FRIHOST • FORUMS • FAQ • TOS • BLOGS • DIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

PC op LCD TV

SlideR.nl
Goedenmiddag,

Ik zit een klein probleempje, ik heb hier een mooi pc'tje staan met een mooie TV beneden. Maar ik ben er nog niet uit hoe ik mijn pc kan aansluiten op die LCD tv. Een vriend van mij heeft ook een LCD tv thuis en daar zit een VGA poort op, dus hij kan hem zo aansluiten. Maar onze tv heeft geen VGA poort. Ik wil mijn PC dan ook tegelijkertijd aansluiten op onze BOSE 3-2-1 systeem.

Ik zal hier even wat specificaties geven:

TV: Philips Digitale breedbeeld Flat TV 32PF9641D/10

Wat belangrijke specs:

Quote:
Beeld/Display
Beeldformaat : 16:9
Helderheid : 550 cd/mē
Dynamisch schermcontrast : 6000:1
Responstijd (normaal) : 6 ms
Kijkhoek : 176 š (H)/176 š (V)
Schermdiameter (inch) : 32 inch
Schermdiameter in centimeters : 80 cm
Schermtype : LCD WXGA Active Matrix TFT
Schermresolutie : 1366 x 768p
Beeldverbetering : Pixel Plus 2 HD, 3:2/2:2 motion pull-down, 3D-combfilter, Active Control, Active Control met lichtsensor, Digital Natural Motion, Dynamisch-contrastverbetering, Onderdrukking gekartelde lijn, Progressive Scan, Pulse Killer Chip, Widescreen Plus
Schermverbetering : Scherm met anti-reflectiecoating

Ondersteunde beeldschermresolutie
Computerformaten : 640 x 480, 60 Hz, 800 x 600, 60 Hz, 1024 x 768, 60 Hz
Videoformaten : 640 x 480i - 1Fh, 640 x 480p - 2Fh, 720 x 576i - 1Fh, 720 x 576p - 2Fh, 1280 x 720p - 3Fh, 1920 x 1080i - 2Fh

Connectivity
Extern 1 SCART : Audio L/R, CVBS in/uit, RGB
Extern 2 SCART : Audio L/R, CVBS in/uit, S-video in, RGB
Extern 4 : HDMI
Extern 5 : HDMI
Aansluitingen aan de voor- en zijkant : Audio L/R in, CVBS in, Hoofdtelefoon uit, S-Video in, USB
Andere aansluitingen : Analoge audio links/rechts uit, S/PDIF in (coaxiaal), S/PDIF uit (coaxiaal)
Ext. 3 : YPbPr

BOSE 3-2-1: 3·2·1 DVD home entertainment-systeem

http://www.bose321.nl/site/specificaties/Specificaties.html#normal

PC Videokaart: XFX NVidia GeForce 7800GT

Deze kaart heeft 2 DVI poorten en een S-video poort

Quote:
* GPU: G70
* Release Date: 08/2005
* Interface: PCI-E x16
* Core Clock: 400 MHz
* Memory Clock: 500 MHz (1000 DDR)
* Memory Bandwidth: 32 GB/sec
* Shader Operations: 8000 Operations/sec
* Pixel Fill Rate: 6400 MPixels/sec
* Texture Fill Rate: 8000 MTexels/sec
* Vertex Operations: 700 MVertices/sec

Geluidskaart: Sound Blaster Audigy SE

Specs:
Quote:
Technical Specifications

* 24-bit Analog-to-Digital conversion of analog inputs at 96kHz sample rate
* 24-bit Digital-to-Analog conversion of digital sources at 96kHz to analog 7.1 speaker output
* 16-bit and 24-bit recording with sampling rates of 8, 11.025, 16, 22.05, 24, 32, 44.1, 48 and 96kHz
* SPDIF1 output up to 24-bit resolution at selectable sampling rate of 44.1, 48 or 96kHz
* 64-Voice polyphony and multi-timbral capability
* 128 GM & GS compatible instruments and 10 drum kits
* 2MB or 4MB GM SoundFont Bank2 included

On-Board Connectors

* Line level out (Front / Side / Rear / Centre / Subwoofer) or Headphone out
* Line In / Microphone In / *Digital I/O1
* Aux Audio in

* Supports SPDIF Out1 for Stereo Digital Speaker/ connection with Creative Digital I/O Module (sold separately)

Sound Blaster Audigy SE Audio Performance

Signal-to-Noise Ratio (A-Weighted) = 100 dB (2V)
Frequency Response at -3 dBr = <10 Hz to 40 kHz
Specifications are based on digital-to-analog audio playback (for example: CDDA, WAV, MP3, Dolby Digital2)

1 SPDIF pass through is supported on Windows XP and Vista 32-bit only.
2 Supported in Windows XP only.

Hoe moet ik dit allemaal aansluiten op mijn TV en BOSE 3 2 1 systeem en wat heb ik hier voor nodig? Heb ik hier nog kabeltjes voor nodig?
En nog een vraag op welke resolutie moet ik mijn PC dan zetten als hij is aangesloten op mijn TV?

SlideR.nl
BCP88
Om je pc aan de sluiten op je tv bestaan er kabels die DVI omzetten naar HDMI. Dus gewoon de DVI in je pc en de HDMI in je tv. Normaal zal je pc wel een resolutie voorstellen denk ik. Ik heb zelf een tv met DVI ingang en daar wordt het beeld gewoon zwart als de resolutie te hoog is, dan zet ik de resolutie gewoon lager en dan gaat het.

Om je pc te verbinden met je bose systeem moet je gewoon een kabel die van 1pin overgaat naar zo'n rode en witte stekker. Zelf heb ik ook zo'n kabel naar m'n serround systeem.

Veel succes, moesten er nog vragen zijn zal ik ze graag beantwoorden.
Maxus
Je kan ook met de s-video uitgang van je grafische kaart werken, de kwaliteit zal wel minder zijn dan met de DVI uitgang zoals voorgesteld in de post hierboven.
SlideR.nl
Oke, bedankt voor jullie hulp. Ik zal het gaan proberen!

SlideR.nl
Maxus
SlideR.nl wrote:

SlideR.nl

Ik zie daar usb aansluiting staan, voor wat dient deze eigenlijk? Voor een stick met foto's ofzo?
SlideR.nl
Maxus wrote:
SlideR.nl wrote:

SlideR.nl

Ik zie daar usb aansluiting staan, voor wat dient deze eigenlijk? Voor een stick met foto's ofzo?

Jah, je kunt er een USB stick in stoppen met foto's of een software update voor de TV. In die usb stick kan je ook je foto-camera instoppen en kun je foto's gemakkelijk bekijken op de de tv.
BCP88
Zo een aansluiting is heel makkelijk vind ik, zelf hebben we dat ook. Als dan iemand vraagt om de foto's te zien zet je ze gewoon op usb en je laat een diapresentatie afspelen op de tv. Wij hebben ook nog een kaart lezer (ik weet niet als dat hier het geval is) voor onderanderen MemoryStick, zo kan ik de MS gewoon uit m'n fotocamera halen en hem in de tv prikken.
rvec
http://www.kabelsenmeer.nl/Productgroep/7/3/HDMIDVI_kabels.html
De prijs is misschien wat hoog maar bij zo'n kabel zie je echt verschil tussen de verschillende kabels. Zelf heb ik een hdmi kabel van oehlbach.

[quote="BCP88"]
Normaal zal je pc wel een resolutie voorstellen denk ik. Ik heb zelf een tv met DVI ingang en daar wordt het beeld gewoon zwart als de resolutie te hoog is, dan zet ik de resolutie gewoon lager en dan gaat het.
Quote:

Bij deze tv kan je een resolutie van 1080i gebruiken. Dat komt neer op 1920 x 1080. Dat is op dit moment de hoogste standaard voor hd materiaal.

[quote="BCP88"]
Om je pc te verbinden met je bose systeem moet je gewoon een kabel die van 1pin overgaat naar zo'n rode en witte stekker. Zelf heb ik ook zo'n kabel naar m'n serround systeem.

Lijkt me niet al te handig. Als ik zo de kabel die je bedoeld voor me heb.
http://www.kabelsenmeer.nl/Productgroep/91/10/Mini_35mm_jack_naar_2_x_RCA__Tulp.html

Quote:
Supports SPDIF Out1 for Stereo Digital Speaker/ connection with Creative Digital I/O Module (sold separately)

Die zou ik er toch bij kopen, of een andere geluidskaart met optische/ coax uitgang. Die dan aansluiten op het bose systeem met een optische kabel of coax kabel. Op die manier heb je wel 5.1 geluid. Dat lukt niet met 2 plugjes omdat die maar 2 kanalen kunnen doorgeven en geen 6.
BCP88
rvec wrote:

Die zou ik er toch bij kopen, of een andere geluidskaart met optische/ coax uitgang. Die dan aansluiten op het bose systeem met een optische kabel of coax kabel. Op die manier heb je wel 5.1 geluid. Dat lukt niet met 2 plugjes omdat die maar 2 kanalen kunnen doorgeven en geen 6.

Dat is natuurlijk altijd beter maar je hebt wel ook weer meer kosten ... En je Bose systeem moet dan ook zo'n ingang hebben. Wij hebben namelijk al een oud Bose systeem en die heeft zo'n ingang niet.
Reply to topic    Frihost Forum Index -> Dutch -> Computers en Techniek

FRIHOST HOME | FAQ | TOS | ABOUT US | CONTACT US | SITE MAP
© 2005-2007 Frihost, forums powered by phpBB.