FRIHOSTFORUMSSEARCHFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

Voetbal uitzendrechten 2007/2008

Alkmania
Wie weet waar de rechten voor het uitzenden van de samenvattingen van de eredivisie heengaan? En de live wedstrijden?
atleetalie
waarom kost dat toch zo vreselijk veel geld?
Het is toch niet erg als meer zenders het uitzenden?
en de commercielen doen het toch altijd slechter dan de NOS
achterlijk dat voetbal!
Bengt
Voetbal is niet echt een heel interessante vulling van je schermtijd uit het oogpunt van de zenders Very Happy
Alkmania
Nee precies net zoals bij Talpa en die Wilfred Genee.. Dan laten ze eerst één kans van een wedstrijd zien, vervolgens lullen ze 5 minuten stomme nonsens over beide teams, dan beginnen ze met de samenvatting, laten ze nog drie á vier momenten zien die iedere normale voetballiefhebber er had uitgehaald omdat ze gewoon niet interessant zijn en dan ben je weer 25 minuten verder. En dan heb je alleen nog maar Sparta - RKC gekeken Shocked
SgtGarcia
Ja, die goede oude tijd voor talpa, toen ik nog wel elke zondag naar het voetbal keek omdat het nog leuk was. Nu duurt het me allemaal veel te lang. Haal die wilfred gene lekker uit beeld en geef die uitzendrechten weer aan de NOS. Dan is er weer een fatsoenlijk voetbalprogramma op zondagavond waar alleen dat in zit dat we echt willen weten
Alkmania
Ik doe het veel relaxter ik zet de DVD recorder aan op 7 uur, dan begin ik 8 uur met kijken, haal je precies alle reclame en het gepraat eruit en ben je binnen het uur klaar met het kijken van alle samenvattingen Wink
Hoogeveense RAT
Volgens mij heeft Talpa de rechten voor volgend seizoen nog. Wat ik echter heb begrepen is dat Talpa volgend jaar opgaat en RTL, wat er dus voor zorgt dat RTL de rechten krijgt.

En met Wilfred Genee is niets mis, die doet gewoon zijn werk. Iedere andere presentator had het net zo gedaan. Wat denk je van volgend jaar: waarschijnlijk Barbara Barend die De Wedstrijden presenteert Sad.
Yjaxygames
Hoogeveense RAT wrote:
Volgens mij heeft Talpa de rechten voor volgend seizoen nog. Wat ik echter heb begrepen is dat Talpa volgend jaar opgaat en RTL, wat er dus voor zorgt dat RTL de rechten krijgt.

En met Wilfred Genee is niets mis, die doet gewoon zijn werk. Iedere andere presentator had het net zo gedaan. Wat denk je van volgend jaar: waarschijnlijk Barbara Barend die De Wedstrijden presenteert Sad.

Een vrouw? Dat wordt vreselijk. Laat Humberto Tan het doen dan lijkt het tenminste nog een beetje op de NOS Razz
Hoogeveense RAT
Yjaxygames wrote:
Hoogeveense RAT wrote:

Een vrouw? Dat wordt vreselijk. Laat Humberto Tan het doen dan lijkt het tenminste nog een beetje op de NOS Razz

Dat het een vrouw is, heb ik weinig problemen mee, maar als presentatrice bakte ze er da afgelopen twee jaar niets van bij Voetbal Insite in vergelijking met Wilfred Genee, die Voetbal Insite de jaren daarvoor presenteerde.

Jammer dat RTL Genee niet terug wilt hebben, maar goed, ik hoop dat ze een oplossing vinden. Misschien Leo Driessen of inderdaad een van de andere Tien presentatoren.
G1g4nt1C
Een vrouw kan evengoed aan verslaggeving doen als een man. Het hangt natuurlijk gewoon af van persoon tot persoon! Ik ben een belg en ik kan enkel kijken naar NOS vanuit België. Kben ook blij dat dit kan, want op de Belgische zenders is de voetbalverslaggeving maar povertjes volgens mij. Nochtans is dit toch een belangrijk onderdeel van veel mannen in hun leven. Hier is ook een heuse polemiek aan de gang in verband met de uitzendrechten van de Belgische nationale ploeg. Deze presteert de laatste jaren slecht en niemand wil dit nog uitzenden. Nu hebben ze een zender gevonden (de naam ontbreekt me nu even) die het toch nog wil riskeren dit uit te zenden.
Hoogeveense RAT
Ja, wel vreemd dat België zo slecht presteert, want ze hebben volgens mij best goede spelers. In elk geval is de selectie goed genoeg om mee te strijden om de eerste twee plaatsen in jullie poule, hoewel jullie wel in een sterke poule zitten, maar toch met dit materiaal is het best wel mogelijk. Wel raar om te zien hoe België helemaal is afgebroken in ongeveer vier jaar tijd :SSad
traxion
Hoogeveense RAT wrote:
Yjaxygames wrote:
Hoogeveense RAT wrote:

Dat het een vrouw is, heb ik weinig problemen mee, maar als presentatrice bakte ze er da afgelopen twee jaar niets van bij Voetbal Insite in vergelijking met Wilfred Genee, die Voetbal Insite de jaren daarvoor presenteerde.

Jammer dat RTL Genee niet terug wilt hebben, maar goed, ik hoop dat ze een oplossing vinden. Misschien Leo Driessen of inderdaad een van de andere Tien presentatoren.

ik heb niks tegen dat vrouwtje hoor.. ze heeft verstand van voetbal en verteld het beter dan de onbekende mensen van talpa.. waar ik echt een hekel aan heb.

de live wedstrijden zitten volgens mij nog bij tele2

mja zonder tele2 kun je ze ook live kijken

http://voetbalstreaming.cautela.nl/

weet btw niet of ik deze link mag plaatsen.. zo niet verwijder heb dan ff

de kwaliteit is redelijk te kijken op de pc.. het commetaar is meestal chinees ofzo:)

mja beter dan talpa
Hoogeveense RAT
Ach, ik vind dat ze altijd van die domme vragen stelt. Ik heb het idee dat Willem van Hanegem zich soms ook wel ergert aan de vragen die ze stelt. Toen Genee Voetbal Insite nog presenteerde, was het veel beter. Zoals ik al eerder aangaf, doet Genee gewoon zijn werk nu bij Tien. Ik denk dat samenvattingen aan elkaar praten voor Barbara Barned ook niet zo'n probleem zal zijn, zie ik toch liever Genee mee verhuizen
Yjaxygames
Ik vind Barbara gewoon niet echt een goede voetbalpresentator. En ik kan me niet voorstellen dat een vrouw zich echt kan inleven op de competitie zoals bijvoorbeeld Humberto Tan dat altijd deed.
golles
Yjaxygames wrote:
Ik vind Barbara gewoon niet echt een goede voetbalpresentator. En ik kan me niet voorstellen dat een vrouw zich echt kan inleven op de competitie zoals bijvoorbeeld Humberto Tan dat altijd deed.

ik vind dat zei haar programma goed doet, en mag er graag naar kijken.
Alkmania
Ik heb een interview met Humberto Tan gelezen en daarin zegt hij dat het vele commentaar op Talpa niet terecht is. Het grootste punt is de vele reclame (hij zegt dat je dit gewoon moet accepteren, het is een commerciële zender, daar verandert niets aan) en de wedstrijdvolgorde. Over die wedstrijdvolgorde is heel wat te doen geweest, bijvoorbeeld toen ze Ajax - Feyenoord als laatste uit hadden gezonden begin dit jaar.

Het vreemde is, dat wist ik niet, is dat Talpa er niets over te zeggen heeft in welke volgorde ze dit uitzenden.

"Dat er iets mis is met de volgorde van de wedstrijden, oké. Maar dat staat zo in het contract met Eredivisie C.V. Dat had Studio Sport ook zo moeten doen." - Humberto Tan, Vara TV Magazine week 23

Daarom denk ik dat Talpa het ook weinig anders had kunnen doen, maar het enige dat ze wel hadden kunnen doen, was die studio van de Wedstrijden een beetje kleur kunnen geven, en die oeverloze voorstukjes van wedstrijden die nog gaan komen weg kunnen halen.
rickyrick
Ik vind dat sins de talpa tijd de uitzending veel beter is geworden.
- Meer Camera's
- Samenvattingen kwa tijd beter verdeeld
- Geen iritante andere sport evenementen om 19:00 uur voor het voetbal aan.
- Geen Journaal om 20:00
- betere comentatoren.
Alkmania
- Meer camera's: wat heeft talpa daar mee te maken??
- Samenvattingen kwa tijd beter verdeeld: je bedoelt dat ze zeven keer hetzelfde moment uitzenden en minstens vijf minuten per samenvatting besteden aan onnodig materiaal zoals slechte kansen en het rondspelen van de bal.
- Geen irritante sport evenementen: dat maakt toch niets uit? je hoeft toch alleen het voetbal te kijken!?
- Geen Journaal: idem dito
- Betere commentatoren: 1) leer het eens schrijven, 2) dat slaat nergens op, het commentaar is er juist veel slechter op geworden. Vaak kijk ik naar een moment wat duidelijk een penalty is en dan zegt de commentator "het is niets". Er komen ook veel momenten voor met buitenspel, waar je duidelijk kunt zien dat de commentaar fout zat en dat vervolgens niet toegeeft...

Dus sorry hoor, maar wat je zegt slaat nergens op Confused Confused
patje30
Als je geen reclame wilt zien en geen commentatoren zal je misschien een abonnement nemen waarbij je de volledige wedstrijden kunt zien?

Je snapt toch wel dat de reclame, het gepraat en niet logische volgorde van uitzenden express bedoelt is vanuit commercieel oogpunt? Dat door meer geld binnen te halen de clubs hier ook in financieel oogpunt beter van worden> dat het irritant wordt uitgezonden is dan logisch...

Maar ja, vergelijk het eens met het buitenland. Daar is het nog erger. Behalve Belgie dan, maar die doen al jaren niet meer mee in clubvoetbal op europees gebied.....

Money Evil or Very Mad makes the world go round