Ik sta op het punt me een Canon EOS 350D aan te schaffen. Ik wou me al langer in fotografie verdiepen en nu mijn oude compacte digitale cameraatje bijna helemaal uit elkaar ligt (uhu), vind ik het tijd voor een echte spiegelreflexcamera! Het toestel heeft mijn beste vriendin, een fotografiestudente, me aangeraden. Als er hier nog zo mensen zijn, graag ervaringen uitwisselen! 
Andere fotograafjes hier?
Ik heb er ook een hele tijd gedacht om een canon 400d aan te schaffen, laatst ben ik tot het besluit gekomen om het toch maar niet te doen.
Niet omdat het geen goede camera is, in tegendeel, het is een fantastische camera, maar hij is ook duur, en met een duurdere compactcamera kan je in het begin meer dan een body met lens.
daarom ga heb ik voor de panasonic fz50 gekozen.
Die heeft een erg groot zoombereik, van 35-420 mm. Dit heb je bijna niet voor een spiegelreflex, of het moet heel duur zijn.
En er is maar één lens, je hebt dus geen last van stof op je sensor of zo.
Maar op zich is een eos wel professioneler.
Maar dus ook duurder, de body is nog wel te betalen, maar de lenzen.
Wat jammer is bij canon is dat er geen beeldstabilisatie in de body zit, maar in de lens. Je kan dus minder goed uit de voeten met een zoomlens van een ander merk dan van Canon. of je moet een statief gebruiken, maar dat is ook niet al te handig.
Niet omdat het geen goede camera is, in tegendeel, het is een fantastische camera, maar hij is ook duur, en met een duurdere compactcamera kan je in het begin meer dan een body met lens.
daarom ga heb ik voor de panasonic fz50 gekozen.
Die heeft een erg groot zoombereik, van 35-420 mm. Dit heb je bijna niet voor een spiegelreflex, of het moet heel duur zijn.
En er is maar één lens, je hebt dus geen last van stof op je sensor of zo.
Maar op zich is een eos wel professioneler.
Maar dus ook duurder, de body is nog wel te betalen, maar de lenzen.
Wat jammer is bij canon is dat er geen beeldstabilisatie in de body zit, maar in de lens. Je kan dus minder goed uit de voeten met een zoomlens van een ander merk dan van Canon. of je moet een statief gebruiken, maar dat is ook niet al te handig.
zo'n ding is wel het einde, maar ik ben toch heel te vreden met mijn compacte, camera met ingebouwde zoomlens, hij zoomt optisch niet ver maar toch, bytheway het is een HP Photosmart R727
Heb 'm vandaag gehaald, en ben al goed aan het lezen geweest in een boek helemaal gewijd aan dat model. Ik heb nog wel heel erg veel te leren 
| Vlien wrote: |
| Heb 'm vandaag gehaald, en ben al goed aan het lezen geweest in een boek helemaal gewijd aan dat model. Ik heb nog wel heel erg veel te leren |
Wat zou je anders moeten doen in de vakantie?
Bij mij blijft "fotografie" beperkt tot het nemen van foto's met mijn gsm. Al geven ze daar nu ook al cursussen over.
Mja, een beetje in dezelfde lijn hier eigenlijk. Ik ben de laatste dagen ook aan het uitkijken naar een spiegelreflexcamera, maar twijfel ook over welk type enzo.
Zijn er mensen die ervaring hebben met een Nikon D40 - Canon EOS 400D - Sony alpha 100? Of eventueel negatieve/positieve ervaringen met de merken in het algemeen?
Het is tussen die toestellen dat mijn keuze zal zitten. Momenteel heeft een verkoper mij proberen overtuigen om een sony aan te schaffen omwille van de ingebouwde beeldstabilisator, terwijl de andere twee dat niet hebben. Nadeel is natuurlijk dat body duurder is, maar het voordeel dat de lenzen stuk goedkoper zijn. Ook hebben Sony en Canon een anti-stof systeem op de ccd/cmos-chip, terwijl Nikon gevoelig blijft voor stof.
Ik vind de reden om voor een spiegelreflex te kiezen vooral in het feit dat de kleurenrijkheid een stuk beter is en ook dat de er veel minder ruis op het beeld zit bij een opname in het duister.
Greetz
Zijn er mensen die ervaring hebben met een Nikon D40 - Canon EOS 400D - Sony alpha 100? Of eventueel negatieve/positieve ervaringen met de merken in het algemeen?
Het is tussen die toestellen dat mijn keuze zal zitten. Momenteel heeft een verkoper mij proberen overtuigen om een sony aan te schaffen omwille van de ingebouwde beeldstabilisator, terwijl de andere twee dat niet hebben. Nadeel is natuurlijk dat body duurder is, maar het voordeel dat de lenzen stuk goedkoper zijn. Ook hebben Sony en Canon een anti-stof systeem op de ccd/cmos-chip, terwijl Nikon gevoelig blijft voor stof.
Ik vind de reden om voor een spiegelreflex te kiezen vooral in het feit dat de kleurenrijkheid een stuk beter is en ook dat de er veel minder ruis op het beeld zit bij een opname in het duister.
Greetz
bij mij lag het dilemma ook tussen de canon 400 en de sony alpha, met heel veel kriebelingskes voor de sony, maar dan ook wat onzekere kriebelingskes op mijne rug omdat ik bij sony de merkstatus mis die de canon sowieso bezit - een zekere rots in de branding... ik wacht dus nog even, nog wat reviewkes lezen
Op zich zijn beide camera's even goed, ik ben lees het blad Zoom.nl, en daar stond laatst een review in over een stuk of zes spiegelreflexcamera's.
De Sony Alpha en de Canon 400d kregen allebei een 9, de Nikon D40 en de D40x kregen een 8,9, het ligt dus allemaal heel dicht bij elkaar.
En ik denk dus dat je met beide camera's goed af bent.
Ivooo
De Sony Alpha en de Canon 400d kregen allebei een 9, de Nikon D40 en de D40x kregen een 8,9, het ligt dus allemaal heel dicht bij elkaar.
En ik denk dus dat je met beide camera's goed af bent.
Ivooo
| the666bbq wrote: |
| bij mij lag het dilemma ook tussen de canon 400 en de sony alpha, met heel veel kriebelingskes voor de sony, maar dan ook wat onzekere kriebelingskes op mijne rug omdat ik bij sony de merkstatus mis die de canon sowieso bezit - een zekere rots in de branding... ik wacht dus nog even, nog wat reviewkes lezen |
ben ik het niet mee eens eigenlijk. Sony heeft een rijke ervaring op het ontwikkelen van CCD's en voor zijn toestellen heeft het de technologie overgenomen van Minolta. wat toch ook geen te onderschatten merknaam is geweest in de analoge fotografie.
ik heb vandaag ff de toestellen in de hand gehad en sony is zwaarder en robuuster waardoor het ook beter in de hand lag. jammergenoeg kon de verkoper mij niet overtuigen van zijn kennis. wist niet dat nikon geen motor had in body om scherp te stellen en dat het ook geen anti-stof systeem in zich had. wist ook niet dat sony een beeldstabilisator heeft, dus morgen eens een andere winkel bezoeken met hopelijk meer succes. khoop een verkoper tegen te komen die er meer dan mezelf vanaf weet, ben trouwens een groetje op dat gebied, die me in de mate van het mogelijke bij ernstige problemen kan verder helpen...
Greetz