FRIHOSTFORUMSFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

Paypal

Bengt
Ik heb een vraagje in verband met Paypal, en waarschijnlijk kan iemand van jullie me er wel mee helpen.
In België kan je blijkbaar niet gewoon van je bankrekening storten op je Paypal-account, maar alleen je kredietkaart aan je account linken.
Of gaat dit wel ?

Bengt
Bondings
Bij mijn weten kun je inderdaad nog altijd niet storten via een Belgische bankrekening. Misschien dat je het via een ander land kunt transfereren, maar ik betwijfel het.

Ze hebben/hadden wel plannen om dit te doen, maar daar kun je volgens mij nog lang op wachten, als het er ooit komt.

Het omgekeerde is wel mogelijk, storten van geld van Paypal naar je bankrekening. Het kost wel wat.
the666bbq
nee gaat helaas nog niet - jammer maar helaas want wij Belgen hebben het zo niet voor kredietkaarten althans die indruk heb ik toch, ik heb eens wat collega's uit frankrijk gehad en die dragen een kredietkaart zoals de kinnekes uit het eerste studiejaar tegenwoordig een gsm dragen : als vanzelfsprekend
Bengt
the666bbq wrote:
nee gaat helaas nog niet - jammer maar helaas want wij Belgen hebben het zo niet voor kredietkaarten althans die indruk heb ik toch, ik heb eens wat collega's uit frankrijk gehad en die dragen een kredietkaart zoals de kinnekes uit het eerste studiejaar tegenwoordig een gsm dragen : als vanzelfsprekend

Inderdaad;
de Belgen zijn niet zo vertrouwd met kredietkaarten over het algemeen.
Net als ik dus Smile
Klaw 2
ik weet niet maar belgen hebben op een of andere manier altijd pech met dat zo'n dingen bij online games waarbij je moet/kunt betalen kunnen belgen dat op een beperkt aantal manieren in ieder geval minder dan nederlanders.
neji
Klaw 2 wrote:
ik weet niet maar belgen hebben op een of andere manier altijd pech met dat zo'n dingen bij online games waarbij je moet/kunt betalen kunnen belgen dat op een beperkt aantal manieren in ieder geval minder dan nederlanders.

Mja, ergens kan ik dat wel begrijpen;; uiteindelijk zijn we een kleiner land (1/3 minder bevolking... komt er ook op neer dat ze ongeveer 1/3 minder klanten hebben...) oh well, op zich vind ik het niet zo erg om met een kredietkaart te betalen.
rvec
in nederland kan je wel geld van je bankrekening naar je paypall toe sturen. Dus als je iemand in nederland kent die je vertrouwd....
Bengt
rvec wrote:
in nederland kan je wel geld van je bankrekening naar je paypall toe sturen. Dus als je iemand in nederland kent die je vertrouwd....

Even een vraagje, zou ik dan bij rabobank online kunnen gaan enzo geld naar mijn paypal sturen ?
Bondings
Bengt wrote:
rvec wrote:

Even een vraagje, zou ik dan bij rabobank online kunnen gaan enzo geld naar mijn paypal sturen ?

Ik vermoed dat het met een gewone overschrijving is. Eerst moet je wel op een of andere manier je rekening bevestigen.

Quote:
Om veiligheids- en verificatieredenen moet u uw bankrekening bevestigen voordat u geld kunt toevoegen aan uw PayPal-rekening.
the666bbq
het gaat em niet echt over het al dan niet 'vertrouwd zijn met' - we kennen de kredietkaarten aka visa-kaarten al heel lang maar we kennen ook het venijn dat ermee gepaard gaat. Tegenwoordig kan je overal wel een kredietkaart krijgen. Ik ben ooit eens verplicht geweest om een kredietkaart te nemen om via die kaart mijn fitnessabonnement te regelen (geen probleem zolang je niets van het krediet gebruikte dat ter beschikking stond maar je kan raden dat er heel wat gebruikers zijn die maar al te graag aan dat krediet zaten)
Kredietkaarten zijn een ramp voor mensen die krap bij kas zitten en dat zie, hoor en lees je in alle artikels die aan dit onderwerp worden gewijd.

Jammer genoeg is het de manier bij uitstek om op het internet te betalen - waar overschrijving kan gebruik ik toch de overschrijving.
rvec
Bondings wrote:
Bengt wrote:
rvec wrote:

Ik vermoed dat het met een gewone overschrijving is. Eerst moet je wel op een of andere manier je rekening bevestigen.

Quote:
Om veiligheids- en verificatieredenen moet u uw bankrekening bevestigen voordat u geld kunt toevoegen aan uw PayPal-rekening.

Je kan via internetbankieren bij de rabobank idd geld overschrijven naar je pay-pall (heb ik ook ooit eens gedaan). De bevestiging is niet al te veel gedoe. Ik dacht dat je een cent krijgt en een code bij de omschrijving. Die code moet je dan op de paypall site invullen.
G1g4nt1C
Ik denk ook dat één van de redenen de veiligheid is. Ze zijn er nog niet echt uit in hoeverre het veilig is om zulke transacties te doen. Het is namelijk geen grote kunst om fraude te plegen met dit systeem. En iedere keer als er een oplossing uit de bus komt, dan staan de misdadigers weer paraat om het helemaal om zeep te helpen.
lordwarlord
waarom zou je eigenlijk gebruik maken van paypal het schijnt helemaal niet betrouwbaar omdat er altijd kans bestaat dat je kredietkaart nummer word gestolen omdat een keylogger op je pc staat zonder jou medeweten
kortom nooit via online met je krediet betalen Cool (online banking kan natuurlijk wel dat is tegenwoordig heel erg goed beveiligd keyloggers kunnen die niet jatten) Laughing
SlideR.nl
Ik doe ook aan internetbankieren van de Rabobank en ik zou niet weten hoe je het kan 'hacken' met een keylogger. Je krijgt namelijk iedere keer weer zo'n andere code van de gekke grijze kastje Razz.

Hoe werkt dat paypal dan? Want ik zie de hele tijd hier kredietkaart ofzo, wat is dat?
SBrian
Kun je ook IDeal toevoegen aan je eigen site?

Wat ben ik hier lang niet geweest zeg...
rvec
SlideR.nl wrote:
Ik doe ook aan internetbankieren van de Rabobank en ik zou niet weten hoe je het kan 'hacken' met een keylogger. Je krijgt namelijk iedere keer weer zo'n andere code van de gekke grijze kastje Razz.

Hoe werkt dat paypal dan? Want ik zie de hele tijd hier kredietkaart ofzo, wat is dat?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Creditcard

En paypall werkt gewoon met een wachtwoord, net als dit forum. Met een keylogger kan je het wachtwoord en de gebruikersnaam eenvoudig krijgen. Het is alleen niet zo heel eenvoudig om een keylogger op een pc te krijgen.
het kan op 3 manieren:
1. de gebruiker download en installeert hem zelf (denkt dat het iets anders is).
2. de hacker hackt de pc (bijna niet te doen met een normale firewall).
3. de hacker heeft zelf toegang tot de pc en installeert de logger zelf.

Bij normaal computergebruik hoef je dus niet bang te zijn dat je gegevens in verkeerde handen vallen.
lordwarlord
rvec wrote:
SlideR.nl wrote:

Bij normaal computergebruik hoef je dus niet bang te zijn dat je gegevens in verkeerde handen vallen.

zelfs bij normaal pc gebruik is de kans nog zeer hoog omdat er tegen woordig paypal hackers zijn die naar alle pc pingen over de wereld om te kijken of hij paypal heeft en zoja dan word je password gejat omdat windows die ook opslaat in zijn temp map
Reply to topic    Frihost Forum Index -> Dutch -> Algemeen

FRIHOST HOME | FAQ | TOS | ABOUT US | CONTACT US | SITE MAP
© 2005-2007 Frihost, forums powered by phpBB.