FRIHOSTFORUMSFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

Printer aan een (draadloos) netwerk hangen

BCP88
Ik heb vandaag een Brother DCP-540CN gekocht. Deze heeft ook een netwerk uitgang zodat hij rechtstreeks op het netwerk aangesloten kan worden. Maar nu heb ik volgend probleem:
Mijn router staat beneden. Er loopt een UTP kabel van beneden naar hierboven. Die is aangesloten op m'n computer hierboven. M'n printer staat naast de computer. De router die beneden staat is ook draadloos.

Nu vroeg ik mij af als er een mogelijkheid is om de printer eventueel draadloos te maken? Ik heb hier nog een D-link DWL-900AP+ access point staan, kan ik deze eventueel aansluiten op m'n printer? En dan via de access point verbinden met de router beneden?

Of ik heb hier ook nog een router liggen. Kan ik deze eventueel hierboven aan de kabel hangen en dan van deze router naar mijn computer en naar de printer gaan? Maar kan ik dan nog gewoon op internet met mijn computer? En kan ik de printer dan ook gebruiken met de computers die aan de router beneden hangen?
Georgeboy
Er bestaan hier een aantal mogelijkheden voor.
Als je erin slaagt om via een draadloze antenne je printer een ip te geven binnen je eigen netwerk en deze ip in de routing table van je router stopt, zie ik daar geen probleem in. Hoe de configuratie van de Brother printer verloopt weet ik niet. Ik ken het toestel niet. Deze methode lijkt me persoonlijk nogal omslachtig, gezien je zegt dat je nog een router hebt staan, er een kabel ligt en de printer ernaast staat.

Ik zou dus persoonlijk opteren om een tweede router te gaan gebruiken. De kunst zal er natuurlijk in bestaan om je router een goeie routing tabel mee te geven indien hij er zelf niet in slaagt hem op te stellen. Indien de portforwardings en firewalls op de routers goed ingesteld zijn, zul je daar niets van merken dat er twee routers staan en zul je kunnen surfen als voordien. Ik vind het geen goed idee om draadloos te gaan werken, wanneer er een kabel ligt. De kabel blijft nog altijd sneller en stabieler...

Greetz
johanfh
Mocht het nou niet lukken met die router:
je printer draadloos maken is lastig, maar je pc draadloos maken is eenvoudig: USB-draadloos dingetje erin en draaien maar. Andere optie: meeste printers met netwerkuitgang hebben ook nog gewoon lpt of usb, dus dan kun je je printer gewoon aansluiten op je pc boven en delen voor je workgroup.
Nog twee opties Smile (het is een leuke denkpuzzel): simpel switchje kopen en die boven tussen de draad en je pc en printer zetten of tot slot: oude pc opzoeken met netwerkkaart, daar de printer op aansluiten en die pc draadloos als bridge naar je netwerk gebruiken.

Succes en laat ff weten hoe je 't gedaan hebt!
JohanFH
BCP88
Pc draardloos maken is misschien wel makkelijk, maar dat is weer een investering.
Boven is de printer gewoon met de computer verbonden, maar het is met te doen om de printer ook met de laptop en de computer beneden te verbinden. Ik weet wel dat dat gaat via de workgroup, maar dan moet de pc boven altijd aanstaan en dan is toch niet zo handig. En een extra pc boven zetten gewoon om de printer draadloos te maken heeft ook niet echt nut, dan kan ik de pc die er nu staat beter draadloos maken

Na enkele uren spelen met de routers is het me gelukt om de ouder router boven te zetten en die te verbinden met de nieuwe router die beneden staat. De kabel die van beneden naar boven gaat heb ik dus in de routers zitten. En dan mijn pc boven en de printer aan die oude router gehangen.
Ik heb nu op het vaste netwerk en op het draadloze netwerk toegang tot de printer. Alles werkt prima nu.
Het was wel even zoeken om alles in orde te krijgen. Alle IP's moesten handmatig ingesteld worden en ze moesten ook allemaal in dezelfde ip range liggen.

Bedankt voor jullie hulp. Wink
Bengt
Er zijn tegenwoordig ook speciale kleine netwerkinterfacet'jes om je printer rechtstreeks in je router te steken. Ik kan je wel geen merknaam geven, maar ik heb het onlangs in een promotieblaadje zien staan hier Smile.
Maxus
Je draadlose router instellen als bridge, dan werkt het bekabeld netwerk ook gewoon.
BCP88
Bengt wrote:
Er zijn tegenwoordig ook speciale kleine netwerkinterfacet'jes om je printer rechtstreeks in je router te steken. Ik kan je wel geen merknaam geven, maar ik heb het onlangs in een promotieblaadje zien staan hier Smile.

Mijn printer heeft een netwerk uitgang. Het is dus mogelijk om mijn printer gewoon in de router te steken, wat ik ook gedaan heb ...
Bengt
BCP88 wrote:
Bengt wrote:

Mijn printer heeft een netwerk uitgang. Het is dus mogelijk om mijn printer gewoon in de router te steken, wat ik ook gedaan heb ...

ja, ik bedoelde netwerkinterface'jes die dan draadloos waren, dus dat je geen draad naar je router zou moeten leggen.
Museobanus
gewoon op de router, of aan eenpc, die moet dan wel altijd aanliggen natuurlijk als je wil printen
rickyrick
Ten eerste Draadloos? Niet aan beginnen.
De verbinding kan weg vallen bij slecht bereik.

Je kunt beter op de UTP kabel die van beneden komt een kleine switch aansluiten en vanuit die switch kun je dan je printer en je PC aansluiten.

Een accespoint op de printer aansluiten kan ook maar dan moet je ook je pc draadloos maken met een wlan kaartje.
Ac200
Hoi

Ik heb de volgende vraag.

Ik heb een Lexmark printer T632 die een netwerkkaart ingebouwd heeft en die staat boven en mijn PC staat beneden. mijn pc is verbonden met internet via een draadloze router (NETGEAR). Ik wil graag de volgende doen.
De printer halverwege draadloos gebruiken eerst aansluiten (met behulp van UTP kabel) aan router en van router naar PC ook andersom gewoon draadloos laten communiceren.
Kan iemand mij uitleggen hoe ik dat aan elkaar kan krijgen?

Alvast bedankt
jordi
Een goede oplossing (heb ik hier thuis ook):

Gooi de printer bedraad aan een computer en deel de printer via die computer op het netwerk. Nu ga met je laptop/computer die draadloos kan naar mijn netwerkomgeving en daar zoek je even je printer. Doe rechtermuisknop en dan verbinding maken en er word waarschijnlijk gevraagt of je het stuurprogramma wilt installeren. Doe dat en als dat klaar is kun je gewoon je printer gebruiken. Heel simpel Very Happy
atleetalie
Je hebt de prachtigste printerrouters, maar dat moet beter kunnnen, als je een netwerk uitgang op de printer hebt dan sluit je die toch op de pc aan, en van de pc één naar de router, en een derde of usb modem voor je internet, heb je een soort server staan.

Maar Als we het nu toch over printers hebben, bestaat er ook iets om parralelle printers usb te 'maken' Of kan je beter een nieuwe printer kopen dan?
jordi
atleetalie wrote:
Je hebt de prachtigste printerrouters, maar dat moet beter kunnnen, als je een netwerk uitgang op de printer hebt dan sluit je die toch op de pc aan, en van de pc één naar de router, en een derde of usb modem voor je internet, heb je een soort server staan.

Maar Als we het nu toch over printers hebben, bestaat er ook iets om parralelle printers usb te 'maken' Of kan je beter een nieuwe printer kopen dan?

Dat is inderdaad mogelijk. Zoiets heb je dan nodig, geen idee of het goed is enzo.:

Zoek maar eens op google naar Parallel Usb Printer
Ac200
Bedankt voor jullie advies, maar ik heb geen tweede pc of Laptop omdat mijn printer groet een ik gebruik hem niet zo vaak. daarom wil ik graag zo min mogelijke bedrading gebruiken. Dus kan ik in deze situatie de printer halverweg draadloos gebruiken? (van PC naar router draadloos en van router naar de Printer met UTP kabel).
Reply to topic    Frihost Forum Index -> Dutch -> Computers en Techniek

FRIHOST HOME | FAQ | TOS | ABOUT US | CONTACT US | SITE MAP
© 2005-2007 Frihost, forums powered by phpBB.