FRIHOSTFORUMSFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

harde schijf

moeslimoen
mijn computer kan mijn harde schijf niet meer zien. en ook in de bios staat hij niet meer. kan ik nog wat doen met mijn hardeschijf of moet hij de prullenbak in Crying or Very sad
Erik23a86
Geen idee!! Hoe is dit gekomen? Hoe lang zit hij al in je computer of is hij net nieuw? Heb je aan je hardware zitten rommelen?

Erik
moeslimoen
hij zit alang aan de pc. wel was de pc aan en ik wou de voeding kabel erin doen toen ik een klein vonkje zag. maar er was geen brand lucht.
Arno v. Lumig
Een vonkje is een snelle, grote stroom. Dit betekend dus dat je voeding nog aanstond... Met een beetje pech heeft dat vonkje je harde schijf gesloopt, dat kan best. Ik heb ditzelfde ook al eens gehad, alleen was toen de voeding kapot..
traxion
stop de hdd in een andere computer en kijk wat ie doet... (als 2de hdd) kijk of je nog bij je bestanden kan komen ofzo..

anders is ie kapot en moet je een nieuwe kopen

en vonkje in je pc is nooit een goed teken. daarom altijd als je met de pc bezig bent ff de stroom stekker der uit
Georgeboy
Hoewel mijn oplossing één is waarvan de zekerheid op slagen minimaal is, kun je het altijd proberen. Wacht enkele dagen en probeer het nog eens opnieuw. Op die manier heb ik ooit alle data van een harddisk kunnen redden tot hij het volledig begeven heeft. Dit is natuurlijk maar een optie indien het zou liggen aan de ouderdom van je harddisk. Heb je idd een doorslag gecreëerd, dan vrees ik een beetje voor het ergste.

Het voorstel dat hierboven gezegd werd om de harddisk als slave ergens anders te proberen is zeker de moeite waard om uit te proberen. Wie weet kon je harddisk de stroomstoot verdragen en is er een defect op je moederbord.

Indien niets nog werkt aan het schijfje en er staat héél belangrijke of emotioneel onmisbare informatie op, kun je altijd overwegen om hem op te sturen naar een speciale firma. Die kunnen dan bit per bit je schijf proberen te reconstrueren... Maar dan moet je wel zeker zijn dat je er die prijs die eraan vasthangt wilt betalen...
Museobanus
Kijk ees of je harde schijf wel goed is aangesloten, het kan zijn dat de datakabel, of de voedingkabel is losgekomen, waardoor je pc de harde schijf niet meer herkend
the666bbq
goeie suggestie van mus... wil je dat de pc je harde schijf herkend dan moet hij er natuurlijk wel aanhangen Wink
moeslimoen
tuurlijk hangt hij eraan. ga weer eens proberen of hij werkt.
golles
probeer hem via een IDE naar USB converter aan een andere pc te hangen.

hoor je de hardeschijf nog wel als je de pc aan doet? of voel je dat er iets in beweegt?
Klaw 2
sleutel je pc uit elkaar (kap eraf) natuurlijk moet hij eerst helemaal uit staan en het beste is om de stroom eraf te halen.
druk (voorzichtig) alle kabeltjes aan zodat je zekerweet dat hij niet kapot is doet hij het dan nog niet dan probeer het bij een pc als 2de harde schijf te doen doet hij het dan nog niet.

kun je hem misschien laten bekijken door een of andere pc reperateur het beste waar je hem vandaan hebt gehaald, hij kan desnoods nog proberen om op een speciale manier de bestanden te achterhalen.
atleetalie
check eerst even met een andere hardeschrijf uit een computer uit het jaar 0, als hij die wel ziet is er iets met de HD anders met je PC
rein
Hey moeslimoen, werkt het ondertussen al terug?
Meestal worden zelfs kapotte schijven in Bios nog wel gedetecteerd. Het zou dus best wel kunnen dat het probleem op de IDE poort van je moederbord zit. Als die kapot is heb je wel een probleem, want dan moet je om een nieuw .
traxion
heb je hem al in een andere pc geprobeerd? (als slaveve natuurlijk)
moeslimoen
hij is gewoon kapot. ik heb van alles geprobeerd.

bedankt voor jullie hulp.
Reply to topic    Frihost Forum Index -> Dutch -> Computers en Techniek

FRIHOST HOME | FAQ | TOS | ABOUT US | CONTACT US | SITE MAP
© 2005-2007 Frihost, forums powered by phpBB.