FRIHOSTFORUMSSEARCHFAQTOSBLOGSCOMPETITIONS
You are invited to Log in or Register a free Frihost Account!

Schietpartij op Amerikaanse universiteit

Bengt
Quote:
ma 16/04/07 - In de Amerikaanse staat Virginia zijn tientallen mensen gedood tijdens een wilde schietpartij op een universiteitscampus. Het gaat om de dodelijkste schietpartij op een Amerikaanse school ooit.

http://www2.vrtnieuws.net/cm/vrtnieuws.net/nieuws/buitenland/070416VS

Amerika en zijn wapencultuur, het land met de meeste doden per inwoner met als oorzaak vuurwapens. Wanneer zullen ze beseffen dat ze er best iets aan gaan doen ?
Bvb. je opent een bankrekening en je krijgt een wapen erbij.
Wat is dat nu voor iets ?

Nog reacties ?
Bondings
Er zijn gewoon te veel wapens in Amerika en dat maakt zoiets veel gemakkelijker.

Maar om eerlijk te zijn, is de wapenwetgeving veel strenger in sommige Amerikaanse staten dan in België.

Maar 32 doden is gewoon ongelooflijk.
Skippers
Toen ik het hoorde had ik eerst zoiets van tsjah dat gebeurt wel vaker daar. maar toen ik vanochtend het filmpje zag dat gemaakt was met een mobiele telefoon en waarop je heel duidelijk de pistool schoten hoorde drong het toch wel door dat telkens wanneer je zo'n schot hoorde er waarschijnlijk toch 1 van de 32 slachtoffers gevallen was. En wat betreft de wapenwet daarzo? tsjah Amerika blijft Amerika en zal dat waarschijnlijk nooit erkennen als hoofdoorzaak (tenzij ze het onlangs al erkend hebben) En wat vinden we trouwens van Bush zijn toneelstuk op de Amerikaanse tv? Persoonlijk vind ik het weer een walgelijke actie ik zie gewoon geen enkele eerlijke emotie bij die man het komt op mij allemaal zo 'gemaakt' over wat denken jullie daarvan...
Tuxy
Oh, wat erg. Dagelijk worden honderden mensen gedood in een oorlog gefinancierd wordt door dezelfde regering die deze gebeurtenis nu verkracht tot een propaganda middel in de komende verkiezingen, en opeens leeft iedereen mee.
Quote:

We're all living in Amerika
Amerika ist wunderbar
We're all living in Amerika

En meer dan ooit.
BCP88
Bengt wrote:

Je hebt "Bowling for Columbine" gekeken zeker?

En wat die moorden op de universiteit betreft, heel erg voor die mensen.
Bengt
BCP88 wrote:
Bengt wrote:

Je hebt "Bowling for Columbine" gekeken zeker?

En wat die moorden op de universiteit betreft, heel erg voor die mensen.

Ik heb deze een tijd geleden gekeken ja. Ik weet ook dat ik alles met een korrel zout moet nemen, maar zoals wat ik zei, ik vind dat ongelooflijk; een actie dat je een wapen krijgt.

Ook een probleem is dat de NRA, een groot deel conservatieve katholieken zijn, waar onder andere George W. Bush een deel van zijn geld vandaan haalt.
Klaw 2
toen ik dat hoorde dacht ik iets van ALWEER? zucht...

in amerika zijn wapens toegestaan en geweren zijn gemaakt om iemand mee te doden en niets anders die dingen moeten verboden worden maar sommige mensen zijn daar niet blij mee in amerika dus gebeurt het niet. Totdat er een keerecht vééél doden vallen.
SgtGarcia
Inmiddels is ook bekend geworden dat de dader tussen het 1e (2 mensen vermoord) en 2e (meer dan 30 doden) incident nog een pakketje op de post heeft gedaan naar NBC met foto, video en tekstmateriaal. In de video verteld hij dat hij het doet voor zn kinderen, broers en zusters. Verder zitten er foto's bij van hem met een vuurwapen. Hij heeft ook een afscheidbrief achtergelaten met meer dan 1800 woorden die moeilijk te volgen is.
Het is wel duidelijk dat het hier weer om een zeer verward persoon gaat waarvan je gewoon niet wil dat hij de beschikking heeft over vuurwapens
Maxus
Die film is erg, hij staat daar met wapens, echt een killer ziet hij eruit.
Volgens noem je hem maar terrorist, voor z'n familie misschien martelaar :s
Bengt
Quote:
De wapenlobby houdt zich voorlopig stil. De website van de NRA - de National Rifle Association - beperkt zich tot het condoleren van de slachtoffers en hun families en onthoudt zich voorts van alle commentaar. Maar ook nu zullen ongetwijfeld stemmen opgaan om méér - niet minder wapens. Zoals bij vorige schietincidenten in scholen zal er ook nu wel een congreslid of senator te vinden zijn die pleit voor het bewapenen van leraars en schoolpersoneel.

Quote:
In Virginia kan een twaalfjarige een geweer kopen. Voor handwapens en automatische wapens (assault weapons) moet je achttien zijn. De enige beperking is dat je maar één wapen per maand mag kopen. In tegenstelling tot andere staten is er in Virginia geen wachttijd tussen de aankoop en de aflevering van het wapen.

Dit kon ik echt niet geloven, een 12-jarige godbetert.

bron: vrtnieuws.net - weblog Johan Depoortere
Gieter
Bondings wrote:

Maar om eerlijk te zijn, is de wapenwetgeving veel strenger in sommige Amerikaanse staten dan in België.

Heb je daar voorbeelden van? Want je hoort zoveel over het beruchte Second Amendement:

Quote:
A well regulated militia being necessary to the security of a free State, the right of the People to keep and bear arms shall not be infringed.
Museobanus
Een compleet wapenverbod, als niemand een wapen heeft, heeft niemand er een een nodig om het tegen andere wapens op te nemen, want er zijn geen
Bondings
Gieter wrote:
Bondings wrote:

Heb je daar voorbeelden van? Want je hoort zoveel over het beruchte Second Amendement:

Ik kan niet zo onmiddellijk wat voorbeelden uit mijn duim zuigen van Amerika. Ik vermoed dat het in de meeste plaatsen ook inderdaad heel laks is, wel niet overal.

Maar in België kon tot voor kort praktisch iedereen een wapen kopen in een paar uur. Hans van Themse heeft dat toch aangetoond. En op geestelijke gezondheid en gelijkaardig werd niet echt gelet.
Yjaxygames
Volgens mij was die dader ook wel ziek in z'n hoofd hoor. Ik heb die tapes een aantal keer gezien. Die gast deed echt alsof hij zo geweldig was.
atleetalie
hoe verzint die idioot het?

achterlijk!
Lord Klorel
Ik begrijp dat je problemen kan hebben met je mede studenten, maar dat je daarvoor als zotte vent a la Matrix ter werk gaat. Sorry maar daar is mijn verstand veel te klein voor.
Ik weet natuurlijk niet hoe alles in elkaar past, maar dat dergelijke acties worden ondernomen vind ik absoluut niet kunnen.
Ik hoop dan ook dat de Amerikaanse regering eens dringend gaat bijeenkomen en vergaderen over een wet dat deze wapens moeten verboden worden zolang je de vereiste leeftijd hebt en ook een vergunning.
Iemand die geen vuurwapens in huis moet hebben omdat het niet nodig is, moet dan ook absoluut verboden worden.

Dat Cowboy gedoe a la Texas Rangers kan gewoon niet. Ik word gewoon gek telkens ik hierover hoor.
Bondings
Lord Klorel wrote:
Ik begrijp dat je problemen kan hebben met je mede studenten, maar dat je daarvoor als zotte vent a la Matrix ter werk gaat. Sorry maar daar is mijn verstand veel te klein voor.
Ik weet natuurlijk niet hoe alles in elkaar past, maar dat dergelijke acties worden ondernomen vind ik absoluut niet kunnen.
Ik hoop dan ook dat de Amerikaanse regering eens dringend gaat bijeenkomen en vergaderen over een wet dat deze wapens moeten verboden worden zolang je de vereiste leeftijd hebt en ook een vergunning.
Iemand die geen vuurwapens in huis moet hebben omdat het niet nodig is, moet dan ook absoluut verboden worden.

Dat Cowboy gedoe a la Texas Rangers kan gewoon niet. Ik word gewoon gek telkens ik hierover hoor.

Hoe meer ik erover nadenk, hoe meer ik tot de conclusie kom dat dit praktisch niet voorkomen had kunnen worden - toch niet door striktere wapenwetten of een andere mentaliteit/opvoeding.

Die gast was gewoon compleet gek en aangezien hij het al maanden voorbereidde, zou hij toch wel aan een wapen geraakt zijn, hoe strikt de wapenwetten ook zouden zijn. En indien hij niet aan een wapen zou geraakt zijn, zou hij misschien een aantal bommen hebben gemaakt die nog meer mensen zouden hebben gedood.

Het enige realistische dat misschien geholpen zou hebben is een vroegere diagnose die hem gek en een gevaar voor de maatschappij zou hebben verklaard, met een verplichte opname in een gekkenhuis. Maar dat is helemaal niet evident, want meestal kom je zoiets pas te weten na de feiten, als het al te laat is.