FRIHOSTFORUMSFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

Siemens Gigaset USB Adapter 108

RoomRooz
Eindelijk nieuw internet! Geen datalimiet! Dromen komen uit! Maar één probleempje: ik heb nog geen verbinding. We hadden eerst voor de ene computer een Speedtouch 120, maar we hadden een USB SpeedTouch 121G nodig of een Siemens Gigaset USB Adapter 108, die we nu hebben gekocht. De man in de Primafoonwinkel zei dat we maar één zo'n adapter nodig hadden, ook al hebben we meerdere computers (die ene van de oude SpeedTouch en de mijne met een ingebouwd iets). We installeren de software van die gigaset, en schakelen die gigaset in op het moment als dat gevraagd wordt. Als dat klaar is, haal je hem eruit en ga je naar de volgende computer. Mijn conclusie was dat dat niet kan, want dat apparaat is nou juist het ding wat contact maakt (draadloos) met de modem, dus beide computers zouden zo'n ding moeten hebben als ze een internetconnectie moeten hebben. En ik heb het geprobeerd, maar het lukt niet. Dus mijn theorie klopt. Of niet? Heeft de man uit de Primafoonwinkel toch gelijk, en doe ik iets fout? Ik heb nu wel een draadloze verbinding gemaakt via de Windowssoftware, raar genoeg niet met de software van de installatiecd-rom van de Gigaset. Lukt me ook niet, trouwens. Iemand die me uit de brand kan helpen?
Bengt
Vrij warrige uitleg. Maar als ik het goed begrijp zeg je dat één van de pc's een ingebouwde (draadloze ???) netwerkkaart heeft. Zo ja, gebruik je de usb-modem voor de ene en je ingebouwde kaart voor de andere ?
Of begrijp ik je verkeerd ? Very Happy
RoomRooz
Ik ben soms wat vaag, ja. De man zei: 1 zo'n adapter, sluit je aan op pc 1. heb je dat gedaan, dan haal je de adapter eruit en ga je naar pc 2. die sluit je aan, en dan haal je hem er daar ook uit. En internet zou gewoon moeten werken. Mijn conclusie: werkt niet. Die adapter heeft de antenne om met de router een verbinding te maken, niet de computer. Maar zoals die man het beschrijft (dus adapter aangesloten hebben is niet noodzakelijk), is dat mogelijk?
johanfh
Volgens mij heb je helemaal gelijk en heeft die man in de winkel je verkeerd ingelicht.

Je moet wel eerst de adapter eruit halen, maar dan voordat je de software installeert. Als het ding er uit is, is het het meest safe om eerst te zorgen dat je oude installaties van de driver ook verwijderd zijn (via configuratiescherm -> software),
vervolgens installeer je de software die zorgt dat windows ook de drivers herkent (anders pakt 'ie een standaarddriver en dat kan voor problemen zorgen of hij herkent 'm helemaal niet).
Nadat je de software hebt geinstalleerd, herstart je je pc (het schijnt dat de software daar om vraagt).
Als dat allemaal goed is gegaan, meldt de pc dat je de adapter er in moet steken. Als je 'm er dan in doet, herkent 'ie de goede drivers bij het apparaat.
Nu moet je alleen je draadloze netwerk nog installeren: je draadloze modem zend als het goed is al signaal uit (heb je die al wel geconfigureerd? Dat moet n.l. eerst, maar dan met een kabel. Staat als het goed is in de handleiding hoe het precies moet). Op je pc zie je het signaal van je draadloze modem. Als je die niet hebt beveiligd, kun je nu gewoon 'connect' klikken.
Heb je 'm wel beveiligd, bijv. met een wachtwoord, dan vraagt 'ie nu om het wachtwoord.

Hoe de software bij de 108 werkt, staat ook in de kpn handleiding voor internetbellen. Vanaf blz. 16 laten ze met plaatjes erbij zien hoe je dat ding precies instelt. Die handleiding kun je hier

Succes! Ik hoop, dat het je lukt.
JohanFH
ownaging
pls talk englisch Very Happy i can help you !
traxion
ownaging wrote:
pls talk englisch Very Happy i can help you !

dit is het nederlandse gedeelte

this in the dutch part of the site:)

in elke pc moet een antenne zitten... wil je verbinding krijgen

verder zou ik het gewoon proberen met de windows software... dat ik makkelijker want er is meer uitleg over te vinden en het werkt en goed. mss wel beter.
Museobanus
Heb je de juiste drivers enzo geinstalleerd?
kansloos
Allereerst,
Draadloos sucks bekabel indien het mogelijk is, bij ons thuis hebben onze desktops allemaal kabel verbinding. ok je moet dan wel wat gaten door je muur heen boren om de kabels onopvallend neer te leggen maar het is best haalbaar.

Ten tweede,
Kun je met een van de computers wel verbinding krijgen met het internet via de draadloze adapter of wil dat helemaal niet? Het kan ook zijn dat de wireless functie standaard uit staat op je adsl moden / router.

Sluit je draadloze router / adslmodem aan op de computer via een standaard ethernet kabel en probeer deze adressen eens als het goed is kom je dan bij je modem terecht.
http://10.0.0.138
http://192.168.2.1
http://192.168.1.1

en als laatste heeft die flikker in de winkel je zeker opgelicht.
als er geen adapter in de pc zit dan ook geen draadloze verbinding ergens logisch dunkt me.
Als er om een wachtwoord gevraagd wordt probeer voor username en pass allebei admin in te voeren.

Zoek naar wireless optie en zet die aan. Ik had als eerst gewoon de geen encryptie en geen wachtwoord methodes geselecteerd en daarna pas gaan klooien als het werkt
lordwarlord
wat wij hebben gedaan iemand ingehuurt die alles voor ons gefixt heeft dus ook kabels en wireless en dat voor 50 euro. dan weet je zeker dat alles het doet en is alles ook nog eens goed beveiligd Cool

ps in elke pc die op draadloos internet wil moet een draadloze ontvanger inzitten of in de usb zitten maar zoals meerdere al zeiden is dat logisch Rolling Eyes
Reply to topic    Frihost Forum Index -> Dutch -> Computers en Techniek

FRIHOST HOME | FAQ | TOS | ABOUT US | CONTACT US | SITE MAP
© 2005-2007 Frihost, forums powered by phpBB.