FRIHOSTFORUMSSEARCHFAQTOSBLOGSCOMPETITIONS
You are invited to Log in or Register a free Frihost Account!

Student gearresteerd voor maken Counter Strike-map

BCP88
Quote:

Nadat een Koreaanse student maar liefst 32 mensen had vermoord, zit de schrik er in de VS aardig goed in. Dat niet zelden videogames erbij gehaald worden bewijst het volgende verhaal nog maar eens: een Amerikaans student werd opgepakt omdat hij een Counter Strike-map had gemaakt van zijn school.

Toen een ouder zijn of haar kind een spelletje 'met geweren' zag spelen dat zich afspeelde in een virtuele weergave van Clements High School, ondernam hij of zij actie. Toen de lokale autoriteiten ervan hoorden grepen ze meteen in.

De politie kon de ontwerper van de map identificeren en doorzocht zijn huis. Op zijn kamer vonden ze een hamer, wat ze zagen als een mogelijk wapen en de jongen werd opgepakt op verdenking van terrorisme. Nadien werd hem niets meer ten laste gelegd en werd de student vrijgelaten.

Ondanks zijn vrijlating is hij wel overgeplaatst naar een Alternative Education Center en zit hij dus niet meer op zijn voormalige school. Wat het incident extra spijtig maakt is dat de student van Chinese afkomst zou zijn. De Aziatische gemeenschap heeft de indruk dat ze nu geviseerd wordt als terroristen en vraagt dat de maatregelen tegen de jongen ongedaan worden gemaakt.

Doodat er voor- en tegenstanders zijn, groeit het incident meer en meer uit tot een politieke discussie. Op 12 mei is er een verkiezingsbijeenkomst op de school, waar het geval van de student vermoedelijk sterk aanwezig zal zijn.

bron: games.telenet.be

Het wordt toch steeds gekker in amerika! Wie krijgt het nu in z'n hoofd om een onschuldige jongen te arresteren en hem dan zelfs te verdenken van terrorisme. En nu wordt hij naar een speciale school gestuurd. Wat is er nu verkeerd aan een map maken voor counterstrike?
Ok, een school is misschien geen plaats voor een oorlogsspel. Maar dat is een stad toch ook niet? En er zijn genoeg games waar je in steden of gebouwen moet spelen. Dan moeten ze de makers van die games ook maar allemaal veroordelen voor terrorisme? Waar gaat de wereld (of toch amerika) naartoe als het zo blijft verder gaan ...
KoiboySG1
Hahaha lache. nee serieus wat flauw voor de maker.

Ik was van plan om mijn huis ook een mooie ccs map te maken maar dat kan ik nu maar beter niet doen want dan word ik mischien ook voor terrorist opgepakt
Arnie
Aan de andere kant vind ik het wel behoorlijk onbedachtzaam, onrespectvol en onsmakelijk om zo'n moordspel in je school te laten afspelen. Vooral na het recente gebeuren en niet te vergeten vele andere in het verleden.
Klaw 2
het wordt daar steeds gekker en gekker, wel heel normaal na zo'n gebeurtenis, maar ik vind het vreemd dat over die jongen een hele discussie gaat terwijl zei niet het over het verbieden van wapens hebben of het verscherpen van de wapenwet daar. Wapens zijn er alleen maar om andere mensen om zeep te helpen en niets anders,

waarom heb je wapens in amerika? om je te kunnen verdedigen, tegen andere mensen maar als niemand geweren heeft heb je die dingen niet nodig.

maargoed sommige mensen verdienen veel geld met geweren en willen dat niet die gaan dan lobbyen en dan gebeurt er weer eens te weinig.
Yjaxygames
Allemaal wat overdreven. Ik verheug me op de eerste counter strike white house map.
Sharpe
Erg overdreven. Ik heb met Duke Nukem 3D een map van mijn middelbare school gemaakt. Ik zie er geen kwaad in. Maar ik ben dan ook niet aan het oefenen om op leraren te schieten.
Bengt
Ik ben dat ook ooit van plan geweest om te doen met wat gaming buds; een MOHAA-map te maken van onze school. Gelukkig hebben we het niet gedaan Very Happy
golles
Bengt wrote:
Ik ben dat ook ooit van plan geweest om te doen met wat gaming buds; een MOHAA-map te maken van onze school. Gelukkig hebben we het niet gedaan Very Happy

eigenlijk wel jammer, zulke dingen zijn tog tof? op zon manier lijkt mij zon spel juist leuker (speel niet zo veel shooters)

Ik denk dat het in Nederland wel mee valt me zulke dingen, voor zoiets moet je gewoon weer in in Amerika zijn...
Egmond
Ik zit ook al een tijdje te denken aan een unreal map van mijn school... Daar moet ik dus toch maar vanaf zien...

Volgens nu.nl is deze jongen al meteen toen de moeder opbelde (omdat het kind dus die map van de school speelde) van school gestuurd. Zonder verdere vragen ofzo, zonder even te kjiken of het ook maar waar is. Dat vind ik toch wel erg paranoide van die amerikanen :S

http://www.nu.nl/news.jsp?n=1065120&c=210&rss voor de link naar het bericht van Nu.nl
Gieter
Ik ben er ook eens aan begonnen. Mijn vroegere school was wel vrij makkelijk na te maken in Counter-Strike, aangezien de stijl Bauhaus is (weinig versiering dus.) Jammer genoeg had ik wat probleempjes met mijn drivers van mijn grafische kaart, waardoor er niet veel van in huis is gekomen.
atleetalie
in maps van spelletjes moet je vrij zijn, die moet je altijd mogen maken
Bengt
golles wrote:
Bengt wrote:

eigenlijk wel jammer, zulke dingen zijn tog tof? op zon manier lijkt mij zon spel juist leuker (speel niet zo veel shooters)

Ik denk dat het in Nederland wel mee valt me zulke dingen, voor zoiets moet je gewoon weer in in Amerika zijn...

Ja, niet dat ik me zou laten tegenhouden door wat er ginds gebeurt hoor. Als we dat nog steeds zouden willen doen, zouden we het wel doen hoor Very Happy
traxion
lol ze draaien lekker door

ik vind het allemaal goed zoals het is de USA blijven doen.. kunnen ze EA ook helemaal opkappen zijn we daar ook meteen vanaf:)

met hun BF reeks maken ze van kinderen soldaten
de NFS reeks leert kinderen te rijden als ene geak en nog harder:P

mja het is best raar iemand op pakken omdat hij een hamer op zen kamer heeft terwijl wel iedereen wapens mag draagen:S

raar land
fromegame
Gestoord... ik heb ook een Unreal Tournament map van mijn school..

KIJK UIT!!! Ik ben een terrorist Very Happy

PS: Mss was die gast wel in opleiding voor timmerman, vandaar die hamer Wink
Yjaxygames
fromegame wrote:

Doet me denken aan de CSI aflevering van gisteravond. Een man die zijn hamer liet vallen en zo iemand op zijn hoofd raakte Razz
Gieter
Yjaxygames wrote:
fromegame wrote:

Doet me denken aan de CSI aflevering van gisteravond. Een man die zijn hamer liet vallen en zo iemand op zijn hoofd raakte Razz

Liet hij zijn hamer vallen terwijl hij op een stelling of op een hoogte stond? Want met het werkwoord vallen kan je veel misdrijven verklaren ("Ik heb dat meisje helemaal niet aangerand, ik ben erop gevallen!") Wink
Alkmania
Nee dat ging echt per ongeluk dat vallen Wink
timerecords
Quote:
....Wat het incident extra spijtig maakt is dat de student van Chinese afkomst zou zijn. De Aziatische gemeenschap heeft de indruk dat ze nu geviseerd wordt als terroristen en vraagt dat de maatregelen tegen de jongen ongedaan worden gemaakt....

Ik vind het echt te gek voor woorden dat je daarvoor wordt opgepakt en verdacht wordt van terrorisme....wat ik al helemaal gek vind is bovenstaant stukje dat ik geciteerd heb... Tegenwoordig is iedereen een terrorist, maarja nu zijn misschien de Aziaten aan de beurt inplaats van de moslims??
neji
Misschien antwoord ik nogal laat maar toch...
Het is gewoonweg belachelijk! Als mensen daarvoor al worden opgepakt!
Ik bedoel.. Ik denk dat ik in Amerika al meermaals voor de rechter zou moeten geweest zijn als ik zeg dat ik een "pyroamateur" ben...
(Indien mijn buurman dit leest: ja ik zal u een nieuwe brievenbus kopen)

Moet de Amerikaanse regering zich niet met belangrijkere "zaken" bezig houden zoals Irak of het verzenden van (onschuldige) mensen naar enkele landen om ze daar te martelen?

Amerika heeft altijd al een in een sfeer van angst gezeten.
Kijk maar indertijd naar de KKK,... In alles een bedreiging zien!
lordwarlord
amerikanen zijn gewoon bang voor alles wat anders is dan wat zei zijn

dat iemand een CS map maakt is tog niet zo erg. komt gewoon omdat het net rond de tijd van het school ongeval is anders zou niemand ervan op kijken
Tinevdh
hmm aan de ene kant kan ik wél begrijpen waarom ze zo reageren, hoeveel keer is het namelijkal niet gebeurd dat onschuldige studenten zijn doodgeschoten?
aan de andere kant vind ik het overdreven om die jongen meteen te verdenken van terrorisme, vooral dan omdat ze die hamer als bewijsmateriaal gebruiken.
ik twijfel niet aan zijn onschuld maar wie weet arresteren ze ooit iemand om dezelfde redenen die écht iets van plan was
Thomme
Lol ik heb ook al eens in hamer mijn school proberen natemaken [Mislukt].
Maar die jongen daarvoor straffen lijkt me toch dom xD
©Wolfie
KoiboySG1 wrote:
Hahaha lache. nee serieus wat flauw voor de maker.

Ik was van plan om mijn huis ook een mooie ccs map te maken maar dat kan ik nu maar beter niet doen want dan word ik mischien ook voor terrorist opgepakt

Wist hij veel dat de mensen er zo serieus mee om zouden gaan!

Hij baalt er nu wel van, maar dat is onterecht. Want je mag daarvoor niet iemand oppakken, dat zou echt onethisch zijn.
Emmer-Compascuum
Hm, ik heb eveneens geprobeerd om mijn school na te maken in Counter-Strike. (Boe voor 'designscholen' met allemaal randjes en nutteloze decoratie =P) Maar of het maken van een Counter-Strikemap me nou gelijk een (potentiële) terrorist maakt... Dan is iemand die in Microsoft Flight Simulator 2000 voor de lol het WTC invliegt ook een terrorist; eveneens iedereen die spellen als GTA (aangezien de ingame plaatsen gebaseerd zijn op echte plaatsen) speelt? Neutral
rvec
dit is wel een heel oud topic. Voortaan even opletten waar je post.
MrBlueSky
Thomme wrote:
Lol ik heb ook al eens in hamer mijn school proberen natemaken [Mislukt].
Maar die jongen daarvoor straffen lijkt me toch dom xD

Thomme is nog actief op frihost, dus ik vraag het toch even: "in hamer"? Question
Flakky
Ik had samen met een vriend een Unreal Tournament 2004 map gemaakt, helaas werd die map verwijderd omdat hij ruimte nodig had voor Unreal Tournament 3. Ik had alle texturen zelf gemaakt, we hadden bouwtekeningen gevonden via via en we waren er ontzettend trots op om elkaar te kunnen fraggen zonder limieten, online... Goeie, oude tijd, maar niemand raakte in paniek ofzo. Ik vind het gekkenwerk van de ouders en politie en eigenlijk zou die jongen een award krijgen voor zijn creativiteit ofzo.
dirkvb
Laat de geeks doen.
Allez ja, laat die jongeren nu eindelijk eens met rust, niet iedereen is terrorist in amerika.

BTW Ik vind die maps maken veel te lang duren, ik download er wel. Veel simpeler en instant action gegarandeerd.

Greetz
FlyingYouri
Ik vind het nergens op slaan dat hij word aangehouden, maar met die tijden van nu met terrorisme etc.. Begrijp ik het wel.

@Flakky? Die had je toch met Alex gemaakt? Of met een andere?