Hey,
Ik ga binnenkort verhuizen en me vader en ik zijn van plan alle computers via draadloos netwerk met elkaar te verbinden.
Op dit moment hebben we dat met een Sitecom router. Maar we willen de printer er ook op aan sluiten en dat kan niet.
We zoeken dus een nieuwe router, met usb aansluiting.
Nu vroeg ik me af welk merk ofzo we het beste kunnen aanschaffen?
Dus heeft iemand suggesties?
Alvast bedankt!

Ik raad Linksys aan. Heel erg zelfs. Imho het beste routermerk.
Ik raad het je af. Draadloze netwerken zijn over het algemeen langzamer, en een stuk minder veilig. Het kraken van een 128-bit WEP verbinding duurt nog geen 3 seconden, en dan kan iedereen met een beetje verstand van computers je gedeelde printer gebruiken om te printen.
Gebruik liever een bedraad netwerk, dan is het ook makkelijk uitbreidbaar naar 1GBit, wat het dan weer makkelijk maakt een kleine server te draaien op een redelijke snelheid.
Groeten,
Arno
web is inderdaad zo te kraken maar er zijn meer manieren om een draadloos netwerk tebeveiliggen
alle mac addres toevoegen in router bijvoorbeeld.. dan kunnen alleen de systemen met een mac adres in de router connecte met het netwerk
En over die snelheid... Zoveel trager is dat (bij mij althans) niet hoor!
Wij zijn van een bedraad naar een draadloos netwerk gegaan en de snelheden zijn met 5% gezakt? (hoogstens).
Wel een nadeel is dat er 1 computer hier nooit een goede verbinding wil maken (terwijl er zijn die verder staan en meer obstakels hebben...).
Nuja, op een plak als waar ik woon (in de boerenbuiten) is het niet zo erg kwa beveiliging... Natuurlijk als je in 't stad woont... Kijk dan toch maar eens of je niet bij bedraad kan blijven? (ik ken wel mensen die gigantisch veel problemen hebben...).
Zelf heb ik een US Robotics MaxG router (met printserver).
http://www.usr-emea.com/products/p-wireless-product.asp?prod=net-5461a&loc=bene
| traxion wrote: |
web is inderdaad zo te kraken maar er zijn meer manieren om een draadloos netwerk tebeveiliggen
alle mac addres toevoegen in router bijvoorbeeld.. dan kunnen alleen de systemen met een mac adres in de router connecte met het netwerk |
MAC adres spoofen en je bent binnen. Het is trouwens WEP, niet web. En denk maar niet dat WPA veel beter is.
als je zoals ons niet in een grote stad woont of in een huis wat niet te dicht bij de straat staat maakt het niet uit dat je beveiliging zo lek als een mandje is. Wij hebben een netwerk wat vanaf de straat nog net te bereiken is, iemand die er op zou willen inloggen moet dus voor ons huis gaan zitten of nog dichterbij. En de buren vertrouwen we wel, al helemaal omdat de ene kant niet weet wat draadloos betekend en de andere kant heeft zelf een draadloos netwerk en weet dat ik er zo in kan komen als ik dat wil (heb het zelf beveiligd
).
Als je wel in amsterdam ofzo woont zou ik draadloos afraden mits je het signaal zo weet te bundelen dat het vanaf de straat niet meer te ontvangen is (of zo slecht dat dat van de buren aantrekkelijker wordt).
En wat betreft de router, ik zou linksys ook aanraden. Heb er zelf goede ervaringen mee en er is ook veel alternatieve frimware voor te downloaden wou je extra opties gaan uitproberen.
En voor de snelheid zou ik het niet laten, behalve als je een internetverbinding van meer dan 10mbps gebruikt of veel grote bestanden over het netwerk over zet (en dan bedoel ik niet een filmpje per maand).
Heel erg bedankt allemaal..
ik denk dat ik me vader maar eens over ga halen toch een paar draden te trekken!
Maar ja met laptop willen we wel draadloos..
Iig bedankt voor de tips!
| pinkpeople wrote: |
Heel erg bedankt allemaal..
ik denk dat ik me vader maar eens over ga halen toch een paar draden te trekken!
Maar ja met laptop willen we wel draadloos..
Iig bedankt voor de tips! |
zou ik egt doen, ik ben nu ook bezig om mn vader weer kabels te laten leggen. en je kan misschien wel een goedkoop draadloos acces pointje op de kop tikken, sluit je die aan op de router en je kan ook draadloos, voor een laptop is draadloos wel makkelijker, alleen ik zou tog egt voor de draad gaan!
Eigenlijk moet je gewoon een combinatie hebben, bijna alle draadloze routers hebben ook gewoon aansluitingen voor draden, dan is het dus gewoon een kwestie van draadje leggen naar de vaste computers, voor de snelle en betrouwbare verbinding. En het draadloze gedeelte, tsja, gebruik WPA-PSK beveiliging, die is nog relatief lastig te kraken
Wij hebben een linksys, alhoewel we geen draadloos netwerk hebben (dat kan wel op deze router) maar alles aan sluiten met kabeltjes zijn we er erg tevreden over. Ik denk inderdaad ook dat je beter met kabels een netwerk kan aanleggen. Draadloos kan volgens mij soms wel storen, of hebben jullie daar niet zoveel last van?
Ivooo
| Ivooo wrote: |
Wij hebben een linksys, alhoewel we geen draadloos netwerk hebben (dat kan wel op deze router) maar alles aan sluiten met kabeltjes zijn we er erg tevreden over. Ik denk inderdaad ook dat je beter met kabels een netwerk kan aanleggen. Draadloos kan volgens mij soms wel storen, of hebben jullie daar niet zoveel last van?
Ivooo |
Hier hebben wij echt geen problemen met het draadloos netwerk.
Sinds kort heb ik het laatste probleem kunnen oplossen op een van de pc's (daar stond nog geen XP SP2 op... -> kon ik de drivers niet installeren en dus niet op het internet...
) en nu kan iedereen hier overal op het internet.
Ik heb wel al gehoord dat je als je met een draadloos netwerk zit en de buren hebben er ook een, dat je dan best het kanaal veranderd. Zo zou je betere prestaties hebben uiteindelijk. (hebben wij hier gelukkig geen last van)
Onze buren hebben ook een draadloos netwerk en hier hebben we er ook een maar alles werkt perfect. Nooit ingebroken, perfecte ontvangst in en rond het huis, en goede snelheden. Voor een pc die niet te dicht bij de router staat gebruiken we hier altijd draadloos.
| Arno v. Lumig wrote: |
MAC adres spoofen en je bent binnen. Het is trouwens WEP, niet web. En denk maar niet dat WPA veel beter is. |
Maar als je het MAC adres wilt spoofen moet je wel eerst de eentje vinden die toegestaan is op de router. brute forcen van zoiets lijkt me een beetje onmogelijk want een 12tallig hexadecimaal nummer heeft veel verschillende mogelijkheden. Tenzij je toegang hebt op de PC met een toegestaande MAC zul je er niet gemakkelijk aan moeten kunnen komen.
Of zijn er soms nog andere manieren om zoiets te achterhalen?
| FireFoxDB wrote: |
| Ik raad Linksys aan. Heel erg zelfs. Imho het beste routermerk. |
Linksys for the world! Er staat hier thuis ook zo'n router en daar heb ik nog geen problemen mee gehad.
draadloos kan opzich wel veilig zijn, en het bereik is tegenwoordig ook goed, kan met mn laptop gewoon achterthuis (met zeer sterk bereik) internetten
alleen de draadloze kaart in mn pc is dikke rommel, (tja sweex, had ff niet zoveel geld toen
) als ik filmpjes open dan duurt het vet lang voordat ze gebuffert zijn, en soms is de verbinding ook maar zo weg.
dus mijn advies: geef beetje meer geld uit en koop goeie shit in plaats van rommel te kopen, maar dat geld bijna voor alles
Linksys of Philips (ja, philips! ^^).
Anyway, koop geen goedkope rommel. De afstanden in meters kloppen trouwens niet, geen enkele router geraakt aan die theoretische afstanden.
US Robotics routers zijn een van de beste
wij hebben nu thuis de nieuwste
*US Robotics Wireless MAXg Router*
| lordwarlord wrote: |
US Robotics routers zijn een van de beste
wij hebben nu thuis de nieuwste
*US Robotics Wireless MAXg Router* |
Hier moet ik even op tegenspreken. Ik weet niet wat voor een jij hebt, maar de budgetversies (grootste deel assortiment) van US Robotics zijn echt rommel. Zowel gezien in reviews in tijdschriften als in real life gezien.