FRIHOSTFORUMSSEARCHFAQTOSBLOGSCOMPETITIONS
You are invited to Log in or Register a free Frihost Account!

Prinses geboren

atleetalie
Vandaag bereikte mij het heugelijke nieuws maar gisteren was het er al; een nieuw prinsesje kind van maxima en willem alexasnder
Quote:
Willem-Alexander toont derde dochter
Van onze redactie

AMSTERDAM - Prins Willem-Alexander heeft woensdagochtend zijn derde dochter aan de pers getoond. In een rechtstreekse televisieuitzending vanuit het Bronovo ziekenhuis in Den Haag liet de prins weten dat zijn jongste dochter een voorbeeld-baby is.

UitlegGynaecoloog Maddy Smeets en kinderarts Janneke Kreijen-Meinesz maakten bekend dat de bevalling voorspoedig verliep en het prinsesje kerngezond is. Volgens de gynaecoloog deed prinses Máxima het ‘koninklijk’. Op de vraag van een verslaggever hoe de kroonprins de bevalling had doorstaan, zei de gynaecoloog: ‘Ik heb erg kunnen genieten van de humor van de prins.’

Vierde in lijn van troonsopvolging
Het prinsesje werd dinsdagavond om vier minuten voor tien geboren als derde dochter van prins Willem-Alexander en prinses Máxima. Zij is 52 centimeter lang en weegt 4135 gram. Het kind is vierde in de lijn van troonsopvolging, na prins Willem-Alexander, erfprinses Catharina-Amalia en prinses Alexia. Hoe de baby gaat heten is nog niet bekend.

Na de bevalling dinsdagavond zwaaide de Prins van Oranje vanuit het ziekenhuisraam naar het publiek dat buiten uren had staan wachten op wat komen ging. Máxima was dinsdagmiddag om 15.45 uur opgenomen in het Bronovo-ziekenhuis.

Premier Balkenende heeft het koninklijk paar in een televisietoespraak gefeliciteerd namens het Nederlandse volk. Hij wenste het kind veel zegen, geluk en gezondheid toe.

Koningin Beatrix kwam dinsdagavond meteen naar haar achtste kleinkind kijken. De Nederlandse bisschoppen waren onder de eersten die de prins en prinses feliciteerden. De ouders van prinses Máxima zijn in Nederland om de blijde gebeurtenis van nabij mee te maken.

Met het tonen van de baby werd langer gewacht dan bij de eerste twee kinderen van Willem-Alexander en Máxima. Het tweede kind van het paar, prinses Alexia, werd twee uur na de geboorte getoond en raakte daarbi enigszins onderkoeld.

Doorgewerkt
Máxima heeft tot voor ruim een week geleden doorgewerkt. Recent nam ze nog deel aan het staatsbezoek aan Turkije, waar ze iedereen verbaasde door vrijwel continu op enorm hoge hakken te lopen. Ze vertelde daar ook dat de zwangerschap goed verliep en dat vliegen voor haar, in het regeringstoestel KBX, geen probleem was.

Weet nu maar op een naam wachten, wat denken jullie? hoe heet het?
Bengt
Waarschijnlijk zo een niet-alledaagse naam Smile
KoiboySG1
De 3e dochter al weer??? dat is snel. ik volg het konings huis niet maar dacht dat dit de 1e was Confused ach ja toch maar meer het nieuws volgen.
Skippers
Ik gok dat de nieuwe naam Malexander word wat denken jullie?

waarschijnlijk weer een naam met -tig aantal namen daarvoor en dat vind ik altijd zo jammer waarom geen typisch hollandse naam klaas ofzo lol.
moeslimoen
Skippers wrote:

waarschijnlijk weer een naam met -tig aantal namen daarvoor en dat vind ik altijd zo jammer waarom geen typisch hollandse naam klaas ofzo lol.

hahah vind ik ook. ze komen altijd met die rare namen.
en ik vind dat ze nog al snel kinderen maken.
Bengt
moeslimoen wrote:
Skippers wrote:

hahah vind ik ook. ze komen altijd met die rare namen.
en ik vind dat ze nog al snel kinderen maken.

Dat is bij het Belgische koningshuis ook hoor Smile
James007
Ariane Wilhelmina Máxima Inez Very Happy

Ik vind het best klinken, en die "Inez" maakt het wat Zuiders Cool

http://www.nu.nl/news/1041485/10/rss/Prinsesje_heet_Ariane_Wilhelmina_M%E1xima_Inez_%28video%29.html
Museobanus
mijn eerste reactie:

OMG wat een naam
golles
Museobanus wrote:
mijn eerste reactie:

OMG wat een naam

ja inderdaad, ook beetje dom dat er zoveel ophef over is enzo, mja die mensen zijn nou 1maal belangrijk hea,,,
Klaw 2
Wie verzint zo'n naam!! noem haar gewoen katja ofzo niet zo moeilijk doen. Wanneer komt er eens een bier drinkende rammstein luisterende adrenaline junk voort in dat konings huis die meer buitenechtelijke relaties in een week heeft dan prins bernard in zijn leven??

anyways

dat er weer eent prinsesje geboren is weer vééééééél te véééééél opgeblazen. De pers staat bijwijze van spreken met hun neus tegen het glas van de kinderkamer pfff... ga iets nuttig doen.
atleetalie
ik snap ook niet dat je het verzint maar het is weer eens wat anders. Ze zullen tot in het 10 nageschlacht nog worden vernoemd naar haar, waarschijnlijk, dus van die naam zijn we voorlopig niet af!
Vlien
Wohooow Laughing Ariane, is dat nu zo'n vreemde naam? Ik dacht gewoon "Oh, mooi!". Wees blij dat ze niet Sheherazade heet ofzo Cool
Klaw 2
Ariane Wilhelmina Máxima Inez is een beetje raar een wat wordt haar roepnaam AR???
SgtGarcia
Klaw 2 wrote:
Ariane Wilhelmina Máxima Inez is een beetje raar een wat wordt haar roepnaam AR???

Zal wel gewoon Arie worden Razz
James007
Nouja genoeg geluld. Smile Anders is het weer zo'n "ik wil de lolbroek uithangen"-topic.

-close-