FRIHOSTFORUMSSEARCHFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

Mijn bestanden zijn weg (oh noes!)

kansloos
Na een klein expiriment met partition magic en mijn externe harde schijf, heeft ploseling 1 van de partities op die schijf het bestandsysteem "RAW" gekregen. Dit houd waarschijnlijk in dat de master file record beschadigt is geraakt tijdens het resizen van die partitie.

Mijn vraag is hoe krijg ik mijn bestanden terug en welk progje raad je daar voor aan...
golles
allereerst formateer niet!

ik heb destijds met het programma File Scavenger het voor elkaar gekregen om alle bestanden van mn externe hardeschijf terug gekregen. moet je het programma ff downloaden, en dan kan File Scavenger je hardeschijf scannen, als die daarmee klaar is kan hij alle bestanden herstellen. (je kan na het scannen het bestand ook opslaan zodat je later kan herstellen. het enige wat niet zo handig aan het programma is is dat je de bestanden op een andere schijf moet opslaan.

hmm nu ik dit typ denk ik net dat je misschien partition magic ook kan gebruiken.
rechtermuisknop op je hardechijf en dan op undelete klikken. de rest is niet zo lastig. dan gaat hij gewoon je hardeschijf herstellen, dan hoef je je bestanden ook niet ergens anders heen kopieren.
als partition magic niet werkt (wou bij bij dus niet) dan moet je File Scavenger gebruiken.

veel succes, en laat ff weten hoe het ging!

PS bij mij lukte het niet om met File Scavenger bestanden van groter dan 4 GB terug te halen...
kansloos
Wel partition magic vertrouw ik niet meer want dit is al de 2e keer dat zoiets gebeurt de eerste keer was het geen probleem nu echter wel.

Ik zal die file scavenger maar eens proberen alhoewel ik heb verscheidene bestanden die groter zijn dan 4gb. dus elk ander advies is welkom!
Erik23a86
Als je een recovery disk hebt gebmaakt, dan kan partition magic je partitie weer herstellen! Het is belangrijk dat je je partitie voor het her-partitioneren defragmenteerd. Als je dit niet doet, dan kan het zijn dat je partitie verziekt wordt. Heb ik namelijk ook gehad. Mijn mappen hadden allemaal vrijbiezarre namen gekregen, iets zoals gdi82@352fsa. Razz
Maarja. Wat je anders kan proberen is om het bestands system van je partitie te veranderen in FAT of NTFS. Windows heeft zo'n programmatje, maar je moet zelf maar even kijken hoe die heet (kan je wel in de help vinden).
Veer succes verder Smile.

Erik
golles
Erik23a86 wrote:
Als je een recovery disk hebt gebmaakt, dan kan partition magic je partitie weer herstellen! Het is belangrijk dat je je partitie voor het her-partitioneren defragmenteerd. Als je dit niet doet, dan kan het zijn dat je partitie verziekt wordt. Heb ik namelijk ook gehad. Mijn mappen hadden allemaal vrijbiezarre namen gekregen, iets zoals gdi82@352fsa. Razz
Maarja. Wat je anders kan proberen is om het bestands system van je partitie te veranderen in FAT of NTFS. Windows heeft zo'n programmatje, maar je moet zelf maar even kijken hoe die heet (kan je wel in de help vinden).
Veer succes verder Smile.

Erik

dat lijkt me niet zo verstandig, er word dan een nieuwe (LEGE) partitie tabel naar de hdd geschreven.

Ik heb zelf zeer goede ervaringen met partition magic, heb er al een aantal verloren schijven weer mee tot leven gewekt, en die draaien nog steeds zonder problemen. je zou als je het niet vertrouwt eerst een ghost kunnen maken van je hdd en dan partition magic proberen, als het helemaal ****** gaat kun je je ghostje terug zetten en andere tools proberen. er zijn teveel van dat soort tools, moet je anders maar eens op tweakers kijken...
trouwens, het herstellen met partition magic gaat veel makkelijker dan file scavenger, die gaat eerst alle sectoren van je hdd scannen (duurt lang) en daarna kopieert hij de bestanden naar een door jou gekozen locatie, en undelete van partition magic werkt wel of werkt niet, die vern##kt verder je bestanden niet!

maarja het is aan jou welke keuze je neemt.

//golles
Alkmania
Ik heb vroeger ook veel met Partition Magic gewerkt, maar niet meer dan voor de lol. Het is bij vrienden van mij ook wel eens voorgekomen, ik raad je gewoon aan eerst een backup te maken van al je bestanden, daarna je hardeschijf leeg te maken voordat je gaat delen. Dat voorkomt je een hoop ellende! (En heeft mij ook een hoop ellende voorkomen!)
James007
Golles, niet vloeken jongen... foei.

Verder zou ik zeker NIET aanraden om te defragmenteren. Confused
Dan gaat hij gegevens van de ene plaats op de schijf overschrijven naar een meer logische plaats en raken je verloren gegevens helemaal overschreven!
lordwarlord
kansloos wrote:
Na een klein expiriment met partition magic en mijn externe harde schijf, heeft ploseling 1 van de partities op die schijf het bestandsysteem "RAW" gekregen. Dit houd waarschijnlijk in dat de master file record beschadigt is geraakt tijdens het resizen van die partitie.

hoe krijg je dat nou weer voor elkaar. je zou een mailje moeten sturen naar magic partition want normaal geproken zou je nergens last van moeten hebben. ik heb MP al een paar keer gebruikt het werkt geweldig

ps het zou natuurlijk kunnen dat het niet werkt met externe HD's

oja RAW bestanden kunnen niet meer helemaal worden hersteld
kansloos
Je moet me helpen, niet mij wanhopig maken...
neji
Er zijn toch al enkele oplossingen naar voren gekomen?

Ikzelf ben onlangs ook van Partition Magic afgestapt...
Heel mijn Vista partitie en muziekpartitie verdwenen...

En dat allemaal om Linux te installeren! (de oorzaak lag eigenlijk aan de partitie manager van linux...)
golles
neji wrote:
Er zijn toch al enkele oplossingen naar voren gekomen?

Ikzelf ben onlangs ook van Partition Magic afgestapt...
Heel mijn Vista partitie en muziekpartitie verdwenen...

En dat allemaal om Linux te installeren! (de oorzaak lag eigenlijk aan de partitie manager van linux...)

altijd back-ups maken voordat je zulke dingen gaat doen, nja muziek kun je wel weer opnieuw binnen halen, andere dingen voor school/werk zijn wel dik kut als je die kwijt raakt, maar het is mij ook wel eens overkomen dat ik wat doms gedaan had. maarja, daar kun kun je alleen maar van leren
kansloos
De oplossingen die hier naar voren zijn gekomen werken niet naar behoren. Dus ik ben nog steeds zoekende...
lordwarlord
ik heb volgens mij iets gevonden wat je kan helpen Wink
http://www.ontrack.com/easyrecoveryprofessional/
zou je even op moeten kijken

ik mail je de download link wel weet niet zeker of dat op het forum mag staan Sad
Arnie
Stap NUL: maak nu een Ghost image voordat je iets anders doet. Vervolgens kan je alle tooltjes proberen die je maar vinden kunt.

golles wrote:
het enige wat niet zo handig aan het programma is is dat je de bestanden op een andere schijf moet opslaan.
Dat is maar goed ook, want als je gaat schrijven naar de schijf die je aan het recoveren bent, gaat andere data op die schijf verloren. Bij recovery moet je dus altijd naar een andere schijf schrijven.
golles
Arnie wrote:
Stap NUL: maak nu een Ghost image voordat je iets anders doet. Vervolgens kan je alle tooltjes proberen die je maar vinden kunt.

golles wrote:
het enige wat niet zo handig aan het programma is is dat je de bestanden op een andere schijf moet opslaan.
Dat is maar goed ook, want als je gaat schrijven naar de schijf die je aan het recoveren bent, gaat andere data op die schijf verloren. Bij recovery moet je dus altijd naar een andere schijf schrijven.

dat snap ik wel, alleen toen het mij overkwam was het mijn externe hdd en heb in mn pc niet zoveel ruimte... kon gelukkig een hdd lenen van een klasgenoot.
ik wou dat er programmas waren die de partitietabel terug kunnen zetten, maar dat zal wel te ingewikkeld zijn
Nutteloos
Persoonlijk heb ik erg goede ervaringen met GetDataBack. Mijn externe HDD was zodanig verknald bij het kopiëren van een beschadigd bestand dat ik er niets meer mee kon. Maar zolang je pc hem nog wel gewoon als schijf ziet, kan je met een dergelijk programma gewoon al je data weer terug krijgen.

Enige probleem is inderdaad dat je daarvoor wel genoeg ruimte moet hebben op een andere harde schijf.