FRIHOSTFORUMSSEARCHFAQTOSBLOGSCOMPETITIONS
You are invited to Log in or Register a free Frihost Account!

Meer bezoekers ...

Ivooo
Heeft iemand nog goede tips om meer bezoekers van je site te krijgen.
Zoveel mensen komen er nou ook weer niet op mijn site, en het zou toch leuk zijn als er wat meer bezoekers komen.

Zijn er iets van trucjes of zo. Ik bedoel niet die diensten waarvoor je moet betalen en dat je dan hoger in google komt te staan of zo.

Ivooo
Georgeboy
Hmm, als jouw site gromatica is, dan zou ik persoonlijk toch wel kiezen om hem leesbaar te maken. Want de tekst zwart op een donker groene/donker grijze achtergrond is een zeer slechte keuze. De inhoud van je site en links naar andere websites zijn natuurlijk ook belangrijk. Uit mijn latijnse periode weet ik dat volledige vertalingen ook altijd welkom zijn en die vind ik op het eerste zicht niet terug in je website.
Er bestaan natuurlijk heel wat mythe's rond het hoger geraken in de zoekrobots. Wat ik ervan denk is dat je best een goeie site maakt, waar je duidelijk je kernwoorden in verwerkt. Vroeger bestonden er trucjes om je site hoger te krijgen of toch op zijn minst meer hits te genereren. Dat was door een zeer populair thema toe te voegen aan de metatags van je website. De persoon bij wie het gelukt is, voegde bvb pamela anderson toe. Uiteraard zijn dat nu net niet de bezoekers die je wilt aantrekken. En niet alle zoekrobots werken nog op basis van metatags.
Ik denk om eerlijk te zijn dat niet iedereen staat te springen om veel uitleg te krijgen over Latijn, waardoor je doelgroep eerder beperkt zal blijven, wanneer er geen volledige vertalingen op staan. Aanmelden bij scholieren sites en daar vragen om een link te plaatsen kan je ook verder helpen.
De lay-out is ook belangrijk als je wilt dat je bezoekers terug komen. Ik denk trouwens dat dit in jouw geval wel belangrijk zal zijn. Zo zou ik ervoor zorgen dat mijn links een andere kleur krijgen dan zwart (zelfde of tekst) of wit en dat de onderlijningen weg zijn. Uiteraard is dit mijn mening hé... Wink Ik denk dat een css'je het opmaakwerk voor je website heel wat eenvoudiger zou maken...

Greetz
Museobanus
Veel reclame maken, bezoekers lokken door de site veel te updaten, echt goede informatie op je site zetten, waar mensen ook effectef iets aan hebben
Ivooo
Georgeboy wrote:
Hmm, als jouw site gromatica is, dan zou ik persoonlijk toch wel kiezen om hem leesbaar te maken. Want de tekst zwart op een donker groene/donker grijze achtergrond is een zeer slechte keuze. De inhoud van je site en links naar andere websites zijn natuurlijk ook belangrijk. Uit mijn latijnse periode weet ik dat volledige vertalingen ook altijd welkom zijn en die vind ik op het eerste zicht niet terug in je website.
Er bestaan natuurlijk heel wat mythe's rond het hoger geraken in de zoekrobots. Wat ik ervan denk is dat je best een goeie site maakt, waar je duidelijk je kernwoorden in verwerkt. Vroeger bestonden er trucjes om je site hoger te krijgen of toch op zijn minst meer hits te genereren. Dat was door een zeer populair thema toe te voegen aan de metatags van je website. De persoon bij wie het gelukt is, voegde bvb pamela anderson toe. Uiteraard zijn dat nu net niet de bezoekers die je wilt aantrekken. En niet alle zoekrobots werken nog op basis van metatags.
Ik denk om eerlijk te zijn dat niet iedereen staat te springen om veel uitleg te krijgen over Latijn, waardoor je doelgroep eerder beperkt zal blijven, wanneer er geen volledige vertalingen op staan. Aanmelden bij scholieren sites en daar vragen om een link te plaatsen kan je ook verder helpen.
De lay-out is ook belangrijk als je wilt dat je bezoekers terug komen. Ik denk trouwens dat dit in jouw geval wel belangrijk zal zijn. Zo zou ik ervoor zorgen dat mijn links een andere kleur krijgen dan zwart (zelfde of tekst) of wit en dat de onderlijningen weg zijn. Uiteraard is dit mijn mening hé... Wink Ik denk dat een css'je het opmaakwerk voor je website heel wat eenvoudiger zou maken...

Greetz

Bedankt voor je suggesties.

Een paar kleine aanmerkingen, de achtergrond is lichtblauw, dus volgens mij is zwart daarop wel goed te zien. Maar misschien geeft jouw computer het anders weer dan de mijne.
Verder zeg je dat er vertalingen op de site zouden moeten staan, maar je moet ook begrijpen dat het een site is voor hulp bij het vertalen, en geen site die de antwoorden voorzegt.
De grammaticabladen zijn erg handig en ze worden bij mij op school gebruikt, dus ik denk wel dat er waardevolle informatie op de site staat.

Maar ik ben het met je eens dat het inderdaad om de site zelf gaat.

Ivooo

PS, css moet ik nog leren.
Georgeboy
Ivooo wrote:
Een paar kleine aanmerkingen, de achtergrond is lichtblauw, dus volgens mij is zwart daarop wel goed te zien. Maar misschien geeft jouw computer het anders weer dan de mijne.

Het zal een feit zijn dat mijn computer de kleuren anders weergeeft dan de jouwe. Maar dat zal welliswaar niet aan mijn pc liggen. Ik kan je zeggen dat je de oorzaak moet gaan zoeken bij het feit dat je de verkeerde code gebruikt. Het was de eerste keer dat ik zag dat iemand rgb waarden gebruikt op het net. Dit is niet de normale gang van zaken. Op het internet gebruik je hexadecimale codes en liefst van al dan nog de "websafe" waarden zoals we deze noemen. De oorzaak van het probleem is wellicht dat je internet explorer gebruikt. In zowel firefox als netscape is het onleesbaar.

Misschien nog een bijkomende tip. Uit je code af te leiden denk ik dat je deze zelf schrijft in kladblok of een dergelijk programma? Op zich is daar niets op tegen, doe ik zelf trouwens ook nog steeds, maar dan zou ik me wel een goede cursus aanschaffen of in tussentijd een programa gebruiken die voor jou de code schrijft... Dat zal ervoor zorgen dat je code correcter wordt weergegeven in de verschillende browsers !!

Greetz
Ivooo
Bedankt, ik had de site nog niet in firefox geprobeerd, maar nu zie ik ook dat de achtergrond donkerblauw is.
Ik zal de rgb kleuren even omzetten.

Ivooo
Ivooo
Ik heb ze verandert, maar het is nog steeds hetzelfde, lag het toch niet aan die rgb kleuren?

Ivooo
lordwarlord
ik heb nog wel een paar verveelde dingen ontdekt op je site dat best gebruiks onvriendelijk is.

Quote:
Gram. Bladen

Hier vind je de grammaticabladen van alle lessen van Roma!

daar zou je ook moeten neerzetten dat het pdfjes zijn omdat pdfjes redelijk lang moeten laden en je zou moeten aan bieden dat mensen ze ook direct kunnen downloaden

ps maak ook wat reclame op je site zodat je wat geld verdient zodat je een nl domein kunt aanvragen en kunt betalen met het reclame en voeg ook een webstat toe zodat je weet hoeveel mensen er komen op je site. 1000 unieke mensen per dag is al flink geld aan reclame per dag als je ten minste flink wat erop het staan

verder veel succes met je website (de layout enz ziet er allemaal super uit)

EDIT
hij doet het ook in firefox
Ivooo
lordwarlord wrote:
ik heb nog wel een paar verveelde dingen ontdekt op je site dat best gebruiks onvriendelijk is.

Quote:
Gram. Bladen

Hier vind je de grammaticabladen van alle lessen van Roma!

daar zou je ook moeten neerzetten dat het pdfjes zijn omdat pdfjes redelijk lang moeten laden en je zou moeten aan bieden dat mensen ze ook direct kunnen downloaden

ps maak ook wat reclame op je site zodat je wat geld verdient zodat je een nl domein kunt aanvragen en kunt betalen met het reclame en voeg ook een webstat toe zodat je weet hoeveel mensen er komen op je site. 1000 unieke mensen per dag is al flink geld aan reclame per dag als je ten minste flink wat erop het staan

verder veel succes met je website (de layout enz ziet er allemaal super uit)

EDIT
hij doet het ook in firefox

Bedankt voor de tips, ik zal achter de grammaticabladen twee kopjes zetten: eente voor openen en eentje voor downloaden.
In firefox heeft bij mij nu een deel van de pagina's wel de goede kleur en de andere niet.
raar

Ivooo

PS, ik heb al een webstat, alleen is tie bij mij niet in firefox te zien
en ik ben nog geen 18 dus ik kan me bijvoorbeeld niet voor google adsense aanmelden. Of kan dat wel gewoon? Of ergens anders?
Klaw 2
laat je site es zien anders een linkje ofz. Maar als je iets speciaals hebt of dat trekt bezoekers en als je regelmatig iet sbij doet trekt dat weer extra bezoekers.
Georgeboy
Je site is idd al veel beter leesbaar !! Smile
Het feit dat er nog mensen zijn die het bvb niet zouden kunnen lezen in firefox, of eender welke andere browser, kan mogelijk liggen aan het feit dat je site gecached werd. Door eens op refresh te drukken zou het euvel van de baan moeten zijn. Er is geen enkele browser die ik ken die de websafe hexadecimale kleuren niet zou kunnen weergeven of fout weergeeft...

Voor de mensen die problemen denken te hebben met pdf, kan ik aanraden om eens te veranderen van pfd reader. Het is idd een feit dat acrobat nog al wat tijd vraagt om op te starten. Maar eens deze is opgestart lijkt mij toch alles snel te gaan. Uiteraard moet je eerst je pc de kans geven om het bestand te downloaden. Een pdf wordt als ik me niet vergis pas getoond wanneer elke bit is binnengehaald. Een browser daarentegen doet het anders met html pagina's. Deze kan al stukjes tonen van hetgeen er reeds binnengehaald is. Indien je een alternatieve pfd reader wilt gebruiken, raad ik Foxit Reader aan. Deze start wel snel op... Wink

Greetz
RoomRooz
Heeft jouw school een website? Vast wel. Ik ga ook naar het gymnasium, en onze school heeft sinds dit jaar een ELO (Elektronische Leerondersteuning o.i.d.) waar ze websites hebben voor alle vakken, dus ook Latijn en Grieks, met op die websites bestanden en links. Als jouw school ook zoiets heeft, zou je de link (eventueel anoniem) naar de webmaster kunnen sturen, zodat de doelgroep weet dat Roma ook zoiets heeft. Ook huiswerkhulpsites hebben vast wel linkpagina's, en Roma (de methode of uiteverij) zelf ook, dus als je link daarbij zou komen (zijn vaak goedbezocht) levert je dat niet alleen direct meer bezoekers op, maar als je site bij Google is aangemeld en je de metatags goed op orde hebt, kun je, omdat je veel wordt gelinkt, ook hoger komen bij Google. En daar hoef je bijna helemaal niks voor te doen Smile. Voor de rest vind ik de layout niet zo pakkend. Hij is wel duidelijk, maar ik klik nu eerder weg dan dat ik alles ga bekijken. Misschien heb je wat aan deze link: www.primaverapress.nl, onder Disco Digitaal (de methode waarmee ik Latijn leer en heb geleerd (zonet woorden trouwens herhaald, toevallig dat ik dit zag staan Razz )) vind je het overhoorprogramma van die methode. Die website ziet er overzichtelijker uit, de layout trekt me meer.

Edit: wat is die tekst op de achtergrond: verba volant, scripta temet nosoe? Carpe diem kent natuurlijk iedereen, 'pluk de dag!' (momento mori - carpe diem), maar verba is woorden (nom. mv onzijdig), volant komt van volle, willen, dit is geen futurum maar een coniunctivus (-am -as -at - amus -atis -ant, dus de woorden zouden willen, scripta (ppp van scribere, schrijven? Vrouwelijke vorm?), temet ken ik niet (futurum derde persoon enkelvoud, temere? of ontbreekt er een r en is het tremere? Niet zo waarschijnlijk, want dat betekent, trillen, maar goed. En nosoe? Ken ik ook niet. Die leuzen zou je misschien meer in je layout moeten laten voorkomen, of andere beroemde uitdrukkingen (veni vidi vici) van keizers die Rome gekend heeft (Wikipedia).
Ivooo
Bedankt voor de tips,

"Verba volant, scripta manent." betekent "Woorden vervliegen, het geschrevene blijft"
"Temet nosce." betekent "Ken uzelf"
"Verba docent, exempla trahunt." betekent "Woorden onderwijzen, voorbeelden doen navolgen"

Volgens mij dacht je dat de spreekwoorden boven weer verder gingen, maar het zijn allemaal apparte spreekwoorden.
Ik vond ze wel passen op de site.

Mijn school heeft niet zoiets als een ELO, maar natuurlijk wel een website, daar ga ik denk ik vragen of ze daar een link op kunnen zetten. En ik ga de uitgever een mailtje sturen, kijken wat zij kunnen doen.

En ik snap wel wat je met die layout bedoelt, maar ik kan nu alleen nog maar html, en dit is de eerste site die ik zelf geschreven heb. Dus ik heb nog wel wat te leren.

Is die site www.primaverapress.nl ook met html gemaakt (of is ie met html te maken)?

Ivooo
Georgeboy
Ivooo wrote:
Is die site www.primaverapress.nl ook met html gemaakt (of is ie met html te maken)?

Elke site kun je (na)maken met html. Uiteraard zijn er wel wat tools om je site wat op te smukken. Flash, xml, meer grafische elementen toevoegen... Maar er zijn ook een aantal specifieke talen waarin je kunt programmeren en je website wat interactiever maken. Alom gekend is natuurlijk het clientsided javascript. Maar wat persoonlijk meer mijn voorkeur geniet zijn de serversided languages zoals php of asp.net. De site primaverpress is dus duidelijk ontwikkeld in php en maakt ook duidelijk gebruik van een database. Prijs je gelukkig want met Frihost koos je voor een host die ook php en mysql aanbiedt. Je hebt dus met andere woorden alle troeven in handen om een pareltje van een website te maken, waar anderen hun gezicht bij verbleken...Wink

Greetz
EdgeHawk
Over websitepromotie zijn bibliotheken vol met dikke boeken geschreven. Eigenlijk is dit een specialiteit op zich.

Dit zal je al een stuk verder helpen in de goede richting.
http://www.apporte.nl/index.html
Klaw 2
ik denk je wat dingen bij kunt doen om het leuker te maken, zoiets als:

de spreuk van de dag, neem een hele lange lijst met latijnse spreuken met de vertaling erachter en laat dan iedere dag de server een nieuwe kiezen en als ze op zijn begint hij overnieuw.
RoomRooz
Klaw 2 wrote:
ik denk je wat dingen bij kunt doen om het leuker te maken, zoiets als:

de spreuk van de dag, neem een hele lange lijst met latijnse spreuken met de vertaling erachter en laat dan iedere dag de server een nieuwe kiezen en als ze op zijn begint hij overnieuw.

Ja, bijvoorbeeld bij het grammaticablad (heb je site even bekijken) waarin het perfectum voor het eerst behandeld wordt (of het vertel-imperfectum): veni vidi vici (Caesar).
Maxus
Er is hierover genoeg op het internet te vinden:
maar begin bij google Smile , dat je een goede page-rank hebt
timerecords
Maxus wrote:
Er is hierover genoeg op het internet te vinden:
maar begin bij google Smile , dat je een goede page-rank hebt

Dit weten de meeste mensen ook wel, de vraag is alleen HOE krijg je een 'goede' page-rank... Ik heb gehoord dat je dat krijgt als veel website's een link van jouw site op hun site hebben staan, of dit waar is weet ik niet misschien dat mensen het hier kunnen bevestigen of ontkrachten..?
Bengt
Om meer bezoekers te krijgen moet je eerst bekijken wat voor site je hebt.
Kijk welke sector je hebt (muziek, onderwijs, tutorials, fansite,...) op die manier kan je op sites die in dezelfde sector zitten of waar jij van denkt dat er mensen zijn die jouw site interessant kunnen vinden reclame maken.
dit is maar één voorbeeld uiteraard Very Happy.

edit: ik zie net dat jouw site 'onderwijs' ongeveer als sector heeft, dus spread the word onder je publiek Smile
Ivooo
lordwarlord wrote:

Kan dat ook met html, zo ja, hoe dan?
Of kan dat alleen met een andere taal.

Ivooo
Maxus
Je site aanmelden bij google (webmaster tools) helpt al veel, een sitemap indienen nog meer.

Het is idd ook belangerijk om op andere site te staan, maar om te beginnen, je inhoud moet veel upgedate worden, anders komen bezoekers niet terug.
endless
een positief ding, in firefox zietie er goed uit, alleen dat letertype van die spreuken gedoe vind ik wat minder, kan het neit zo goed lezen. en ik heb ook sites gezien die hoog google staan, vanwege echt heel veel trefwoorden die dus nergens op slaan, bijv alle trefwoorden in een andere taal erbij zetten, en msschien kan je ook een engelse versie maken, zal leuk zijjn
Ivooo
Alleen denk ik dat ze er in het Engels niet zo veel aan hebben, want het is een Nederlands boek. Maar toch bedankt voor de tip.

Ivooo
Georgeboy
Ivooo wrote:
lordwarlord wrote:

Kan dat ook met html, zo ja, hoe dan?
Of kan dat alleen met een andere taal.

Ivooo

Ik denk dat lordwarlord enkel wil bedoelen dat je naast je link ook plaatst dat het pdf bestanden zijn en dat mss ook de grootte. Op die manier weten je bezoekers dat het pdf's zijn en kunnen ze naar gelang hun verbinding uitrekenen hoelang het zou duren om ze te downloaden...

Greetz
Ivooo
Maar er staat toch ook:

Quote:
en je zou moeten aan bieden dat mensen ze ook direct kunnen downloaden
lordwarlord
Quote:

Ik denk dat lordwarlord enkel wil bedoelen dat je naast je link ook plaatst dat het pdf bestanden zijn en dat mss ook de grootte. Op die manier weten je bezoekers dat het pdf's zijn en kunnen ze naar gelang hun verbinding uitrekenen hoelang het zou duren om ze te downloaden...

Greetz

nouja je zou dat zelf al van tevoren er neer kunnen zetten hoe groot alles is inderdaad maar als je dat er neer zet kun je ook net zo goed ook de tijd neer zetten hoelang het duurt bij 56kb/s en 100kb/s etc.

volgens mij is het wel mogelijk om je aan te melden voor ads (niet google) dat moet ik nog even uitzoeken

greets LWL
thelimpkid
Je moet je site ook actief houden. Ik weet niet waar je site over gaat. Mijn website gaat over een band. Wat je kunt doen is zorgen dat de bezoekers reclame maken. Zo van "hier moet je eens kijken". Een soort van streetteam. Laat je bezoekers ook meebepalen wat er op de site komt te staan. En zorg ervoor dat er genoeg redenen zijn om terug te komen naar je website.
traxion
thelimpkid wrote:
Laat je bezoekers ook meebepalen wat er op de site komt te staan. En zorg ervoor dat er genoeg redenen zijn om terug te komen naar je website.

jep geeft de docenten de kans om hun eigen martiaal der op te zetten. daarhoor hoef jij minder aan te maken en wordt de site actiever (lijkt mij)
lordwarlord
inderdaad je kunt een soort database aanmaken(dropbox) waar docenten hun matrieel in kunnen uploaden.
G1g4nt1C
Bezoekers lok je ten eerste met een mooi ontworpen website. Ook moet de website gebruikers met daarbij behorende profielen en eigenschappen bevatten. Af en toe een flash-animatie, maar niet te groot, kan ook wonderen verrichten! Maar het allerbelangrijkste is een goed georganiseerde forum met actuele en diverse onderwerpen, zodat iedereen er iets aan heeft. Onderwerpen ivm met sport, nieuws, games, wetenschap en dergelijke scoren altijd goede punten en lokken veel terugkerende bezoekers. Ook zoiets als een foto van de week kan populair zijn. Polls verleiden bezoekers ook om iets langer te blijven op een site.
rickyrick
Om meer bezoekers op je site te krijgen is een goede vermelding in Google ook belangrijk.

Zoek bij google eens naar seo of seo software.
Je kunt ook deze site eens bekijken
http://www.gritechnologies.com/tools/spider.go
Daar kun je zien hoe de google spider jou site ziet

Edit:
Nog even ene toevoeging ik kon eerder niet op de naam komen maar het pakket IBP http://www.axandra-web-site-promotion-software-tool.com/index.htm is een heel goed pakket om je site oog op google te krijgen. Het vegelijkt jou site met de site's die bovenaan staan in Google met de door jou gekozen zoekwoorden.
Het programma geeft daarna handige tips over hoe je je zite het beste kunt aanpassen.
rvec
Vrythramax kan wel helpen met de zoekmachines.
http://www.frihost.com/forums/vt-73989.html

Het is wel engels maar het werkt goed. Ik heb zelf geen site waarvoor ik veel bezoekers hoef. Maar als je dat wel wilt is dit heel handig.

Mocht je problemen hebben met het posten in het engels kan ik wel helpen.
Thomme
Een site waar mensen iets aan hebben zodat ze vaak terug komen xD
RoomRooz
Er zijn vast startpagina's over de klassieke talen te vinden, zou je je site daarvoor kunnen aanmelden? Meer links betekent hogere rank in Google, toch? En het levert naamsbekendheid op.

Edit: zijn er ook niet online cursussen van het NTI ofzo? Dat je je link daar naartoe kan opsturen?