FRIHOSTFORUMSFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

moederbord

moeslimoen
ik heb een ee nmoederbord uit een pc gehaald en in een andere kast gezet. maar ik weet niet meet waar de kabeltjes(hdd led, reset led enz.. )zaten. en nu heb ik wat gebrobeert maar als ik de pc aanzet krijg ik geen beeld. ik denk dat het aan die kabeltjes ligt. kan mij iemand helpen. het gaat hierom om een asus A8V-VM SE.

dit is een dezelfde soort moederbord:
http://media.ldlc.com/ld/products/00/00/54/80/LD0000548052_2.jpg

en ik heb dat zo gedaan (ik heb 4 dingen omcerkeld):
http://www.moeslimoen.frih.net/LD0000548052_21.JPG
BCP88
In de handleiding (dat boekje dat ook in de doos zit bij je aankoop van het moederbord) staat normaal een tekening en daarbij staat geschreven wat er kan worden aangesloten. Of er staan nummertjes bij en verder in het boekje zie je dan wat er bij die nummertjes kan worden aangesloten.

Moest je de handleiding niet meer hebben, kijk dan eens op de website van asus. http://www.asus.com ik denk dat daar ook wel een handleiding op te vinden is.
moeslimoen
die kabels zitten nu wel goed maar er is weer een probleem. de pc gaat niet aan. de lampje op de moederbord staat aan maar de pc gaat niet aan. waar zou dit aan kunnen liggen. vorige keer ging hij ook niet aan maar naar een hele tijd van alles proberen ging hij aan. hoe dat weet ik niet. maar nu gaat hij weer niet aan. waar kan dat aan liggen?
traxion
alle kabels goed der in.. let op ik vermoedt iets met de power..

hoor je ook geen piepjes ofzo
moeslimoen
nee geen piep en alle kabels zitten er goed in
kansloos
Dat van die kabels weet je heel zeker?
Je zou niet de eerste zijn die iets verkeerd om aan sluit...
moeslimoen
ja ik weet het heel zeker. ik breng hem morge terug naar de winkel. ik heb tog 3 jaar garantie.
Maxus
Haal zo veel mogelijk van j moederbord en voeg stapsgewijs iets toe, HDD, Grasische kaart.. tot het fout loopt.

Als het al fout loopt met enkel CPU + RAM kan je een BIOS reset proberen, dit kan geen kwaad. Hiervoor kijk je best in je handleiding.

Ook kan het aantal piepjes iets vertellen over het probleem, controleer dit in je handleiding.
EdgeHawk
De bios resetten zou kunnen helpen.

Dit is een eenvoudige procedure.
Meestal kun je de bios resetten door 2 pinnetjes op het moederbord met een jumper te kortsluiten (zie handleiding). Opgelet het zijn niet die pinnetjes waaraan je de resetknop van de computerkast aansluit.

Het is mogelijk dat je ze niet kan vinden of dat er gewoonweg geen voorziening is. Verwijder dan gewoon voor enkele minuten de backup batterij (rond zilverkleurig schijfje van 1,5 cm dia) steek deze terug en start de computer.

http://www.asus.be/search.aspx?searchitem=1&searchkey=A8V-VM+SE

suc6
moeslimoen
ik heb hem al bij de winkel gebracht. (cd rom land breda).
maar toch bedankt dat jullie mij proberen te helpen. als hij gemaakt is dan zeg ik wel wat er aan de hand was.
SgtGarcia
als je niet precies meer weet welk pinnetje waarvoor is kun je dat nog redelijk makkelijk uitzoeken. Alle aansluitingen werken met 2 pinnetjes, zo ook die voor de power schakelaar. De power schakelaar werkt als een normale schakelaar, als je hem indrukt maakt hij dus verbinding. Als je nou niet weet op welk pinnetje de aansluiting voor de power knop moet kun je dat gewoon uitproberen. Je neemt een schroevendraaier en maakt daarmee steeds contact tussen 2 naast elkaar zittende pinnetjes, waardoor je dus verbinding maakt op de manier dat een schakelaar dat ook zou doen. Je merkt vanzelf bij welke pinnetjes de computer aan gaat, daar moet dan het power stekkertje op.
Dit zou je eventueel ook voor de reset knop kunnen doen maar dat is al wat riskanter omdat de computer dan aan moet staan, dat raad ik in ieder geval af.
moeslimoen
SgtGarcia wrote:
als je niet precies meer weet welk pinnetje waarvoor is kun je dat nog redelijk makkelijk uitzoeken. Alle aansluitingen werken met 2 pinnetjes, zo ook die voor de power schakelaar. De power schakelaar werkt als een normale schakelaar, als je hem indrukt maakt hij dus verbinding. Als je nou niet weet op welk pinnetje de aansluiting voor de power knop moet kun je dat gewoon uitproberen. Je neemt een schroevendraaier en maakt daarmee steeds contact tussen 2 naast elkaar zittende pinnetjes, waardoor je dus verbinding maakt op de manier dat een schakelaar dat ook zou doen. Je merkt vanzelf bij welke pinnetjes de computer aan gaat, daar moet dan het power stekkertje op.
Dit zou je eventueel ook voor de reset knop kunnen doen maar dat is al wat riskanter omdat de computer dan aan moet staan, dat raad ik in ieder geval af.

ik wist wel waar ze moesten, temniste ik deed het goed maar als ik de voeding aanzette, dan ging de computer van zelf aan. dus de powerknop werkte niet. daarom twijfelde ik.
ik heb vandaag een nieuwe moederbord gekregen en hij doet het.(de powerknop). de werknemer van de computerzaak zei dat mijn proccesor mogelijk ook kapot is. toen ik thuis kwam ging ik de moederbord testen en de powerknop deed het maar had geen beeld. dus ik denk ook dat de proccesor inderdaad defect is. het is in iedergeval niet de videokaart want die is onboard en de moederbord is nieuw.

ik hoop dat het de proccesor is want anders heb ik een probleem.

waaraan kun je aan zien of de proccesor defect is?
Reply to topic    Frihost Forum Index -> Dutch -> Computers en Techniek

FRIHOST HOME | FAQ | TOS | ABOUT US | CONTACT US | SITE MAP
© 2005-2007 Frihost, forums powered by phpBB.