FRIHOSTFORUMSFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

xammp

moeslimoen
ik gebruik xampp. het was best lastig om het intestellen.

zijn er meerdere mensen die ook xammp gebruiken?
kent iemand anders een betere programma?
en hoe kan iemand anders mijn site zien als ik het op de server heb?
Bengt
Ik gebruikte het ook, tot het een tijdje geleden plots niet meer wou werken.
Het is best een goed pakket.
moeslimoen
ik wil zeg maar mijn site online brengen maar ik weet niet hoe ik dat moet instellen op de server. weet iemand hoe dat moet.

alvast bedankt.
Bengt
Wil je je site hosten met je lokale pc als server ?
Of wil je op een server xampp instellen ?
moeslimoen
ik wil mijn laptop als server gebruiken.
dus de webpagina's staan op mijn laptop.
als de mensen naar de site gaan moeten ze die webpagina's kunnen bekijken.
kansloos
Dan moet je een apache server draaien op je laptop of alle webbestanden naar een webserver kopieren met een programma als: CoreFTP of FileZilla

En aangezien je zelf al zegt dat je laptop als server wilt gebruiken dan moet je apache installeren. Je moet zelf maar een beetje uitvogelen hoe het dan werkt want ik gebruik normaal linux voor dit soort shit en geen windows.

Let wel op:
Je laptop moet als server wel de heledag aanstaan als je wil dat mensen altijd de webpagina's kunnen opvragen. Bovendien is het waarschijnlijker dat frihost een stuk sneller is dan jouw laptopje, ook is het zo dat de hardware van de server op frihost een klein tikje beter is.

CoreFTP - www.coreftp.com
Apache HTTPD - http://httpd.apache.org/

EDIT: Zeg Moderator / Opperhoofd wat hebben jullie eigenlijk allemaal aan hardware in jullie servertje gepropt als ik vragen mag?

Last edited by kansloos on Sun May 13, 2007 7:59 pm; edited 2 times in total
Bengt
Trouwens het is niet echt een goed idee om je laptop als server te gebruiken, toch als je bedoelt dat die dan 24 op 24 aan zal staan. Je laptop zal het niet echt lang volhouden denk ik Very Happy
Gieter
XAMPP opstarten (logisch), zorg ervoor dat je website staat in htdocs (bijvoorbeeld C:\Program Files\XAMPP\htdocs), ga naar http://www.yourip.us/ en kopieer daar je IP-adres (bijvoorbeeld 86.74.222.72) en geef de volgende link aan iedereen die je website wil bezoeken: http://86.74.222.72/

Misschien zul je je firewall moeten instellen zodat hij verkeer via poort 80 (de poort die je webserver gebruikt) toelaat.
kansloos
wtf is xampp eigenlijk? lol Razz

EDIT: Laat maar
? wrote:
The distribution for Linux systems (tested for SuSE, RedHat, Mandrake and Debian) contains: Apache, MySQL, PHP & PEAR, Perl, ProFTPD, phpMyAdmin, OpenSSL, GD, Freetype2, libjpeg, libpng, gdbm, zlib, expat, Sablotron, libxml, Ming, Webalizer, pdf class, ncurses, mod_perl, FreeTDS, gettext, mcrypt, mhash, eAccelerator, SQLite and IMAP C-Client.

klinkt best intersant echter of je al die shit ook werkelijk zult gaan gebruiken is nog maar de vraag, bovendien zit veel van alles dat hierboven staat standaard geinclude in mijn distro. so happy me ^^
lordwarlord
hahaha lol ik vind en blijf linux vaag vinden al is het wel beter dan windows zeggen sommige onder ons Surprised verder ik het helemaal met kansloos eens wanneer ga je dat ik g*dsn**m gebruiken

ps

niet Rolling Eyes
rein
Ik lig soms nog wakker 's nacht van die keer dat ik XAMPP wou installeren. Zo'n lijdensweg van zoeken en documenteren, handleidingen lezen en vragen op forums stellen.
Uiteindelijk heb ik het gewoon opgegeven, en gaan developen op een stukje webruimte dat ik toen ergens had.
traxion
welke versie hebben jullie geprobeerD??

naar mijn weten is het gewoon een installer aanklikken en de rest volgt zich zelf

als je alles los gaat installe is het idd een !@#!$#& werkje
Gieter
rein wrote:
Ik lig soms nog wakker 's nacht van die keer dat ik XAMPP wou installeren. Zo'n lijdensweg van zoeken en documenteren, handleidingen lezen en vragen op forums stellen.
Uiteindelijk heb ik het gewoon opgegeven, en gaan developen op een stukje webruimte dat ik toen ergens had.

Is dat al lang geleden? Ik heb XAMPP ook gebruikt (voor PHP-projecten) en de installatie was eenvoudig net als het uitvoeren ervan (XAMPP control panel starten, en op twee knopjes klikken en Apache en MySQL zijn gestart.) XAMPP staat namelijk bekend om zijn eenvoud.
kansloos
Gieter wrote:

Is dat al lang geleden? Ik heb XAMPP ook gebruikt (voor PHP-projecten) en de installatie was eenvoudig net als het uitvoeren ervan (XAMPP control panel starten, en op twee knopjes klikken en Apache en MySQL zijn gestart.) XAMPP staat namelijk bekend om zijn eenvoud.

Wel Gieter ik denk dat het ongeveer zo in elkaar steekt:
"Noobs will always remain noobs, if they do not learn to use the search button..."
Reply to topic    Frihost Forum Index -> Dutch -> Computers en Techniek

FRIHOST HOME | FAQ | TOS | ABOUT US | CONTACT US | SITE MAP
© 2005-2007 Frihost, forums powered by phpBB.