bevredigen maar dat stelt zich als een instinctieve behoefte.
Onze geschiedenis heeft ons geleerd hoeveel misdaden en vreselijke dingen bevolkingen vanuit de vier kanten van onze planeet hebben gedaan in de politieke, sociale en militaire gebieden...
Toch blijft er een belangrijk verschil tussen ons en de dieren en ik zal het samenvatten door "evolutieve mogelijkheid" in het gebied van het menselijk verstand dankzij (of spijtig genoeg) we in een soort van "civilized and computer modern world" leven.
Eigenlijk moet je even een poll hiervan maken
.. kan iedereen gelijk stemmen en kan je op het einde zien wat de meesten vinden 
| nou ik vraag me al een tijdje iets af.. mensen worden superieur gevonden aan dieren en veel mensen weten neit eens dat ze eigelijk ook dieren zijn.
maar zijn wij echt beter dan dieren? zijn we beter dan de trouwe viervoeters die we elke dag zien? of de dieren die je altijd in de lucht ziet? ja, we zijn slimmer, maar dieren leven in harmonie, en gebruiken geen atoombommen om elkaar te vermoorden. dit is de plek om te discuseren of de mensen echt beter dan dieren zijn. |
Altijd zo grappig, als mensen het hebben over "de mens", "wij". Ik zou nooit zeggen "wij moorden elkaar uit", want daar distantieer ik me uiteraard van
Vroeger was ik echt zo'n eitje als het op dieren aankwam, kon ik huilen bij het minste kwaad dat ik hoorde of vernam via tv... nu ben ik al iets gemilderd. Ik hou nog enorm veel van dieren, maar ik kan het tenminste relativeren. Mijn moeder kan soms echt doen alsof onze hond een mens onder de mensen is, maar dat gaat er bij mij toch niet in. Dat beest is inderdaad heel erg lief enzo, maar soms vraag ik me af in hoeverre dat dan voor liefde is, en niet voor voedsel? Ze komt er immers altijd bijzitten als er voedsel mee gemoeid is (nu anders ook wel eens, maar toch opvallend meer in die context). Je mag je misschien niet beter voelen dan dieren - maar toch, als ze jou vroegen: "Wie is er beter, jij of die veldmuis?" wat zeg je dan? Gaat het dan alleen over grote dieren als paarden en huisdieren, of ook over insecten en dergelijke?
Het ontbreken van een zelfbewustzijn bij dieren geeft bij mij toch zeker de doorslag om te zeggen dat de mens meer ontwikkeld is...
| -cff- wrote: |
| waarom zouden dieren beter zijn dan mensen zie je dieren al een auto bouwen ofzo.
Nee het eenigen wat dieren kunnen is een beetje rond rennen en eten. Ik denk dat dieren lange na niet gelijk zijn met mensen. Ik vind het echt onzin, zie je dieren al in onze samenleving dat moet er wel heel wat verandren |
ik zi jou ook geen auto bouwen hoor -.-
en dieren zijn wel degelijk beter dan mensen, dieren vern**ken de natuur niet door stukken regenwoud te kappen om even later met hun luie reet op een stuk hout te zitten. het enige wat dieren doen is hun instinct volgen, mensen niet. mensen doen er alles aan om het zich voor hunzelf gzo gemakkelik mogelijk te maken, en verzieken ht dus voor de dieren. en nog effe een vraag, wat heb je liever dood, 5000 dieren of 5000 mensen, ik ga voor de mensen, en jij ?
en de poll is trouwens gemaakt
| endless wrote: | ||
ik zi jou ook geen auto bouwen hoor -.- en dieren zijn wel degelijk beter dan mensen, dieren vern**ken de natuur niet door stukken regenwoud te kappen om even later met hun luie reet op een stuk hout te zitten. het enige wat dieren doen is hun instinct volgen, mensen niet. mensen doen er alles aan om het zich voor hunzelf gzo gemakkelik mogelijk te maken, en verzieken ht dus voor de dieren. en nog effe een vraag, wat heb je liever dood, 5000 dieren of 5000 mensen, ik ga voor de mensen, en jij ? en de poll is trouwens gemaakt |
Ben ook altijd radicaal tegen woudkappen geweest, maar zeg nu zelf: zou jij graag met je laptop in een bos zitten omdat van het hout van die bomen geen stoel/bureau voor je gemaakt mocht worden, laat staan een huis? :p Té is té, maar je moet nu ook niet gaan overdrijven in de andere richting. Als je van die mening bent, vind ik dat je even goed in een of andere indianenstam kan gaan wonen (die geen houten bureaus nodig hebben voor pcs enzo, heb ik gelijk?).
Ben je een vleeseter? Er sterven elke dag wel meer dan 5000 dieren in slachthuizen. Wat niet in het nieuws komt. Als er 5000 mensen in één klap sterven wel. Nuja, dit is eigenlijk te "obvious" om erop in te gaan.
Even er nog bijzeggen dat ik het WWF steun, ben dus wél een natuurliefhebber.
laptop in een bos :\ noot geprobeerd eigenlijk
en ja ben vles eter, maar allen omdat ik niet zonder vlees kan (vind groente gewoon niet lekkr) als ik groente lekkr had gvonden was ik wl vegetarier, en ik overdrijf niet -.- en dat er elke dag 5000 dieren in slachthuizen doodgaan, dat zijn dieren die gwoon door boeren wordn ghouden om even later dood te gaan, niet dat ik dit normaal vind, maar we moeten iets eten :\ maar dat d mens leefgebied van de dieren vrn**kt vind ik egt asociaal, als we nou gewoon niet zo moilijk moesten don en medicijnen enzo moesten uitvinden, hadden we ook geen geboorte ovrschot, en zou het wel gedeeltijlijk (d wereld) nog een betje in balans zijn
en ja ben vles eter, maar allen omdat ik niet zonder vlees kan (vind groente gewoon niet lekkr) als ik groente lekkr had gvonden was ik wl vegetarier, en ik overdrijf niet -.- en dat er elke dag 5000 dieren in slachthuizen doodgaan, dat zijn dieren die gwoon door boeren wordn ghouden om even later dood te gaan, niet dat ik dit normaal vind, maar we moeten iets eten :\ maar dat d mens leefgebied van de dieren vrn**kt vind ik egt asociaal, als we nou gewoon niet zo moilijk moesten don en medicijnen enzo moesten uitvinden, hadden we ook geen geboorte ovrschot, en zou het wel gedeeltijlijk (d wereld) nog een betje in balans zijn
| en ja ben vles eter, maar allen omdat ik niet zonder vlees kan (vind groente gewoon niet lekkr) als ik groente lekkr had gvonden was ik wl vegetarier, en ik overdrijf niet -.-
|
dit is gewoon topamusement
sorry ik wil niet flauw doen maar zeg nou zelf, vegetarisch zijn is een principe-kwestie, dat doe je niet omdat je het leuk vindt. Net als je huiswerk maken is het iets wat je voor een betere toekomst doet.
|
en dat er elke dag 5000 dieren in slachthuizen doodgaan, dat zijn dieren die gwoon door boeren wordn ghouden om even later dood te gaan, niet dat ik dit normaal vind, maar we moeten iets eten :\ |
Dit is net zo krom, we kunnen tegenwoordig producten maken die net zo proeven als vlees. We maken genoeg andere producten die het vlees volledig kunnen vervangen. Waarom zouden we dan per se vlees moeten eten. Vooral je laatste regel hier, je eet niets anders en je bent bang dat je niet zult overleven zonder vlees?
|
maar dat d mens leefgebied van de dieren vrn**kt vind ik egt asociaal, als we nou gewoon niet zo moilijk moesten don en medicijnen enzo moesten uitvinden, hadden we ook geen geboorte ovrschot, en zou het wel gedeeltijlijk (d wereld) nog een betje in balans zijn |
Dan zouden mensen niet ouder dan 30 worden, ik zou nog graag wel wat langer dan 10 jaar leven.
Edit:
Ik moet hier toch aan toevoegen dat ik zelf geen vegetariër ben, ik vind vlees lekker maar zou ook kunnen leven zonder vlees. Ik heb geen idee waarom ik nog vlees eet, en ook niet waarom ik het niet zou doen.
Zal ik het jou eens zeggen.
Omdat je geen zin hebt om naar een diëtist te gaan die je een ingewikkeld dieet voorschrijft zodat je toch maar geen vitamine B tekort zou komen, teneinde niet aan een enorm geheugenverlies te gaan lijden.
Daarom, mijn beste, eten wij vlees. Maar mijn grootvader - lang officieel (m.b.v. diëtist) vegetariër geweest - zei me dat je per week niet meer vlees nodig hebt dan een klein vuistje. Ik vind het vreselijk als ik zie hoe sommige mensen zo gigantische stukken biefstuk naar binnen zitten werken, da's eigenlijk nergens voor nodig.
Maar goed, daar ging het onderwerp niet over, zeker
Omdat je geen zin hebt om naar een diëtist te gaan die je een ingewikkeld dieet voorschrijft zodat je toch maar geen vitamine B tekort zou komen, teneinde niet aan een enorm geheugenverlies te gaan lijden.
Daarom, mijn beste, eten wij vlees. Maar mijn grootvader - lang officieel (m.b.v. diëtist) vegetariër geweest - zei me dat je per week niet meer vlees nodig hebt dan een klein vuistje. Ik vind het vreselijk als ik zie hoe sommige mensen zo gigantische stukken biefstuk naar binnen zitten werken, da's eigenlijk nergens voor nodig.
Maar goed, daar ging het onderwerp niet over, zeker
jah
dieren pwnen xD
BTW: ligt eer natuurlijk wel aan wat voor dieren
BTW: ligt eer natuurlijk wel aan wat voor dieren
Wij zijn top of the food chain en onze populatie groeit gestaag en ongeremd door...
Wij zijn al beter vanwege die 2 feitjes, wij zijn het meest succesvol.
Wij zijn al beter vanwege die 2 feitjes, wij zijn het meest succesvol.
| kansloos wrote: |
| Wij zijn top of the food chain en onze populatie groeit gestaag en ongeremd door...
Wij zijn al beter vanwege die 2 feitjes, wij zijn het meest succesvol. |
maar hierdoor vormen we wel een gevaar voor ons zelf want als de wereld vol zit en er niet meer genoeg voedsel is. zullen er allemaal ziektes en oorlogen uitbreken of we gaan elkaar zelfs nog opeten
wat in sommige afgelegen gebieden in Afrika al gebeurt. maar het zou ook kunnen dat de mens dan al lang niet meer bestaat
| lordwarlord wrote: |
| maar hierdoor vormen we wel een gevaar voor ons zelf want als de wereld vol zit en er niet meer genoeg voedsel is. zullen er allemaal ziektes en oorlogen uitbreken of we gaan elkaar zelfs nog opeten
wat in sommige afgelegen gebieden in Afrika al gebeurt. maar het zou ook kunnen dat de mens dan al lang niet meer bestaat |
Opeten, Daar twijfel ik eigenlijk sterk aan... de mens weet steeds efficiënter voedsel te verbouwen. Dus we kunnen nog wel een tijdje zo door gaan met groeien.
Ziektes, ok ok, een grote pandemie van een of ander vaag en nieuw virus en hopla! Aarde schoon! maar onze medische wetenschappers kunnen ook best wat.
Maar ook al moorden we alles kort en klein, maken we alles aan gort en eten we de hele dag vitamine pillen... Als wij als enigste soort overblijven hebben de andere soorten toch iets verkeerd gedaan
Dat doet me denken de meest succesvolle levensvormen zijn nog altijd de micro-organismen, die krengen weten altijd te overleven.
Op die eerste vraag heb ik één regel antwoord:
dieren=mensen
Maar nu niet dat ik geen dieren eet. Dieren eten elkaar ook op.
Greetz
dieren=mensen
Maar nu niet dat ik geen dieren eet. Dieren eten elkaar ook op.
Greetz
Onlangs was er op tv een domcumentaire over iets dergelijks.
Ze hebben bewezen dat Chimpansees een beter verstand hebben dan mensen.
Ze hebben dit op de volgende manier getest:
Een touchscreen schermpje waar de nummers van 1 tot 10 op verschijnen voor een korte tijd (maximum 5 seconden, ik denk zelfs maar 3 ofso). Toen werden de nummers gecensored en moest men zo snel mogelijk de nummers van groot naar klein weer antikken. (ze verschenen weer). De Chimpansees deden dit duidelijk VEEL sneller als de mensen..
Ze hebben bewezen dat Chimpansees een beter verstand hebben dan mensen.
Ze hebben dit op de volgende manier getest:
Een touchscreen schermpje waar de nummers van 1 tot 10 op verschijnen voor een korte tijd (maximum 5 seconden, ik denk zelfs maar 3 ofso). Toen werden de nummers gecensored en moest men zo snel mogelijk de nummers van groot naar klein weer antikken. (ze verschenen weer). De Chimpansees deden dit duidelijk VEEL sneller als de mensen..
Als we naar mensheid kijken, komen snel dingen zoals jawel, de massamoorden, atoombommen en elk ander leed naar boven, maar je heb mischien een hele aardige buurman. Dingen die normaal zijn zoals klantvriendelijkheid bij de kassa, voorang geven op een kruispunt of alle andere dingen die je dagelijks meemaakt worden nooit genoemt. Als er een massamoord is, is het nieuws en krijgt de mensheid een slechte reputatie en gaan we twijfelen of dieren beter zijn dan mensen. Je leuke goudvis die doelloos rondzwemt doet geen vlieg kwaad maar een tijger weer wel. Het is onmogelijk om 2 zo uitlopende dingen te vergelijken dat ik me verbaas dat mensen nog steeds onderzoek hiernaar doen 
did you ****** a tree????? lol i was just joking
Last edited by uboss on Tue Jun 16, 2009 5:23 pm; edited 1 time in total
Last edited by uboss on Tue Jun 16, 2009 5:23 pm; edited 1 time in total
Mijn eerste reactie is ook dat mensen dieren zijn. En dat wij nu toevallig over de hele wereld de natuur en andere dieren proberen te beheersen, is voor een belangrijk deel toeval. Als de Aarde een grote zee geweest was, hadden we het wel op kunnen geven. Het is wel zo dat mensen een veel sterker bewustzijn hebben. Wij kennen wetten, regels enz waar we ons aan houden. Als het goed is tenminste. Maar daarom doen dieren niet onder aan ons, of andersom.
Over het eten van andere dieren: dat lijkt mij niet meer dan logisch. Als iemand daar op tegen is, heb ik daar geen problemen mee. Maar ik vind het vanzelfsprekend en, nog belangrijker, lekker
Pim
Over het eten van andere dieren: dat lijkt mij niet meer dan logisch. Als iemand daar op tegen is, heb ik daar geen problemen mee. Maar ik vind het vanzelfsprekend en, nog belangrijker, lekker
Pim