FRIHOSTFORUMSFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

Windows Vista: Media Player hapert

Vlien
Alle andere gebruikers van Vista: hebben jullie dit ook voor? Bij elk liedje blijft hij naar het einde toe enkele seconden hangen, erg vervelend! Plus liedjes skippen duurt ook eeuwen... terwijl ik op mijn laptop (XP) heel snel kan wissel tussen verschillende tracks. Aan mijn nieuwe computer is in feite alles op en aan en ik had dan ook verwacht dat hij ongelofelijk goed zou werken - dat is ook zo, op dit punt na dan.
Bengt
En op wat voor pc draai je die vista ?
SgtGarcia
Om het probleem te kunnen is het inderdaad handig om te weten wat voor computer je precies hebt. Verder zou het ook kunnen komen door bijvoorbeeld een virusscanner, dus zou je die ook even kunnen opnoemen als je er 1 hebt. Dan kunnen wij er wat mee. Ik heb zelf ook vista en ik heb ook dat hij af en toe gewoon een seconde stilstaat, niet alleen met WMP.
fromegame
Probeer dit eens: http://www.vistabits.nl/haperend_geluid_WMP11.htm
Vlien
AMD Athlon 64 x 2 Dual Core Processor 4000+, 1,93 Gb RAM... is dat genoeg informatie? Het is een Dell, splinternieuw.
Museobanus
de nieuwste versie van je geluidsdriver downloaden kan ook al helpen
Klaw 2
je kunt altijd een nieuwe mediaplayer proberen.
Lady Elensar
Hm, op één of andere manier heb ik ook nooit goede ervaringen met WMP Confused. Bij mij slaat het programma vaak een aantal seconden uit een nummer over (erg vervelend) of er was wel iets anders.

Maar daarom gebruik ik nu ook een andere mediaplayer. Veel mensen raadden mij altijd Winamp aan. Was een goede ofzo. Naja, ik vind het ook wel fijn.

Maar het is natuurlijk beter om het probleem op te kunnen lossen, zeker als je deze speler fijn vind.

Ik gebruik zelf dan wel nog gewoon XP. Ik weet niet of dat wat met WMP te maken heeft.
traxion
tip

probeer vista nog even te niet te gebruiken

het is allemaal leuk en aardig die dingtjes die ze der bij doen maar XP is nog 10keer beter (zeg niet dat die goed is) dan vista
Vlien
Museobanus wrote:
de nieuwste versie van je geluidsdriver downloaden kan ook al helpen

Wat is de geluidsdriver precies? (naam van het bestand) En zou die al verkrijgbaar zijn intussen? Ik ken er zelf niet veel van. Ik moet er wel even bij vertellen dat het programma van mijn Creative Zen-mp3speler mijn muziek wel correct afspeelt (in Vista)...
Flakky
Jah een beetje lastig voor de lange termijn maarja dit werkt wel. Normaal heb ik toch geen haperingen behalve als ik um intensief gebruik.
-Open start (of hoe ze dat ronde ding noemen)
-type in 'taskmgr' en druk op enter
-Ga naar proces en zoek WMP
-Verander de prioriteit

Je kan ook proberen Aero uit te zetten als je dat hebt.
Flakky
traxion wrote:
tip

het is allemaal leuk en aardig die dingtjes die ze der bij doen maar XP is nog 10keer beter (zeg niet dat die goed is) dan vista
Goh, laten we gaan downgraden...
rvec
anders ga je even oude topics ophalen en dubbelposten.

oplossing staat volgens mij hier al: http://www.vistabits.nl/haperend_geluid_WMP11.htm
gegeven door fromegame
golles
Flakky wrote:
traxion wrote:
tip

Goh, laten we gaan downgraden...

heb ik ook gedaan met mn nieuwe laptop!

er zit trouwens een bug in vista, je netwerk/internet word vertraagd door de wmp timers...
vista is nog veel te crap op dit moment,,, helaas

golles
Museobanus
ik ondervind geen enkel negatief ding aan vista nogtans,

alle programma's en games draaien prima,
alles gaat snel
geen haperingen, craches, pc die vastloopt,....
geen hardware die niet compatibel is

ik vind vista een prima besturingssysteem
James007
rvec wrote:
anders ga je even oude topics ophalen en dubbelposten.

Dat is mijn tekst. Anxious (een topic uit Juli is trouwens niet bepaald een oud topic...)

Mensen, het gaat er niet om of Vista goed of slecht is en of je moet wachten met aankopen of niet.

@Vlien: Is je probleem ondertussen al opgelost?
bras4real
Ik heb exact hetzelfde probleem als Vlien. zeer irritant het duurt 12 seconden stilte om in windows media player van track te verwisselen. alleen in een playlist gaat het goed

Daarnaast werkt de alt+tab functie niet meer als je media player actief aan staat en het is onmogelijk om van programma te switchen met de muis dat kan alleen als je windows media player minimaliseert.

erg slecht dat windows vista hun eigen media applicatie niet juist kan afleveren.

Aan mijn hardware kan het echt niet liggen ik heb een net nieuwe Dell M2010 2048 RAM geheugen dit apparaat spits zich puur op multimedia.

helaas heb ik ook nog geen mogelijkheid gevonden om windows media player er af te halen het zit verwoven in mn Windows Vista media software als ik dat unistall kan ik mn afstandsbediening ook niet meer gebruiken

een oplossing is een alternatieve mediaplayer te gebruiken: sonique of winamp zijn zoiezo beter dan media player.

iemand nog ideen/oplossingen?
rvec
bij mij werkte WMP perfect met vista. Zal wel een bug zijn die opgelost wordt met SP1. Die zou begin komend jaar of rond de kerst komen, ik weet niet meer precies wanneer.
Fred
Vlien wrote:
Alle andere gebruikers van Vista: hebben jullie dit ook voor? Bij elk liedje blijft hij naar het einde toe enkele seconden hangen, erg vervelend! Plus liedjes skippen duurt ook eeuwen... terwijl ik op mijn laptop (XP) heel snel kan wissel tussen verschillende tracks. Aan mijn nieuwe computer is in feite alles op en aan en ik had dan ook verwacht dat hij ongelofelijk goed zou werken - dat is ook zo, op dit punt na dan.

Ik had hetzelfde probleem, maar heb het nu opgelost.

Ga naar configuratiescherm.
Klik op hardware en geluiden.
Klik op geluiden "systeemgeluiden wijzigen".
Klik in scherm geluiden op het tabblad geluiden.
Wijzig de balk "windows standaard aangepast in windows standaard, klik daarna op toepassen.

Klik daarna op het tabblad "afspelen".
Klik in het tabblad op luidspekers/koptelefoon, daarna op eigenschappen.
Klik in het nieuwe scherm op het tabblad aanpassingen.
Zet een vinkje bij alle aanpassingen uitschakelen, klik daarna op toepassen.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is. Ik heb geen last meer van haperingen en alle muziek en filmpjes starten direct op. Succes.
neji
Fred wrote:
Vlien wrote:

Ik had hetzelfde probleem, maar heb het nu opgelost.

Ga naar configuratiescherm.
Klik op hardware en geluiden.
Klik op geluiden "systeemgeluiden wijzigen".
Klik in scherm geluiden op het tabblad geluiden.
Wijzig de balk "windows standaard aangepast in windows standaard, klik daarna op toepassen.

Klik daarna op het tabblad "afspelen".
Klik in het tabblad op luidspekers/koptelefoon, daarna op eigenschappen.
Klik in het nieuwe scherm op het tabblad aanpassingen.
Zet een vinkje bij alle aanpassingen uitschakelen, klik daarna op toepassen.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is. Ik heb geen last meer van haperingen en alle muziek en filmpjes starten direct op. Succes.

Het topic is reeds een halfjaar oud Wink

Nu het hier toch weer bumped is, ik vraag mij af of er gelijkenissen zijn? (in welke situatie komt het voor, want niet iedereen heeft er last van)
rvec
dit is een van de weinige keren dat ik het eens ben met de bumper.
Applause Applause

Zoals in de regels ook staat, oude topics bumpen mag alleen als je echt iets toe te voegen hebt, en Fred heeft dat hier goed gedaan.
jreyn
Het is me gelukt om de hapering op te heffen door in de configuratie alle aanpassinge uit te schakelen. Maar hierdoor kan ik muziek niet meer beluisteren in de quadrafonische optie. Heeft iemand hier een oplossing voor.

Bedankt.
getlow
gewoon wat tools installeren om je pc op te frissen Razz
Defragmenteren kan je doen
en indezeren uitzetten, helpt heeel veel. Als je bij de schijf op eigenschappen klikt moet je 'Schijf indexeren'' uitschakelen dan 'op alle submappen en bestanden toepassen' en de foutmelding moet je negeren, kan geen kwaad. doe dit bij beide schijven!
Gieter
Museobanus wrote:
ik ondervind geen enkel negatief ding aan vista nogtans,

alle programma's en games draaien prima,
alles gaat snel
geen haperingen, craches, pc die vastloopt,....
geen hardware die niet compatibel is

ik vind vista een prima besturingssysteem

Mmm... Vorige week gingen ik en een maat Combat Flight Simulator 3 met elkaar spelen, hij heeft Vista maar CFS3 kan je niet multiplayer spelen met Vista, toen werd er toch eventjes gevloekt!
Jens88
Vista is niet slecht, maar het is nog altijd verre van perfect. Mijn raad dat ik kan geven (uit veel windows ervaring) is: gebruik zoveel mogelijk niet-windows producten, het liefst zelf met linux.

Ik heb helaas windows nodig voor school, maar onder windows draai ik zo weinig mogelijk windows-producten. Bijvoorbeeld voor dit probleem in dit topic kan ik ten zeerste vlc-player aanraden (speelt praktisch alles af) en bs-player, of als je een grote database muziek hebt: winamp.
Reply to topic    Frihost Forum Index -> Dutch -> Computers en Techniek

FRIHOST HOME | FAQ | TOS | ABOUT US | CONTACT US | SITE MAP
© 2005-2007 Frihost, forums powered by phpBB.