Goedendag Frihosters!
Ikzelf ben nu al een poosje met HTML bezig en zelfs al met flash. Maar ik begin er ook interesse in te krijgen hoe en vooral waar ik ze voor een beetje een redelijke prijs kan verkopen...
Ik heb al een site waar ik mijn templates kan verkopen... Hier de link:
http://www.argostemplates.nl/affiliate-program.html
Helaas is dit een site waar je slechts 20% van je prijs krijgt als je design wordt gekocht... Van die 20% gaat ook nog eens een deel naar de belasting.
Misschien vinden jullie dit juistem wel een goede site, of misschien heb je wel tips, links of andere dingen waarmee jullie me kunnen helpen hiermee.
Zoja, meld het eventjes!
Tjsa, 20% is niet echt veel, maar je moet niet vergeten dat ze eigenlijk alles voor je regelen. Ze trekken veel meer bezoekers dan jij ooit zelf zou kunnen regelen en de kans dat je er dus wat aan verdient is uiteindelijk veel groter. Dat het wat minder is is dan niet eens zo belangrijk, als je goede templates maakt haal je dat er wel uit
op http://www.sitedeals.nl en http://www.tbforum kun je alles (ver)kopen. Niet alleen designs, maar ook scripts en allerlei andere zaken met betrekking tot het webmasterwereldje. Of bedoelde je eigenlijk andere sites?
je kan natuurlijk ook je eigen site ontwerpen en ze van daaruit verkopen - je neemt een paypal account en het kan zelfs zo eenvoudig als gewoon over de mail : hej geef me eens template 1024 aan 1 euro...
Maar dan heb je dus weer dat wat iemand anders ook al zei: je zit met het aantal bezoekers. Maar als je het nu eens wat dichter bij de doelgroep zoekt, zou je dat misschien kunnen helpen. Ik weet niet wat voor templates je precies hebt, maar deze site is zo groot en waarschijnlijk een topper in z'n genre, maar door het grote aantal templates is het goed zoeken naar die van jou. En aangezien je vertelt dat je net komt kijken, zullen het er niet al zo veel zijn dat de anderen erbij in het niet vallen, dus maak foldertjes voor bedrijven of voor mensen waarvan jij weet dat ze op zoek zijn naar jouw product. Start je eigen bedrijfje, en dan levert dat uiteindelijk vast meer op dan de website die je nu gebruikt.
dan moet je maar gewoon bij die 20 procent blijven, of je gaat gewoon zelf een site maken en adverteren enzo.
Ja precies, het zal nog een hele klus worden om een beetje een goede site te krijgen zonder veel kosten.
Ik ga nu een site maken die gaat over freeware en free source. Alllemaal goede links en previews van die programma's wil ik erop zetten.
Het enige waar ik nog mee moet experimenteren is het adverteren. Google adwords zijn duur als je op design zoekt.... Dus dat valt min of meer ook af. Ik ga erover nadenken of ik misschien reclame op andere sites mag plaatsen in ruil voor een preview enz.
Wie weet werkt dat, ik hoop het!
als je extra reclame wilt stuur je gewoon je link een beetje rond in chatrooms enz. werkt ook met refferal links ze klikken altijd 
je kan natuurlijk ook werken aan je bezoekersaantallen als dat het enige probleem zou zijn. Als je produkt goed is dan zou je ervan versteld staan hoe snel dit rond gaat op het net; één goede review ergens en je bent vertrokken. Uiteraard begint het succuesverhaal bij de structuur van je site (en dus indirekt ook van de templates die je aanbiedt) : zijn ze aangepast aan de search engines, en is de inhoud aangepast aan de wensen van de search engines.
Als ik een 'domme' gebruiker ben die zelf geen site in elkaar kan stouwen (plaatjesgewijs) dan ga ik waarschijnlijk niet google op om te zoeken naar 'templates' want god weet wat dat mag zijn...
als je je templates 'dumpt' op een galerij-achtige monstersite dan haal je misschien wat makkelijker een groter publiek maar dan moet uiteraard je produkt ook wel boven de massa uitsteken anders is het nougabollen