FRIHOSTFORUMSFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

Digitale tv veilig?

Digitenne: ideaal?
Ja
50%
 50%  [ 2 ]
Nee
50%
 50%  [ 2 ]
Total Votes : 4

RoomRooz
KPN heeft hét alternatief voor dure kabeltv: Digitenne. Voor maar tien eurootjes per maand ontvang je de populairste tv-zenders samen met de populairste radio-zenders. Omdat ik zonder abonnement Digitenne kijk, en ik op bijvoorbeeld de vijf op mijn afstandsbediening druk, krijg in Net 5: kaart niet ingevoerd. Maar in principe ontvang ik de zender dus wel: ik zie en hoor niets, omdat ik geen kaart heb ingevoerd en geen abonnement heb. Wat denken jullie: hoe lang gaat het nog duren voordat hier de eerste hacks al weer voor komen?
Ivooo
Dat zou inderdaad best wel kunnen, wij hebben ook digitenne.
Ik weet alleen niet hoe het beveiligd is, en hoe goed het beveiligd is.

Ivooo
Museobanus
Ik neem aan dat dat iets uit nederland is aangezien ik er nog nooit vangehoord heb.

Klopt dat? :p
Ivooo
Ja, je kan het volgens mij alleen in Nederland ontvangen.

Ivooo
SlideR.nl
Maar ik vind het dan nog wel raar dat je wel gewoon een paar zenders kunt kijken zonder kaart en andere zenders weer niet. Heel raar systeem.

Het is nu nog maar wachten op een 'hack' daarvoor dan kunnen we gewoon tv kijken naar de populaire zenders zonder er voor hoeven te betalen.
neji
Museobanus wrote:
Ik neem aan dat dat iets uit nederland is aangezien ik er nog nooit vangehoord heb.

Klopt dat? :p

Yup, wij hebben in België geen KPN :p

Wij hebben Digitale tv van Telenet, belgacom en nog eentje waar ik niet op kan komen Smile (vast nog wat kleinere bedrijfjes ook hoor).

Bij Telenet zit digitale tv inbegrepen in je aansluiting (dus het bedrag dat je betaald voor een heel jaar tv daar zit ook digitale tv in.) Je moet enkel nog een Digibox of Digicorder kopen(199€/349€)/huren (nvt / 10€ maand).

En dan heb je dus 66 kanalen (waarvan 15 radio/muziek) standaard + eventuele packs waarmee je tot 97 TV zenders kan gaan (en dan nog eens 15 radio/muziek).
En dan heb je ook de interactieve dingen maar dat weet je vast wel...

Voor alle duidelijkheid:

- Digibox = hiermee kan je Digitale tv kijken
- Digicorder= als hierboven maar met ingebouwde harde schijf

De harde schijf is beveiligd, maar volgens mij moet het wel mogelijk zijn dat je die beveiliging kunt omzeilen hoor... (niet alleen van de harde schijf maar bijvoorbeeld die extra 'packs' zodat je voor niets extra kanalen hebt).
dylanm
Digital televisie is ideaal want het is goedkoper, je hebt veel leuke extra functies...
Waarom zou digitale televisie onveilig zijn?
Het lijkt me niet realistisch dat KPN, Belgacom of Telenet (in België) je gaan bespioneren, of wel soms?
Wat ik er echt leuk aan vindt is het bestellen van films, ik weet niet of dit ook in Nederland mogelijk is.
Ivooo
Dat ken ik niet, wij hebben kpn. Wat is het precies?
rvec
Digitenne:
http://www.digitenne.nl/DigitenneTV.html

En het is inderdaad wel te kraken maar volgens mij krijg je er een speciaal kastje bij. Om digitenne te kraken moet er dus waarschijnlijk hardwarematig wat aan het kastje worden gesleuteld. Net als op dit moment met sateliet aan de hand is. Bij satelliet heb je volgens mij trouwens ook voor zo'n bedrag al die zenders.

@dylanm
Het topic gaat er niet over of het veilig voor jou is maar of de beveiliging van de stream goed is.
neji
Ik weet dat in onze digicoder (zo'n bakje dus) een soort chipkaart (laat ons zeggen een soort bankkaart) in zit met eigen gegevens (dus wie is de gebruiker,...)).

Het lijk mij logisch dat wanneer je dat kaartje kopieert en wat settings van je digicorder veranderd, een ip gaat faken en dat soort toestanden je uiteindelijk wel een beeld moet hebben...

Mja, ik zou er in ieder geval de moeite niet voor doen want wij betalen er hier in totaal anderhalve euro meer voor (incl. huur van digicoder naast het internet en de telefonie) dan standaard analoge televisie...
Reply to topic    Frihost Forum Index -> Dutch -> Computers en Techniek

FRIHOST HOME | FAQ | TOS | ABOUT US | CONTACT US | SITE MAP
© 2005-2007 Frihost, forums powered by phpBB.