FRIHOSTFORUMSSEARCHFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

probleempje met video driver vinden.

Klaw 2
ik heb dus een probleempje met een driver te vinden voor mijn video kaart.

ik heb zojuistonder andere half life episode 1 gekocht en nu ik hem download zecht hij dat mijn driver veroudert is en een nieuwe moet hebben met een linke van:

naar de pagina met updates voor stuur programma's >> klik

dan komt een pagina waarin staat (hier in het kort) ze weten dus dat mijn driver oud is en dat ik een nieuwe moet hebben alleen kunnen ze hem niet vinden, ik moet dus de maker kiezen van mijn videokaart, nou okee
NVIDEA >>klik

daar kom ik na even zoeken op een lijst met drivers staat hij niet nou dan zoek ik op Geforce 7600 GT driver ook niet.
ik kan die stomme driver niet vinden Sad weet iemand waar ik moet kijken of waar hij staat?
lordwarlord
ik heb volgens mij wat gevonden stadman

http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp

dan graphics dan geforce 7 series en dan je besturing die je gebruikt (XP waarschijnlijk)

veel succes

karst
Lady Elensar
Toevallig heb ik vandaag nog mijn driver ge-update Very Happy

Alleen ik heb een Radeon.

Ik heb alleen via Start > Uitvoeren > DXDIAG naar de informatie gezocht wat voor driver ik had. Maar zo kwam ik er dus achter dat het ATI was Razz (Ik heb hier ook niet echt verstand van hè Embarassed )

Dus ik had het Catalyst Control Center opgestart (ik probeerde eens uit of dat met mijn driver te maken had) en via daar op 'check for driver updates' geklikt (ja dus) en zo kwam ik op de website waar ik ook al eerder geweest was eigenlijk. (Via het forum van de game Sherlock Holmes The Awakened (die bracht me op het idee mijn driver te updaten omdat de graphics het niet goed deden) en daar staat die van jou ook tussen zag ik). Maarja, toen wist ik nog niet welke driver ik precies had.

Tussen de informatie van mijn driver zag ik eerst eigenlijk alleen X550 staan (dus ik wist nog niet eens dat het om een Radeon ging, maar dat heb ik maar voor lief genomen Laughing zoveel verstand heb ik er van) en zo kwam ik wel bij de goede driver uit. Via ongeveer hetzelfde systeem op de site die lordwarlord je geeft. Alleen dan die van ATI.

Je moet ook naar het juiste besturingsysteem kijken (of je XP of Vista e.d. gebruikt).

Dus als je het over een Geforce 7600 hebt, moet je inderdaad de Geforce 7 series hebben denk ik Very Happy inclusief juiste besturingsysteem.

-edit- Ik zie ook nu pas eigenlijk dat wanneer ik met mijn rechtermuisknop op het icoontje van Catalyst Control Center rechts onder in de taakbalk klik dat er een optie Radeon X550 tussen staat Laughing Ik kwam dat woord eerst echt helemaal nergens tegen, vreemd Confused Nu zie ik het ook wel tussen de informatie staan. Naja, goed, het zal wel. Razz

Ik heb het iig voor elkaar gekregen Laughing Embarassed
Klaw 2
oke ik heb dus de versie voor windows XP gekozen maar dan vertelt de computer mij dat hij er niet mee kan werken dus zet ik hem er nog eff niet op weet iemand zeker dat het zo moet? ik heb toch de tijd en ik heb geen haast maar toch beter om zeker te weten.
Lady Elensar
Heb je wel de goeie gekozen dan? Je moet wel het juiste besturingssysteem kiezen.. Van XP zijn er ook twee mogelijkheden. Maar als de computer zegt dat hij er niet mee kan werken klopt het denk ik niet helemaal.. Maar bij de support op de website kom ik er zelf ook niet helemaal uit. Je zou daar eens een kijkje kunnen nemen.
Klaw 2
ik heb geen xp professional maar home iets (de naam weet ik niet precies) dus kies ik de driver niet voor professional en dat vind mijn pc niet zo leuk.
SgtGarcia
Zou je even start->uitvoeren->dxdiag kunnen doen. En dan de informatie over je grafische kaart (staat op het tabblad beeldscherm) kunnen opzoeken. Als je die hier even neerzet kunnen wij wel opzoeken welke driver je nodig hebt.
spykE
Je hebt toevallig geen laptop? Het kan ook zijn dat je dan een 7600M GT hebt, die werkt bijvoorbeeld niet met alle drivers. Heb heel wat problemen gehad met een Macbook Santa Rosa met een 8600M GT hier vooraleer ik de gepaste drivers vond (uiteindelijk op de website van Acer gevonden, die ook laptops maakt met dezelfde grafische kaart in en hun klanten voorziet van Vista drivers, terwijl Apple dit niet doet helaas).
Thug
Klaw 2 wrote:
oke ik heb dus de versie voor windows XP gekozen maar dan vertelt de computer mij dat hij er niet mee kan werken dus zet ik hem er nog eff niet op weet iemand zeker dat het zo moet? ik heb toch de tijd en ik heb geen haast maar toch beter om zeker te weten.

Goeie dag dan,

Heb zelf ook een Club3D Nvidia 7800GS, en ja je moet gewoon die drivers downloaden en installeren.

Quote:
http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp

dan graphics dan geforce 7 series en dan je besturing die je gebruikt (XP waarschijnlijk)

Op die manier werkt het zeker, in kameraad van mij heeft een Nvidia 6800 en als hij drivers download van de Nvidia site krijgt hij ook altijd die waarschuwing, maar je moet hem gewoon installeren Wink Werkt altijd en HL2E1 werkt dan ook perfect. Download voor de zekerheid ook ff de nieuwste Direct X, dat werkt ook altijd in je voordeel.
Klaw 2
Oke de melding dat ik de verkeerde driver had gedowload was dus zelf een fout. Ik heb net die driver geinstaleerd en er iets niets mis met mijn pc, dus bedankt dat jullie dit even hebben kunnen ophelderen.