FRIHOSTFORUMSSEARCHFAQTOSBLOGSCOMPETITIONS
You are invited to Log in or Register a free Frihost Account!

Hele Benelux op 1 foto

BCP88
Quote:
Hele Benelux op één foto
Het bedrijf Aerodata International Surveys uit Breda heeft de hele Benelux op de foto gezet. Het gaat om een luchtfoto van het bijna 80.000 vierkante kilometer grote gebied. Op de website van het bedrijf, dat in 2005 foto's maakte voor Google Earth, zijn de beelden vanaf eind juli te zien.

De grote foto van tweeduizend gigabite bestaat uit 12.000 kleinere opnames van België, Nederland en Luxemburg. Belangstellenden kunnen ze gratis bekijken. De foto is ook bedoeld voor professionals als kaartenmakers. Veranderingen in topografische kaarten zijn eenvoudig waar te nemen. Ook makelaars, politie en media kunnen gebruik maken van de informatie. (belga/hln)

Bron: http://www.hln.be

Ik ben eens benieuwd. Zou deze beter zijn dan de satteliet beelden van Google Earth?
rvec
Quote:
Op de website van het bedrijf, dat in 2005 foto's maakte voor Google Earth, zijn de beelden vanaf eind juli te zien.

Ik gok op hetzelfde of beter. Waarschijnlijk zijn het dezelfde foto's, maar google can ze hebben gecomprimeerd voor makkelijker web gebruik.
Gieter
Slechter kan alvast al niet. Wink
Bengt
Ah leuk, als het resultaat iets beter is dan dat van google, hoera ^^
Gieter
Street View van Google Maps is ook wel leuk.

Bijvoorbeeld: http://maps.google.com/maps?f=l&hl=en&q=museum&near=San+Francisco,+California,+United+States&ie=UTF8&view=map&om=1&layer=c&cbll=37.777452,-122.504927&cbp=1,289.875024308419,0.628713401659621,3&ll=37.784792,-122.502236&spn=0.015093,0.029182&z=15
atleetalie
Ik weet niet maar vorig jaar was er ook al iets met dat zelfde bedrijf die in iedergeval heel Nederland op de foto had gezet, weten jullie zeker dat het geen oud nieuws is?
BCP88
Nee hoor, het is geen oud nieuws. Hier is een directe link naar het bericht http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_502019.html?wt.bron=hlnBottomArtikels

het is een bericht van 22/06/07 17u31
spykE
Mooi, hopen dat de kwaliteit dan meevalt zeker Smile. Zal wel beter moeten zijn dan Google Earth.
Jurado
Enig idee of die kaarten al ergens online zijn?
traxion
heb jij zon goeie server dan??

ik hen zon vermoeden van niet

ps wat denk jij dat google maps voor servers nodig heeft om goed en snel te kunnen draaien??
rvec
valt nog wel mee. Het vraagt niet al te veel van de server en ik denk dat je iets vergelijkbaars ook over je thuis netwerk kan draaien op bijna iedere pc van tegenwoordig.

Het enige waarom ik het niet zou aanraden om het op een live server uit te proberen is het bandbreedte gebruik. Door al die afbeeldingen zal dat wel hoog liggen.
Jurado
traxion wrote:

ps wat denk jij dat google maps voor servers nodig heeft om goed en snel te kunnen draaien??

Alsof ze dat niet online kunnen zetten, de bandbreedte kan wel een probleem zijn zoals aangehaald, echter ik wil beelden zien Razz Razz , maar dan nog, ik ga niet elk deeltje van de Benelux inladen Smile .
Gieter
Jurado wrote:
traxion wrote:

Alsof ze dat niet online kunnen zetten, de bandbreedte kan wel een probleem zijn zoals aangehaald, echter ik wil beelden zien Razz Razz , maar dan nog, ik ga niet elk deeltje van de Benelux inladen Smile .

Je moet ook niet elk deeltje van de Benelux inladen. Ik vermoed dat het zo'n beetje zal werken zoals Google Earth: eerst krijg je een globaal overzicht, en dan kan je alsmaar verder inzoomen. Elke keer je inzoomt wordt dat deeltje dat je wil bekijken geladen (en niet de hele Benelux. Wink)