FRIHOST FORUMS SEARCH FAQ TOS BLOGS COMPETITIONS
You are invited to Log in or Register a free Frihost Account!

Prins gecrasht

atleetalie
Gisteren (9-04-2007) chraste prins pieter christaan bijna,
Quote:
Prins Pieter Christiaan ongedeerd na crash op circuit van Zandvoort

Dinsdag 10 april 2007 - ZANDVOORT - Prins Pieter Christiaan is gisteren tijdens de Paasraces op het circuit van Zandvoort in botsing gekomen met een andere coureur. De prins is ongedeerd, aldus een woordvoerder van het circuit. De andere deelnemer aan de BMW 130i Cup sloeg over de kop, maar hield daar niets aan over.

Slideshow image
VORIGE
START
STOP
VOLGENDE
Pieter Christiaan, zoon van prinses Margriet en Pieter van Vollenhoven, verscheen gisteren niet meer aan de start van de tweede race.

Zijn auto kon niet meer op tijd gerepareerd worden. De prins zei in het Radio 1 Journaal te balen van het ongeluk. "Ik reed een leuke race, maar raakte op een gegeven moment van de baan. Ik had weinig grip doordat mijn banden glad waren door het gras. In een keer stond ik achterstevoren op de baan."

Behalve Pieter Christiaan doet ook prins Bernhard jr. dit seizoen mee aan de BMW 130i Cup. De Oranje-prinsen hebben allebei al ervaring opgebouwd in lange afstandsraces, maar komen voor het eerst uit in de deze klasse van de autosport.

Tim Coronel won gisteren de eerste race, Sebastiaan Bleekemolen de tweede.

Prins Bernhard jr. eindigde de eerste race als vijftiende en in de tweede kwam hij als veertiende over de finish.

wat vinden jullie, mogen prinsen en prinsessen zulke gevaarlijke dingen doen, is dat verstandig, en wat vinden jullie van het news?
neji
Mij maakt het niet uit of een prins nu meedoet aan een race of niet..
Ok, als ze sterven en ze zijn bijvoorbeeld toevallig kroonopvolger zal het land wel wat in rep en roer liggen maar dan neem je toch gewoon de volgende prins?

Als ze dat nu willen dan doen ze dat toch gewoon? En over het voorval zelf.. Hij leeft nog, hij mag blij zijn (net als zijn familie).
Gieter
Ik hoopte dat het een Belgische prins was, vliegt Prins Filip soms niet met een helikopter? Volgende keer beter!
Georgeboy
Van mij mogen ook die mensen een hobby hebben. Als die hobby dan wat extra risico inhoudt, dan moet je dat er maar bijnemen. Koning Albert I van Belgi deed aan klimmen. Het is dan ook tijdens een klim dat hij verongelukt is. Wat de precieze oorzaak was, is nog altijd in het duister tasten, gezien er geen getuigen zouden geweest zijn... Maar gezien hij aan klimmen deed, kun je dit op zich toch ook al niet risicoloos noemen.

Je kunt het ook zo zien. Prins Pieter Christiaan kon evengoed ook met zijn wagen van de baan geraakt zijn. Hij zocht nu wel wat extra gevaar op, maar dan kun je meteen ook zien dat er minder slachtoffers vallen in de autosport dan in het dagelijks verkeer. Tijdens een rally is er (hopelijk) al minder verkeer h en hun auto's zijn voorzien op "abnormaal" rijgedrag...Laughing

Greetz
Klaw 2
och laat ze dingen doen wat ze willen mij maakt dat niet zoveel uit en meestal is het toch zonder relatief weinig gevaar. er zijn allemaal dingen die de prinsen beschermen och ze mogen van mij wel parachute springen met een handdoek.