FRIHOSTFORUMSFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

Rock Werchter

Vlien
Iedereen is het er waarschijnlijk over eens dat de tickets nu echt wel te duur zijn geworden. Ik ben nog nooit vier dagen geweest, maar misschien had ik dat dit jaar wel eens willen doen, als de prijs niet zo hoog lag, want nu gaan mijn vrienden ook niet meer... ik wou ook doodgraag zondag gaan, maar om een of andere reden waren die dagtickets meteen uitverkocht. Mijn groot idool Tori Amos treedt op als allerlaatste op de affiche en ik heb dus nog steeds de ambitie om binnen te geraken. Als er iemand bij voorbaat al zegt "ok, dan sta ik mijn bandje wel aan jou af na half twaalf 's avonds" Wink let me know! Ik kan het tenminste eens proberen he!
Maar nu weer serieus, zijn er hier veel van jullie die erheen gaan?
Bengt
aanwezig! Smile (combi)

en tori amos ja jong! Smile
Vlien
Ik ben de moed al helemaal verloren Sad die ene vriendin die eerst meewou, gaat niet meer mee, dus zou ik daar in mijn eentje zo laat moeten gaan staan smeken of mensen hun bandje zouden willen geven... ik vind het echt superjammer..!
Jurado
Mijn plan was om te gaan alle dagen als het elke dag iets goed was, zondag was zeker met Faithless enz. , echter de affiche bleef vrij lang uit, en uiteindelijk zijn die andere dagen het niet waard om te betalen, maar toen ik zondagkaarten wou waren ze al uitverkocht. Echt jammer want woon er op 5km ofzo vandaan.

Groeten,
Gieter
Ik ben vorig jaar geweest, toen vond ik het al vrij duur, maar 160 euro voor vier dagen (zoveel kost het toch dacht ik?) vind ik het niet waard. Gelukkig zijn er nog meer festivals in Vlaanderen dan Rock Werchter alleen. Smile
Museobanus
in vergelijking met gelijkaardige festivlas in het buitenland is werchter zeker niet duur, op zich is het natuurlijk veel voor 4 dagen, maar hou ook eens rekening met de vele topgroepen die je voorgeschoteld krijgt.
voor 170€ kan je geen tickets kopen voor alle groepen die je zal gaan bekijken hoor.
BCP88
Museobanus wrote:
in vergelijking met gelijkaardige festivlas in het buitenland is werchter zeker niet duur, op zich is het natuurlijk veel voor 4 dagen, maar hou ook eens rekening met de vele topgroepen die je voorgeschoteld krijgt.
voor 170€ kan je geen tickets kopen voor alle groepen die je zal gaan bekijken hoor.

Dat is misschien wel waar Museobanus. Ik dacht eerst om dit jaar te gaan. Maar ik dacht dat er op donderdag of vrijdag proclamatie (ik ben btw geslaagd) zou zijn en daaarom ben ik niet gegaan. Maar de proclamatie was dus op woendag ... Maarja, er zijn morgen nog activiteiten van school en zaterdag hebben we nog een feestje. En daar ben ik toch graag bij.
En dan vertrek ik maandag nog eens op vakantie. Het zou allemaal wat te druk worden.

Ik denk wel dat ik volgend jaar ga.
Museobanus
BCP88 wrote:
Museobanus wrote:

Dat is misschien wel waar Museobanus. Ik dacht eerst om dit jaar te gaan. Maar ik dacht dat er op donderdag of vrijdag proclamatie (ik ben btw geslaagd) zou zijn en daaarom ben ik niet gegaan. Maar de proclamatie was dus op woendag ... Maarja, er zijn morgen nog activiteiten van school en zaterdag hebben we nog een feestje. En daar ben ik toch graag bij.
En dan vertrek ik maandag nog eens op vakantie. Het zou allemaal wat te druk worden.

Ik denk wel dat ik volgend jaar ga.

Proficiat dat je geslaagd bent, ik ben ook geslaagd in mijn 6de jaar, en dus afgestudeerd.

iemand die ik ken heeft zijn combi tocket voor werchter verkocht, zodat hij meer andere dingen kon doen, voor het geld dat hij uitgeeft op werchter (ticket+camping+drank+drank+drank+...) kan hij evengoed zich meer dan 4 dagen ammuseren om verschillende andere dingen.
Bengt
Ach,
ik vind het zijn geld wel waard Smile
Lady Elensar
Rockwerchter. Het lijkt me een erg gaaf festival. Ik zou er ook best wel eens heen willen maar tot nu toe ken ik nog geen vrienden die dat ook zouden willen (4 dagen lang), of de kosten er iig voor over hebben.

Maar over de kosten gesproken, ik vind de prijs nog wel meevallen. Althans, de combi-ticket van 160 euro. Dit is 40 euro per dag. Voor een festival van een dag betaal je al gauw 50 a 60 euro. Alleen een dagticket vind ik wél erg duur. 75,- voor één dag zou ik het ook niet over hebben. Tenzij het een uitverkocht feest is en ik er zo ontzettend graag bij wil zijn (en vrienden ook al een ticket hebben oid). En mocht je langer gaan, komen er ook nog camping kosten bij a 17 euro.

Andere festivals als Roskilde kosten ook 170 euro of een dagticket a 65 euro. En dat is nog een eind verder weg ook nog, met hoge reiskosten. Of Lowlands, 3 dagen, 125 euro.

Tja, festivals en feesten, het is allemaal erg duur Sad
the666bbq
en zolang er nitwits zijn zoals museobanus blijven die ticketten elk jaar tien euro duurder worden want iedereen wil toch gaan dus iedereen koopt maar kaartjes want "als je die allemaal apart moest gaan bekijken..."
Ik denk niet dat je die allemaal apart zou willen gaan bekijken en zo ja dan kan dat wel een beetje duur worden maar je bekijkt ze dan wel meestal in een zaal met een iets andere acoustiek dan op werchter, je staat niet tussen 33% zattekloten die meestal in koor liggen te roepen of kotsen of modderduiken, je moet dan geen vier dagen zien te overleven op duur zeikbier, dure caoutchou'e frieten of een bakje van de vietloempiees, je moet niet in een tent gaan liggen die tegen drie andere tenten licht (met wat geluk niet in de modder) waar ze je tot 4 uur 's morgens wakker blijven roepen...en je moet geen vier dagen je territorium afpissen of je kijkt met je dure ticket 4 dagen van achter een boom.

neuh, werchter is helemaal niet duur...
rein
Als je echt voor de optredens gaat en elke groep gaat zien is 170 euro niet zo ongelofelijk veel.

MAAR

Dan zie je op tv de helft van de festivalgangers gewoon K.O. op het gras/ in de modder liggen. Bewusteloos en straalbezopen, of tot in de stratosfeer gerookt. Dàn is honderzeventig euro echt wel heel, héél veel geld.
Utopia GFR
Wat mij betreft is het vooral een kwestie van prijs/ show kwaliteit verhouding.

Ik ben alleen maar een keer naar Werchter geweest om U2 en andere bands te zien (Popmart tour) en het was zeer tof Smile

Toch stelde ik vast dat er weinig respect voor het milieu stond en ik vraag me af als mensen een beetje meer bewust zijn wat betreft plastiek en metaal afval Rolling Eyes
Gieter
Museobanus wrote:

Tuurlijk niet, dat is meestal zo voor een festival. Het is gewoon ongelofelijk commercieel en ik kon me vorig jaar niet van de indruk ontdoen dat ze constant bezig zijn met geld uit je te halen. Toen was het namelijk 35° C en het kostte 2 euro voor een colaatje/watertje/etc.
Gieter
Utopia GFR wrote:
Toch stelde ik vast dat er weinig respect voor het milieu stond en ik vraag me af als mensen een beetje meer bewust zijn wat betreft plastiek en metaal afval Rolling Eyes

Wordt al het afval 's nachts niet verwijderd van de festivalweide? Die mensen moeten toch ook iets te doen hebben... Wink
Lady Elensar
Gieter wrote:
Tuurlijk niet, dat is meestal zo voor een festival. Het is gewoon ongelofelijk commercieel en ik kon me vorig jaar niet van de indruk ontdoen dat ze constant bezig zijn met geld uit je te halen. Toen was het namelijk 35° C en het kostte 2 euro voor een colaatje/watertje/etc.

Tja, het is nou eenmaal heel erg duur Sad Ik denk ook niet dat dat zomaar veranderd. Want dat is op veel festivals en feesten gewoon zo. 5 munten, 10 euro ongeveer, een flesje water is 2 munten. Confused
Gieter
Lady Elensar wrote:
Gieter wrote:

Tja, het is nou eenmaal heel erg duur Sad Ik denk ook niet dat dat zomaar veranderd. Want dat is op veel festivals en feesten gewoon zo. 5 munten, 10 euro ongeveer, een flesje water is 2 munten. Confused

Op Folkfestival Dranouter bijvoorbeeld mag je eten en drank meenemen op de weide. Dat is al heel wat goedkoper. Smile
Lady Elensar
Dat is zeker beter! Het laatste festival waar ik was worden de flesjes water nog weggegooid. Strenge controle. Ik heb trouwens ook niet eerder meegemaakt dat je überhaupt drank mee mag nemen, alleen wel wanneer het nog in de originele verpakking zit, zoals pakjes drinken. Dat mocht wel bij een concert waar ik laatst geweest ben bijv. Het mag niet bij alle festivals. Maar kennelijk daar wel Very Happy Hoewel ik niet weet hoe streng de controle er verder is..
Museobanus
Rock werchter was zalig, zoals ieder jaar, de sfeer, de muziek, die is uniek aan zo'n festival.
Het is zeker de moeite waard om de duure tickets te betalen, zoals ik eerder al zei, als je tickets zou moeten betalen voor de groepen appart, dan zou je zeker aan veel meer liggen dan die 170 euro voor werchter.
Het enige wat ik wel te duur vind is de drank, maar dat los je dan gemakkelijk op dor zelf drank mee te nemen, dan moet je dat al niet meer betalen.

De sfeer op de camping is ook altijd zeer goed, gezellig met 2 in een tentje, zeer leuke beleving!!

op naar werchter volgend jaar!

(maar eerst natuurlijk nog dranouter meenemen) (h)
Bengt
Museobanus wrote:
Rock werchter was zalig, zoals ieder jaar, de sfeer, de muziek, die is uniek aan zo'n festival.
Het is zeker de moeite waard om de duure tickets te betalen, zoals ik eerder al zei, als je tickets zou moeten betalen voor de groepen appart, dan zou je zeker aan veel meer liggen dan die 170 euro voor werchter.
Het enige wat ik wel te duur vind is de drank, maar dat los je dan gemakkelijk op dor zelf drank mee te nemen, dan moet je dat al niet meer betalen.

De sfeer op de camping is ook altijd zeer goed, gezellig met 2 in een tentje, zeer leuke beleving!!

op naar werchter volgend jaar!

(maar eerst natuurlijk nog dranouter meenemen) (h)

Inderdaad, ik heb ook grotendeels vermeden om veel te drinken op het festivalterrein. Gewoon een beetje op je budget letten, en als je wil kan je nog altijd bekertjes rapen ^^
spykE
Ik ben niet geweest, hoewel ik zeer graag vrijdag en zaterdag zou gegaan hebben, maar dat was me wel geen 150€ waard en dan nog is zonder al de drank en het eten dat er nog eens bij komt kijken gedurende het festival.
Tinevdh
ik ben ooit 1 dag naar werchter geweest en daarna nooit meer:
het was te duur en ik vind persoonlijk pukkelpop beter
daar zijn teminste superveel podia, is het niet zo superdruk en ik vind het er ook gezelliger, maarja dat is mijn mening natuurlijk Smile
Vlien
't Is uiteindelijk dan maar een dagje Dour geworden Very Happy kende eigenlijk niet echt iets van de groepen op de affiche, maar een festivalletje is altijd leuk - 'k werd eigenlijk gewoon meegesleurd door een vriendin die er haar vriendje achterna wou... Smile
Gieter
Vlien wrote:
't Is uiteindelijk dan maar een dagje Dour geworden Very Happy kende eigenlijk niet echt iets van de groepen op de affiche, maar een festivalletje is altijd leuk - 'k werd eigenlijk gewoon meegesleurd door een vriendin die er haar vriendje achterna wou... Smile

Naar het schijnt wordt er daar véél gesmoord. Geen verdacht geurtje geroken?
Reply to topic    Frihost Forum Index -> Dutch -> Algemeen

FRIHOST HOME | FAQ | TOS | ABOUT US | CONTACT US | SITE MAP
© 2005-2007 Frihost, forums powered by phpBB.